December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

noralien; ja volgens mij was dat het ja, ik had idd gelezen dat je een canon ging aanschaffen maar niet welk type vandaar dat ik dit vroeg :) lijkt me ook heel interessant hoor maar heb er nu de tijd neit voor om me daar in te verdiepen

eve; :oops: :oops: :) sorry had graag foto's en filmpjes gemaakt hoor maar helaas vergeten(ikke niet hoor melvin heeft de tas gepakt ;) )

noura; SUPER goed nieuws zeg, fijn te horen dat er niets mis is met je baarmoeder enz.

slingding; hoop niet dat je gelijk hebt want dat zou voor orlando betekenen dat hij dan heel veel ziek gaat worden :(

vales; ohhh wat hebben jullie een leuk huisdiertje zeg, schattig, heb 2 leerlingen gehad die ook helemaal gek waren met die beestjes valt me op dat zij er ook gelijk meerdere hadden en jullie dus ook van plan zijn om er nog een aan te schaffen, hoe groot is jullie terarium? heb er geen verstand van verder, hebben jullie je er goed in verdiept?
    wat een schattige foto weer van wessel zeg, en nu al de deur open doen?! hoe lang is hij dan? :)

eve; sorry wij gaan niets speciaal doen, we hebben nog niets gepland iig, mss kun je gaan zwemmen met fynn ;) :) !

otje; nou komt het allemaal goed weer zo te horen, lache om te horen dat ook jouw man in een bandje zit,

gnessy; beterschap

lianne; dat is natuurlijk ook een idee ipv psz naar kdv brengen rond die leeftijd......wat een lieve foto's en wat een leuke kamer heeft izanka voor zover ik het kan zien, leuk die kleurcombi, heb ik het verkeerd of lijkt izanka heel erg op jouw?

slingding; ga ook ff kijken wat je bedoelt.

wij hebben vandaag werkoverleg daarna filmpje kijken en morgen een verjaardag van mijn 'zwager'(ze zijn niet getrouwd)
    ga ff wat surfen spreek jullie later

gr saskia

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    uhhh dit zei onze ha dus...

3. Ik vind niet dat de psz duurder is dan het kdv. Jasmijn gaat 3 dagdelen naar het kdv en daar betalen wij zelf €100 per maand (€33,33 per dagdeel) aan. Twee dagdelen psz gaan ons als Jasmijn 's morgens gaat €52,10 (€26,05 per dagdeel) per maand kosten en €34,73 (€17,37 per dagdeel) in het geval ze 's middags gaat. Waarom er zo'n prijsverschil zit tussen de ochtend en de middag weten we (nog) niet, misschien duurt de ochtendopvang langer... In het geval van de psz vallen wij in de hoogste inkomensgroep en betalen dus de hoogste eigen bijdrage. Nu denk ik wel dat een dagdeel op de psz korter is dan een dagdeel op het kdv (5,5 uur)...

@Vales: Wat goed van Wessel dat hij zelf al de deur kan open maken. Het is inderdaad heel slim om de klinken om te draaien! Ik denk alleen dat je zelf in het begin dan nogal eens misgrijpt (vooral in het donker...) :)

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bah hele bericht weg....

nou nog een keer

ik vind jullie zo lief, dat jullie meeleven kreeg er tranen van, super!

vales ik zou soms om 8 uur wel een bigmac lusten. ik droomde er vanmorgen zelfs van, ik werd wakker terwijl ik er 1 aan het eten was dus je snapt waar ik zin in had

en die gekko`s ik vind het enge beestjes, wel mooi om te zien, als ze maar achter glas zitten. mijn vriendin haar man had ook van die hele grote, en als ze op vakantie gingen pasten wij 6 weken op hun huis, en mijn man deed die beesten dan. moest die naar de dierenwinkel krekels ofzo halen, en andijvie eten ze. nou de groentenboer zal wel gedacht hebben, hij eet wel heel veel. en moet je nagaan dat mijn man niet echt van de huisdieren is. haha

en wat een lieve foto van wessel

lianne, ik had de bel gehoord, maar was boven met safouane in zijn badje, kon dus niet weglopen. ik had een vaag vermoeden dat jij het kon zijn, dus heb maysa gevraagd of ze anders bij jullie langs wou gaan. blij dat ze passen, nu nog een paar dagen geduld en dan schaatsen maar
    wat een leuke foto van je 2 meiden

ik moet dat fotoboek van buzzer ook nog doen, kan tot april. vond het een erg leuk cadeau.
    ik heb al best veel gebuzzerd, pampers, gezichtsverzorging producten, sissi frizzr, het plaatjesboek en heb net mee gedaan aan een prebuzz van omo klein en krachtig. volgende week begint daarvan de echte buzz, waar ik ook aan mee mag doen. een erg goed wasmiddel.

hihi iedereen denkt dat vales zwanger is

lola ik had ook van die dipsticks, had er niet zo`n vertrouwen in, maar ze doen het toch wel goed.
    maar had in het pakket ook een gewone test. heb er 5 gedaan

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Pfffff :p heb geloof ik de halve dag staan strijken! Gelukkig ist nu wel weg. Geeft altijd een lekker opgeruimd gevoel.

Lianne: Wat een leuke foto's van Izanka en Dimphy! Gezellig zeg, 2 meiden.

Vales: Woow, Wessel kan al bij de deurklink? Is ie zo lang?
    Pas maar op, het lijkt wel of zwanger zijn besmettelijk is hier :) (grapjuh!)

Saskia: Zit jou man ook in een bandje dan? Steef is gitarist in een rockbandje. Ze spelen voornamelijk covers. Niet echt heel fanatiek hoor. Ze repeteren ongeveer 1 x per maand en 2 of 3 x per jaar een optreden. Tis meer voor de fun.

Lola: Volgens mij is een ochtend of middag op een psz maar 2 1/2 of 3 uurtjes. Dat is tenminste wat ik heb gehoord van anderen.

Noura: Is het bloeden nu gestopt?

Groetjes Otje

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Slingding/Noura leuk zeg dat jullie een fotoboek mogen maken.

@Saskia onze terrarium is 60x40x40.
    Wij zijn naar een winkel geweest waar ze heel veel reptielen hebben en ze hebben er heel veel verstand van(het was eerst alleen een hobby van ze)
    We hadden ook gevraagt of we er binnenkort 1 bij kunnen zetten en dat is geen probleem.
    Als we er nog 1 bij gaan halen gaan we gelijk vragen hoeveel er in deze terrarium kunnen,ik geloof dat in deze zeker 3 kunnen maar misschien zegt zei wel dat er meer in kunnen.
    Johan wilde al een paar jaar graag een reptiel.
    Deze gekko's kunnen 20 jaar worden en wij hebben een vrouwtje van 6 maanden.

Ja wij hebben ons er in verdiept vind dat je dat ook moet doen als je graag een huisdier wilt.
    Zo hebben wij ook niet zomaar een chihuahua genomen vind het wel belangrijk dat je je er in verdiept,want ook chihuahua's kunnen 20 jaar worden.
    En ja als je ziet hoeveel mensen hun huisdier weg doen omdat ze het zat zijn :( in mijn ogen hebben die mensen zich er niet goed in verdiept en wisten ze niet waar ze aan begonnen,erg jammer vind ik dat.
    Ik wilde al een paar jaar een chihuahua voordat ik hem kreeg en nu heb ik er 2 en daar blijft het ook bij :)

Onze deurkrukken zitten ook wel laag hoor lager dan bij een normale deur.
    Het zijn ook van die oude deuren met glas erin,vind het maar niks dat glas in die deuren maar ik kreeg geen andere deuren van de woningbouw.

@Lola ja zal idd erg wennen zijn als de klinken omhoog staan.
    De deuren zijn hier alleen overdag als Wessel wakker is dicht,dan is de tussen deur van de woonkamer naar de gang en keuken dicht.
    Maarja dan nog hoop ik maar dat ik niet te vaak misgrijp :rolleyes:

@Otje :) :)

@Noura ik vind die krekels echt griezels en ze lopen de hele tijd herrie te maken :(
    Wij moeten die krekels eten geven,extra vitaminen omdat die gekko dat nodig heeft en er moet calcium over die krekel heen voordat je hem geeft maar dat mag Johan allemaal doen ;)
    Onze gekko eet geen groente ze mogen krekels,sprinkhanen,meelwormen en nestmuisjes alleen nestmuisje is niet nodig en ga ik dus niet geven want dat krijg ik niet over me hart.
    Jammer dat je niet in de buurt woont anders was ik je wel even een Big Mac komen brengen als ik aan het werk was :)

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mmmm lekker een big mac, geloof dat ik er maar eens aan toe moet geven, heb er al een aantal dagen zin in en als ik er al van ga dromen.
    heb nu in ieder geval lekkere broodjes brie met tomaat liggen.
    worden de gekkos van jullie ook groter?
    krekels en sprinkhanen kan je ook frituren he, is in sommige landen een delicatesse (gezellig met zijn allen dineren ;) )

het bloeden is nog niet gestopt. ik heb daarstraks de vk gebeld, en mocht langs haar komen, ze wou toch even kijken. en er was een prachtig bewegelijk kindje te zien, wat de hik had, en aan het boksen was. ongelofelijk, je kon de vingertjes zowat tellen, en je zag een prachtig neusje. er was ook aan de placenta niets raars te zien, ben dus weer gerust gesteld

otje hier ligt ook strijk te wachten, maar dat ligt er morgen ook nog wel

peuterspeelzaal is niet langer dan 3 uur

8. keizerin

@Noura goed dat je de vk heb gebeld en wat super zeg dat de echo zo goed was :D
    Gelukkig ben je weer helemaal gerustgesteld.
    Ja ik weet dat krekels en sprinkhanen in sommige landen een delicatesse is,ik moet er niet aan denken.
    Ga jij maar lekker een Big Mac halen ;)
    Onze gekko word zo'n 25 centimeter.

9. @Noura: Kun je geen foto van de echo maken en hier plaatsen. Zo'n mooi beweeglijk kindje wil ik ook wel even zien. Heeft hij of zij al net zulke mooie krulletjes als Saf ;) ?

@Otje & Noura: Nou, dan vraag ik me af of een middag dan maar 2 uurtjes is of zoiets? Maandag gelijk maar eens even navragen. Als er niet veel verschil in zit, zou het eigenlijk 'dom' zijn of niet voor de middagen te kiezen...

@Vales: O, het lijkt me eng om mijn huisdier levend eten te geven! Zo zou ik dus nóóit een slang in huis kunnen houden, want die eten levende konijntjes (die de dierenwinkel niet verkocht krijgt... :( ) en ik vind konijntjes toch wel veel liever dan slangen (ben er helaas alleen allergisch voor... :( )
    In welke Mac werk je (of wil je dat op een forum liever niet vertellen...)?

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Noura lekker zeg dat de echo er zo mooi uit zag en dat je alles mooi kon bekijken........ wat zou jij gerust zijn....hopen dat het bloeden ook snel ophoud...

Valles kom maar op met een mac kroket of vis... :)
    bij welke mac werk je ook alweer?

Denk dat er voor smorgens meer vraag is naar de psz en daardoor duurder is...meer vraag weinig aanbot drijft de prijs omhoog....

Lola allergies voor het lieve konijntje of de slang ? ;)

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vales: Ik vind het heel slim dat je het goed overdacht hebt om een huisdier te nemen. Helaas doen veel mensen dat niet. Die smelten dan bij een jong katje/hondje of wat voor beest dan ook en een paar jaar later ....

Noura: Wat fijn dat je een echo hebt gehad. Moet heerlijk zijn om je kindje vrolijk te zien spartelen in je buik! Ben blij voor je dat het allemaal goed zit.

Lola: Ik meende van iemand te horen dat een ochtend psz van 9 tot 11.30 ofzo is. Maar ja... dat kan natuurlijk goed overal anders zijn. Gewoon maandag even bellen!

Groetjes Otje

12. @Janette: Allergisch voor konijntjes... ;) Zo'n 12 jaar geleden wilde Roy een konijntje voor mij kopen. Dus wij naar de dierenwinkel en daar zaten hele mooie beige hangoor-dwergkonijntjes. Ik meteen eentje uitgezocht, maar helaas hadden ze het hok dat wij wilden hebben niet op voorraad. Dat moest besteld worden en dat zou een week of twee duren. De eigenaresse vroeg me toen of ik 'mijn' konijntje wel alvast even wilden vasthouden. Dat was natuurlijk niet tegen dovemansoren gezegd :D ! Maar eenmaal thuis kreeg ik binnen een half uur een grote jeukende plek, precies waar ik het konijntje tegen me aan had gehouden. Roy heeft de bestelling dus maar geannuleerd... :(

13. keizerin

@Lola/Janette ik werk in Leiden bij de A44.

@Lola nee ik heb dus weer niks met konijnen,wel jammer dat je er niet tegen kan :(
    Ach ja een krekel geven vind ik niet erg is wel leuk om te zien,maar een nestmuisje nee dat zou ik niet kunnen.
    Op de psz waar Wessel heen gaat(als er plek is)is het brengen vanaf half 9,om 9 uur moeten de ouders weg en tussen half 12 en 12 uur mag je je kind weer halen.
    Het ligt echt aan de psz want hier heb je ook pszen waar ze ook in de middag kunnen komen en ook waar ze 4 uurtjes kunnen blijven.

Mijn moeder heeft trouwens een vogelspin.

@Otje idd veel mensen zien een dier en denken oww leuk die wil ik en ja zo werkt dat niet.

14. Jammer, in die buurt kom ik eigenlijk nooit, anders had ik een Egg Mc Muffin bij je besteld... :D

15. keizerin

@Lola jammer zeg en de Egg Muffins zijn lekker hé.

Wessel word wakker.
    Hij heeft 2 en half uur geslapen dat is niks voor hem.

16. @Vales, Ja als we een dagje uit gaan en we komen vóór 11.30 langs een Mac (is eigenlijk niet moeilijk, want Roermond heeft er zelf al twee...) dan bestellen we altijd een Mc Ontbijt. Roy met koffie en ik met zo'n multivitaminedrank en een Danone yoghurt. Ik weet niet wat McDonalds daar in stopt, maar die is zó lekker... :D Verder ben ik wel geen hamburgerliefhebber, dus wij bezoeken de Mac ook altijd in de ochtenduren!

17. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    hoi meiden,

jeetje zeg, jullie zijn niet veel veranderd, jullie kletsen nog steeds lekker veel! Heb net alle pagina's weer even bijgelezen, maar weet natuurlijk niet alles meer.

Ik word ook gek van de dingen die Dain van het kdv oploopt. Hij is nu al een maand lang verkouden, heeft 3 weken geleden een loopoor gehad, vorige week een kuur tegen oorontsteking en vanochtend zaten we weer bij de dokter en zijn oorontsteking is dus nog niet helemaal over. De dokter wilde niet weer een kuurtje antibiotica geven, dus schreef hij oordruppels voor. Lees ik thuis in de bijsluiter dat die druppels niet mogen als je een loopoor gehad hebt. Michel gebeld en inderdaad, die mogen we dus niet geven, lekkere dokter! (niet onze eigen dokter hoor, maar van de huisartsenpost). Nu moet Dain het dus doen met een zetpil en het moet vanzelf over gaan. Zelf ben ik ook al een maand lang verkouden en heb ik een voorhoofdsholteontsteking gehad. Merk wel dat ik door Dain een stuk vatbaarder ben geworden.

Wij laten Dain ook tot 4 jaar op het kdv. Het bevalt hem daar goed en volgens mij doen ze op een psz niet veel andere dingen dan op het kdv.

Otje, ben je momenteel nog wel aan het werk? Kan me nog herinneren dat je een paar maanden geleden het niet zo naar je zin had, maar zit je daar nog, of ben je thuis (volgens mij hoef jij voor de financien niet te werken toch?)

Spannend hoor bij de zwangeren hier, ik was de stress dat alles goed zou gaan van de eerste weken eigenlijk alweer vergeten, maar nu komt het weer een beetje boven.

Vanavond gaan Michel en ik lekker naar de griek met vrienden en we hebben Dain met zetpil bij oma afgeleverd. Dus morgen lekker uitslapen! Dain heeft er gelukkig niet zo veel last van hoor, hij eet, slaapt, speelt gewoon en is gewoon vrolijk. Het enige is dat hij veel aan zijn oor zit. Dat is dus ook lastig, want je weet nooit precies wanneer hij pijn heeft. Dat had ik vroeger ook met mijn oren zei mijn moeder, vandaar dat we toen naar de dokter zijn geweest en hij dus aan beide oren ooronsteking bleek te hebben. Lastig hoor en zielig ook natuurlijk.

Fijn weekend nog!

18. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @molly, zielig zo'n oorontsteking. Beterschap voor Dain.

@vales: Leuk 2 chihuahua's. Heb je daar ook een foto van? Onze hond is een kruising maltezer/shi-tzu, maar best groot uitgevallen. Die kleine hondjes kun je wel makkelijk meenemen. Zou er ook wel een willen, als speelkameraadje voor mijn hond. We hebben er eerst over gedacht om nog een groter ras aan te schaffen, Rhodesian Ridgeback, maar daar ben ik toch van afgestapt. Heb het al druk genoeg met een kind, hond en 3 katten..... Ik zou ook niet snel een huisdier wegdoen, eerder nog erbij nemen ;)

Zielig hoor van die konijntjes. Vroeg me laatst al af wat ze eigenlijk met overgebleven dieren doen in een dierenwinkel of tuincentrum.

Jiri gaat ook niet naar de psz. 3 dagen kdv vind ik al meer dan genoeg. Zou liever nog een dag minder gaan werken en dan 2 dagen kdv. Denk ook dat wat ze aanbieden, niet zoveel van elkaar verschilt.
    En bij een volgende beeb zou ik ook geen tijd alleen met hem/haar kunnen doorbrengen. Alleen de eerste maanden, tijdens het zwangerschapsverlof. Als ik geen 3 dagen zou werken, dan zou het een optie kunnen zijn.

@lola: werk jij voor vast 2 dagen, of heb je nog ouderschapsverlof?

Jiri kan sinds deze week ook al beetje opzij stappen. Langs het tv-meubel gaat al aardig. Volgens mijn heeft hij op het kdv goed geoefend :)
    Hij is ook alweer verkouden. Hij is 2 weken thuis geweest met kerst (niet verkouden) en nu is het weer prijs. Hoop dat het snel over is, want 12 februari krijgt hij zijn prikjes.

19. Hallo allemaal,

even snel terwijl het eten opstaat...

Eve, ik was eigenlijk van plan om Liene zeker bv te geven tot haar 2 jaar, maar ik zal plechtig beloven dat ik dat nooit zal doen als jij het ziet. ;)

Ja, ik denk wel dat de cijfers van de bloeddruk kloppen. Normaal heb ik 130 over 70 (13 over 7 dus) en nu dus 7.5 over 6, dus in jullie 'taale :) 75 over 60.

Mmmm en zomer wil ik ook wel.

Noura, wat een opluchting! Huil maar eens goed door! Lees net van de superecho! Jij kan dus weer genieten...

Lola, kan je nog een testje doen wanneer je weer begint te twijfelen.

Vales, goed dat je blij bent met je nieuwe beestje, maar ik vind het er eerlijk gezegd maar eng uitzien. :(

Gnessy, beterschap!

Groetjes,
    Saartje

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Valles...o de A44 is toch de weg van de A4 en dan naar Den Haag...of zit je boven de weg?

@saar ja dat was wel een hele lage bloedruk...hoe gaat het nu? nog last?

Deel Deze Pagina