December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Kim: Jasmijn slaapt al vanaf het begin in haar eigen bedje en de babyfoon gebruik ik 's nachts ook niet. Ik werd met babyfoon bij ieder klein geluidje meteen wakker en deed dus geen oog dicht! Ik word nu uit mezelf wakker wanneer ze wat steviger begint te pruttelen, dan huilt ze dus nog niet... Misschien kun je het eerst eens MET babyfoon proberen, dan hoef je echt niet bang te zijn dat je door het gehuil van Rick heen slaapt. Ik heb trouwens ook altijd de deur van Jasmijn's kamertje dicht, omdat ik ook een kat heb.

2. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Ja Lola ga ik vanavond doen met de babyfoon...
    Nu heb ik hem net weer in zijn eigen bedje gelegd en hij doet het goed...

Kim.

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Feitkifkim: Koen slaapt ook op zijn eigen kamertje en dan staat de babyfoon aan omdat de deuren dus dicht zijn (ook 2 katten hier). Gaat prima zo. En als ie 's nachts te veel ligt te zuchten of pruttelen zet ik de babyfoon uit. Als ie echt huilt hoor ik m toch wel (ook zonder babyfoon).

Eve: Ik heb een vraagje aan je. Hoeveel en wat krijgt Fynn nu in zijn fles? Want ik begreep dat jij ook gedeeltelijk voeding gaf voor hongerige baby's? Koen wordt ook steeds hongeriger en wil eens iets proberen. Heb je dat trouwens zelf zo gedaan of op advies van je CB? Bedankt alvast!

Gr Otje

4. @Kim: Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht! En wie weet kun jij het straks ook zonder babyfoon...

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen heeft trouwens weer geslapen tot 7 uur vanochtend! :D Ik hoop echt dat ie het vol houd.

6. Ik hoop het ook voor je Otje! Wanneer je zelf lekker slaapt 's nachts, kun je overdag veel meer hebben!

7. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo allemaal,

Thijmen slaapt hier nog wel bij mij op de kamer, vind dit eigenlijk ook helemaal niet erg. Vannacht heeft hij het ook weer erg goed gedaan, kreeg om 20.30 ongeveer ze fles en is daarna in slaap gevallen. Ik vond het zo zielig om hem wakker te maken, toen heeft ie door geslapen tot 06.00. Toen heeft ie ze fles gehad, om 07.30 zijn we eruit gegaan, meneer wou niet meer slapen en we moesten er toch uit voor babyzwemmen.

Nou ik ben nu ook net sinds een 30minuutjes terug van babyzwemmen, het was echt geweldig en heel mooi om te zien. We waren met een groepje en 2badjuffen, en deden spelen der wijs met de baby's omgaan.

Thijmen werd de eerste keer dat die onderwater ging heel histirisch, maar daarna ging het steeds beter. We hebben gespeeld, gezwommen en gezongen, thijmen heeft zelfs een stukje onderwater gezwommen. Dit was echt heel mooi, de badjuf pakte hem vast en liet hem onderwater los en naar mij toe zwemmen. Dit was zo mooi om te zien, ik kreeg echt tranen in me ogen. Ik had een duikbrilletje opgekregen dus kon onderwater kijken en hem opvangen, maar daarvoor moest ie wel een klein stukje zwemmen echt geweldig.

Helaas zijn er geen foto's gemaakt, maar sebas gaat waarschijnlijk volgende week mee dus ga ik dan foto's maken.

8. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    weet iemand toevallig ook een site voor weggooi onderwatercamera's?

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @eve: heb ook zo'n speenkoord besteld. Is inderdaad wel handig voor het kdv, maar ze mogen er niet mee slapen las ik.
    Ik heb gisteren meteen 2 schepjes extra gedaan en hij heeft er geen last van gehad. Maar kan ook nog niet zeggen dat het meer verzadigd, afwachten maar. Ga nu geen 5 flessen van 200cc meer geven, omdat hij ' s nachts blijft komen. Ben bang dat hij echt te veel gaat krijgen, morgen maar op her CB vragen.

@otje: ik heb het zonder overleg gedaan. Ik zit al aan het maximum. Hoor het morgen wel.

10. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    sorry meiden, de link voor de spenen moet zonder .! Het is dus www.namo.be

11. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Wij zijn vanochtend ook wezen babyzwemmen.Was geen daverend succes. Het was heel rumoerig, dus Dain was vooral bezig met observeren en niet zozeer met het zwemmen. Toen we koppie onder waren geweest vond hij het genoeg en begon te brullen. Denk dus dat dit geen wekelijkse bezigheid gaat worden. Nu slaapt hij diep, das dan wel weer fijn!

vanavond weer babymassage, dat vindt Dain gelukkig wel erg leuk en lekker!

Leuke foto's Setje! Michel gaat ook vaak met Dain in bad en ik ook af en toe. Ze kunnen daar echt van genieten he! En naar mijn gevoel slaapt Dain daarna ook wat langer.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    debbie onderwatercameras verkopen ze vaak ook in een automaat in het zwembad! en anders gewoon bij een fotozaak denk ik, gewoon even googlen zal ook wel lukken
    wel fijn dat je het zo leuk hebt gehad,

wij zijn bij mijn oudste zoon ook wezen zwemmen, er was toen een duikteam wat onderwater fotos maakte. heel leuk

ik heb hier net weer kraamvisite gehad, en ondertussen kwam de verzekeringsman nog met een leuke knuffel voor de kleine.
    we moesten even de verzekeringen nalopen, want je moet er niet aan denken dat er wat gebeurd, maar je moet wel zorgen dat je alles goed geregeld hebt natuurlijk. en we hadden alleen na de bevalling alles telefonisch even gedaan.

safouane heeft gisteravond hele avond geslapen, ik was bij een vriendin, daarna heb ik hem om 11 uur wakker gemaakt, maar hij sliep direct na het voeden, en om 2 uur was die weer wakker en om half 7, daarna was het gelijk weer slapen. het lijkt wel of die steeds meer gaat slapen.
    vanmorgen toen ik hem uit bed ging halen, was dieheerlijk aan het kijken naar de hanger die zijn zus had gemaakt. heel lief.

mijn moeder vertelde me dat toen ik klein was er met het prikken ook een spiertje was geraakt, ik schein er ook heel erg van slag door te zijn geweest.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

net weer niet op tijd voor de brede lach, moeilijk om zo`n lach vast te leggen op foto hoor

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

met de mobiel van zijn zus

15. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Leuke foto's Noura, Dain heeft dat shirtje vandaag ook aan! En ze zijn ook nog van dezelfde datum!

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh wat grappig zeg. inmiddels heeft die al weer een anders shirt aan, want er kwam weer wat naar boven.
    ze zijn al weer 2 maanden he? wat gaat dat verschrikkelijk hard zeg.

17. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

zo hee, wat een hoop geschreven niet normaal meer :D :D

ik heb niet alles bij gelezen sorry hoor, geen tijd voor gehad. orlando is superwakker slaapt hooguit 2 uur de laatste paar dgn. vannacht ook meerdere keren wakker geweest om te drinken.(normaal komt ie hooguit 1 keer). ligt nu in de box te spelen. vanmiddag komt mijn zus foto's maken van hem, zal je zien slaapt ie.

ik denk dat ik binnenkort ook een keer met orlando ga babyzwemmen. ben beniewd hoe hij het vind, maar eerst ff van zijn verkoudheid af zijn (en de mijne).

batchie; jij had het over zijn eerste hapje? geef jij al een eerste hapje dan? dat mag toch pas vanaf 4 mnd? of bedoelde je gewoon zijn voeding(fles)?

ik moet 5 mrt weer werken weet niet of ik het had gezegd.

noura; leuke foto's

setje wat heb je weer leuke banners gemaakt,

zo ga ff kijken hoelang hij het nog volhoud met wakker zijn hihi.

gr saskia

ps oh ja vwb de speentjes en kdv, ik weet wel dat toen ik op het kdv werkte we allemaal mandjes hadden voor ieder kindje één en vwb de speentje hadden we haakjes met daarboven de naam van het kind en het speentje hing daaraan. werd elke dag uitgekookt.

18. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    hoi allemaal,

best een hoop drukte hier, mijn zusje logeert hier een paar dagen. Zij heeft een verstandelijke beperking, zoals ze dat tegenwoordig zo mooi zeggen, en is erg druk. Het kost me behoorlijk wat energie, en daarnaast dan zo'n kleintje..... Zij woont nogal ver weg en heeft Thijs nog maar een paar keer gezien. Ze vind het prachtig dat ze tante is en is echt weg van hem, dat maakt dan weer een hoop goed.
    Ik maak me alleen een beetje druk over het feit dat alle regelmaat de laatste dagen een beetje is verdwenen. Sinds we meer aan't ondernemen zijn wordt het voor Thijs wel erg rommelig, misschien. Ik vind het zelf heel leuk om weer wat meer bezig te zijn, maar ik moet er wel voor zorgen dat het een beetje rustig blijft....

Lies

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Fynn krijgt nu 5 flessen van 180 cc met 4 scheppen Friso Comfort en 2 scheppen Friso Extra (dus 200 cc per fles). Hij zit nu eigenlijk aan het maximum. En nog heb ik het idee dat hij af en toe hongerig is. Vannacht kwam ie voor een extra voeding en zal vandaag dus 6 keer 200 cc krijgen :( Die nachtvoeding moet dus geen gewoonte gaan worden. Heb het overigens zonder advies van het cb gedaan maar toen ik het later vertelde vonden ze het prima.

@Debbie: klinkt erg leuk dat zwemmen! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad :D

@Nynke: moet eerlijk zeggen dat ik Fynn ook af en toe nog steeds hongerig vind. Ik ga maar es 3 scheppen Extra proberen. Ik zit nml ook al aan het maximum met 5 flessen van 200 cc. En aangezien Fynn vannacht kwam krijgt ie vandaag 6 flessen van 200 en dan zit ik over de liter. Volgens het cb kan dat niet echt veel kwaad maar toch doe ik het liever niet. Nou, eerst maar afwachten of vannacht een incident was of dat hij dat vaker gaat doen.

@Noura: leuk weer die foto's. Vind Safouane echt al veel groter geworden!

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff wat drinken jullie kinders veel zeg! Als Nick een fles krijgt gaat er zo'n 150-160 cc in en daar heeft hij genoeg aan (wel mama's melk natuurlijk). Ben net naar het CB geweest, hij heeft zijn 1e prikjes gehad en is daar niet helemaal happy mee. Hij was wel weer zo'n 300 gram in een week tijd aangekomen, dus groeit en bloeit prima.

Debbie in een goede fotozaak hebben ze inderdaad wel van die onderwatercamera's voor eenmalig gebruik. En anders via het internet zoeken bij een duikshop. Daar hebben ze ze zeker weten...
    Da's luxe voor ons, wij fotograferen Nick straks onder water gewoon met onze duikcamera....

Lies: klinkt zeker druk zeg...
    Nick is de afgelopen dagen ook een beetje ritmeloos gemaakt door mij vanwege de carnaval, maar hij slaapt overal doorheen.
    Gisterenavond zijn we hier naar de lampkesoptocht geweest en zelfs door die herrie slaapt meneertje gewoon heen...

Noura: wat een heerlijke foto's heb je weer gemaakt van Safouane zeg...

Karin

Deel Deze Pagina