December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Zo, hier een beroerde nacht achter de rug, terwijl Dain nu juist een paar nachten goed geslapen heeft. Ik had m ook wel vroeg zijn laatste voeding gegeven (21.30), maar hij had al 6 voedingen gehad en had nog niet veel geslapen overdag, dus ik dacht ik gok erop dat ie lekker lang doorslaapt. NOT. Om 2.30 wilde hij eten en om 5 uur had ie last van kramp. Zolang ik bij m bleef en over zijn buikje bleef wrijven ging het goed, maar zodra ik richting bed wilde gaan begon Dain te huilen. Toen heb ik m maar mee naar bed genomen. Daar heeft ie tot 7.30 met mijn pink in zijn mond gelegen, ik kon m amper nog bewegen! We hebben nog wel een beetje kunnen slapen tussendoor. Nu ligt ie gelukkig weer te slapen en nu moet ik dus eigenlijk gaan douchen en aankleden en nu zit ik natuurlijk achter de computer!

Ik ben nog niet ongesteld geweest, maar had ook gehoord dat het vrij heftig kon zijn. Ik hoop wel dat ik ongesteld word voor dat ik weer moet werken, lijkt me niets om de 1e week werken gelijk zo hevig ongesteld te zijn.

Nu ga ik echt douchen..

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo,

Ik zal ook weer eens wat schrijven. Was wel een leuk maar ook raar weekend. Zaterdag na de voeding van 11 uur zijn we naar Eindhoven gereden. We moesten nog naar het centrum maar in Venlo is het die zaterdag al heeeeeeeel erg druk met alle carnavalsvierders en daar had ik niet zo'n zin in. Dus naar Eindhoven. Sara is nogal snel wagenziek dus hadden we zo'n reistabletje gegeven... Werd ze toch nog misselijk. Toen we er bijna waren (5 minuten) kotste ze achterin alles vol... :( We zijn toen maar even snel naar m'n schoonmoeder gereden die in Eindhoven woont en daar even de kleren uitgespoeld en in de droger gedaan. Gelukkig ging het daarna wel weer met Sara. We hadden voor Koen de wagen bij ons dus zijn nog even naar het centrum Woensel gewandeld (was heerlijk weer). Ik wilde een zwembroekje kopen voor Koen. Eerst naar de Hema... daar hadden ze er nog maar 1 met bloemetjes. Nou, vond ik niet zo leuk voor een jongetje. Dus wij op zoek naar Prenatal: was er niet! (verhuisd)... Toen nog even kijken bij C & A. Ik zeg tegen zo'n medewerker (man): Hebben jullie ook baby-zwembroekjes? Kijkt ie me heel stom aan... "Nee, die zijn er niet, ze gebruiken ALTIJJJDD zwemluiers! Gewoon alleen de manier al waarop ie dat zei! Eikel... Nou ja, in ieder geval geen zwembroekje dus... kan ik dus binnenkort weer op zoek. We waren eigenlijk van plan om zondag te gaan zwemmen maar ik was dus heel erg hevig ongesteld en voel me dan niet veilig met een tampon en Sara is ziek dus ging het zwemmen niet door. Ze is nu wat hangerig, misselijk... wel sneu.

Koen heeft vannacht eigenlijk niet zo best geslapen. Rond 23.30 ging ie slapen... om 00.45 begon ie te huilen... Speentje erin... Om 4 uur werd ie wakker! Ik dacht echt: Ohnee he. Dus ik het speentje erin (tot 3 x toe) maar viel er steeds uit. Dus toen bij ons in bed. Hij is toen in slaap gevallen en heb m terug gelegd in zijn eigen bedje. Om 5.uur werd ie weer wakker en had echt honger! Hij was niet meer rustig te krijgen. Dus toen maar een fles gemaakt en om 5.45 lag ie weer in zijn eigen bed en ging gelukkig slapen. Hij heeft tot 10 uur geslapen en toen een fles. Beetje ander ritme vandaag...maar ja... niets aan te doen. Soms kan je rekken maar soms ook echt niet.

Even een vraag over het spiraaltje. Volgens mij zijn er best wel wat hier die een spiraaltje hebben, toch? Blijft dit gewoon jaren zitten? En is het echt betrouwbaar? Want wij hebben al 2 schatjes en wil niet dat er nog een 3e komt.... Maar voor steriliseren vind ik het nog wat vroeg (stel je voor dat we gaan twijfelen)...

Gr Otje

3. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

wat een hoop weer geschreven kijken of ik alles heb onthouden en dus overal op reageer :( :oops: . als ik wat vergeet 'don't blaim me'.

slingdind; heel lief zo'n rood pakje met alles erop en eraan.

over de mt kleding. orlando zit nu in 56 en sommige 62 pakje kan hij ook al aan.

mmmm ja de foto's van mij komen er nog aan hoor :confused: wanneer? ik hoop snel.

ik ga 5mrt weer werken over 2 wkn dus alweer gaat snel. en ga dan 2 dgn werken.

otje; ik zou het wel ff in de gaten houden hoor ik heb ook gehoord dat het best heftig kan zijn maar meestal hoor ik dit van vrouwen die dan pas na ruim een half jaar of nog langer de menstruatie hadden. ik heb er iig niet zo'n last van gehad. (heb net de 3e menstruatie alweer achter de rug met volledige bv)

setje van leuk joh, lekker crea bea hè ;) erg grappig.

lola; ook erg schattig die collage; en wat super van je collega's dat ze dit willen doen.

eve; hopelijk heeft fynn weinig last van zijn prikjes. succes. hier had orlando bij de eerste prikjes weinig last en sliep 's middags langer dan normaal! hopelijk slapt fynn in di geval dus ook ;) . bij de 2e prikjes was hij de hele dag jengelig maar verder geen last.

batchie; leuke foto

debbie en batchie; lekker geshopt dus op de beurs!

debbie; ik heb de 'shelter' van het merk lodger. je kunt ff kijken op hun site. daar staan alle soorten en kleuren erg leuk. ik wil straks ook wss de bunker moet alleen ff kijken wanneer. hopelijk krijg je toch het huisje. enne wat een luxe zeg zo lang slapen.

verder niks bijz te melden. gisteren lekker naar het strand geweest. mmmmm lekker ff uitgewaaid.

ga nu orlando op bed leggen hij is moe.

gr saskia

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Otje, het mirenaspiraaltje kan 5 jaar blijven zitten en is zelfs nog iets veiliger dan de pil. Het is een hormoonspiraaltje, maar er zitten veel minder hormonen in dan in de pil. Ik ben er heel tevreden over en een mooi bijkomend effect is dat ik niet meer menstrueer. bij 95% van de vrouwen blijft de menstruatie binnen het jaar weg. Bij mij was het vorige keer zelfs zo dat ik helemaal niet meer gemenstrueerd heb.
    Ik zou je aanraden dit anders eens met je huisarts te bespreken.
    En hier is de link naar de website van mirena; dan kun je die alvast eens bekijken. http://www.mirena.nl/html/index.html

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Otje ik heb ook voor het eerst een spiraaltje.
    Hij kan 5 jaar blijven zitten na 5 jaar zou je hem moeten laten vervangen,ik laat hem er eerder uithalen want we willen nog wel een baby over een paar jaar.
    Ik heb de mirena daar komt een beetje hormonen vanaf zodat je bijna/niet meer ongesteld word.
    Veilig is hij zeker je hebt het spiraaltje wat in de weg zit in je BM en dan heb je ook nog eens de hormonen dus je hebt dubbel op.

Hopelijk voelt Sara zich snel beter heeft ze vakantie is ze ziek :(
    Ik heb bij de prenatal een zwembroekje gekocht het is wel maat 68 dus hij kan hem nog lang niet aan maar hij was zo leuk.
    Ik moet dus ook nog even zoeken naar een kleinere en die hadden ze dus niet bij prenatal,die vrouw zei ook we hebben heel weinig gekregen ze zegt ik ben blij dat we nog wat hebben gekregen.

@Molly jij hebt weer een zware nacht gehad zo te lezen.

Meiden die een spiraal hebben ik heb er dus ook 1 maar ik heb nu elke keer buikpijn echt wel erge dat heb ik normaal gesproken nooit als ik ongesteld moet worden.
    Ik ben nu wel ongesteld maar het is heel raar dan weer wat meer dan weer bijna niks en dat is sinds woensdag zo,zou het kunnen zijn dat me lichaam gewoon aan die spiraal moet wennen?
    Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen.

@Setje leuk gemaakt zeg.

@Batchie leuke foto.

@Eve succes bij het CB en met zijn eerste prikjes.

6. keizerin

@Noralien je was me voor :)

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Dat mirena-spiraaltje klinkt wel goed. Ik ga van de week eens bellen met mijn huisarts. Thnx voor jullie adviezen!
    Krijgen jullie dit trouwens vergoed via jullie verzekering of moet je het zelf betalen? Ik ben zelf uitgebreid aanvullend verzekerd bij VGZ.

Gr Otje

8. keizerin

Ik krijg hem vergoed,ik zit bij Zilveren kruis met 2 sterren.

9. keizerin

@Otje Ik heb ff op de site van je verzekering gekeken.
    Zoek zelf ook nog een andere verzekering dus ook gelijk voor mezelf kijken ;)
    Ben je er tevreden over?

Uitgebreide Aanvullende Verzekering
    De Uitgebreide Aanvullende Verzekering is een uitgebreidere aanvullende verzekering dan de Beperkte Aanvullende Verzekering. Deze verzekering vergoedt fysiotherapie voor € 300,- per jaar. Bovendien is er een vergoeding voor brillen en lenzen, wordt anticonceptie vanaf 21 jaar vergoed. Daarnaast is sportgeneeskunde ook in deze verzekering opgenomen.

Als het goed is krijg je hem ook vergoed.

10. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Saskia hoelang kan je die shelter eigenlijk gebruiken>? Want zo dragen is wel makkelijk, alleen op een gegeven moment worden ze natuurlijk ook te zwaar he.

11. keizerin

@Debbie tot 5 maanden kan je hem zo dragen,maarja het word denk ik wel snel zwaar.

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Jaa inderdaad, Nee dan vind ik het een beetje zonde om nu nog te kopen. Het is namelijk een hoop geld voor mij hoor zo een 100euro ongeveer, en als je hem dan nu nog maar 2 a 2 1/2 maand kan gebruiken dan is het gewoon zonde eigenlijk.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb net mijn draagzak van het weekend verkocht, vond het te zwaar, en kreeg er last van mijn rug van.

wat een boel geschreven alweer zeg. was weer even bezig met bij lezen.
    wat leuk al die creativiteit, ziet er goed uit! en setje, wat lijkt jayden op jou zeg!

ik ben ook nog niet ongesteld geweest, al wel wat krampjes gehad, maar verder niets. ik gebruik nog steeds niets, omdat ik er nog niet over uit ben. ik kan niet tegen hormonen, daarom had ik al 4 jaar geen anticonceptie, en heeft het toch nog best lang geduurd voor ik zwanger was.
    ik ga binnenkort maar eens op consult bij de huisarts. ik heb ook na de zwangerschap last van een zere voet en enkel. raar klachtje.

vandaag heb ik trouwens het rompertje van friso met naam gekregen. heel leuk.

ik heb gister wat luiers opgeleukt en een spuugdoekje de naam er op gezet, is heel leuk geworden, ik zal nog een foto plaatsen. ben namelijk ook van plan om een romper als kraamcadeua met naam voor mijn vriendin te maken.

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
  15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
  16. keizerin

@Noura wat leuk gedaan zeg.
    Hoe heb je dat gedaan dan?
    Ik ben benieuwd wanneer ik mijn romper van friso krijg.

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Noura: Echt heel erg leuk gedaan, hoe heb je dat gedaan zeg?

Ik ben inderdaad ook heel benieuwd wanneer ik me friso romper krijg, zal nog wel ff duren denk ik.

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D hee Noura wat leuk zeg! Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?

groetjes Lisette

19. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    haha noura zal wel denken met 3x de zelfde vraag haha, ach ja moet kunnen he

20. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D hihi, was niet zo snel met typen, zat tegelijkertijd Jayden zn flesje te geven....

Deel Deze Pagina