December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :( hmm, vandaag over een week zit ik op mn werk.....bye bye forum :cry:

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede morgen,

hier sinds 2 nachten weer een nacht brakertje.
    gisteren 4.30 en vannacht 6.00 uur. maar ja je doet er niks tegen
    voor de rest ben ik net uit bed want arno heeft kailynn helem aal gedaan net.
    en ik zit nu te kolven en dan kan ik ook mooi op het forum.
    prettige dag vandaag allemaal.
    reageer even niet op andere want ik moet ook al met 1 hand typen en dat schiet niet op

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Setje ik ga morgen vast freelancen.... maar helemaal verdwijn je toch niet van t forum?! da kan nie hoor.....
    maar t zal wel anders zijn ook voor mij

Karin

4. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Bah ik heb echt een (^#@*)( ochtend, mijn schoonouders zijn ongevraagd gekomen.. Omdat Vishesh ziek is maakten ze zich zo een zorgen dat ze niet meer konden slapen :( kleine is misschien astmatisch net als mij. Heb net een preek gehad dat ik hem mee naar buiten had genomen, terwijl hij ziek was. Nou sinds de 9maandenbeurs gaat het al wat beter met hem. Ook een preek gehad dat ik geen boodschappen doe gericht op meer mensen en alleen op 2 personen. Dus nu zijn ze boodschappen gaan doen. ik ga zo denk ik mn zoontje maar naar de opvang brengen en dan effe lekker wandelen, of ik neem hem mee.
    Ik dacht trouwens dat ik Vishesh gister zijn eerste hapje had gegeven, Bleek dat mijn schoonma dat al had gedaan op 10 fb :evil: ik laat hun echt nooit meer alleen met hun :rolleyes:

Debbie leuk joh dat je gaat zwemmen, ik wil ook joh, ben alleen al ongeveer 3,5 week ongesteld ondanks de nuvaring :(
    Setje leuk al die banners, heb je dat met psp gedaan? Ik kom niet eens verder dan de eerste les haha... Vind het best moeilijk..

Effe gauw een wasje draaien. Had hem gisteravond al gedraaid maar was hem helemaal vergeten op te hangen. ik heb nog steeds last van dementie geloof ik... :oops:

Vishesh ligt nu lekker in zn box te brabbelen, dat doet hij echt de hele dag door. En hij denkt dat hij groot is, hij wil niet meer liggen de hele dag maar ook zitten haha :D

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Batchie: Wat erg zulke schoonouders! Zou er echt gek van worden. Sterkte vandaag.

Zooooo nu ga ik ECHT iets doen!

Ben trouwens vandaag weer serieus begonnen met lijnen. Ik was eigenlijk vorig jaar aan het lijnen voordat ik ging trouwen. Niet echt gelukt... toen getrouwd en toen was ik zwanger dus "daaag lijnen" en nu moet ik weer vind ik... Bleehhhh... nog iemand aan de lijn? Hihihi.

6. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    zo dames, gezellig hier :D

Wij zijn vanochtend met Dain voor de intake bij het kinderdagverblijf geweest. Vol goede moed gingen we erheen, maar dat was snel over. Gatver, heb er nu helemaal geen zin meer in. Toen we daar zaten bedacht ik ineens dat Dain hier straks (zonder mij!) moet zijn en dat idee stond me in ene niet meer zo aan. Al die kinderen liepen met een onwijze snotneus, waarvan wij dachten: maken jullie die niet schoon. Dain vond het allemaal wel gezellig geloof ik. Ik geloof nooit dat ze echt het ritme van alle baby's aanhouden. Ze zei van wel, dus daar moet ik maar op vertrouwen. Volgende week maandag en donderdag gaat Dain 2 uurtjes wennen en dan op 5 maart gaat ie voor het eerst de hele dag. Ik zal dan nog even duidelijk zijn ritme opschrijven (hij heeft een eigen schriftje gekregen). Ben benieuwd hoe het gaat. We zaten in de auto terug en we vonden het allebei niet zo'n leuk idee meer. Als ik dat straks nog denk (als Dain al een paar keer geweest is), dan zoek ik wel een andere oplossing hoor. Ach, laat ik het eerst maar aankijken, misschien vindt Dain het wel hartstikke leuk.

Wij gaan morgen ook babyzwemmen, lijkt me ook heerlijk en dan 's avonds weer babymassage, wat een verwennerij weer!

Dain is trouwens steeds langer wakker overdag ('s nachts doorslapen is nog steeds af en toe per ongeluk helaas), nu zit ie ook op mijn schoot. Eten hoeft hij nog niet , maar aandacht wel graag! Hebben die van jullie dat ook?

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  8. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Dank je Otje,

de lijn.. hmm ik moet voor het eerst in mn leven aan de lijn. had voor mn zwangerschap maat 32/34 zit nu op 38/40 bah wil weer terug naar me maat of anders maat 36..

hmm kom er net achter dat de kinderwagen nog in de auto ligt.. kan dus niet weg.. :cry:

Molly dat aandacht zoeken ken ik wel.. Vishesh heeft dan ook zo een speciale blik in zijn ogen wanneer hij gewoon een beetje aandacht wilt.. En de ontdeugende blik heeft hij ook al hihi

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Otje dat bestandje had ik al binnen gehaald en dan zie je een koffiemachine maar die doet dus niks,of is dat de bedoeling?
    Ja ik ben ook aan de lijn eerst heb ik 2 weken minder gegeten en gister echt streng begonnen en het gaat me nu goed af.
    Mijn maag was zo uitgerekt van het vele eten in mijn zwangerschap dat ik eerst ff goed moest wennen aan het niet meer vele eten en eten wat ik wou.

@Batchie ik zou echt zo boos worden als ik er achter zou komen dat hun het eerste hapje hebben gegeven,dat is toch iets wat je zelf voor het eerst wil doen.
    Ik vind het ook een beetje aso jij bent zijn moeder en niet hun.

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @batchie: dat je schoonouders dat gedaan hebben, ik zat met verbazing te lezen. Zou hem inderdaad ook niet meer alleen laten met hen.

@vales: ik zou ook liever voor mijn mannetje willen zorgen, maar moet helaas ook blijven werken. Het lijkt me ook wel fijn voor de afwisseling. Ik ga vanaf april 2 dagen werken en vanaf september 3.5 en mijn vriend dan 4 dagen.

@eve: kun je zomaar de voeding gaan mengen met extra? Krijgen ze daar geen krampjes van? Jiri komt 's nachts nog steeds en krijst dan gigantisch. Word ondertussen ook moe van de gebroken nachten. Hij krijgt nu al 5 x 190 cc + 6 schepjes en 's nachts nog eens 100cc met 3 schepjes.

@otje: ik moet ook gaan beginnen met lijnen, ik moet er nog 8 kilo af om weer op mijn oude gewicht te komen. Het wil alleen niet zo lukken :(

Hier heeft meneer de hele ochtend gehuild. Heb alweer de volgende fles gegeven zodat hij hopelijk zo lekker kan gaan slapen.

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vales: Als je beweegt met je muis kan je een soort van "muntje" in die koffiemachine gooien. De rest wijst vanzelf.

12. keizerin

En dat doet hij dus niet,ik zie wel dat muntje maar kan er niks mee.
    Raar hoor dat hij het bij mij niet doet.

Ik ga straks toch maar even naar het CB even wegen en vragen wat ik hem nu mag geven.
    Dus ik ga nu maar even de spullen pakken en Wessel een beetje voeding geven.

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    otje ik zou wel moeten lijnen, maar het lukt me echt niet hoor. Ik vind het echt moeilijk, maar die tijd van lijnen komt ooit wel weer.

batchie jeetje dat je schoonma dat gedaan heeft, ik zou echt woest worden. Het is idd toch iets wat je zelf graag wil doen, juist vooral zijn eerste hapje.

Ik zou hem echt niet meer alleen laten met haar hoor meis, wie weet wat het volgende is. Ik wil met 2,5 maand a 3 maand ongeveer eerste fruithapje geven, volgens cb kan het geen kwaad dus.

Zwemmen is zeker heel leuk, jammer dat je zolang ongesteld bent zeg. Ik ben het gelukkig maar 1week geweest, ben echt blij dat het over is.

Inderdaad leuke link otje, straks maar ff kijken

ik ga nu ff voeden en dan ff naar de hema toe

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    gaat wel weer hard vandaag zeg
    ben bijna een uur aan het lezen op deze manier.
    (en m'n huishouden roept)
    Arno is de derde camera aan het terug brengen, er staat van alles op de doos maar het doet dat allemaal niet (dan staat er nightview) ja en in het boekje staat er dan dat je er wel een lamp van 100 watt bij moet gebruiken.
    en het kost nog allemaalveel geld ook
    en ondertussen hebben we er ook 88 kilometer voor gerden en het is nog niet goed.
    je zou ze toch wat...
    nou ga poetsen.

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje zeg, wat zijn jullie actief zeg. Wat een boel pagina's erbij in een paar uurtjes :D

Fynn is nog steeds enorm slaperig. Vanmorgen na 1e fles gaan douchen met hem. Daarna is ie gaan slapen. Na 2e fles viel ie weer in slaap. Vraag me af of dat nog komt door de prikjes of dat hij het nu eindelijk gaat leren. Ik vrees het eerste :( Maar goed, het is wel ff lekker. Zou me bijna gaan vervelen :D Was van plan om te gaan winkelen omdat ik er vanuit ging dattie toch wel wakker zou zijn. Nu vind ik het sneu om hem uit z'n bedje te halen dus laat ik maar lekker liggen.

@Lisette: wil je de foto's voor de banner in een speciaal formaat hebben? En naar welk email adres?

@Vales: hoe zwaar is Wessel nu? Fynn weegt 5650 gram en krijgt 5 flessen van 180 cc en 6 scheppen (waarvan 2 voor hongerige baby's) en daar doet hij het goed op.

@Molly: balen dat je zo'n vervelend gevoel hebt overgehouden aan het kdv. Kan het me wel voorstellen. Ik moet volgende week dinsdag. Heb op zich wel weer zin om te werken maar vind het niet leuk om Fynn daar achter te laten. Hij gaat nu steeds meer op me reageren en het voelt gewoon niet goed om hem ergens achter te laten. Hoop idd ook dat ze zich echt aan z'n ritme houden. Dat gaat nu eindelijk best goed en zou niet willen dat het kdv daar weer een puinhoop van maakt. Zie ook op tegen alle ziektes die hij daar gaat op lopen. Maar ja, wie weet vinden Dain en Fynn het zelf juist ontzettend leuk daar. Merk nu al aan hem dat hij goed reageert op kleine kinderen. En als hij daar tevreden is ben ik het ook :D Enne...Fynn is altijd al veel wakker geweest overdag en vraagt dan veel aandacht dus dat ben ik wel gewend :D

@Nynke: heb op de website van Friso gekeken en je kunt de voedingen idd mengen. Hebben alleen een andere bereidingswijze. Ik maak eerst de Comfort klaar in het flesje. Daarna doe ik de schepjes Extra erbij. Dat gaat prima. Ik geef Fynn nu 5 voedingen van 180 cc met 4 scheppen Comfort en 2 scheppen Extra.

@Slingding: ik zou eigenlijk ook moeten gaan poetsen maar blijf hier maar hangen...en mailtjes sturen....en foto's rangschikken etc. Is veeeeel leuker... :)

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Net toch iets meegemaakt.... Koen heeft geslapen tot 12 uur... Dus ik naar boven. Schone luier en dan de fles. Dus ik z'n luier af... gepoept! Dus snel de doekjesdoos open en verschonen. Ik was z'n billen nog af aan het vegen en meneertje laat een scheet en hup! Zo een drol erachteraan! Was ik dat weg aan het vegen... plast ie alles onder! Dus ik zeg "Wat ben jij nou aan het doen?" Kijkt ie me aan met een grote glimlach! Ik lag echt in een deuk. Hij bleef gewoon steeds hardstikke vrolijk... ook tijdens het verschonen en schone kleertjes aan doen. Om 12.30 kreeg ie zijn fles.

Net belde mijn moeder of ze even met Koen mocht gaan wandelen. Prima hoor! Koen is nu dus lekker buiten en ik ga het huishouden doen... en nu zit ik weeeeer achter het forum.... :oops:

Gr Otje

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    sjongejonge, wat een leeswerk, of ik niets anders te doen heb ;) haha. nee hoor, lekker een kopje koffie erbij en lezen maar.

nou, allereerst hoe ik dat gedaan heb met die stof. ik heb hier textielverf, kan je bij hobbyzaken halen. en daarvoor heb ik stersjablonen gemaakt. en dat er op aanbrengen. de grote afbeeldingen doe ik met de hand.
    ik ga er ook leuke kraamcadeautjes meemaken. en een laken met een verhaaltje of gedicht erop.

debbie ik moet vrijdag ook naar het cb, ook prikjes. ben benieuwd hoeveel die weegt.

ik vind de banners allemaal prachtig hoor setje! heel mooi!

ik ga straks maar 1 dag in de week werken, en dan in het weekend 2 dagdelen en 1 of 2 avonden door de weeks.
    maar heb er ook niet zo veel zin in hoor. nog een maandje, vanaf 26 maart mag ik weer.

ik kreeg net een mail van de friso, dat onze kindjes deze tijd hun ritme gaan ontwikkelen. nou ben benieuwd.

eve gelukkig heb je de prikjes achter de rug. en fijn dat de kleine zo lekker slaapt.

de kinderen hebben hier vakantie,en ik heb net met mijn dochter een begin met het eten gemaakt. leuk zo samen koken. we gaan een lekkere stoofpot eten.

batchie, ik zou goed boos zijn, daarbij is het als je kind astma heeft helemaal niet goed om zo vroeg al hapjes te geven. dus je schoonouders kunnen mischien over jou wat zeggen, maar zelf zijn ze ook niet erg verantwoordelijk bezig.

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi otje herkenbaar, dat vrolijke, en ook dat plassen en poepen. ik wou laatst even kijken of die geen rode billetjes had, liet meneer een wind... mijn zoon kwam niet meer bij.

het is wel echt lekker weer, ik ben al even buiten geweest, maar er zit echt wat voorjaar in de lucht

19. keizerin

Ik ben net terug van het CB.
    Wessel weegt nu 5310 gram en ik moet 5x 160cc geven en 1x 180cc en die is dan voor de nacht en dan moet ik even kijken of hij het daar op red.

@Otje haha ja dat is mij ook al een keer gebeurt en Wessel vond het ook enorm grappig :)

@Noura echt leuk gedaan hoor misschien ga ik het ook eens proberen maar ik ben niet zo handig en crea maar me ma wel dus die mag me dan mooi even helpen :)

@Batchie inderdaad wat Noura zegt het is nog helemaal niet goed voor je kleintje.
    Johan heeft astma(niet meer zo erg als vroeger)en ik heb vroeger vaak last van eczeem gehad dus wij beginnen met potjes geven als Wessel ongeveer 6 maanden is.

20. Jeetje, wat een drukte vandaag! En dat terwijl het buiten zulk mooi weer is (tenminste hier in Roermond schijnt de zon...) Mijn moeder zal zo wel hier zijn om samen met Jasmijn, de hond en ik een flink stuk te gaan wandelen.

Het huishouden ligt er morgen ook nog wel...

En wat een mooie banners weer!

@Setje: Met welk progamma maak jij die banners? Niet dat ik je het werk niet gun ;) , maar het lijkt me leuk om daar ook eens zelf mee te knutselen...

Deel Deze Pagina