Goedemorgen allemaal hier een lekkere nacht gehad..ik mocht uitslapen maar helaas kreeg ik honger en ja ben er dus al uit..... Otje er staat zoetzure kipfilet met courgette op het menu..... is kipfilet stukjes met champignons, uien, tomaten, courgette, tomatenpuree en mango cutny...en dan rijst erbij...... Lola veel plezier met kopen enne ik Frankrijk lagen ze vanaf de geboorte al onder een kinderdekbed en ook bij de familie in duitsland...alleen hier adviseren ze het niet...dus zou lekker overstappen hoor.... Vales hoe is het nu met wessel? goede nacht gehad? Lies ben je vaak in het vondelpark? ga ff lekker een bak thee pakken.....
@Nynke: Sterkte met alles! Ik hoop echt dat je snel zwanger bent en dat je niet naar de ha hoeft te gaan! @Cynthia: Op zich vind ik het heel goed dat je consequent bent. Maar heb je Kailynn wel iets anders te eten gegeven? Ik snap nml best dat zo'n kleintje ook mee wil eten. Als ik met Fynn ergens iets lekkers ga eten dan krijgt hij daar ook gewoon een deel van. En dat geef ik dan in heel kleine stukjes en zo blijft hij tevreden. En als het iets is wat ik niet echt goed voor hem vind dan krijgt hij iets anders. En dat gaat goed. @Duckie: Wat leuk dat Demi nu zo veel aan het staan is en zelfs pasjes gaat zetten Binnenkort loopt ze de hele kamer rond @Vales: Oei, dat moet echt schrikken zijn geweest Gelukkig is alles okay. Toevallig las ik vd week iets over pseudo-kroep en dacht toen: Bah, dat lijkt me echt naar om mee te maken. Op zich is het niet echt ernstig maar wel eng om te zien. Las daar ook als tip om met je kindje in de badkamer te gaan zitten met de warme kraan open. Of bij een open raam. En ook de lucht op het kamertje vochtig te houden door een bak water neer te zetten oid. Het gekke is dat het niet besmettelijk is maar de het ene kind er gevoelig voor is en het andere niet. Wel balen dat nu juist Wessel er gevoelig voor is. Heel veel beterschap en een dikke knuffel van ons! @Saskia: Gelukkig niks ernstigs met Melvin. Maar jullie zullen alletwee behoorlijk geschrokken zijn. Ben je daarna extra lief voor hem geweest? @Lola: Fynn slaapt nog heerlijk in z'n combisleeper. Ik stap pas over op een dekbedje als hij een groter bed krijgt. Maar ja, dat was je vraag niet Als ik jou was zou ik tzt gewoon een dekbed voor Jasmijn kopen. Als ze nu ook netjes slaapt (dus niet met haar hoofd onder het dekentje gaat liggen) lijkt het me geen probleem. En bovendien kun je dan tenminste van die leuke overtrekjes gaan kopen Vind het overigens leuk om te lezen hoe iedereen omgaat met het opvoeden. De ene keer denk ik: Zo pak ik dat ook aan. En de andere keer: Nee, dat zou ik toch anders doen. Wel goed om hier verschillende benaderingen te lezen.
de tijden dat we tot 9 uur uit konden slapen, zijn toch echt voorbij. Vanmorgen was het 7.30, maar dat is op zich prima (weer geen pap om 6.00!). Vannacht ging redelijk. Hij heeft wel een paar keer gehuild, maar was snel weer stil. Uiteindelijk heb ik het kinderlichtje dat op onze nieuwe babyfoon zit aangezet, daarna heeft hij niet meer gehuild. Misschien toeval, maar ik probeer het vannacht weer. Ik vind het ook moeilijk om consequent te zijn met het eten. Ik vind dat Eve een punt heeft, maar kan ook me ook iets bij Cynthia's aanpak voorstellen. Vanmorgen zaten we te ontbijten, Thijs had zijn fruit al op en wij aten een croissant. Omdat hij ze erg lekker vind (en ik weet dat als ik hem en stukje geef, hij eigenlijk de hele croissant wil) hebben we hem vanmorgen een cracker gegeven. Huilen natuurlijk. Ik moet me dan echt inhouden om hem niet toch wat van de croissant te geven, maar heb toch voet bij stuk gehouden.Vind dat toch wel moeilijk. Janette: we gaan erg vaak naar het park. Nu vooral om te wandelen, in de zomer ook vaak naar het terras en er is een erg leuk peuterzwembadje (gratis!). Afgelopen zomer was Thijs nog wat klein (en het weer ook niet goed genoeg), komende zomer hoop ik er vaak heen te kunnen!. Lola:hier is de link van het huis. Je moet wel even het bejaardeninterieur wegdenken! Ik stel het me zo voor met een mooie houten vloer, gestucte muren, en het muurtje naar de keuken weg zodat het een open keuken wordt. http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/D ... KoopObject Maar goed, er is al op geboden, en dat is niet door ons!
@Lies: Jááá, dat huis zou mij ook kunnen bevallen! Lekker aan een parkje ook. En dat muurtje zou ik er ook uit halen, dan wordt de woonkamer meteen een stuk breder. Ik hoop dat jullie nog een keer zo'n huis tegenkomen... @Janette: Misschien in het vervolg een kleinigheidje eten voor het slapen gaan... ? @Eve: nee, ik heb Jasmijn nog nooit ónder de dekens aangetroffen, wel regelmatig er bovenop... Wij houden ook zo veel mogelijk rekening met de etenstijden van Jasmijn als we ergens in een café of restaurant gaan zitten, zodat we gezellig met zijn drietjes kunnen eten. Maar net zoals bij Thijs wil Jasmijn ook nogal eens doordrammen als zij haar eten al op heeft en wij nog niet. En net als Cynthia geef ik dan niet toe. Ik geef wel toe dat ik Jasmijn dan kleinere hapjes geef, zodat het wat langer duurt voordat ze haar bordje leeg heeft, om drama's zoveel mogelijk te beperken. Maar als ik onze lekkerbek steeds haar zin moet geven, is het hek van de dam (en Jasmijn staks tonnetje rond...)!
@Lola ik was er vannacht zelfs nog uitgegaan om een banaan te eten.... @Lies ziet er mooi uit en dan zou ik ook de muur naar de keuke eruit halen ja..en voor het bejaarde interieur ziet de keuken en nog modern uit...maar wel leuk die tussen deuren..... FF een vraagje weet iemand iets van snoeien van Confieren af? of kent iemand iemand die het kan beantwoorden op internet kom ik er namelijk niet uit..... wij hebben in de voortuin, stonden er al toen we het huis kochten, verschillende coniferenbollen staan...heel mooi maar ze worden me nu een beetje te hoog...kan je ze snoeien?
janette ik ga ff voor je vragen aan me kameraad die is hovenier geweest {helaas door t weinige werk daar nu niet meer werkzaam....}
dank je Gnessy...hoor het wel, zou je dan ook willen vragen of je kan snoeien met vorst?dus met het weer wat we nu hebben
goede morgen/middag, we wijn net uit bed, we hebben heerlijk geslapen. We lagen om 3.30 uur op bed. het was super gezellig! o jee kailynn haar drift bui van gisteren heeft wat los gemaakt zie ik . Ze mocht ook mee eten van ons maar de appel uit de studel vond ze niet lekker en ze had een stukje koek van de koffie gehad en wat slagroom. Wij waren daar niet om te luchen maar om koffie te drinken. Appelsap wilde ze niet. Ze kreeg nog een paar hapjes slagroom, en dat vond ik genoeg gesnoept. om te voorkomen dat kailynn straks uitmaakt wat en hoeveel te krijgt roep ik dit een halt toe. ze mag altijd wat eten als wij eten. lola: mooie echo foto ! leuk om gezien te hebben. Kailynn ligt al vanaf het begin onder een duo deken in een overtrek. valles: wat schrikken! hoe is het vannacht gegaan? ben je een beetje van de schrik bekomen? Dinsdag ga ik bij Gijs kijken en bianca en lynn natuurlijk. Ik belde gisteren naar bianca en toen liep ze in de Hema dus ze was even lekker buiten. Lies: jammer dat jullie gezellige avondjes steeds niet door gaan, hopelijk is zijn rug gauw beter voor volgende week. mooi huis! zou ik ook wel kunnen wonen ja. saskia: bij jullie was het ook al schrikken, hoe is het met melvin vanddag? ga me gauw aankleden want we gaan naar vlissingen naar kailynn we gaan over de boulevard wandelen en dan eten we daar. tot later....
ik vraag t voor je janette, maar kan wel vanaaf worden hoor...... denk dat hij nu nog op bed ligt....
Gnessy geen probleem al word het volgende week......... geniet eerst maar lekker van de zondag en evt het mooie weer...
Hallo allemaal. Even kort. Kom net uit mijn werk en moet me zo klaar gaan maken voor een avondje Javier Guzman. Janette, coniferen kun je gewoon snoeien. Wij hebben een coniferenhaag en deze snoeien wij ongeveer 2x per jaar. Hier een link met uitleg. Misschien heb je er iets aan. http://www.appeltern.nl/tuinieren/728-W ... feren.html Wij hebben het "eetprobleem" dus andersom. Jikke eet op het moment (eigenlijk al een tijdje) erg slecht. Soms echt maar een paar hapjes per dag . Ze eet het best wat wij ook eten en stimuleren dat nu dus ook. Als ik iets eet, krijgt Jikke trouwens ook wat. Vind het niet eerlijk als zij niets mag terwijl ik het wel eet. Als het iets is wat zij niet mag hebben, bied ik haar iets anders aan. Maar idd, ik bepaal wat en hoeveel ze krijgt. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik me wel eens laat bespelen 8). Nu ze zo slecht eet, ben ik blij met alles wat ze binnenkrijgt. Als ze dan geen warme hap eet, maar wel een toetje, heeft ze natuurlijk eigenlijk wat ze hebben wil. Maar ja, helemaal niets eten, en dat dagen achter elkaar is natuurlijk ook niet goed. We hebben al vanalles geprobeerd zonder er een strijd van te maken (dat werkt volgens mij nl alleen averechts), maar het houdt niet over. Later weer meer reactie's
Hallo allemaal, Genoten van de zondag? Vanochtend ging het er hier even anders aan toe dan gisteren. Gisteren sliep Koen uit tot 9 uur. Vanochtend was hij helaas al om 6 uur wakker Iets te vroeg naar mijn idee. Hij heeft nog even tussen ons in gelegen maar was niet echt van plan om te gaan slapen. Tegen 7.15 hebben we hem warme melk gegeven en rond 7.30 in zijn eigen bed gelegd. Daar bleef het eventjes rustig maar tegen 8.30 was hij alweer wakker. Steef besloot om op te staan en ik mocht blijven liggen. Heerlijk! Heb nog tot 10.15 uur geslapen Wat heerlijk was. Wij waren vandaag van plan om naar Zoopark Overloon te gaan. Alleen Steef is daar vorige week al geweest met de kids toen ik naar de huishoudbeurs was dus daar had Sara nu niet zo veel zin in. Omdat wij een abonnement hebben, krijg je meteen ook toegang op een paar andere dierenparken waaronder de Zoo in Best. Dus daar maar heen gereden. We waren er nog niet eerder geweest. Rond 12.30 waren we daar. Nou Zoo is een groot woord voor zo'n klein parkje. Om 13.45 (uur later) hadden we alles al gezien incl. een korte picknick! Daarna nog even op visite geweest bij mijn schoonmoeder en rond 16.30 waren we thuis. Daarna Koen eten gegeven en nu ligt hij al in bed. Hij heeft vandaag maar erg weinig geslapen (2 x 30 min. in de auto) en net wilde hij niets meer. Bleef maar zeuren en huilen. Dus 17.45 naar bed gebracht. Normaal is het toch gauw een half uur later. Maar ja, het kwam nu toevallig zo uit. Hopelijk slaapt hij morgen wel iets langer dan 6 uur. Janette: Klinkt heerlijk! Wil je me het recept doorsturen? En die mango-chutney, maak je die ook zelf? Lies: Mooi huis hoor! Jammer dat er al geboden is. Slingding: Leuk om te horen dat je avond geslaagd was. De uitslaapochtend ook zo te zien aan je tijd van het 1e berichtje Noralien: Moeilijk hoor, als ze zo slecht eten. Ik herken het wel. Niet van Koen maar van Sara. Die at ook altijd zooo weinig en slecht. Vond veel niet lekker en at maar mierehapjes. Moet zeggen dat ze nu wat beter begint te eten met de loop der jaren maar hier is het ook lang lastig geweest. Helaas is er ook weinig aan te doen. Veel plezier vanavond. Ik lees hier verschillende verhalen over mee-eten van de kindjes. Ik vind het ook moeilijk hoor. Wij eten bijv. door de week altijd pas rond 18 uur omdat Steef tegen die tijd pas terug is van het werk. Koen heeft vaak honger rond 17-17.30 uur en rekken lukt dan echt niet meer. Dus dan geef ik hem vast eten. Maar tegen de tijd dat wij gaan eten vind hij het niet leuk om alleen te spelen en wil er dan bij zitten en "eist" dan min of meer ook wat ook al heeft hij dan net zijn maaltijd op. Ik moet zeggen dat Steef of ik hem dan ook regelmatig iets toe stop om het maar rustig te houden. Maar eigenlijk vind ik ook dat Koen moet leren dat hij niet direct iets van ons krijgt. Misschien volgende keer maar 's proberen met een cracker Groetjes Otje
Otje ik zou hem van de week ff mailen naar je...enne de mango chutney koop je gewoon bij de super in een potje..... iemand anders die ook het recept wil hebben? maar klinkt toch leuk wat lekker doen met de fam....alleen jammer dat de zoo wat tegen viel...wij willen in de vak. naar emmen dierenpark...kijken hoe teun dat vind en of we er tijd voor vinden...want ja lekker loom in ons huisje is ook zalig...we zien wel
Janette: Wanneer ga je ook weer op vakantie? En waarheen? Wij gaan in juli een weekje naar Parc Sandur in Emmen en zijn dan ook zeker van plan om de dierentuin te bezoeken. Ik ben er heel lang geleden 1 x geweest maar kan me wel herinneren dat het een erg mooie dierentuin was. Ja, was zeker een leuke dag hoor, zo even weg met ons 4tjes. Komende weekenden hebben wel al steeds iets op de planning staan dus dan komt het er niet van.
Wij eten door de weeks ook pas om 6 uur omdat egbert dan pas thuis is. maar ruth zeurt niet dat ze honger heeft.... Zodra die d'r bedje uit komt krijgt ze zo'n nijntje koekje en beker drinken en dan om 6 uur gewoon warme hap.... Hier verder beetje lome dag gehad. hoewel loom? ff flink opgeruimd e.d... Ff bij mijn ouders geweest {jordy was daar al heel de dag} en ff bij me schoonpa om t hoekkie gekeken... Hij is inmiddels weer thuis, maar gaat nog niet oke.... eg is nou ff weg, en ik voel weer mega emo bui opkomen..... Breng zo de kids naar bed en ga dan nog ff kaarten maken heb ik mezelf beloofd... sorry voor mijn ego berichtje, maar heb niet veel puf om te reageren.. En komende dgn zal het cker wat moeilijker worden. Met name dinsdag..... Hoeveel van jullie hebben de box nog? Ruth heeft vandaag op een uurtje na hele tijd buiten de box gespeeld en dat ging hartstikke goed... Ze is de box nog niet zat, maar heb t idee dat hij mij steeds meer in de weg gaat staan.... Zouden jullie hem dan opruimen of juist niet? Tot snel allemaal.... en nogmaals sorry voor me ego berichtje.
hi hi, had vanmiddag op iedereen gereageerd, sluit ik de site , nou nog maar eens lola; leuk zo shoppen idd en lekker hoor dat jasmijn zo heeft gesmult. dus het word de alfa? ben benieuwd hoor, watvoor kleur? otje; en hoe heb je het gehad in de dierentuin? nee hij kan morgen gewoon wel gaan werken hoor. lola; heeeel mooie echo hoor, ik zou gewoon een dekbedje nemen hoor, ik was het destijds al van plan maar heb het toen niet gedaan! ga dus alsnog een keer naar de ikea voor overtrekjes die zagen er zo schattig uit vales; oohhh ik vind het zo zielig voor hem en natuurlijk voor jullie, lijkt me echt erg om dat te zien hoe is het nu met wessel? lies; ohhh leuk dat huisje in jaren 30 stijl, vinden wij ook helemaal geweldig, hebben we hiervoor gewoond(in jaren 30 stijl) en zoals ik verder op de site heb gekeken heeeel vergelijkbaar met ons vorige huisje. nu wonen we iets groter maar qua huis zelf (qua stijl) vond ik dat huis wel mooier hoor. maarrrr nu hebben we meer ruimte en grotere tuin etc etc janette; mmmm klinkt lekkerrrrr eve; heb hem natuurlijk gelijk pak rammel gegeven........ ....nee hoor hij heeft lekker op de bank en in bedje gelegen vanochtend uitgeslapen en heb hem verzorgt. vwb eten doe ik ook hoor, geef hem als we ergens hapje eten ofzo mag hij beetje mee eten, beetje is letterlijk klein beetje, hij is niet zo heel erg van het zoete zeg maar dus hoeft daar toch niet veel van wel van broodjes enz maar vind dit niet erg slingding; hoe is het geweest in vlissingen? thnx dat je het vraagt, hij heeft nog hoofdpijn en alles is beurs, spierpijn enz verder ok(verder, blijft neit veel over he ) noralien; veel plezier met javier guzman, enne wat jij verteld over het slechte eten, het is volgens mij een bekend verhaal dat dreumesjes op gegeven moment slechter eten, en ik vind ook beter iets dan niets, maar als we hier na het eten(wat dan niet helemaal op is) toetje aanbieden eet hij er mss ook maar 2 hapjes van otje;balen dat het anders is gelopen dan anders en hoop voor je dat hij morgen langer slaapt hier vandaag een rustig dagje, fiep het hondje van mijn vriendin over de vloer en word straks opgehaald. lekker stukje gelopen. kennissen even over de vloer gehad, heb weer wat kleertjes van haar gekregen voor orlando, zij heeft een zoontje die 3 maanden ouder is dus kan nu nog, ga zo ff douchen en dan genieten van de rest van de avond gr saskia
@Vales: Jakkes, dat lijkt me erg eng, die benauwdheidsaanvallen. Een dikke knuffel voor Wessel, ik hoop dat hij snel weer beter is. @Lola: Wij zijn toevallig vandaag naar ikea geweest. En over die paar maanden voor dat dekbedje zou ik niet zo moeilijk doen geloof ik. Ben je geslaagd vandaag? @otje: WIj zijn, ondanks ons abonnement al een tijdje niet meer in Overloon geweest, binnenkort maar weer eens doen. Het was er wel heerlijk weer voor vandaag. Ooo, lees nu dat je naar best geweest bent. Wij wilden daar ook nog een keer naar toe gaan, maar als ik jouw verhaal lees dan is het niet de moeite om er naar toe te rijden. Hebben jullie ook de kortingsvellen gekregen met gratis toegang tot dierenpark Amersfoort en het Dolfinarium? @Eve: De pasjes die demi zet zijn nog heel miniscuul, maar het is een begin! @Saskia: Schrikken hoor , dat Melvin zo gevallen is. En de schade aan de motor is natuurlijk balen, maar gelukkig heeft hij zelfs niks ernstigs. @Slingding: Leuk, bij Bianca op kraamvisite! @Noralien: Wat lastig dat Jikke zo slecht eet op het moment. Maar als ik de "boekjes" mag geloven hebben veel kinderen dat en zijn het vaak periodes die ook zo weer over gaan. Dus ik hoop voor je dat het van korte duur is. @Gnessy: Hier staat de box nog, maar Demi zit er zelden in. Ik heb haar alleen de laatste tijd zo af en toe er in gezet, in de hoop dat ze zich wat meer zou optrekken. Verder is het meer een opslagplaats van speelgoed. Vwb eten: Als wij wat eten dan krijgt demi ook wat, dus ik probeer haar eetmomenten altijd samen te laten vallen met die van ons en dan gaan we ook even met z'n allen aan tafel zitten. Demi vindt het eigenlijk nog steeds wel prima als ze niet hetzelfde krijgt als ons. Dus ik zorg dat ik altijd een soepstengeltje of zo bij me heb. En fruit vindt ze ook heerlijk. Bovendien is ze niet zo'n hele grote eter. Brood en fruit vindt ze wel heerlijk, avondeten wat minder. Wij zijn vanochtend bij een nichtje van jeroen op visite geweest. Hadden we al een tijdje geleden afgesproken, maar ik baalde, omdat ik liever vandaag wat leuks was gaan doen met z'n drietjes, want zo staat er bijna iedere zondag wel wat op de planning. En omdat zijn familie en veel vrienden ver weg wonen, kost dat ook altijd veel tijd. Daarna was Demi hartstikke moe en hebben we haar eerst bij mijn schoonouders op bed gelegd (die wonen daar in de buurt). Daarna zijn we doorgereden naar de ikea en hebben we nog wat geshopt en daar wat gegeten. Al met al toch wel een gezellig dagje. Een vriendinnetje van Demi ( ) is 1 geworden in onze vakantie en ik heb nog een cadeautje voor haar gekocht: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80028929 Vond het erg leuk, zo'n blokkenwagentje.
NOg even vwb de meeting: Volgens mij hadden we om 11 uur afgesproken. Demi slaapt echter tegenwoordig van half 1 (en dan is ze echt moe) tot minimaal 3 uur, dus ik hoop dat ze niet te snel moe wordt. Op de heenweg is het waarschijnlijk nog te vroeg en zal ze ook niet echt slapen. Volgens mij zijn er op het moment veel kindjes die net na de lunch gaan slapen dus ik vroeg me af of het niet handiger is om bijvoorbeeld een uurtje eerder af te spreken? Of wordt het dan te vroeg ?
hoi Ladies, pff gisteren zijn ze hier tot 23.00 bezig geweest met het leggen van laminaat. Keus was gisteren afmaken of vandaag weer....Nick heeft geslapen in zijn campingbed in de werkkamer zodat hij geen last had van het gezaag. Ik was echt helemaal bekaf. Vandaag mijn ouders gebeld om te kijken of zij Nick konden vermaken, zodat ik kon slapen. Frank was namelijk ook helemaal kapot. Merk nu dat een week of 4 achter elkaar klussen in eht weekend erg begint op te breken. Maar goed dat er volgende weeek dus iets anders op de planning staat Vandaag zijn we nadat ik dus rustig aangedaan had bezig geweest met monteren van de electra en nu moeten de plinten nog ergens tegen de muur aan, maar dat geeft minder troep en kan ook tussendoor. Beetje rust inbouwen voor mezelf is geloof ik hard nodig. Frank en ik hebben bedacht dat we in maart nog ergens een weekendje voor ons samen willen om even weer tijd aan elkaar te geven. Nu even kijken wanneer dat uitkomt. Nick krijgt van ons ook een Ikea kamer! het wordt het kritterbedje (gaan we waarschijnlijk wit maken) en de Rakke kast. Ik heb overigens nu twee dekentjes en ik denk dat ik voorlopig een van de dekentjes in een dekbedhoesje ga gebruiken voor Nick en het andere voor onze nieuwe kleine. Als die het koud heeft kan die er nog dubbelgeslagen op en mocht de nood aan de man komen dat er een deken vies is kan ik altijd nog een fleecedekentje voor Nick gebruiken. Die gebruik ik nu ook als hij in het campingbed ergens ligt. Ik merk dat Nick het nog erg prettig vind om iets echt over hem heen te hebben getrokken om te slapen en ik heb het idee dat ik een dekentje toch beter strak kan trekken en vast kan leggen dan een dekbedje. pff ben ego vandaag, maar ga weer bankhangen. Dadelijk nog effe lama's kijken en dan bedje weer in.
FF vlug kort reageren , de familie is net weg...dus ga ff lekker zitten maar Otje we gaan 18 april voor een week naar landgoed bartje van Landal en eind september naar Griekenland.... Duikster wel lekker dat er schot in zit maar kan me voorstellen dat je op bent...doe voorzichtig... Duckie ivm met de tijden...het zijn Teun zijn tijden normaal ook niet die slaapt smorgens nog van 10 tot half 1 en meestal van half 3 tot 4 maar hij past zich maar een keertje aan....kan niet altijd er rekening mee houden.... Gnessy hier ook nog d ebox...teun zit er smorgens voor izjn fles in voor de rest niet maar straks als hij gaat lopen zou hij er denk ik meer in zitten dus laat hem nog lekker staan...staat ook niet in de weg hier...