December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    gnessy; ben er wel heen geweest maar niet voor bloedtest enz, dat deden ze niet omdat ze dit niet nodig vonden omdat het niet waarneembaar was?! :(

vales; 1 is er geslaagd en de ander is helaas gezakt puur op de zenuwen, het werd steeds erger bij hem zo sneu.

saar; wat leuk joh dat ze zo vrolijk ging wiegen met haar spekkie in haar hand
    vond idd de tuinbroek ook erg leuk vind dit zowieso altijd erg leuk bij die kleintjes, hihi, het is ook niet dat ik overgewicht heb ofzo maar wil gewoon mijn 'oude' gewicht weer terug (nu 68, voor zw.schap 65,7 voor trouwen 62 wil naar 64kg) :D ja he ik verdrink er altijd in. en deze foto maakt het weer erg duidelijk

hier hebben we een c1000 die is van mijn zwager(zijn niet getrouwd maar dan is het makkelijker ;) )en mijn beide zussen werken daar.

gnessy; he wat vervelend zeg, wat een dubbel gevoel zal jij hebben zeg, en wat zegt egbert hiervan? is hij beetje met je begaan? wat een lief filmpjeeeee

noura; hee beter weer een tandje erbij, mss die kapotte billetjes daarvan?

slingding; ohhh wat heerlijk zeg toch nog even je ontspanning gehad

eve; ahhhhh, wat een poepie, echt een mooi gaaf mannetje hoor. moet wel zeggen dat het toch wel heel erg kriebelt nu hoor.....in de positieve zin dan he.
    goed van je dat je het hebt gezegd, vwb gezinssituatie etc. en vind het zowieso erg knap van je dat je dit zo oplost.

irma; he wat vervelend moet dit voor je zijn zeg, hoop dat je er iig uit komt enne denk aan je mooie mannetje en hetgeen in je buik groeit! mss helpt het. hoop je toch snel weer te horen.

duikster; nou hoop voor jouw dat het toch allemaal een beetje meezit met het stuccen. wat super dat nick zich zo heeft vermaakt

duikster; wat een mooi net buikje heb je zeg, enne moest echt beetje emo/lachen om nick in tiroler pakje, geweldig scheetje zeg

otje; idd een heel verhaal geworden ;) maar wel leuk om te horen wat je bezig heeft gehouden hoor :) . lekker dat koen zo heeft genoten van het zwemmen en dat je goed bent geslaagd voor de kinderstoel. enne wat

goed dat je alweer 5,2 kilo kwijt bent, vooral doorzetten nu :)

debbie; veel succes met het klussen en hoop ook voor jouw dat je het nu haalt, goed letten op het op tijd 'waarnemend kijken he' ;)

ga ff met mijn ventje boodschappen doen kom later terug om te reagern

gr saskia

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    saar ga je nog naar de ikea? ik wil al weken maar ben er steeds ook te moe voor.
    doe rustig aan!

saskia boodschap ze

3. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Allereerst...iedereen hartelijk bedankt voor de felicitaties op 't forum/hyves en via de sms!
    En Eve, super van je dat je de foto hebt geplaatst en iedereen op de hoogte gehouden hebt. Je bent een schat!

Inmiddels zijn we sinds 11 uur vanochtend thuis uit het ziekenhuis. Het was nog spannend óf ik überhaupt wel naar huis toe mocht, aangezien de gynaecoloog m'n bloeddruk niet echt vertrouwt. Heb hem moeten beloven dat ik sowieso 48 uur totale rust houd, aangezien er nog kans is op zwangerschapsvergiftiging binnen die tijd. Dus Cynthia, ik hoop dat je het niet erg vindt om een andere keer langs te komen. Wil jullie wel snel zien hoor! Ik lig nu lekker boven in bed met Gijsje naast me in z'n wieg. Ik post snel foto's, maar de accu is op dit moment aan het opladen, dus jullie moeten nog eventjes geduld hebben.

Dan hierbij m'n bevallingsverhaal.
    Zoals ik zondag al gepost had, verloor ik die dag steeds wat bloed en slijm. 's Avonds rond 23.00 uur kwam er een stuk slijmprop mee. Nadat we Peter R de Vries hadden gekeken, zijn we gaan slapen. Rond 5.45 uur werd ik wakker. Ik had het idee dat ik vruchtwater verloor, maar toen ik op de wc zat, schrok ik behoorlijk. M'n onderbroek zat helemaal onder 't bloed. En toen ik had geplast, bleef het bloed stromen. We hebben ons snel aangekleed. Lynn sliep gelukkig die nacht al bij mijn ouders, omdat mijn moeder een voorgevoel had. Ik heb het ziekenhuis gebeld en we moesten meteen komen. In de auto realiseerde ik me dat ik Gijs al eventjes niet gevoeld had. Hierdoor begon ik in paniek te raken, maar heb me ingehouden voor Michel, aangezien hij aan 't rijden was en het weer behoorlijk slecht was. Eenmaal bij het ziekenhuis aangekomen, heeft Michel me bij de hoofdingang afgezet en ben ik meteen doorgelopen naar de kraamafdeling, terwijl Michel de auto nog moest parkeren. Daar aangekomen werd ik meteen aangesloten op een ECG-apparaat en gelukkig klopte het hartje van Gijs meteen. Ik was tot dat moment zo ontzettend bang geweest.
    Straks typ ik deel 2, want ons Gijsje wordt wakker...

4. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ha Bianca...fijn om je te horen, ben benieuwd naar het vervolg.
    Wat een klein poepie he?

Janette, ik ben 1 keer in nijmegen bij het sanadome geweest.
    Het is er heel mooi en je kan in allemaal lekkere baden genieten.
    Ook een grote schoonheidssalon erbij enzo.
    Ik ben zelf meer van de gewone sauna, ik hou niet van een nat badpak.
    Ik loop liever bloot, maar ieder zij voorkeur.
    Het is wel heel leuk voor een dagje uit.

Noura, ik herken dat druk zijn wel ja...
    Jij dan ook nog je vermoeidheid erbij...
    Maar het is wel heeeeel leuk hoor! ;)
    Vandaag kregen de moeders een duikbril op om hun kindje onder water te bekijken.
    In mei komt er een fotograaf onder water foto's maken.

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bianca,
    tuurlijk vind ik dit niet erg, ik kom gauw hoor!
    doe maar heel rustig en geniet!

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ben ik weer ff,

janette; ik heb er wel van gehoord maar ben er nog nooit geweest(ben nog nooit naar zo'n wellness gebeuren geweest hoewel het me wel erg lekker lijkt), zoiets in combinatie met 's avonds tapas eten is mss ook leuk(als je van tapas houd natuurlijk) enne hier geen last gehad van de bmr en meningokokken hoor, hoop voor jullie teun dus ook niet

slingding; ahhh wat ziet ze er idd pipsjes uit zeg, enne succes met arno en zijn uitslagen, hoop dat het toch iets meevalt, bloedsuiker iets te hoog! mmmm nou we horen het wel. had jij ook je haar geknipt? de laatste keer dat ik je had gezien op een foto had je naar mijn idee langer haar? :oops:

janette; hihi in het hooi :) ...lekker hoor

noura; mmmm klinkt lekker ben ook aan het bedenken wat ik ga maken, heb ook kip, en wortelen......

saar; het verhaal van dees68? is dat bij de mei mama's? of....
    en ben je nog geweest nar de ikea?

bianca; ohh ben wel erg benieuwd naar het vervolg van je bevallingsverhaal hoor.

ga vanaaf squashen heb er best zin in, hoop dat orlando zijn hoektandjes/kiezen nu beetje door gaan zetten want we hebben het idee dat hij er nu weer last van heeft (veel kwijlen, handje in zijn mond en weeer rommelig slapen)en aangezien het al eerder 3 wkn heeft gezeurd, vind het zo zielig voor hem(en een beetje voor onze nachtrust ;) ) maargoed kan niks doen om het te versnellen.
    ga nog even het een en ander doen en dan koken

gr saskia

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ga liever dan met me ventje het hooi in :) :) :) :)
    nu zit je alleen met een boel warmte erom heen..lijkt me wel een keertje leuk om mee te maken.....

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    saskia; ik ook ik heb mijn haar laten knippen.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Arno is dus bij de kno geweest die heeft alles na gekeken maar er is niks kno's zeg maar.
    De kno dacht eerder dat het iets is voor de neuroloog.
    Vrijdag krijgt hij een bloedsuiker curver voor zijn verhoogde suiker gehalte.
    en daarna gelijk ook een afspraak voor bij een dokter.

ik voel me niet op en top, jullie zullen wel denken, het is ook nooit goed bij haar maar nu arno de laatste tijd verplicht thuis zit is het niet de gezeligste op aarde.
    maar ja het is zo maar ik merk doordat hij down is (omdat hij grip heeft op wat er aan de hand is enzo) dat hij me mee krijgt in het spiraal naar beneden en dat is niet goed.

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Nou, we zijn geslaagd hoor voor een nieuwe kinderstoel. Die van Prenatal is het niet geworden. Toen we hem eenmaal in het echt zagen vond ik 'm toch niet echt super. Een groot nadeel vonden we vooral dat er niets tussen de beentjes zat. Ja, een los tuigje wat je er in kon bevestigingen maar dat was het dan ook. Niet praktisch. Verder vond ik bij Prenatal niet zo'n mooie stoelen staan, behalve de trip-trap maar ja... die is wel erg duur. Toen zijn we naar babydump gereden in Eindhoven en zijn daar wel geslaagd. We hebben nu de Geuther Minou. Steef heeft hem net al in elkaar gezet. Ik zal straks even een plaatje plaatsen maar de website van photobucket ligt eruit. :rolleyes:

Debbie: Veel succes met het klussen in de nieuwe woning. Wanneer gaan jullie er echt wonen?
    Succes donderdag!

Janette: Kan me goed voorstellen dat je liever met badkleding naar de sauna wilt. Ik zou het ook niet zien zitten om daar bloot te gaan (nooit gedaan overigens). Ik ben daar niet zo'n typje voor :oops:

Eve: Ik ken de actie van prenatal idd. Maar ja... die andere stoel is dus gisteren verkocht en meteen meegenomen en om zo lang zonder te doen is wel erg lastig.

Slingding: De site van photobucket doet het niet dus kan helaas je filmpje niet zien. Ik probeer het straks wel.
    Sterkte hoor. Valt ook niet mee met 2 zieken in huis.
    En voel je vooral niet lullig tegenover ons hoor! Hier mag je altijd alles kwijt.

Bianca: Wat leuk om zo snel al iets van je te horen! Wat is het allemaal spannend geweest. Ben benieuwd naar het 2e deel. Maar doe vooral lekker rustig aan en geniet van je kraamtijd!

Melliemel: Sterkte hoor voor Orlando met zijn tandjes/kiezen.

Saar: Toch nog naar Ikea geweest?
    Wij doen echt 95 % van onze boodschappen bij C1000. Er liggen eigenlijk 3 van die winkels (redelijk) vlakbij en ik vind het een fijne winkel wat betreft assortiment maar ook qua prijs.

Groetjes Otje

11. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Zo, hier ben ik weer...ik heb dus van bijna half 7 tot 9 uur aan de monitor gelegen. De verloskundige durfde niks te doen voordat de gynaecoloog zou komen. Ik had tussendoor regelmatig krampen in m'n onderbuik, maar omdat ze veel korter dan een minuut aanhielden, hield ik er rekening mee dat het oefenweeën zouden zijn. Om 9 uur kreeg ik echter hevigere krampen, die elke 2 minuten terugkwamen. Gelukkig kwam om 9.10 uur de gynaecoloog eindelijk. Hij constateerde 7 cm ontsluiting :confused: en we mochten meteen richting verloskamer. Daar werden m'n vliezen gebroken en ging het opeens erg hard. Rond 10.00 uur kreeg ik last van persweeën. Gelukkig kwam de verloskundige vrij snel en mocht ik gaan persen. En om 10.26 uur is ons Gijsje geboren :) . Hij scoorde meteen een dikke 10. Helaas moest ik gehecht worden, aangezien ze me ingeknipt hadden :( . Toen dat gebeurd was, werd Gijsje lekker op m'n buik gelegd en hebben we een uurtje met z'n drietjes in de verloskamer doorgebracht. Michel en ik konden het niet bevatten, aangezien het zo ontzettend snel gegaan was. Daarna werd ik gewassen en naar de kraamafdeling gebracht. Na de bevalling was m'n bloeddruk gelukkig ietsje lager, al waren ze er niet tevreden over, aangezien m'n onderdruk rond de 100 bleef heel de dag. Ik moet nu weer beginnen met m'n bloeddrukverlagers, aangezien de gynaecoloog niet verwacht dat m'n bloeddruk spontaan zal gaan zakken :( . Ik heb alleen nu nog last van naweeën :( . Heb vandaag nog aan de gynaecoloog gevraagd waar dat bloedverlies vandaan kwam. Hij kon het niet met zekerheid zeggen, maar het kon zijn dat de placenta aan het losraken was. Gelukkig heb ik nu niet zoveel bloedverlies meer.

Ik heb alles wel doorgelezen, maar zit nog zo in een roes dat ik veel weer vergeten ben...sorry :oops: .

Gnessy, ik las dat je een miskraam hebt gekregen. Veel sterkte!

Irma, ik las dat het met jou ook niet zo lekker gaat. Dikke knuffel en ik duim voor je de 13e.

Lola, wat een lieve hond ;) .

Cynthia, kan me voorstellen dat je je niet op en top voelt nu Arno zoveel thuis is en het niet lekker met hem gaat. Ik ben wel blij te lezen dat je toch nog naar de sauna bent gegaan gisteren.

Eve, kan me goed voorstellen dat je van de situatie baalt. Hij gaat lekker met z'n gezin op wintersport en jullie zitten thuis :( .

Ga nu de foto's op de laptop plaatsen en hopelijk is photobucket weer beschikbaar en kan ik ze hier plaatsen.

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bianca: het is zeker allemaal heel snel gegaan!
    Gelukkkig ben je nu weer lekker thuis met z'n allen.
    Heb je veel klachten van je bloeddruk nog?
    Ik zat in spanning op deel 2 te wachten en wat een verhaal.
    Geef zelf maar aan wanneer je er aan toe bent dat ik langs kan komen. (via mail ofzo)
    ben wel heel erg blij voor je dat gijs niet tot week 40 is blijven zitten.
    Hoe is het met je bekken nu?
    Zit te popelen om foto's te zien!
    Heb je een leuek kraamhulp?
    en hoe is het met Lynn gegaan vandaag?
    Wel je banner nog veranderen he!

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ben ik ff ga zo orlando op bed leggen hij was absoluut niet van plan om om 20.00 uur te gaan slapen, mja dat heb je als je toch nog een 2e slaapje meepakt van ruim een uur vanaf 15.45uur :confused:

slingding; kan me er wat bij voorstellen hoor, maar laat je niet te erg meeslepen hoor, is niet zo gezellig ;)

bianca; jee dat je de tijd en fut ervoor hebt om hier alweer te komen, vind het natuurlijk wel erg leuk om te horen dat de bevalling erg voorspoedig is gegaan, hopelijk is je bloeddruk snel weer 'normaal'. gaat het verder goed? met jullie

ga naar de kleine man en spreek jullie morgen wel weer ff

gr saskia

14. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Helaas, photobucket heeft een storing. Ik ga zo nog eventjes beneden wat drinken en daarna slapen. Heb vannacht ook bijna niet geslapen, aangezien Gijs erg misselijk was en steeds overgaf en onrustig was. Uiteindelijk hebben ze hem bij mij in bed gelegd en is hij gaan slapen. Alleen toen durfde ik niet zo goed te slapen, aangezien ik bang was om op hem te gaan liggen. Vandaag is hij erg rustig geweest. Lynn logeert nog een nachtje bij mijn schoonouders, aangezien Michel morgen naar de garage moet, Gijs moet aangeven bij de gemeente en op mijn werk beschuit met muisjes gaat brengen. En ik mag Lynn nu niet tillen van de gynaecoloog. Michel gaat donderdag en vrijdag werken en hoopt dat hij volgende week een week vrij kan nemen, maar dat zal geen probleem zijn. De kraamhulp is er maandag voor het laatst en dan kunnen we nog bijna een weekje met z'n viertjes genieten.
    Ik heb op dit moment ontzettend veel pijn, maar had ook niet anders verwacht. Maar ik hoop dat er snel vooruitgang in zal komen, al heeft het z'n tijd nodig en mag ik niks forceren. Ik heb van m'n hoge bloeddruk wel last, althans, ik zie heel veel zwarte vlekken voor m'n ogen. Mocht ik erge hoofdpijn krijgen of een bandgevoel rondom m'n buik, dan moet ik met spoed bellen. Tot op heden blijft het bij de zwarte vlekken. Morgen komt de verloskundige langs en zal m'n bloeddruk weer opgemeten worden.

Ik hoop morgen een aantal foto's te kunnen plaatsen. Zal misschien de komende dagen niet erg veel reageren, maar ik zit op dit moment op m'n blauwe wolk ;) .

15. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Bianca: wat super dat je voor ons het hele verhaal al hebt op kunnen schrijven, dat je daar de rust al voor hebt! Ik hoop dat je bloeddruk snel zakt, ik vind dit toch een beetje eng klinken, zo. En ik vind het zo lief klnken als je Gijsje zegt! Maar het is ook een schatje, natuurlijk!

Cynthia: ik heb het verhaal van het suikergehalte van Arno een beetje gemist, maar mijn moeder heeft sinds een jaar suiker en zij was enorm down in de periode voor dit werd ontdekt. Dit hangt met elkaar samen, maar dit hoeft bij Arno natuurlijk niet het geval te zijn, hoor. Beterschap jullie alledrie, want dit is toch echt niet leuk meer....

Debbie: waarheen gaan jullie verhuizen (heb je vast wel verteld, maar ik heb een tijdje niet alles gelezen). Succes met het verhuizen!

Lies

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Bianca je bed in jij, dit is geen totale rust! denk even goed aan jezelf meid, een te hoge bloeddruk is echt niet goed!

17. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo meiden,

@Gnessy leuk filmpje van je meisje.

@Lies gefeliciteerd met je vriendin.

@Slingding waarschijnlijk ga ik weer met mijn rijbewijs beginnen in mei/juni.
    En wat heerlijk voor je dat je toch een paar uurtjes naar de sauna bent geweest.
    Ik kan je filmpje niet zien :(
    Heel veel sterkte,hopelijk komen jullie er snel achter wat hij wel heeft.

@Bianca wat een prachtig mannetje heb je op de wereld gezet :D
    Jeetje wat is het snel gegaan zeg.
    Wel eng zeg dat je bloeddruk opeens zo hoog was/is hopelijk zakt hij snel en ga jij je beter voelen.
    Luister wel goed naar je lichaam hé en bel als je het niet vertrouwd!
    Ga jij maar verder op je blauwe wolk zweven :D

@Irma jeetje wat rot zeg dat je je niet zo happy voelt :( sterkte!
    En wat vervelend zeg dat je weer gezakt bent.

@Karin mooie buik en wat had Nick een super leuk pakje aan!

@Otje goed zeg dat je al 5,2 kilo kwijt bent :thumup:
    Wat leuk zeg dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad in Utrecht.
    En goed dat jullie zijn geslaagd voor een nieuwe kinderstoel.
    O,ja heb je al de verzendkosten binnen? ;)

@Eve als ik het verhaal zo hoor van Fynn zijn vader heb ik zo'n medelijden met zijn vrouw.
    Lijkt me vreselijk als je man een kind heeft van een andere vrouw en dat je dat pas na jaren te horen krijgt want ja ooit zal ze er achter komen lijkt mij.
    Maarja daar kan jij natuurlijk niks aan doen hij heeft die keuze gemaakt.
    Ik hoop echt dat jij een leuke man tegen komt die je helemaal voor jezelf heb.

@Debbie alvast succes met je examen.
    En veel klusplezier in je nieuwe huis.

@Janette goed dat Teun weer is goed gekeurd!
    En hoe voelt hij zich nu na zijn prikjes?

@Saar ik heb het bevallingsverhaal van Deese68 ook gelezen,zo zielig :cry:

@Saskia jammer zeg dat er 1 is gezakt,zenuwen kunnen gekken dingen met je doen.
    Hopelijk komen de tandjes/kiezen snel door.
    Heb je lekker gesport?

Ik moet morgen weer werken.
    Wessel zijn haar is echt weer lang geworden hopelijk wil mijn moeder morgen even zijn haar knippen.

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ik wil juist m'n verhaal met jullie delen, aangezien jullie allemaal zo hebben meegeleefd. Op de een of andere manier geeft het me ook eventjes rust om het van me af te typen. Enne...Duikster, ik lig ook gewoon in m'n bed met m'n laptop op schoot ;) . Ik heb veel steun aan jullie gehad en nu nog. Bedankt!
    Ga nu lekker slapen.

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Klinkt goed dat Sanadome!

@Saar: Ik vind het idd ook nogal naief van hem dat hij denkt dat het nooit zal uitkomen. En als het dan uitkomt is dat denk ik nog erger dan wanneer hij het direct had verteld. Maar ja, daar ga ik me dus echt niet ook nog es druk om maken.

@Bianca: Wat super dat je zo snel al weer hier bent! Ben blij om te horen dat je weer thuis bent. Maar nu wel rustig aan doen hoor want ik maak me toch een beetje zorgen om je. En wat een lieve foto van Gijs in je avatar! Zo'n schetig koppie! Vind je bevallingsverhaal wel heftig hoor. Kan me goed voorstellen dat je angstig bent geweest. Maar nu heb je een heerlijk mannetje. Geniet ervan! Enne...je banner is top!

@Cynthia: Ik begrijp je wel hoor. En vind je geen zeur ofzo!

Ben bang dat Fynn ziek aan het worden is. Hij moest vanochtend een beetje spugen, heeft slecht gegeten, had vanavond een vette poepluier met onverteerd voedsel en 38,6 koorts. Meteen een zetpilletje gegeven. Maar helaas kon hij maar niet in slaap komen en lag maar te draaien en te piepen. Heb hem nu maar uit bed gehaald en hij is nu heel wakker aan het spelen :(

20. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Bianca, echt super dat je alweer zo snel je verhaal met ons wil delen, zat net als de andere te wachten op deel 2
    Heftig hoor dat je nu zo duizelig bent, doe maar rustig aan hoor, en geniet maar van je blauwe wolk GIJSJE.
    Hoe gaat het nu met de naweeen?
    Ik heb dat bij Dimphy 2 dagen heel heftig gehad, weet hoe je je voelt.
    Ben erg benieuwd naar de foto's!

En Lynn, vindt ze hem lief?
    Het is het mooiste wat er is om je kindjes samen elkaar lief te vinden.

Deel Deze Pagina