Hoi allemaal. Ik kom morgen weer reageren op iedereen hoor. Wilde even iets met jullie delen... sorry voor mn ego-berichtje. Vandaag op zich wel goede dag. Het begon goed althans. Vanochtend heeft Koen tot 7.30 geslapen. Rond 9 uur zijn we van huis gegaan voor het babyzwemmen en waren rond 10.45 weer thuis. Daarna een koekje en wat drinken en lekker naar bed gebracht omdat hij na het zwemmen altijd erg moe is. Na een uurtje (12 uur) werd hij alweer wakker. Iets te snel naar mijn idee, maar ja... niets aan te doen. Boterham gegeven en melk enzo. Daarna heeft ie wat gespeeld hier thuis en ook nog even naar buiten geweest boodschapjes doen. Op een gegeven moment was het 15.30 en dacht: Ik leg Koen nog even in bed want normaal gesproken red hij dat nooit, zo'n lange middag wakker tot de avond. In bed leggen ging prima, geen commentaar. Alleen hij bleef brabbelen in bed wat een tijdje later over ging in zeuren en uiteindelijk huilen. Tegen 16.15 uur besloot ik hem maar uit bed te halen want het zag er niet naar uit dat hij nog ging slapen en dacht: als hij nu nog in slaap valt is hij straks niet meer moe. Dus uit bed gepakt. Nou, toen was het helemaal niet meer goed. Bleef huilen. Wilde niks, niet op schoot/niet spelen. Dacht: Misschien honger? Was inmiddels 16.30 en maar ietsje eerder zijn warme hap gegeven. Eerste hapjes ging nog wel maar al vrij snel daarna weeeeer ontzettend huilen enz enz. Echt zooooo moeilijk. Wist echt niet wat er was. Hij wilde ook helemaal niets. Op schoot niet, spelen niet, eten niet, drinken niet. Boos/huilen. Op een gegeven moment werd ik er zelf ook moedeloos van zeg. De hele tijd dat gehuil en niets was goed. Dacht: ik zet hem gewoon op de grond en geef hem even geen aandacht. Maar ja... hij bleef huilen. Uiteindelijk is dit hele ritueel zo doorgegaan tot 18.30 uur. Beetje gegeten ondertussen. Om 18.30 heeft Steef hem verschoond en naar bed gebracht. Daar begon hij dus weer te huilen. We hebben hem toen eventjes gelaten en na 2-3 minuutjes al gaf hij het op en ging gelukkig slapen. Ben straks even gaan kijken en hij ligt te slapen als een engeltje. Ik voelde me na dit alles wel heel erg rot. Ten eerste omdat ik dus echt geen idee had, wat er aan de hand was. En ten tweede omdat ik me op een gegeven moment zoooo irriteerde eraan Dacht echt: ja nu is het wel goed koentje. Maar ja... hij kan er natuurlijk ook niets aan doen. Wel heeeeel erg moeilijk. Hopelijk gaat morgen alles weer goed. Sorry voor dit lange ego-bericht maar moest het even kwijt. Tot morgen! Groetjes Otje
Ha otje, Geeft niets hoor een ego bericht, ik snap je heel goed dat je er even door zit. Ik heb net die drama een week achter de rug, hoeveel je ook van ze houd, je bent op een gegeven moment zo door je energie heen, en het is zo onduidelijk dat het slopend is. Sterkte met Koentje en natuurlijk met jezelf, hoop dat je lekker slaapt, en dan Koen morgen een betere dag heeft! Dimphy haar schoentje zijn besteld zodra ik ze heb maak ik een foto. Noralien, bedankt voor de link. Vandaag een beetje valentijn gevierd, DImphy heeft papa een stropdas met I love you gegeven, hij heeft nog nooit een stropdas om gehad vandaag de hele dag! Dimphy kreeg valentijn badeendjes, en Izanka een kersenpitten kussen id vorm van een hart. Ik heb een mooie orgidee gekregen. Izanka mag misschien eind maart afzwemmen voor diploma A. Eve, soms heb je van die dagen......... Slingding lekker uitrusten, neem je tijd. Gnessy, he het is echt bij jullie thuis lopende band naar de huisarts. Beterschap.
@LIanne: Goed van je, lijnen en naar de sportschool. Ik heb ook een abonnement op de sportschool en ga ook veels te weinig . Hoe is het nu met Dimphy? @Noura, mooie duidelijke echofoto hoor. @janette: Goed plan, zo'n zaterdagavond met z'n tweetjes 1x in de maand. @Lies: Ik denk dat het skien en de gezelligheid je daar wel af leidt en dat de week uiteindelijk om vliegt hoor. Probeer er maar lekker van te genieten. @Otje: Balen, dat het maar niet wil lukken met solliciteren. Ik zou echt nog ff naar de prenatal bellen, wie weet helpt het. En hopelijk zit Fynn morgen beter in z'n velletje. @Eve: En? Stank uit het broekje? En jij had duidelijk je dag niet, waar zat je met je gedachten? Aan het dromen over alle valentijnskaarten die vanavond op je deurmat zouden liggen? Het valt nog mee dat je ons niet bent vergeten Bij Demi begonnen de waterpokken op haar romp. Binnen een paar uur stond ze helemaal vol, dat ging echt heel erg snel. @Duikster: Vervelend dat Nick ziek was, maar wel heerlijk dat het pas de eerste keer is. Hoe was het in het ziekenhuis met je moeder? En wel een gek idee lijkt me, dat je de volgende keer dat je naar het cb gaat al met 2 kindjes gaat. Kan me voorstellen dat de operatie van de moeder van je vriendin je zo bezig houdt. Dan besef je dus ook echt dat ook je eigen ouders ouder worden en daar wil ik dus helemaal niet aan denken. Heb je nog iets van ze gehoord? @Bianca: Je hoeft je echt niet te excuseren om dat je geen tijd hebt om te reageren. Ik vind het al knap dat je uberhaupt nog tijd hebt om langs te komen. Wat lief dat Lynn steeds kusjes geeft. Hoe was het op het cb? Was Gijs goed gegroeid?Beterschap met je blaasontsteking. @Noralien: Bah, het zit jullie ook niet mee. Hopelijk zijn jullie snel weer fit. Goeie tip van die reserveonderdelen. @Eve/Noralien: Een tand door de lip, volgens mij zou ik me rot schrikken van al dat bloed. @Gnessy: Och nee, dat kon je nou even niet gebruiken . Veel beterschap voor Jordy. @Lola: Hoe was je dag? Nog een vraagje aan jullie (naar aanleiding van de tand door de lip): Wat hebben jullie allemaal in huis aan verbandmiddelen enzo? Ik heb eigenlijk alleen pleisters in huis en vraag me af wat ik allemaal nog meer aan moet schaffen. Iemand tips (vast wel, met zoveel mensen die in de zorg werken)? En ik heb er aan zitten denken om een cursus kinder-ehbo te gaan volgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik net zo goed een gewone ehbo cursus doen? Morgen naar de huishoudbeurs en 9-maandenbeurs. Mijn collega's lachten me vandaag hard uit toen ik vertelde dat ik daar naar toe ging, maar ik vind het gewoon een gezellig uitje met mijn vriendin. Omdat ze in de achterhoek woont zien we elkaar niet zo vaak en dan is het altijd leuk om een dagje leuke dingen te doen. En nu ze zwanger is is de negenmaandenbeurs natuurlijk wel leuk. Mijn schoonouders passen morgen voor het eerst op. Demi ziet ze niet zo heel vaak, maar ik vertrouw erop dat het wel goed gaat. En vertelde ik van de week nog dat Demi geen driftbuien had, nou vanochtend was het raak! Uiteindelijk was ze zo over de rooie dat ze haar melk helemaal niet meer hoefde. Ik vind het wel moeilijk om dan consequent te blijven , maar gelukkig is me dat wel gelukt. Ik ga m'n bedje opzoeken, welterusten allemaal!
meiden, sorry ik ben er niet aan toe gekomen om op jullie te reageren vannacht. ik beloof beterschap!
De plekjes op Fynn z'n gezicht waren vanmorgen weer weg. Zal dus wel een irritatie zijn geweest. Het stomme is dat ik nu ieder plekje verdenk @Otje: Moeilijk hoor zo'n ontroostbaar mannetje. En het is echt niet raar dat je het op een gegeven moment zat bent. Daar kijkt Koen wel doorheen hoor Op het kdv zeggen ze regelmatig dat ik blij moet zijn met zo'n makkelijk kind als Fynn. Ik denk dan: Ja ja, dat zal wel. Maar als ik dan hier lees hoe een aantal kids af en toe erg slecht in hun vel zitten etc dan denk ik: Oeps, mss hebben ze toch gelijk op het kdv. Fynn heeft daar nml eigenlijk nooit echt last van Ik zal dus wel een stierlijk vervelende kleuter of puber krijgen @Duckie: Yep, de stank is er eindelijk uit Ik heb gewoon een complete EHBO doos in huis. Daar zit van alles in. En als extra nog een tube Arnica zalf en Sterilon. Wil binnenkort nog een tube tegen brandwondjes en insectenbeten (vd zomer) kopen. Wil ook de cursus kinder EHBO gaan doen maar vind em een beetje duur hier. Veel plezier op de beurzen! Maar een beetje burgerlijk is het wel... Nog een vraagje over vit D. Hoeveel druppels geven jullie? Er staat op het flesje 5 per dag. Maar als het kind weinig buiten komt 10 per dag. En tja, als Fynn op het kdv is komt ie niet buiten (in de winter).
Hoi allemaal, Hier een redelijke nacht achter de rug. Koen heeft in ieder geval gisteravond doorgeslapen. Vannacht om 2 uur werd hij wakker. Steef is hem toen zijn speentje gaan gegeven. Helaas huilde hij toen Steef weer de kamer uit liep. We hebben hem toen maar even laten huilen. Dat duurde op zich niet heel lang. Paar minuutjes huilen, weer stil. Soms hoorden we nog een beetje na-gehuil en gesnik. Helaas kwam ik niet zo snel meer in slaap en ik heb het nog 3 uur zien worden vannacht. Maar daarna gelukkig in slaap gevallen tot vanochtend 7.30 uur en Koen heeft geslapen tot 8 uur. Hij is in een prima humeur. Niets te merken van gisteren of zo... Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Doet me wel goed hoor. Ik ga nu even terug lezen en reageren... Groetjes Otje
Goedemorgen. Geeft niet Slingding. Welterusten! Duckie, goed van je dat je tóch consequent bent gebleven. Lastig hé. Jikke heeft van baby af aan eigenlijk al wel dat als ze iets wil, dat het dan ook NU moet. Ik merkte dit al de eerste weken aan de borst. Als het haar niet snel genoeg ging begon ze met haar hoofd te schudden en te snuiven als een stiertje Het verbaast ons dus ook niet dat ze zo af en toe goed driftig kan zijn. Wat ik soms wel jammer vind (en me ook wel irriteert) is dat mensen dan juist dát steeds benoemen terwijl daar tegenover ook heel ander gedrag staat. Ze is nl. ook heel open en vrolijk en kan echt stralen van oor tot oor . Ik vind dit jammer om twee redenen. Ten eerste is het natuurlijk niet leuk steeds te horen dat je kind zo driftig is. Maar ik vind het voor haar ook niet leuk. Nu merkt ze dat natuurlijk nog niet, maar straks zal ze dit commentaar mee krijgen. Ik herken mezelf in Jikke. Ik was vroeger ook een kind van uitersten. Héél lief, vrolijk en zorgzaam, maar ook driftig op z'n tijd. Dat laatste werd heel vaak benoemd en uiteindelijk was dat dan ook wat ik zelf opving en onthield. Het klinkt misschien heel raar, maar als kind ga je je dan juist steeds meer naar dat "verwachtingspatroon" gedragen. Ik was nou eenmaal de driftkikker van de drie. Dat wil ik bij Jikke dus niet. Natuurlijk willen we iets met dit gedrag doen en zullen we het ook niet tolereren, maar ik wil er dus juist niet de nadruk op leggen. Benoemen en stimuleren wanneer ze vrolijk is! Het grappige is trouwens dat ze dat gedrag van Jikke op het KDV helemaal niet kennen. Ze is daar meestal vrolijk en brabbelt er heel wat af. Als ze moe is is ze wat rustiger en hangerig, maar dus nooit echt driftig. Dat had ik vroeger dus ook. Op al mijn rapporten van de basisschool staat dus dat ik zo'n lief en sociaal meisje was 8) . Over de verbanddoos. Tja, ik ben verpleegkundige, maar heb geen arsenaal aan EHBO-middelen in huis. Ik heb een EHBO-doos met het gebruikelijke erin. Daarnaast heb ik calendulazalf, kinderparacetamol, zwaluwstaartjes en voor in de zomer een gifzuigertje voor insectenbeten. Dat is het geloof ik wel. Als je echt geen EHBO-doos hebt, zou ik je dit wel aanraden. Naast pleisters is jodium, een snelverbandje en een pincet wel erg handig om in huis te hebben. Ik geloof trouwens niet dat Otje er veel aan heeft als Fynn beter in z'n velletje zit Lianne, klinkt als een leuke valentijnsdag. Hier hebben we er niet echt iets aan gedaan. Gnessy, het houdt echt niet op bij jullie hé. Beterschap! Otje, ik ken het gevoel. Echt heel frustrerend. En dat je je dan aan hem irriteert is heel normaal hoor, echt waar! Ik hoop echt dat Koen vandaag een betere dag heeft. Eve, 't was je dagje geloof ik niet helemaal. Maar gelukkig ben je Fynn niet vergeten Mijn pyjama zat idd ook helemaal onder het bloed, moet 'm trouwens nog uitspoelen. In alle drukte helemaal vergeten . Melliemel, volgens mij bedoelt Saar dat ze een soort verlanglijstje bij de winkel heeft gelegd waaruit mansen straks een kraamcadeau kunnen kiezen dat ze willen geven. Dat wordt in België meer gedaan. Net zoiets als hier wel eens bij bruiloften. Duikster, spannend weer, zo'n dag. Hoe is het gegaan emt de moeder van je vriendin? Wij gaan zondag naar Javier Guzman. We zijn echt op een heel bijzondere manier aan gratis kaartjes gekomen.... Op z'n verjaardag (december) kreeg robert een bos bloemen met een bedrijfsnaam op het kaartje. Hij kende dit bedrijf niet. Gegoogled en het bleek een ITbedrijf te zijn. Een week later kregen we een enveloppe van een verzekeringsmaatschappij. Hij kon een collectieve zorgverzekering afsluiten via zijn werkgever (weer dat bedrijf). Maar Robert is zelfstandig ondernemer en heeft dus helemaal geen werkgever (alleen opdrachtgevers). Hij dat bedrijf gebeld, waar zijn salaris bleef . Nou blijkt dat een opdrachtgever waar hij wel eens voor gewerkt heeft, overgenomen is door dit bedrijf. Daar is hij in de map werknemers ipv freelancers terecht gekomen. Dit zouden ze veranderen. Een kerstpakket en wéér een verzekeringsaanbod verder opnieuw gebeld. Daar vonden ze het ook wel lachwekkend ("geniet van je kerstpakket"), maar ze zouden het veranderen. Nu kregen we dus een uitnodiging voor een voorstelling van Javier Guzman met een hapje en een drankje achteraf. Deze voorstelling is alleen voor werknemers van dat bedrijf. Tja, daar hebben we ons dus maar gewoon voor ingeschreven via internet en nu kregen we de kaartjes 8)
Ik moet zeggen dat het over het algemeen wel prima gaat met Koen en weg gaan. Als ik dingen gepland heb, gaan we gewoon en dan gaat dat allemaal lekker. Soms is hij dan juist ook veeeeeeel langer wakker dan thuis (met uitzondering van gisteren ) Dus ja, eerlijk gezegd nemen we hem gewoon mee als we weg gaan en zien wel hoe t loopt met slapen. Over die vit. D Druppels: ik geef er altijd 5 (en vergeet het eigenlijk nog te vaak) Iemand tips om het niet te vergeten? Staan in de keuken maar toch.... pfff.... Duikster: Beterschap met Nick. Gelukkig dat het geklus in huis nu af is! Bianca: Beterschap voor jou en Lynn! Wat vervelend ook dat je nog zoveel pijn hebt. Als je dat volgende week nog hebt, is dan tijdelijke thuiszorg misschien een optie? Alles goed met Gijsje? Saskia: Netjes hoor, 8 ons in een week Gnessy: Fijn dat je een leuke dag hebt gehad op de beurs. Kan me wel voorstellen dat het af en toe confronterend was. Oooh vervelend dat Jordy krentenbaard heeft. Sara heeft dat ook gehad toen ze 2 jaar was. Bij haar uitte dat zich in haar gezicht. Noralien: Och jeetje, jij hebt niet stil gezeten zeg met een zieke dochter. 2 x in bad en dan nog diaree ook Gaat het nu weer beter? Beterschap in ieder geval! Wel een fijn idee dat je altijd terug kan bij je huidige werk als het ene niet mocht bevallen. Wat leuk dat ze nu los loopt. Snelle tante Lianne: Wat lief zeg, die stropdas! Duckie: Veel plezier vandaag! Lola: Alles goed gisteren bij de echo? Eerlijk gezegd maak ik me een beetje zorgen omdat je normaal wel zo iemand bent die meteen het goede nieuws komt delen. Nou ja... je zal het wel druk hebben gehad en alles is gewoon goed hoop ik! Iemand nog iets gehoord van Lola? Groetjes Otje
Even om de zorgen weg te nemen. Ik kreeg een sms-je van Lola. Ze is gister na de echo meteen door gegaan naar de 9maandenbeurs, vandaar.... Fijn dat Koen vanmorgen met een "beter humeur" uit bed is gekomen.
Bedankt Noralien, das fijn om te horen. Kan me voorstellen dat je ervan baalt dat ze het negatieve van Jikke benoemen. Das niet zo leuk. Ik ken Jikke echt als een heerlijk vrolijk meisje. Enne... volgens mij leken wij wel erg op mekaar vroeger. Ik was ook zo'n driftkikker. Sara ook overigens (het gaat echt over ) en Koen heeft het dus ook duidelijk van mij
Hallo dames, Ik lees dat jullie je al zorgen aan het maken waren, dus ik kom op mijn werk even reageren... De echo zag er hartstikke mooi uit. Volgens mijn eigen berekening was ik gisteren 8 weken en 3 dagen en de meting gaf precies hetzelfde aan. Tóch gaat mijn uitgerekende datum naar voren, omdat ze blijven uitgaan van de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Dan wordt het 20 september, maar ik hou het - lekker eigenwijs - gewoon op de 22e... Na het intakegesprek zijn we meteen door gereden naar Amsterdam. Eerst naar Kids Factory, waar we hebben gekeken voor een leuk kamertje voor Jasmijn, en daarna door naar de Negenmaandenbeurs. En wie loop ik daar tegen het lijf...? Irma en haar schoonzus! Het grappige is dat ze ons het eerste herkende aan het gezicht van Roy (toch eens wat minder foto's plaatsen... ). Ik had al wat mailcontact met haar gehad de afgelopen dagen, maar nu kon ze me wat uitgebreider vertellen hoe het gaat met haar. Haar vader ligt momenteel namelijk in het ziekenhuis - er is kanker geconstateerd en waarschijnlijk helaas in een vergevorderd stadium - en Irma vangt nu haar broertjes en zusje op. Ze heeft woensdag haar eerste echo gehad en bij haar zag ook alles er goed uit. Zó goed zelfs, dat ze méénden een tweede hartje te zien kloppen! Maar ze moet nog even in onzekerheid blijven tot 19 maart, dan wordt er een nieuwe echo gemaakt. Jasmijn vond het allemaal waanzinnig interessant op de beurs. Ikzelf had zoiets van: 'Leuk dat ik het een keertje heb gezien, maar nu weet ik het wel...' De huishoudbeurs hebben we helemaal niet bezocht, véél te druk! En als je ziet wat sommigen allemaal meeslepen... Ik heb wel een mooie jeans gekocht van het merk Mamalicious voor 24,95, dus dat is mooi meegenomen. Verder nog wat kleine spulletjes en Jasmijn heeft links en rechts van alles geproefd. Roy was wel onder de indruk van de Phil and Teds duo-wagen, dus daar gaan we nog over nadenken. Vraagje aan Saar en Bianca: Klopt het dat je voor die wagen géén adapter voor de Maxi Cosi kunt krijgen? We waren gisteravond pas tegen 22.30 uur thuis, dus aan forummen ben ik toen niet meer toegekomen... @Noralien: Goh, Jikke heeft het flink te pakken zeg! Jasmijn heeft na de carnaval een paar dagen wat gehoest en gesnotterd, maar ik geloof niet dat ze de heftige versie van Jikke heeft overgenomen... Wat goed dat ze nu echt aan het stappen is, kan ze nog mooi een weekje oefenen en op de meeting haar kunstjes laten zien! Wel zielig van haar lipje, helaas gaat groter worden letterlijk met vallen en opstaan... Leuk zo'n 'baas' trouwens... @Lianne: Dan moet Jasmijn maar bij zo'n rockbandje waar ze ook gitaren aan barrels gooien... @Eve: Ik ontdekte het eerste waterpokje op haar slaap... @Gnessy: Beterschap voor Jordy! Zo, nu aan het werk. Tot later...
pff effe balen op mijn werk. Mijn 1e client vergeet de afspraak, 2e belt ziek af. Zit ik daar in mijn eentje in Geertruidenberg, werkt het systeem ook niet! Dus kan ik nergens bij en niks zinvols doen. Al mijn reguliere spullen staan of in de computer of liggen in Breda. Geweldig! Nou ja kan ik hier even bijlezen..... grr...als ik dit geweten had had ik nog wat langer blijven liggen vanmorgen. Gnessy jullie treffen het ook niet. Hoop dat de virussen voorlopig even jullie huis verder voorbij gaan. Eve: je bent jezelf in elk geval ook niet vergeten! En Nick's slaapritme lijkt aardig op dat van Fynn. Soms slaapt hij een uurtje meer. Slingding slaap lekker! dat was alweer je laatste nachtje. Otje: pfff dat klinkt als een zware middag. Hoop dat Koen vandaag weer zijn vrolijke zelf is. Noralien: ik vind Jikke ook een lief en vrolijk en temperamentvol meisje! en dat heeft zeker ook zijn hele leuke kanten, al kan het wel eens zwaar zijn. Maar de leuke dingen overheersen echt wel en dat moet wel zo gehouden worden inderdaad! Leuk trouwens die kaartjes. bijzonder hoor hoe dat gegaan is. veel plezier zondag!
Phhhh, wat een nacht en ochtend..... Ik was gisteren bij en collega op bezoek die met zwangerschapsverlof is en heb daar verteld hoe we toch boffen met Thijs en dat hij altijd zo goed slaapt, nou dat hadden we beter niet kunnen doen. Hij heeft vannacht erg veel gehuild, om half 3 begon het, keihard huilen, maar volgens mij niks aan de hand, alleen heel rode wangen (toch nog een tandje?), daarna was het elk half uur prijs. Uiteindelijk een paracetamol gegeven en toen is hij uiteindelijk in slaap gevallen. Om 6 uur pap gekregen en toen weer om half 8 wakker, maar niet vrolijk wakker (zoals meestal) maar meteen hystherisch huilen. Uiteindelijk was hij wel snel rustig en heeft hij tot half 10 gespeeld en ligt nu weer in bed. Ik hoop dat hij nu lang genoeg slaapt en dat de rest van de dag een beetje rustiger verloopt. Karin: balen is dat zeg. Ik hoop dat je nog iets nuttigs kunt doen met je dag. Lola: wat fijn, een goede echo! Gefeliciteerd! Nu nog meer genieten dan eerst! Wat vond je van de kid's factory? Ik vind het een mooie winkel, maar wel erg duur. Is trouwens erg dicht bij de school waar ik werk, alleen is mijn school natuurlijk niet op het industrieterrein maar in de woonwijk erachter. Otje: (jammer genoeg) herkenbaar, die buien van Koen... vind het ook echt erg moeilijk om geduldig te blijven. Ik heb hem een paar dagen geleden een keer op bed gelegd omdat ik echt even niet meer wist wat ik er mee moest (en omdat moe zijn ook vaak het probleem wel is. Wat latig is aan deze periode, is dat ze al best veel snappen, opeens van alles willen, maar niet kunnen zeggen wat. Ik snap hem soms echt niet. Eve: gelukkig is het broekje gered, maar wat vies en inderdaad zielig voor het jongetje van wie het broekje eerst was. Ik heb dat soms ook op school. Met het kerstdiner bijvoorbeeld moeten de kinderen hun bord en bestek van thuis meenemen. En als ik dan sommige plastic zakken openmaak komt je de rooklucht echt tegemoet. Zooooo vies vind ik dat...
Jordy ligt inmiddels weer op bed.... Was alleen maar an t huilen, rillen van de kou terwijld ie goed warm aanvoelt, en maar blijft zeggen dat zijn rugje auw doet. Ja kan ik me ook goed wat bij voorstellen. Het knapt nog niet echt op... De ene plek lijkt mer op schaafplek en komt geen gelige troep vanaf.... Maar van die andere zit een dikke gele korst op en komt gelige troep uit..... Vind t zo rot voor hem.... We zijn nu al maanden aan het sukkelen, en ik blijf naar de huisarts gaan.... Het voelt gewoon ontiegelijk klote.... Het is of de een of de ander.... Bah......... lola: Fijn dat je een gezellige dag heb gehad. en dat je echo er goed uitzag! En wat een rotsituatie voor irma.... Hopelijk komt ze snel langs en 2 hartjes? Spannend nog dus.... Ruth d'r derde tandje is door! een boventandje.... Maar als ze van de rest net zo veel last krijgt, dan kan ik me lol nog op.. duikster: succes vandaag hoop dat je nog iets zinvols kunt doen.... otje: Hier twee die heel driftig worden, en met name als ze iets willen wat ze niet voor elkaar krijgen... Had ik vroege ook en egbert ook..... noralien: Jikke is een schat van een meid hoor.... en tja mensen zijn nu eenmaal goed in het benoemen van iemands zijn slechte eigenschappen... Moet je ze maar is vragen of ze tegenover al die slechte dingen, ook net zoveel goeie dingen weten te vertellen, dan houden ze over t algemeen wel redelijk vlot hun mond. lies: Nu niet meer zeggen he dat je boft met thijs? Anders gaat ie weer spoken.... cynthia: slaap lekker.... Kun je een beetje balans vinden tussen ons en je mannetje en je dochter? vales: Hoe is het met jouw? Debbie: hoe gaat het klussen in het huis? Schiet het al een beetje op? eve: zo'n vergeetachtige bui heb ik ook wel eens.... Is niet erg prettig inderdaad.... Maar het komt altijd weer goed! hier niks aan valentijnsdag gedaan.... Lekker een avondje met me ventje door gebracht. En lagen op tijd op bed.... Maar voor ik sliep was t twaalf uur, en toen lag me ventje al 1,5 uur in diepe slaap....
Hallo meiden, Hier ben ik weer en gelukkig voel ik me weer wat beter. Ik ben echt jaren niet meer zo ziek geweest. Ik hoest nog wel erg veel en kan daar door ook niet veel slapen Me keel doet ook nog zeer en me oren zitten nog dicht. Met Wessel is alles goed hij is een klein beetje verkouden en heeft volgens mij een beetje last van zijn tandjes die doorkomen. Ik heb verder nog niks bijgelezen maar ik las wel dat Lola weer een echo heeft gehad..gelukkig is alles goed En Irma jeetje misschien een tweeling wat leuk zeg Wat vreselijk van haar vader
goedemiddag allereerst lola, gefeliciteerd met de mooie echo! en irma fijn te horen dat je ook een goede echo hebt gehad, en wie weet 2 spannend schrok wel van het bericht van irmas vader, heel veel sterkte! otje, wat een dag hebben jij en koen gehad, en wat betrefd je gevoelens, heel normaal, voel je er niet rot onder, je bent ook maar een mens. en volgens mij kan koen zich geen betere mama wensen! wat betrefd de verbanddoos, volgens mij heeft anwb ze, en de apotheek heeft ze natuurlijk ook, dan heb je ze compleet, en hoef je ze alleen maar aan te vullen vales fijn dat je weer opgeknapt bent! klinkt als heftig ziek zijn gnessy jullie krijgen ook steeds alles over jullie heen, beterschap eve je bent toch niet zwanger he, dat je zo vergeetachtig bent (klinkt heel herkenbaar ) oei lies, wat een heftige nacht duikster, kan je op je werk niet een dutje doen als je er toch in je eentje zit maar wel vervelend ja nou mijn dochter komt net thuis met een grote scham op haar wang, ongelukje tijdens het spelen. hopen dat het maar geen litteken word
iets leuks gevonden voor Jasmijns nieuwe kamer Lola? Lola lekker toch, 2dagen eerder, kun je ook 2 dagen eerder met verlof! enne de phil en ted: ben bianca of saar niet , maar op de nieuwe wagen daarvan kan een maxi-cosiadapter volgens de winkel waar wij geweest zijn...Volgens mij lag er zelfs een in de winkel. Weet alleen niet of hij dan ook als duowagen te gebruiken is, denk het wel. UIteindelijk gaan wij er een lenen, nog wel het oude model van een vriendin van mij. fijn dat het met Irma's zwangerschap allemaal goed gaat. Irma verder veel sterkte met de hele situatie thuis! denk aan je. Lies: hoop dat Thijs snel zijn oude ritme weer terug heeft. Heb laatst gehoord van collega dat kiezen krijgen bij hem ten koste van veel nachtrust ging. Hier valt dat nog mee. Vales fijn dat je opgeknapt bent! Gnessy ook lekker toch om effe samen een avondje te hebben Noura heb hier helaas geen lekkere bank of zo dus dat dutje zit er niet in. Had wel lekker geweest.... Systeem is nog steeds niet in functie, dus schiet lekker op...
hi hi, gnessy; he wat vervelend weer zeg, ik weet dat de vorm van krentenbaard kan komen door koortslip, dit heeft het dochtertje van mijn schoonzusje nml gehad toen ze net geboren was, alleen als ze zo klein zijn is het levensbedreigend, gelukkig is jordy al ouder heel veel sterkte en natuurlijk beterschap janette; leuk en lief joh eve; ik vind het lief dat je ons een valentijnskaart stuurt jij zal je rot voelen vwb vergeetachtigheid maarr hier ook een zeef hoor, was ik al voor de zwangerschap enigszins maar nu erna is het vind ik nog erger, ga zelf denk ik maar weer extra visolie tabletten slikken..... otje; ahhh wat sneu zeg dat je je zo moedeloos voelt, kan me er wat bij voorstellen hoor, hoop ook voor je dat koen straks wel weer gezellig is. lianne; ben benieuwd naar de schoentjes, wat leuk zo valentijn vieren, enne izanka goed hoor van je dat je mss mag afzwemmen, moet je eerst nog proefzwemmen? zet hem op hoor vwb het afvallen/lijnen, hoop dat we allemaal doorzetten en van de zomer zelfverzekerd in ons badpak kunnen liggen 8) duckie; ik heb zelf ook pleisters in huis en verder vallen en stoten zalf van vsm is het geloof ik heb ook ergens nog een doosje van aspivin. dat is zo'n uitzuigding voor bepaalde beten, moet ik echt weer opzoeken en zalf voor insectenbeten., verder ook niet meer , hoop dit laatste ook niet nodig te hebben nml ik vind het juist leuk om op zo'n manier elkaar te zien en dan maakt het niet uit denk ik hoe druk het is op zo'n beurs (ben er nog nooit geweest, maar zou zeker wel een keer willen hoor)vind het een beetje raar dat ze je uit;lachte veel plezier vandaag eve; het is gwoon 5 druppels hoor, 10 als ze donkere huidskleur hebben, maar dan moet de huidskleur echt donker zijn. enne 1 dagje zonder buiten lucht is geen ramp lijkt mij otje; fijn te horen dat hij het vanacht beter heeft gedaan en nu in een goed humeur is noralien; ik lees je verhaal en zie mezelf en orlando een beetje in jouw tafereel, hier ook een die best driftig kon zijn vroeger (nu nog heeel af en toe wel eens ) en orlando heeft dit denk ik ook van mij, maar 'mensen' zien sneller het negatieve gedrag van mensen dan het positieve, zodat ze zichzelf weer beter voelen/hun kinderen, tenminste zo zie ik het hoor. denk zelf altijd maar wanneer mensen altijd alleen maar vallen over zulke dingen, ze zichzelf ook niet eerlijk beoordelen(kijken ze alleen maar al het goede bij zichzelf en niet de minder goede kant). ik vind het juist zo zijn charme hebben hoor, betekend in mijn ogen alleen maar dat ze zich juist heel goed kan uiten en lekker expressief is. ze zal als ze zo blijft dus niet snel opkroppen en met haarzelf in de knoop liggen, ohhh lees net bij jouw wat je allemaal in huis hebt voor ehbo en zie paracetamol en calendula zalf, volgens mij is dat toch de vallen en stoten zalf? dat heb ik ook maar ga idd toch maar eens op zoek naar een ehbo doos, heb er wel een in mijn auto en vwb hetgeen saar noemt en jij verwoord, zo klinkt het idd logisch ja, leuk hoor. hihi leuk man, nou lekker genieten zou ik zeggen otje; ging voor de gein net nog even op de weegschaal staan, en tussen maandag, en nu is er weer 8ons af, moet wel zeggen dat ik denk dat het minder is want heb 'normaal' altijd een week voor mijn ongie zeg maar dat ik meer vocht vasthou en dan dus zwaarder zou zijn(als ik me elke week weeg, wat ik de laatste jaren niet heb gedaan, tijdens de zwangerschap en erna)en aangezien ik denk einde volgende week 'het' te worden zal het anders tegenvallen zeg maar noralien; fijn te horen dat je dit bericht hebt gehad van lola, weten we iig meer lola; ohhh wat goed te horen dat jullie een mooie echo hebben gehad en wat leuk dat je irma bent tegengekomen ohhh irma mss zwanger van een tweeling! he bah en dan zo'n rot nieuws zeg getver, weer die vervelende ziekte phil en teds vind ik ook een heel mooie wagen duikster; ohhh wat is dat frustrerend zeg, get maar nu heb je wel ff tijd om te lezen en reageren lies; he balen zeg zoiets zal je altijd hebben, dat je vollen lof iets verteld en dat het tegenovergestelde dan gebeurt :x gnessy; heee daar komen wat meer tandjes vales; goed te horen dat het met jouw ook beter gaat. noura; als je het over verbandtrommels hebt...... hier ook een onrustige nacht gehad, orlando was veel aan het hoesten en had er duidelijk last van want werd elke keer wakker daardoor, vannacht maar weer een balsoclease pil in doen, slaapt hij rustiger en wij ook . we (mijn moeder en ik)zijn vanmorgen met alle honden naar de zevenhuizenplas geweest en lekker uitgewaaid, het is koud maar stralend weer, ga vanmiddag als orlando wakker is en heeft gegeten de auto even stofzuigen en lekker buiten vertoeven met hem, gisteren een heeel lief briefje gekregen van melvin en vanochtend van mijn moeder een leuke zwartelabrador kalender gekregen voor valentijnsdag, vond het wel erg lief, had voor melvin een kaartje laten bezorgen. we doen er normaal ook niks aan. meer gwoon af en toe tussendoor iets leuks. gr saskia
Hallo allemaal, zo, deze morgend werden Liene en ik wakker geklopt (onze bel doet het niet) door de postbode om 09.30u! Beetje overslapen dus. Dus nu zit ze iets later in bed en ik bijgevolg iets later aan mijn werk. Deze voormiddag dan naar de winkel gefietst, maar het was kouder als dat ik dacht. We hadden allebei geen handschoenen aan en kwamen allebei terug met koude vingers. Bij de winkel stond iemand die spulletjes verkocht voor een kindje met het syndroom van down. Liene had er een kleurboek met kleurpotloodjes gekozen en stapte er supertrots mee terug naar de fiets. Ze moest hem met 2 handen dragen en de boek kwam van aan haar knieën tot haar kin, maar ik mocht hem niet dragen. Zo ga bijlezen, en dan nog wat verder doen... Saskia, geboortelijst leggen is idd allemaal cadeautjes uitzoeken die we straks graag willen krijgen. Je kiest dan zelf een winkel en straks als je bevallen bent, leggen die al je gekozen spulletje in een kast, mand, ... En op het geboortekaartje staat dan welke winkel onze lijst ligt en mensen gaan dan naar daar en kiezen iets uit die mand, kast, ... Die poef, ik kan nu niet direct op de naam komen. Als het me te binnen springt, plaats ik een link. Gnessy, veel sterkte met Jordy. Ik ken het niet krentebaard. Hopelijk heeft hij er zelf niet te veel last van. Janette, dat is een leuk idee van je, die massagebox... Ik hoop voor je dat jij de 'gelukkige' bent . Eve, veel plezier gehad met de hele taart dan maar zelf op te eten? Of heb je nog een andere oplossing bedacht... Otje, ik herken je gevoel toevallig erg goed. Gisteren Liene uit bed gehaald en alles was oké, tot ik haar wou verschonen. Ik ben nu altijd al moe van haar uit bed te halen en de trap af te komen. Dus stond zelf wat te hijgen aan het verschoonkussen. Buiten dat ze huilde, duwde ze zich nog af en kreeg ik een trap in mijn buik. En toen heb ik ook heel hard op haar geroepen... Ze kan er natuurlijk niets aan doen dat ik zwanger ben en moe ben als ik op en neer de trap moet lopen en ook niet dat ik daardoor een buik heb die vooruitsteekt. Dus toen ze als reactie op mijn geschreeuw heel hard schrok en nog harder begon te huilen, voelde ik me ook schuldig. Duckie, wij hebben een calendulazalf in huis voor als ze valt, dat beperkt de blauwe plekken. Ook arnicazalf. Ook iets tegen insectenbeten, maar dat is dus voor de zomer. Dan brandwondenzalf. Pleisters, ontsmettingsmiddel en een windel (zo een met allemaal weerhaakjes, zodat die automatisch blijft zitten) en steriele compressen. Noralien, wel handig zo... Geniet van de show. Lola, geweldig nieuws van je echo. Ik heb even gegooled voor je en zie wel iets precies, maar het is voor de enkele buggy denk ik. Irma, twee? Spannende tijd staat je te wachten! Fijn dat je echo zo goed was en veel sterkte met je vader. Saartje
Lola: Wat fijn dat alles goed was op de echo! Ben erg blij voor jullie. Ik zat me vanochtend al een beetje druk te maken om jullie Wat grappig dat je Irma nog tegen kwam. Ik was even nieuwsgierig naar die Phil & Teds dus even gegoogled. Mooi ding hoor! Irma: Spanned hoor, misschien 2? Nu nog even wachten tot je volgende echo! Sterkte met je vader. Moeilijk zeg. Lijkt me erg dubbel allemaal. Lies: Oeiiii slechte nacht gehad zo te horen! Hopelijk voelt Thijs zich weer beter nu? Vales: Nou, je bent echt goed ziek geweest zeg. Gelukkig gaat het nu weer beter. Saskia: Gaat lekker bij jou met afvallen! Ojee bij jou ook al een onrustige nacht. Saar: Als ik een beetje te harde stem op zet tegen Koen als ik boos ben gaat ie ook vaak huilen Echt superlief dat jullie hebben gereageerd op mijn verhaaltje van gisteren. Dat doet me toch goed. Ik voelde me namelijk zo rot daarna dat ik zo geirriteerd was naar Koen toe en dacht dat ik wel de enige zou zijn die zo reageerde naar haar kind. Maar blijkbaar is het voor jullie ook erg herkenbaar.