December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Iedereen een fijne valentijnsdag!

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goedemorgen.

Ik denk, 't gaat hier weer wat beter, ff reageren.
    Spuugt Jikke me helemaal onder. Eerst een hoop slijm en daarna de beker diksap die ze net op had. Meteen maar ff in bad gezet.

2e poging, loopt mijn computer vast.

3x scheepsrecht?!

We zijn hier met z'n drieën nog goed ziek geweest. Jikke heeft nog een aantal dagen flinke koorts gehad (boven de 40 gr). Nu hoesten Robert en ik nog erg en Jikke snottert nog, maar verder gaat het gelukkig weer.

Ik heb het forum niet echt goed gelezen. Af en toe er een beetje doorheen gescrolld.

Duckie, wat fijn dat het onderzoek achter de rug is. En wat is die demi een stoere meid!
    Gelukkig hebben ze niet meteen iets gezien, dat lijkt me een goed teken.

Noura, wat een mooie duidelijke echo.
    En wat gaat het hard met alle zwangeren hier.

Gnessy, ik had helemaal gemist dat jij een miskraam hebt gehad. Dat was geloof ik rond carnaval en toen ben ik een tijdje helemaal neit geweest. Hoorde het van Lola.
    Lijkt me moeilijk voor je omdat een nieuwe zwangerschap er voor jou op het moment niet in zit.
    Goed van je dat je wel naar de 9maandenbeurs (?) bent geweest.

Voor degene met een nubybeker...
    Je kunt setjes met reserve-onderdelen kopen. Daar zit ook een borsteltje bij ie in het rietje past. Ik maak daar het rietje mee schoon en zet m daarna in de vaatwasser.
    En in het begin zoog ik idd ook ff het rietje aan voor ik m aan Jikke gaf. Dan komt er meteen drinken als ze eraan zuigen, anders geven ze het al meteen op.

Lola, veel plezier met de echo!

Bianca, pfff nu weer een blaasontsteking. Sterkte ermee.
    Kunj e nu wel van je kraamperiode genieten of valt het je toch wel zwaar met Lynn erbij?

Duikster, gelukkig is het klussen in huis bijna gedaan en kun je een beetje bijkomen en lekker van je zwangerschap genieten.
    Och Nick ziek, beterschap!

Irma, hoe is het met jou?

Janette, fijn dat je het werk op mag bouwen ipv in één keer.

Jikke is gister gevallen, tand door de lip. Bloeden!
    Haar hele mondje en alle tandjes waren rood, ik zat helemaal onder. Meteen een hele dikke lip. Gekoeld en nu valt het gelukkig wel mee. Het is een beetje dik en kapot, maar het valt niet eens echt op.

Ik heb mijn collega's verteld dat ik ga stoppen met werken. Ze vonden het allemaal erg jammer en hadden het niet verwacht.
    Mijn leidinggevende heeft aangegeven dat ik altijd terug kan komen als fotografie me tóch niet goed zou bevallen. Altijd leuk om te weten natuurlijk.
    Ik had Jikke ff meegenomen naar de vergadering en zij heeft zich voorbeeldig gedragen :D.

Jikke heeft gisteren het los stappen echt helemaal ontdekt. Ze heeft de hele tijd tussen Robert en mij heen en weer gelopen en had de grootste lol. Het gaat wel nog erg wiebelig. Meestal staat ze om de 2 stapjes ff stil om de balans te herstellen. Ze heeft een paar keer 8 (!) stapjes los gezet. Vond het heel wat :D

Ga haar nu ff in bed leggen. Ze zit zichzelf een beetje in de weg.

Tot later.

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    LIJSTJE MEETING
    Otje WEL
    Duikster WEL
    Slingding WEL
    Janette WEL (met Wijnand)
    Eve WEL
    Noura NIET
    Lola WEL
    Saartje NIET
    Noralien WEL
    Molly
    Bianca NIET
    Irma
    Saskia WEL
    Gnessy MISSCHIEN
    Debbie NIET
    Valeska
    Lianne
    Nynke
    Lies NIET
    Duckie WEL

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wil ik Jikke in bed leggen, zit ze tot haar enkels onder de diarree :confused: .
    Normaal zou ik haar dan in bad zetten, maar ze was vanmorgen al twee keer in bad geweest dus heb er maar een lading billendoekjes overheen gehaald :oops:

Nu slaapt ze lekker.
    Het slaapritme van Jikke kan ik trouwens echt geen pijl op trekken.
    De ene dag slaapt ze niet, de andere dag uren.
    Gister was zo'n slaapdag. 's ochtends 3 uur bij mij in bed en 's middags nog eens 2,5 uur in haar eigen bedje :rolleyes:
    Op zich wel lekker, maar natuurlijk nét op een dag waarop ik vanalles buiten de deur gepland had.

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ach gos wat klinkt dat zielig een tandje door dr lip. het lijkt vaak erger dan het is, maar het doet ook wel pijn.
    wat fijn dat je collegas zo goed reageerden
    en wat knapt dat jikke loopt!

oei bianca, een urineweg infectie, hoop dat de medicijnen snel aanslaan

en lynn nog steeds ziekjes, beterschap

oh lola krijg je een echo vandaag, wat leuk, spannend ook weer

duikster lekker dat het opschiet bij jullie met de kamers
    en al lekker over de helft zie ik
    nick beterschap ventje

leuk dat iedereen mijn echo duidelijk vond, ik had een hele rits fotos meegekregen, deze waren van de nekplooi en daar hadden ze ook heel goede apparatuur. je kon de teentjes en vingertjes tellen.

haha eve, nieuwsgierig aapje! ik vermoed dat het een jongen word!
    en wat jij zegt met dat rookbroekje, dat je steeds aan dat jongetje moet denken, dat had ik dus ook. zielig kindje

6. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    LIJSTJE MEETING
    Otje WEL
    Duikster WEL
    Slingding WEL
    Janette WEL (met Wijnand)
    Eve WEL
    Noura NIET
    Lola WEL
    Saartje NIET
    Noralien WEL
    Molly
    Bianca NIET
    Irma
    Saskia WEL
    Gnessy MISSCHIEN
    Debbie NIET
    Valeska
    Lianne NIET
    Nynke
    Lies NIET
    Duckie WEL

Heb het lijstje weer ff aangepast. Mijn "WEL" stond er niet meer op ;)

Noura, echt lopen kun je het nog niet noemen hoor. Haar record staat nu op 8 stapjes, maar ze laat zich op het eind echt naar voren vallen. Ze zal zo snel nog niet echt los lopen denk ik hoor.

8. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noralien, waar koop je die setjes voor het reinigen van de nuby beker?

Sorry ik had de lijst op de vorige pagina opgepakt.

Lola, mijn man is drummer. en las net even mee, hij zei bij elke drummer breken er onderdelen af! Ha Ha ;)

Dimphy loopt nog niet, wil wel de hele dag staan.
    Op het schoolplein krijgt ze dan zulke koude voeten vandaar dat ik schoentjes gekocht heb, maar het zijn hele zachte flexibele zolen.

jIKKE, GOED ZO :thumup:

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb zo'n setje bij de DA gekocht, maar kruidvat heeft ze volgens mij ook. Je kunt ze ook online bestellen geloof ik.
    Het zit op een kartonnetje.

En ik wil natuurlijk wel een foto van de schoentjes van Dimphy zien :D

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
  11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ben ik weer, net gesport naar huis gereden en ff gewandeld met tikus, orlando slaapt nu dus ga ik effe bijlezen....

janette; en heb je lekker bankgehangen? ;) leuk zo'n dagje inplannen om inkopen te gaan doen

duikster; ahh wat sneu zeg, beterschap hoor, lekker te horen dat er iig rust in huis aan gaat komen :)

bianca; ik vind het al heel wat dat je toch nog zoveel van je kan laten horen hoor. heeel veel beterschap met de urineweginfectie en hoop ook voor je dat de pijn snel weg is hoor

lola; ohhh ben zo benieuwd hoe het is gegaan bij de verloskundige, hopelijk heb je erg genoten

noralien; ach getsie een tand door haar lip wat zielig zeg, super horen dat je dus een backup hebt vwb werk :)
    ook jullie nog beterschap toegewenst. enne goed zeg van jikke, ook fijn te horen dat ze het helemaal super vind om te doen.
    ik denk dat het je zal verbazen hoe snel ze 'echt' kan gaan lopen hoor, was hier nml ook zo, eerst continue een aantal stapjes maar toen in ene bleef hij gaan

hoop dat alle kids die komen naar de meeting(en de kids en natuurlijk de mama's die niet komen ook hoor)volgende week weer beetje opgeknapt zijn, hier is orlando nog steeds verkouden en hoestend maar naar wat ik heb gelezen bij jullie kan dit ook nog wel een tijdje aanhouden, hij drinkt goed en heeft geen verhoging of koorts, neem dan aan dat het niet heel ernstigs is toch?!

gr saskia

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wel heel handig en hygienisch zo`n borsteltje, zal binnenkort eens kijken of ik het ergens tegen kom

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Bianca wat naar, beterschap met de urineweginfectie. Hoop dat het snel over is.

Lola volgens mijn banner ben ik inderdaad over de helft. Alleen heb ik zelf weer zo'n voorgevoel dat ik overtijd ga lopen...:)

Gnessy fijn dat het gezellig was gisteren. Effe eruit ondanks ook moeilijke momenten is wel fijn!

Noralien fijn dat jullie weer wat aan het opknappen zijn. Jullie hebben het met zijn drieen wel flink te pakken gehad hoor. pff diaree...bah!
    Enne dat stappen...Jikke gaat je nog verrassen denk ik. Nick viel ook eerst voorover, maar binnen een maand struint hij dus overal op af nu.

Nick heeft vannacht heerlijk geslapen. van 18.45 tot 7.45, flink klokje rond dus. HIj was vanmorgen ook weer vrolijk en heeft normaal gegeten. Moest vanmorgen naar het CB. HIj was nu 75 cm en 10615 gram. Na overleg heeft hij gewoon zijn prikken gehad. HIj had gisteren ook geen koorts. Mijn stoere mannetje heeft echt geen kik gegeven bij de prikken. De volgende afspraak heb ik nog maar niet vastgelegd...18 maanden....nu afgesproken om dit tegelijk te doen met de 1e keer dat ons nieuwe ukje naar CB moet.

ik heb de nubyreserve onderdelen bij de etos vandaan gehaald.

melliemel: zou me geen zorgen maken, Nick is heel vaak snotterig en hoest af en toe wat. de luchtwegen van kleintjes zijn nog zo kort dat er al snel iets in nestelt.

lianne ook ik ben benieuwd naar de schoentjes van dimphie...

Als Nick uitgeslapen is ga ik naar mijn schoonouders en Nick blijft daar vannacht slapen. Frank en ik moeten morgen allebei werken. Frank vanavond ook, dus als ik Nick in bed heb gelegd en dan naar huis ga heb ik lekker een avondje rust en kan ik morgen ook rustig opstaan....

ben vandaag ook wat onrustig merk ik. Moeder van mijn vriendin wordt vandaag geopereerd. daar was borst en lymfeklierkanker vastgesteld. Gelukkig nog zonder verdere uitzaaiingen, maar er zal nog een zwaar traject gegaan moeten worden, wat hopelijk tot volledige genezing leidt. Merk dat ik op zulke momenten toch weer heel erg tegen de betrekkelijkheid van alles aanloop en ook weer erg blij ben dat mijn eigen moeder er nog mag zijn, ondanks alle gedoe van de afgelopen maanden.

14. Hallo,

Gisteren zalig genoten van mijn badje. Was echt geweldig en ik was nadien helemaal fris.

Ook het uiteten gaan was fijn. Liene had haar supergeamuseerd.

's Avonds ben ik de geboortelijst gaan leggen. Ben is dan met Liene naar huis gegaan. Normaal gingen ze allebei mee, maar door het spelen was Liene echt op.

Ik heb echt leuke dingen gekozen. Vele houten speelgoed en ook kledij. En ook zo'n zitpoef die je in het begin als relax kan gebruiken. Heeft iemand die?

Even bijlezen...

Bianca, hopelijk is de infectie snel voorbij. Jouw bloeddruk ziet er keurig uit nu! Houden zo!

Lola, veel plezier vandaag met de echo. Hoe laat moet je gaan?

En met het drumstel zou ik ook terug gaan. Hoe veel het ook gekost heeft, speelgoed mag niet stuk gaan dezelfde dag.

Lola en Bianca, ik probeer me ook altijd voor te stellen hoe Liene is als grote zus, maar ik heb er maar het raden naar. Soms is ze superlief aan het wiegen met haar poppen en een seconde later vliegen ze door de kamer. Maar een echte baby... Ben ook benieuwd. Bianca, jouw verhalen geven me ook moed. :)

Karin, het einde van de verbouwingen komt nu echt in zicht dan! Geweldig! kan het me voorstellen dat je het helemaal beu bent. Succes nog met de laatste loodjes.

Eve, bedankt voor de Valentijnswens. Je bent de eerste die me dat wenst vandaag! Van Ben moet ik echt niks verwachten daarrond. :D

Noralien, dat is idd geweldig om te horen dat je steeds mag terug komen. Dan weet je toch dat je gemist gaat worden... Is toch wel een leuk gevoel.

Saskia, hier zei de dokter dat als je doet alsof je doof bent en je kind ziet er nog ziek uit, dan moet je komen. Hoesten en snotteren is geen probleem als ze er voor de rest 'gezond' uit zien.

Saartje

15. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ff snel zit de elke keer wanneer ik ff tijd heb te kijken of lonneke al een bericht heeft geplaatst, maar nog steeds niet ;) ben zo benieuwd hoe ze het heeft gehad. maar denk dat ze er vast een gezellig uitje van hebben gemaakt

duikster; in principe maak ik me geen zorgen maar dacht mss zie ik zelf juist iets over het hoofd dus geef het hier aan. gelukkig geven jij en saar het ook gelijk al aan dat het niets ernstigs zal zijn :)
    goed van nick hoor dat hij geen kik heeft gegeven. enne zo te zien zijn nick en orlando nu bijna even groot (scheelt 1 cm)alleen in gewicht scheelt het een stuk.
    ik kan me voorstellen dat je daar onrustig van word hoor(situatie van de moeder van je vriendin en dan jouw moeder) het leven is zeker betrekkelijk, als je dit dan weer meemaakt

lachu ben zowieso benieuwd hoe de kindjes met elkaar omgaan of wat ze gaan doen volgende week, lijkt me iig een leuk gezicht weer een aantal kindjes die we kennen bij elkaar.

saar; fijn dat je toch nog uit eten bent geweest en dat je lekker hebt kunnen genieten van je bad, enne geboortelijst leggen?! is dat zoiets als kadootjes krijgen voor de kleine straks? :oops: ik weet niet wat je bedoelt met de zitpoef,
    de tip van jouw dokter is ook een makkelijke tip om te onthouden ;)
    vind het wel jammer dat je niet komt maar kan me goed voorstellen dat je dat niet doet in jouw situatie(mbt stage), maar ik zie je dan toch nog in maart :)

nou vanaaf kijk ik nog ff of lola heeft geresponst :) , dus lola............ 8)

ga ff foto's op de laptop zetten,

gr saskia

16. Niet meer actief

hier is t weer bal in huis....
    Vanmorgen nog niks aan de hand met jordy, maar om hlaf 1 dus wel.
    Twee grote plekken op zijn rug ter hoogte van zijn luier. Net alsof die brandblaren heeft.... Nou niks gebeurd op de psz e.d. Dus h.a. gebeld...
    vandaag nog langskomen.....
    Blijkt een vorm van krentebaard te zijn.. Dus zalf mee gekregen en maandag bellen hoe het gaat...

als ik terug kijk naar zaterdag had hij toen al 2 plekjes op zijn romp. Deze waren stukken kleiner, maar dat blijkt nu al een begin te zijn geweest.. Zolang het is afgedekt mag die naar school, omdat t vocht wat er uit komt dan geen andere kindjes kan besmetten.... Heb de psz wel ingelicht....

Wanneer kan t hier nou gewoon eens normaal gaan? Is geen zieken, of weet ik wat, maar allemaal gewoon gezond, lekker in ons vel en noem maar op.... baal hier ff flink van..............

ik ga fijne avond met me ventje hebben... ff tijd voor elkaar. Kids liggen beiden op bed......

Fijne avond iedereen. en sorry voor me ego berichtje, ik kom snel reageren.....

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Gnessy geen echo bericht hoor...ff van je afschrijven helpt ook

ik ben totaal op van de cursus en dan moet ik nog een dag.....pfffff en dan kan ik het nog geneens gebruiken in mijn werksituatie ook.... :rolleyes:

heb wel alles gelezen maar reageer ff niet....ga nog ff lekker bankhangen en dan morgen weer..het zijn dgn van 8.30 tot 17.30.....

Eve bedankt voor Valentijn...je was niet de enige...van wijnand kreeg ik een lief smsje vanmorgen en vanmiddag lag er eeb kaart een een lekker dousschium voor me....ik had bij hem een kaart in zijn werktas gedaan en vanmorgen voor dat ik weg ging nog een kadootje op bed gelegd...hij ging daarna nog naar boven.....was een massageboekbox...dus wie weet krijg ik hem wel...hahha

nou prettige avodn allemaal....

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Pfff, ik ben vandaag zo vergeetachtig. Een paar voorbeelden. Had Fynn vanmorgen in z'n fietsstoeltje gezet. Wil weg fietsen en merk nog net op tijd dat ik hem niet had vastgezet. Had gebak meegenomen naar m'n werk maar vergeet het uit te delen. Wil vanavond weer naar huis fietsen ben ik m'n fietssleutel kwijt...blijkt dat ik vergeten ben de fiets op slot te zetten (lekker handig met zo'n dure fiets). Gelukkig ben ik niet vergeten om Fynn op te halen ;)

Fynn heeft een leuk potje badzout voor Valentijn gemaakt :D En van Fynn z'n vader kreeg ik een Valentijns sms. Ach, aan dat laatste heb ik weinig, maar ja....

@Noralien: Jullie zijn idd behoorlijk ziek geweest zeg. Wel heftig dat Jikke zo lang hoge koorts had. En goed om te weten dat er reserveonderdelen bestaan voor de Nuby. En heel toevallig had Fynn gisteren ook z'n tandje door z'n lip. Ik had m'n nachthemd nog aan en dat zat ook echt onder het bloed. Gelukkig stopt het bloeden snel.

Fynn heeft momenteel gelukkig een redelijk stabiel slaapritme. Meestal van ongeveer 13.00 tot 14.30. Moest er in het begin wel aan wennen maar vind het nu erg prettig. Ga 's ochtends meestal boodschappen doen en 's middags wat gezelligs.

@Saskia: De anderen hebben je ook al gerustgesteld zie ik. Is echt niks ernstigs met Orlando hoor. Ik ken Fynn eigenlijk niet anders dan met een snotneus en een regelmatige hoest :(

@Karin: Stoere man, die Nick! En ik herken je gevoel (helaas) heel goed. Heb de afgelopen tijd een aantal sterfgevallen meegemaakt en nu weer een tante van me die ongeneeslijk ziek is. Kan je dan ook niet vertellen hoe blij ik ben dat ik m'n beide ouders nog heb. En vroeger kon ik me wel es aan iets van m'n ouders irriteren maar dat doe ik nu niet meer. Geniet van ieder moment dat ze bij me zijn. Dat is echt goud waard!

@Saar: Ik vind de tip van het 'doof zijn' erg grappig en handig! :)

@Gnessy: Ik leef met je mee hoor. Vind ook dat jullie je portie nu wel hebben gehad!

@Janette: Veel plezier met de massage... ;) En sterkte morgen!

Even nog een vraagje aan de moeders wiens kids al waterpokken hebben gehad. Waar begon dat? Heb nml gelezen dat het meestal op de romp begint. Maar Fynn heeft sinds vandaag een aantal rode pukkels/vlekken op z'n gezicht. Vraag me dus af of dat waterpokken worden (aangezien het nu heerst op het kdv).

19. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Eve Teun kreeg het eerst op zijn gezicht en toen op zijn armpjes en beentjes en later wat op zijn lichaam...het lijken net pukkeltjes en worden er vrij snel meer en dan komt het blaasje erop...in het begin ziet dat er ook een beetje rood uit....

oei Fynn niet vast gezet......en dan ook nog al het gebak zelf moeten opeten en je fiets niet op slot...foei wil je nu al een andere....hoop niet dat het met de leeftijd te meken heeft want dan krijg ik het straks ook ;)

Ik ben kapot dus ga lekker slapen en dan maar ff zonder massage want nu kan ik er toch niet van genieten....

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik het allemaal gezlezen hier hoor.. maar even rust voor me zelf gepakt vanavond.
    kom vannacht als het lukt reageren op jullie verhalen.
    weltrusten allemaal.

Deel Deze Pagina