December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noura, echt heel vervelend voor je die onzekerheid, bel gewoon de vk!
    Nu wacten tot dinsdag duurt nog heel lang!
    Ik was inderdaad bij je aan de deur vanmorgen, Maysa, was zo lief om hier langs te komen, wat een prachtige meid is dat toch, ze komt zo stabiel over!

Noralien, je moet doen wat goed voelt hoor, geeft niks als je tijdelijk iets minder post.

Lola, heerlijk shoppen maar zou ik zeggen.

Saskia, fijn dat jullie een leuke vakantie gehad hebben, jammer dat je geen video bij je had, jee hebt altijd zulke leuke fimpjes...

Otje en Janette, succes met de sollicitaties.

Izanka heeft trouwens de zalf Cuticave voorgeschreven gekregen Cynthia.

Dimphy vandaag een rampendagje, echt slecht gehumeurd, wil bijna niet eten, hangt steeds aan mijn been te mekkeren, volgens mij komt er een sprongetje aan, ze wil staan en lopen maar kan dit nog niet!

Duckie, je kan echt zien dat Demi helemaal blij is met het wagentje!

Saar succes met je spierpijn en blauwe plekken :rolleyes:

2. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

slingding; fijn dat arno luisterd naar je advies, voel jij je al weer wat vrolijker?

noralien; kan me er iets bij voorstellen hoor, toen ik op het forum zat om zwanger te raken heb ik het ook even van me afgezet omdat het te confronterend was en was er toen minder mee bezig en gelijk zwanger, mss dat het helpt!?
    otje; ben niet langsgeweest zoals je hebt gemerkt ;) daar was het midweekje net iets te kort voor

duckie; en geknipt en wel leuk hoor die foto's ziet er stralend uit zo

lianne; :oops: :) thnx

enne noralien mijn zus vond het super leuk te horen dat je de opleiding fotografie gaat doen (dit heb ik haar verteld omdat zij hier ook mee bezig is hoor, niet met de opleiding maar met fotograferen) en ze zei me dat als je lenzen wilde aanschaffen je daar niet op moet bezuinigen! en dat is? iets van stabiliteit ofzoiets?! zij zij dat als je je er al beetje in had verdiept je wel wist wat het was, dat dit geweldig is werkt super?!?! heb er geen verstand van zullen we maar zeggen :oops: ;)

en noura heb je toch nog gebeld?

gr saskia

3. :oops: :oops: :oops: Dank je... :oops: :oops: :oops:

@Slingding: Ik als leek noem dat ding altijd een bloeddrukmeter (onder die naam worden de exemplaren voor thuisgebruik ook verkocht). Maar beroepshalve heb jij natúúrlijk helemaal gelijk!
    Oei, niet echt een goede nachtrust gehad, dus! Beterschap voor Arno...

@Noralien: Iedereen moet gewoon doen waar hij of zij zich het prettigste bij voelt :D . Naar anderen toe heb ik er zeker begrip voor wanneer ze een poosje wat minder komen om de reden die je nu noemt. En wij spreken elkaar toch wel... ;) ! Maar ik merk dat ik me óók optrek aan de verhalen van de mama's waarbij het allemaal wél goed gaat en dat zijn er natuurlijk veel meer. Bovendien lijkt het momenteel bij één van de betreffende septembermama's gelukkig beter te gaan. De echo was goed...

@Otje: Moet jij me de eerste persoon eens aanwijzen die tijdens een sollicitatiegesprek super zeker overkomt (ja, misschien iemand die het niet interesseert...) ;) !

@Duckie: De eerste foto van Demi is wel een hele vrolijke... :D

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Dank je!
    Maar eigenlijk heb ik dus helemaal geen last van een dipje. Dat gevoel heb ik echt alleen na een bezoekje aan het forum (en ook niet altijd hoor).
    Maar blijf wel gewoon komen hoor. Maar mocht ik het even laten afweten weten jullie iig waarom.

Duckie, wat een leuke foto's van Demi. Wat wordt ze groot en wijs :D !

Saskia, ga idd niet op de lens bezuinigen. En die stabiliteit.....weet niet zeker of dat is wat ze bedoelt, maar in de nieuwste camera van canon (die ga ik aanschaffen) zit iets wat de stabiliteit verbetert / corrigeert.

Lianne, heel herkenbaar. Jikke is nooit zo'n mamaskindje geweest maar hangt nu constant aan mijn been. Ze is afwisselend heel goed en heel slecht gehumeurd, slaapt slecht en eet nauwelijks.
    Ik had al heel lang niet meer in het O*i i* Gr*ei ( ;) ) boek gekeken, maar heb het er nog eens bijgepakt. Daar wordt precies beschreven hoe Jikke nu is en ze zit dus idd midden in een spr*ng.

Janette, ben benieuwd. Idd heel wat anders, maar past mooi bij je opleiding tóch?!
    Hoop voor je dat er leuk werk uit rolt.

Otje, jammer van die sillicitatie.
    En dat over onzekerheid herken ik wel. Ze vinden mij op het eerste gezicht ook vaak heel zeker over komen, maar niets is minder waar :rolleyes: .
    Succes alvast met nieuwe sollicitaties. Gaat lukken!

Slinding, ook wel lekker, een onverwacht avondje samen :D .

Duikster, gezellig! Smakelijk eten!

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Hoe gaat het met je hoofdpijn? Op zich wilde je die baan dus niet echt maar het is natuurlijk niet leuk om te horen dat je onzeker over komt. Mss wel goed om te weten zodat je daar de volgende keer op kunt letten.

Ik ben het een keertje niet helemaal eens met Lola :oops: Denk nml dat dit een nogal moeilijke situatie zal creeeren voor Egbert. Maar ik ben het er wel mee eens dat Gnessy meer energie in haar relatie moet steken en minder in haar schoonfamilie.

@Lola: Hoeveel (ongebruikte) zwangerschapstesten heb je nu nog liggen? ;) Ik kan normaalgezien best onzeker zijn maar bij Fynn heb ik maar 1 keer getest.

@Janette: De buggy-mee ligt ergens in de kelderbox. Zal vd week es ff kijken. Leuk, werken in een tuincentrum! Als kind leek het me altijd zo leuk om allle plantjes daar water te geven :D En hier lekken ook alle flessen en bekers :( Ik kreeg gisteren ook ineens geen meldingen meer. Kon me al niet voorstellen dat er in een dag niks geschreven was hier.

@Noura: Snap goed dat je je dan een zeur voelt. Maar de vk en gyn zijn op de hoogte van je geschiedenis qua bloedingen en zullen dus best begrijpen dat je steeds geruststelling wilt. Ze zijn er echt voor jou dus maak daar gebruik van! Volgens mij heb je maandag de nekplooimeting toch? Ga duimen dat de uitslag van het uitstrijkje goed is.

Ik doe Fynn altijd voor het slapen in bad. Soms wordt hij daar rustiger van en laat gemakkelijk z'n pyjama aan doen. Maar soms is hij na z'n badje zo moe dat hij erg begint te jengelen en niet z'n pyjama aan wil :( Merk de laatste tijd wel dat hij het zo leuk vindt in z'n badje dat hij er niet uit wil. En z'n badspeeltjes wil hij niet loslaten. Die gaan dus regelmatig mee naar z'n kamertje :D

@Saar: Liene boft maar met zo'n moeder die goed kan knutselen en weet hoe ze met kleuters moet omgaan :D Oeps, en zo te lezen heb je een behoorlijke val gemaakt. Heb je de uitslag vh bloed/urineonderzoek al? Een bloeddruk van 75/60 klinkt wel heel erg laag. Kloppen de getallen wel?

@Lies: De kans is groot dat je schildklier over 2 maanden weer normaal is hoor. Zeker als jij je nu zo goed voelt. Maar kan natuurlijk geen kwaad om jezelf in de gaten te houden.

@Bianca: Fynn is helemaal verguld met de kusjes van Lynn :D Ik mail je morgen!

@Saskia: Wat suf dat jullie de camera zijn vergeten. Zat hier echt te wachten op foto's en filmpjes :( Maar geloof best dat jullie het leuk hebben gehad.

@Karin: Je bent nu wss lekker aan het eten. Hoop dat je een gezellige avond hebt!

@Cynthia: Klinkt niet lekker wat Arno heeft. Veel beterschap voor hem (en voor Kailynn uiteraard). Enne...als het pas met 3 jaar beter wordt hebben we nog even te gaan. Maar wel een prettig vooruitzicht idd dat ze als ze naar school gaan veel minder ziek zullen zijn. Ik heb denk ik ook liever een zieke baby dan een ziek schoolgaand kind.

@Noralien: Heel begrijpelijk hoor. Je komt hier wel de ontspanning en als je er dan niet altijd een goed gevoel aan overhoudt moet je denk ik een keuze maken. Neem dus gerust alle tijd en wat afstand. We zien je vanzelf wel weer. Heb het zelf overigens ook wel es hoor. Met name als Fynn weer een periode heeft dat hij heel vroeg wakker is en ik hier allerlei uitslaap verhalen lees. Daar word ik dan echt niet vrolijker van. Ik neem dan ook een beetje afstand en reageer dan ietsje minder.

@Duckie: Demi zwaaiend op haar auto :D Prachtig!

Tot slot nog even zeuren. Ben al 2 weken verkouden en gisteren ging het ineens een stuk beter. Maar vandaag begon ik weer te niezen en doen ineens m'n neusholte en kaak nogal zeer. Echt zo'n kloppend gevoel :( Verder heb ik ook bijna geen reuk en smaak meer. Moet dan altijd aan een vrouw denken die ik een tijd geleden op tv zat. Na een fikse verkoudheid is haar smaak verdwenen en nooit meer teruggekomen. Ben dus iedere keer weer blij als ik weer iets kan proeven. Moest ook nog es door de gietregen en storm naar huis fietsen. En dan ben ik het dus best wel beu. Verlang dan enorm naar een mooie zomer zonder kwaaltjes. Maar die lijkt nu eindeloos ver weg. Maar verder ben ik heel happy hoor :D ;)

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    kom even snel vertellen wat ik gedaan heb vanmiddag, ik was ineens zo angstig, dat ik de gyn heb gebeld of mijn uitslag er mischien al was. na wat zoeken (wat lang duurt) had ze hem, pap 1 dat betekend dus dat alles goed is, ik was zo opgelucht dat ik ervan huilen moest.
    ben er zo blij mee.

de vk was er niet, een antwoordapparaat. ik heb niet op het noodnummer gebeld.

wou het even snel met jullie delen

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Noura: gelukkig dat je gebeld hebt naar de gyni zo hoef je de rest van het weekened niet in de stress te zitten. Asl je de bloeding niet vertrouwd of onzeker bent wel het noodnummer bellen he!

Eve: ik bedoel als een kindje niet naar het kdv gaat en pas met 2 a 3 jaar naar de psz gaat ondergaat het kind dan al die ziektes en dat hebben wij dan al met onze beebs achter de rug.

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: Super! En nu proberen te genieten van het weekend!

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Jeetje jullie hebben echt weer veel bij geschreven maar liefst 12 pagina's :)

Ik heb het echt druk gehad deze week en vandaag was het super druk op werk.
    Om 8 uur stonden er al een stuk of 15 mensen voor de deur en die wilde allemaal mac menu's eten :( en het is niet meer rustig geworden,de mensen bleven komen.

We zijn naar de basisschool geweest en het is echt een super leuke school dus ik ga hem daar inschrijven.
    We mochten even in de klas komen van groep 1/2 en Wessel vond het geweldig hij werd helemaal wild en het liefst wilde hij al meedoen :)

We hebben er een onwijs leuk huisdier bij,een lijpaardgekko :D
    Echt een onwijs leuk beestje,we gaan er van de week nog 1 bij halen :p

Ik heb van de week mijn moeder's haar geknipt en het is echt super leuk geworden :D

Zo en nu is het tijd om alles bij te lezen en te gaan reageren.

Ik vind het echt super als er weer 1 van ons zwanger is en ik kan me heel goed voorstellen dat het voor sommige van ons moeilijk is.

@Gnessy heel veel sterkte en ik ben het met Lola eens breek met je schoonfamilie!
    Johan en ik zien zijn moeder ook niet meer nu ongeveer 3 jaar en wij hebben zoveel meer rust.
    Er is vlak voor kerst wel iets rots gebeurt en eigenlijk heb ik het niet verteld want wilde jullie er niet mee lastig vallen :oops:

@Lola wat een leuke banner :D wat fijn dat je snel mag komen voor een echo.
    Kan me je angst echt goed voorstellen maar probeer zoveel mogelijk te genieten en ook ik heb een goed gevoel over jou zwangerschap ;) maar het blijft rot om te lezen dat het bij andere niet goed gaat :(
    Wat duurt dat lang zeg voor je de uitslag van je examen krijgt.
    Leuke foto's heb je weer geplaatst.
    Hier worden kettingmailtjes ook gelijk gewist.

@Noralien wat grappig zeg dat je in haar mondje mag kijken als ze dat ook bij jou mag :)
    Wat vervelend zeg dat je je soms depri voelt,neem je tijd en doe waar jij je goed bij voelt.

@Saar leuke foto's weer :D
    Wat gaaf zeg dat je in het boekje staat en op de site,leuke foto vind ik het trouwens die op de site.
    Jeetje zeg dat was schrikken voor jullie!hopelijk gaat dat niet meer gebeuren en gelukkig is alles goed.

@Eve wat super zeg dat Fynn los kan staan :thumup:
    Wat zielig zeg dat Fynn ontstoken oogjes heeft :(

@Irma en Rick zijn eerste stapjes :thumup:

@Bianca jeetje vind je Lynn op de trap :eek:
    Dat is echt niet leuk dat je bloeddruk aan het stijgen is hopelijk blijft het nu gewoon stabiel,goed dat Gijs goed ligt en al wat aan het indalen is :D

@Duckie wat leuk zeg dat ze van BNN in jullie gemeente waren,jammer dat jij niet aan het werk was.
    Wessel heeft geen berg meer.
    Wat goed zeg dat Demi zelf is gaan staan :thumup:
    Lieve foto zeg van Demi bij de kapper en op haar autootje :D
    Wat goed zeg dat de echo van je vriendin goed was.
    Gefeliciteerd met je schoonvader.

@Lianne ik had als kind ook heel vaak eczeem en ik ben er wel overheen gegroeit,alleen toen ik zwanger en bevallen van Wessel was kreeg ik het opeens weer en toevallig heb ik er nu ook weer last van :(
    Johan heeft/had astma hij heeft er helemaal geen last meer van dus ook zo goed als overheen gegroeit alleen heeft hij weer op volwassen leeftijd eczeem gekregen :(
    Dus ja het is echt afwachten hopelijk groeit ze er overheen.
    Ach wat een lieve foto :D

@Janette ik was ook heel lang niet meer bij de dokter geweest maar dat heb ik het afgelopen jaar erg goed gemaakt :(
    Ik hoop dat mijn gezondheid dit jaar een stuk beter zal zijn,mijn zwangerschap heeft echt een grote aanslag op mijn lichaam gehad..en ik vind zwanger zijn zo leuk :(

@Noura ik vind je banner helemaal niet saai ;)
    Jeetje weer een bloeding :x en joepie pap 1 gelukkig is dat goed :D
    En idd gewoon bellen als je je bloedingen eng vind.

@Molly wat leuk om weer wat van je te horen :D heb je best gemist hier.
    Ben blij te horen dat alles goed gaat en leuke foto van Dain :D

@Slingding wat is Eve toch een lieve schat hé dat ze je een kaartje stuurt.
    Ik vind het echt zo sneu voor jou en heb echt met je te doen :(
    Ik hoop echt zooooooo voor jou dat Arno van gedachte veranderd,dikke knuffel van ons.
    Hopelijk is Arno snel opgeknapt.

@Karin jeetje wat vervelend zeg dat je huishoud hulp wil stoppen daar zit je nu echt niet op te wachten :(

@Nynke wat goed zeg dat het niet aan je schildklier ligt hopelijk weet je snel waar je klachten wel vandaan komen.
    En idd een beetje raar dat je via via moet horen dat er waterpokken op het kdv is.

@Otje fijn dat het leuk was op Sara haar partijtje :D
    Wat jammer zeg weer geen baan maarja deze wilde je toch niet ;)
    Hopelijk kom je bij je volgende sollicitaties niet meer onzeker over en ga je snel een super leuke baan krijgen.

@Lies wat rot zeg dat er een lichte afwijking is gevonden.
    Ik heb dat dus ook en de internist zegt dat het door het pilgebruik komt,hopelijk heeft hij gelijk.
    Hopelijk is het bij jou over 2 maanden goed.
    Jeetje je duimnagel in Pieter zijn oog dat heeft vast veel pijn gedaan.

@Saskia ben echt blij te horen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad :D
    Wat jammer zeg dat je de camera was vergeten :(

10. @Eve: In de zwanger-worden-sets zitten standaard 10 ovulatietesten en twee zwangerschapstesten, maar dat zijn van die stomme smalle kartonnen stripjes. Wel lekker goedkoop, maar niet leuk om te bewaren. Daarom heb ik ook nog een Clear Blue test gekocht en daar zitten er ook weer twee in. Dus wie een beetje kan rekenen ;) weet dat ik er nu nog eentje over heb... :)

Wat Gnessy betreft denk ik dat de situatie beter moeilijk voor Egbert kan zijn (het is tenslotte zíjn familie..) dan voor Gnessy. Zij gaat hier kapot aan en Jordy en Ruth verdienen het niet om door hun ooms en tantes genegeerd te worden, terwijl Esther en Hendrik wel alle aandacht krijgen. Dan maar liever wat minder ooms en tantes...

Enne... blij om te horen dat je verder heel Vrolijk bent ;) !

@Noura, O wat fijn dat je de beste uitslag kreeg die kunt krijgen :whistle: !Wat zal er een last van jou afvallen...

11. keizerin

Ik ben ruim anderhalf uur bezig geweest met reageren :)
    Johan heeft vandaag sluit dus hij komt om 1 uur thuis,misschien eerder.

Wessel een soepstengel eten.

12. Testje doen? Ik heb er 'toevallig' nog eentje liggen... ;) ?

Huh, heb je daar een foto van... :) ?

Wat een wijze foto van Wessel! En dan die kuif... :)

13. keizerin

Even mijn gekko laten zien.

14. @Vales: O, hij bestaat dus echt... :) :oops: :) :oops:

15. keizerin

Het is een vrouwtje en ik heb nog geen naam voor d'r..misschien jullie een idee?

@Lola ja ze bestaat echt :)
    Nou moet eerlijk zeggen dat ik er ook wat van ging denken maar heb de laatste paar weken ook last van mijn borsten maarja dan denk ik weer zal wel door de pil komen.
    Naar mijn idee kan ik ook niet zwanger zijn heb de pil namelijk ook een maand doorgeslikt en ben pas ongie geweest dus ik zal niet zwanger zijn ;)

16. @Vales: Wat voor pil slik jij? Een 1-fase of een 3-fasen pil? Die laatste mag je namelijk niet zomaar doorslikken. Ik heb dat toen ik 19 jaar was eens gedaan en zat een maand later met knikkende knieën bij de dokter... Je mag alleen de laatste kleur doorslikken!
    En dat je 'gewoon' ongesteld werd, dat is normaal als je de pil slikt. De meeste vrouwen die door de pil heen zwanger worden, worden gewoon ongesteld...

Ik zal eens nadenken over een leuke naam voor een Gekko-vrouwtje... :D

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Vales misschien mag je bij de 1 op 1000 zitten waarbij het helaas fout gaat? :rolleyes:
    Ik slik ook de pil en heb nergens last van....dus toch maar testje lenen van Lola? :oops:

weltrusten allemaal.... ja ik was nog wakker op dit voor mij zeer late uur.... ;)

18. @Vales: In het namenboekje kwam ik de naam Gepke tegen. Beetje zielig om je kind zo te noemen, maar voor een gekko vind ik het wel grappig... :) !

Nog meer rare namen met een 'G': Getske, Geke...

19. keizerin

Ik heb Lovette en dat is een 1-fase pil,het is wel een hele lichte pil.
    Voor mijn zwangerschap had ik Mercilon.

20. @Vales: Die kun je inderdaad gewoon doorslikken. Volgens mij is een stopweek trouwens ook door fabrikanten van maandverband en tampons uitgevonden. Die zouden enorme verliezen lijden wanneer een pilstrip uit 28 pilletjes bestond en je geen onttrekkingsbloeding zou krijgen... :)

Deel Deze Pagina