December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: ;)

Dat is meer het gewicht van een baby-Hummer... :)

2. ik heb toch een puntje gezet (3.560)... ;)

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo.... ik ben wakker hoor :D
    en ben bij gelezen. maar ga even op mijn gemak (kailynn is het kdv) met arno een bakkie koffie doen.

4. Niet meer actief

hahahah een baby hummer......
    lig hier dubbel van t lachen...

dank je wel meiden......

5. In Nederland gebruiken we een puntje om duizendtallen te scheiden. Voor wat jij bedoelt gebruiken we een komma... ;)

Mijn moeder moest helaas naar de kapper vanmiddag en ik had geen zin om alleen met Jasmijn te gaan fietsen. Daarom hebben we zojuist een dikke 1,5 uur gewandeld. Héérlijk, maar wel vermoeide benen nu... :D

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

wat een super weer zeg, ben vanochtend lekker naar de stad gefietst met orlando en tikus(in de hondenfietskar). heb een gehoortest gedaan, was helemaal super. toen nog 2 sportshirts gekocht en een potje en wc verkleiner voor orlando aangeschaft. op de terugweg viel orlando vrij snel in slaap, hij lag erg voorovergebogen dus had ik me bedacht om tikus te laten lopen naast de fiets op een rustig tempo en orlando dus dan in de fietskar :) dit ging heel goed moet ik zeggen. alleen toen we thuis kwamen werd hij wakker omdat ik hem wilde overleggen(lukt nooit na een half uurtje/drie kwartier, waar zat ik met mijn gedachten :( 8) ) maargoed. toen zijn we dus ff boodschapjes gaan doen en hebben boterhammetje gegeten. daarna ben ik weer een rondje gaan lopen en is orlando in de wagen in slaap gevallen en slaapt nu nog. (2e slaapje) in de tussentijd heb ik de tuin ff met een hark(blaadjes in gras)aangeveegd en het straatje weer netjes gemaakt (voor zover dat kan) lekker genietend van het weer.
    zoooo ff bijlezen. en reageren en dan ben ik weer ff buiten genieten

eve; ik vind fynn op zich best goed lijken vind idd de schaduw iets overdone zeg maar neus vind ik ook altijd moeilijk om te tekenen.

janette; hoop voor je dat dit wat word klinkt leuk

slingding; nee volgens mij is de meeting groep dit keer niet bijster groot stuk of 6 mama's die komen of heb ik het mis?

janette; goed te horen dat ook zij het aan je zag dat het goed gaat nu, ik vind het goed te horen dat het een stuk beter met je gaat, en zoals ik nu elke keer lees ben je lekker aan het genieten van je ventje, goed hoor

lola; ohh wat leuk en dan op die manier is het helemaal genieten van die dag, wens je alvast veel kijkplezier met de echo en de 9mnd beurs lijkt me ook leuk, wilde vorig jaar maar toen was hij net geweest en nu zou ik voor niks gaan is ook weer zo wat, voor mij zitten de beurzen tot nog toe beetje tegen, jonge gezinnen beurs wilde ik toen heen(5-11-2006) maar ging hem ook niet worden ;)
    ohhh wat fijn te horen zeg, ik hoop ook echt mee dat je mini het nu voorlopig ff blijft doen hoor!

saar; pfoe dit klinkt idd iets positiever. ben je zelf beetje van de schrik bekomen?
    jij haalt biologische groenten en fruit? heb er ook aan zitten denken maar is niet hier in de buurt en moet er speciaal voor rijden zeg maar, vind het dan beetje dubbel worden zeg maar

als ik het zo lees zou ik het toch ook beetje benauwd gaan krijgen hoor, had al gezegd dat ik dit zowieso heb maar nu helemaal, al jullie beebs waren al zwaarder dan orlando(logisch natuurlijk ivm vroeggeboorte) maar toch. zal het niet zo zijn dat je lichaam zich er naarmate de zw.schap vordert er al op aan het voorbereiden is? op 'de grootte' zeg maar? mss als je dit in je achterhoofd houd het een beetje meevalt.... ik wens jullie iig het beste en een goede bevalling met zo min mogelijk pijntjes :) ga ff orlando wakker maken anders slaapt hij vanavond niet vind het wel sneu maargoed

gr saskia

7. Een unicum: Jasmijn ligt al in bed! Zo vroeg heb ik haar nog niet eerder naar bed kunnen brengen, maar ze was zó moe dat ze eerlijk gezegd nogal lastig was. Ik vond het deze keer dus helemaal niet erg dat ik haar naar bed kon brengen... :oops:
    Ben benieuwd of ze morgen nu extra vroeg wakker wordt, al is dat geen probleem omdat we om 9.00 uur gaan zwemmen... :D

Ik heb maandag om 9.00 uur een sollicitatiegesprek! Daar ben ik op een nogal vreemde manier aangekomen. Jullie weten dat ik het Praktijkdiploma Loonadministratie (hopelijk, heb de uitslag nog niet... ;) ) heb gehaald. Nu heeft een collega van mij - die in de re-integratietak van ons bedrijf werkt - een gesprek gehad bij een groot accountantskantoor waar ze plek hadden voor 2 (beginnende) loonadministrateurs. Hij had zelf al een kandidaat voor één van deze twee plekken, maar vroeg aan ons of wij ook nog kandidaten wisten (Otje, had je toen toch maar toestemming van het CWI gekregen, dan had ik vorige week een baan voor je gehad...) Toen ik de mail las dacht ik: 'Dat is eigenlijk precies wat ik ook wil!' En ik heb contact met het accountantskantoor opgenomen en de situatie uitgelegd. Nu willen ze me maandag graag spreken. Ik hoef geen brief te schrijven, maar alleen even een cv te mailen. Ben benieuwd...

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lola: spannend! succes.

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Wat een heerlijk weer vandaag. Zalig om buiten te zijn en Fynn z'n koppie zonder muts te zien :D Vind het zo schattig als die blonde haartjes waaien in de wind.

Fynn z'n slaapuurtje heb ik ook goed benut. Heb m'n kledingkast uitgezocht. Gelukkig met hulp van m'n moeder want ik vind het een vervelend karwei. Merkte wel dat ik nu veel makkelijker ben met kleding wegdoen dan een paar jaar geleden. Durf echt niet te vertellen hoeveel zakken er weggaan :oops: Maar ben er zo blij mee dat ik steeds even de kast open doe om te kijken :)

@Janette: Het zijn potjes groenten....En wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Hoop dat je door de buitenlucht nog meer bent opgeknapt!

@Saar: Ik hoop echt dat je snel uitsluitsel hebt! Fynn was overigens 54 cm en 4010 gram. Ook geen kleintje dus. Maar het is te doen hoor ;)

@Lola: Joepie, je andere banner is weer terug. Vind deze nml veel leuker :D En wat apart dat je ineens een sollicitatiegesprek hebt. Wel weer spannend hoor. Heb je wel even geinformeerd of ze daar ook leuke reisjes maken? ;) En ga je vertellen dat je zwanger bent?

@Saskia: Jeetje, naast een potje ook al een wc verkleiner. Je hebt er wel zin in, he? ;)

@Duckie: Veel sterkte morgen met het blaasonderzoek van Demi. Ik ga veel aan jullie denken en hoop dat het snel voorbij is en dat Demi er weinig last van heeft. Alvast een hele dikke knuffel van ons!

@Irma: Weet niet of je dit leest maar: Veel succes en plezier morgen met je 1e echo!

10. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

nou, op de een of andere manier komt het er de laatste tijd steeds niet van om zelf even een reactie te plaatsten. Heb het druk gehad met school en ben in het weekend en de dagen ervoor veel buiten geweest. Heerlijk: vrijdag op de fiets naar de geitenboerderij in het Amsterdamse bos en zondag naar Artis. Artis was super. Ik heb meteen een jaarkaart gekocht en ik ga proberen een keer in de maand te gaan. Thijs heeft echt genoten, en wij daardoor ook. Gisteren weer aan het werk, maar ik ben eerder naar huis gekomen omdat ik helemaal niet lekker was. Ik ben vandaag ook thuis gebleven, maar er was eigenlijk weinig meer aan de hand.... Vooral een soort moeder-oververmoeidheid, geloof ik.
    Maar ik was niet de enige die moe was, Thijs kwam gisteren zo moe terug van het KDV dat hij 's avonds helemaal hysterisch werd. Hij heeftecht 30 minuten gekrijst en is toen snikkens in slaap gevallen.... Vandaag heeft hij heel veel geslapen, wat vor mij wel handig was, kon ik goed uitrusten.

Duckie: leuk he, dat ze, hoe klein ze ook zijn, ook zo kunnen genieten van een vakantie. Ik heb er toch wel een beetje moeite mee dat wij Thijs niet meenemen op ski-vakantie...

Eve: nog gefeliciteerd, lekker zo'n dagje winkelen. Ik heb het ook heel erg, dat ik weinig behoefte heb om kleren voor mezelf te kopen, ben ook helemaal blij met iets voor Thijs (en dat is vaak een hoop minder gedoe, wat passen betreft en zo).

Saar: dat is toch wel even schrikken....ik hoop voor je dat het geen zwangerschapsdiabetis is..

Heb een erg leuk filmpje van Thijs die erg druk bezig is met zijn baby-laptop (een beetje ADHD lijkt het wel te zijn zo...)

http://s163.photobucket.com/albums/t304 ... GP2179.flv

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    we hebben heerlijk gefietst...Teun genoot en ik ook....wel zijn kapucion nog opgelaten hoor....want anders vond ik het toch wel dat hij iets te veel wind op zijn koppie kreeg....

Lola suc6 maandag...maar eh wist niet dat je naar wat anders keek...

Lekker hé eve als je kast weer wat leger is...heb ik ook pas gedaan..en laatst nog een keertje echt een boel weg gedaan...enne voor groentenpotjes bedank ik want die eet hij niet ;)

Teun was bij zijn geboorte 3390 gr en wij hebben zelf 51 cm gemeten maar maatje 50 was nog te groot....

Demi heel veel sterkte morgen...hoop dat het snel achter de rug is..

12. @Eve: Héérlijk, zo'n opgeruimde kast! Het probleem is echter meestal om 'm zo te houden... ;)
    Ja, ik ben wel van plan om te vertellen dat ik zwanger ben. Weliswaar niet meteen in het eerste gesprek, maar zeker wel in het eventuele tweede. Kijk, ik móet geen andere baan en wanneer ik dan mijn zwangerschap pas bekend maak als ik er eenmaal werk en de arbeidsverhouding bekoelt daardoor, dan krijg ik geheid spijt. Ik werk namelijk nu bij een heel leuke werkgever...

@Janette: Ik ben ook helemaal niet naar een andere baan aan het uitkijken. Maar dit kwam toevallig op mijn pad en kon ik niet laten liggen...

@Duckie: Ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wil even laten weten aan jou en Demi te denken morgen...

@Lies: Leuk filmpje! Jasmijn heeft dezelfde laptop, maar zó gek doet ze er niet mee... :) ;) :)

@Irma: Jou wens ik heel veel kijkplezier en ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt...

13. Niet meer actief

demi succes met t blaas onderzoek,

irma: veel plezier met de echo morgen!

14. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Otje: Ik ga vrijdag met mijn (zwangere) vriendin naar de hhb en 9 maanden beurs.
    Heb je trouwens nog iets gehoord van je sollicitatie bij prenatal?

@Eve: Gezellig, lekker shoppen op je verjaardag (en helemaal als je zelf niet hoeft af te rekenen...)
    Ik had een grote nuby beker, maar die is kapot, dus ga ik nu een kleine kopen. Die heeft mijn moeder gekocht voor Demi en vind ik toch fijner. Demi had op een gegeven moment van zelf door dat ze de beker niet omhoog moest houden.

@Noura: Ik kan me voorstellen dat op de sterfdag alles weer heel sterk naar boven komt.

@duikster: En, heeft de schilder het allemaal afgekregen?

@saar: Ik hoop dat je suiker goed is.

@Gnessy: ondanks alles wens ik je een fijne dag morgen. Als de 9maanden beurs te confronterend voor je is , kan je het altijd nog houden bij de huishoudbeurs.

@Lola: en nu maar hopen inderdaad dat het probleem met jouw autootje is verholpen.
    Wat spannend dat je een sollicitatiegesprek hebt, en dat nog wel nu je zwanger bent. Ben je ook echt op zoek naar een andere baan (bij een andere werkgever)?

@Janette: succes met je sollicitatie, ik hoop voor je dat het wat wordt!

@Irma: Veel succes en plezier met de echo morgen.

@Lies: Wanneer ga jij nou op skivakantie? Je kindje niet mee nemen op skivakantie heeft natuurlijk voor- en nadelen. Je kunt lekker een hele week skien, maar ik zou het wel heel moeilijk vinden om Demi een hele week te moeten missen. En ik heb toch ook heel erg genoten van het sleeen en wandelen met Demi.
    Hopelijk ben je in ieder geval weer lekker bij geslapen vandaag.
    Het filmpje vind ik erg leuk. En Thijs is weer flink veranderd en gegroeid zeg!

@Melliemel: Heerlijk he, om te fietsen met dit mooie weer. Ik krijg ook weer helemaal zin in de zomer.

Komen er echt maar 6 mama's op de meeting? Volgens mij veel meer toch? Misschien ff een lijstje maken?

Bedankt allemaal voor jullie medeleven, dat vind ik echt heel fijn, want ik zie er zwaar tegenop. Ik hoop maar dat het snel voorbij is en dat het haar niet al te zeer doet enzo. Het moet toch, dus niets aan te doen. Het opvangen van de urine was weer drama gisteren. De apotheek had me kapotte zakjes meegegeven (open aan de onderkant), waardoor de urine er steeds naast ging. En ik kreeg pas bij het derde zakje door dat het daar aan lag. Toen ik nieuwe zakjes had gehaald bij de apotheek, poepte ze die tot twee keer toe onder. Pas om 11.15 uur had ik een plasje opgevangen, en toen moest ik nog gaan werken.... Mijn zus heeft gelukkig de urine naar het ziekenhuis gebracht. Haar huidje is nog een beetje geirriteerd van het opplakken en er afhalen van de zakjes en ze gaat nu ook steeds een beetje huilen als ik haar op het aankleedkussen leg. Alsof ze bang is dat ik weer met die vervelende zakjes aankom. :cry: :cry:

15. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

lola; dat is lachu, en we horen wel of het wat gaat worden

eve; lekker hoor een opgeruimde kast, moet hier ook echt gebeuren :rolleyes: vertel vertel hoeveel?! ;)
    hihi ja ik heb het beide maar gekocht anders moet ik nog een keer

lies; jij ook al zo druk, wat een lachu filmpje zeg, hihi en lekker een abbonement op artis, jullie wonen er vast vlak bij? leuk dat thijs zich zo vermaakt heeft

irma; veel kijkplezier met je echo

ga lekker vroeg naar mijn bedje tot later

gr saskia

16. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik heb even een lijstje gemaakt met namen (hoop dat ik niemand vergeet). Willen jullie er achter zetten of je wel of niet komt. Degene waarvan ik het wist heb ik al ingevuld:
    Otje WEL
    Duikster
    Slingding WEL
    Janette WEL (met Wijnand)
    Eve WEL
    Noura
    Lola WEL
    Saartje
    Noralien
    Molly
    Bianca
    Irma
    Saskia WEL
    Gnessy MISSCHIEN
    Debbie
    Valeska
    Lianne
    Nynke
    Lies
    Irma
    Duckie WEL

17. Die vraag stelde Janette me ook al... ;) Ik ben eigenlijk helemaal niet op zoek naar een andere baan, maar dit kwam toevallig op mijn pad en kon ik niet laten liggen...

Ik hoop trouwens dat ze morgen de oorzaak vinden bij Demi, zodat ze haar eindelijk goed kunnen helpen. Dan is het vervelende onderzoek ook niet voor niets geweest!

Ik kreeg zojuist ook weer een mailtje over Teri. Ze is deze keer erg ziek geweest van de operatie en de narcose, maar sinds gisteren gaat het weer wat beter gelukkig...

18. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Sorry Lola, helemaal over heen gelezen :oops: :oops: :oops:
    Toen ik zwanger was van Demi heb ik gesolliciteerd op mijn huidige baan. Ik wilde in het 2e gesprek vertellen dat ik zwanger was, maar uiteindelijk heb ik het in het 1e gesprek al verteld (ik geloof dat ik nog geen 10 minuten binnen was :) ). Het heeft alleen maar in mijn voordeel gewerkt, want ze konden de openheid en eerlijkheid erg waarderen. Uiteindelijk ben ik aangenomen en hebben ze gewacht met de definitieve invulling van de functie tot na mijn zwangerschapsverlof.

Het is juist niet de bedoeling dat ze morgen wat gaan vinden. Ze brengen namelijk een catheter in in de blaas en vervolgens wordt er contrastvloeistof in de blaas gespoten. Wat ze vervolgens onderzoeken is of er vocht terugvloeit van de blaas naar de nieren. En dat zou dus niet goed zijn, want kan uiteindelijk leiden tot nierschade.
    En als ze niets vinden is een bacterie de oorzaak geweest van de blaasontsteking(en) en is er volgens mij verder niet zoveel aan de hand.

Gek genoeg ben ik eigenlijk niet zo bang voor de uitslag, want mijn gevoel zegt dat het wel goed zit. Ik ben wel bang voor het onderzoek dat ze moet ondergaan.

19. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Wat sneu dat Teri zo ziek is geweest :cry:

20. @Duckie: Oké, dan ga ik morgen héél hard hopen dat ze NIETS vinden... :)

Deel Deze Pagina