December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Thijs eetschema ziet er ook bijna hetzelfde uit

-als ontbijt 180 cc pap

-9.30 fruit

-12.00 2 boterhammen en een beker melk

-15.00 een beker diksap en een stukje ontbijtkoek of zo

-17.30 warm eten en een toetje

-voor het naar bed gaan 90 cc melk (zijn we aan t afbouwen)

De laatste keer bij het CB kreeg ik een veeg uit de pan vanwege de pap 's morgens. Ze wilde dat ik brood ging geven. Ik snap het wel een beetje, maar in de praktijk blijkt dat ik geen zin heb om om 6 uur uitgebreid aan tafel te gaan zitten. De laatste weken is het steeds vaker 7.30, 8.00. Wil dan (op de dagen dat ik niet werk) aan de tafel gaan otbijten.

Het fotoverhaal herken ik heel goed. Ik maak heel vaak een foto van Thijs en van Thijs en Pieter als ik iets leuks zie, maar Pieter zou nooit eens zo maar een fot van mij maken (van Thijs wel, trouwens) Van de reis die wij gemaakt hebben, hebben we honderden foto's, ik denk dat ik er maar 10 keer opsta..... (en op die 10 foto's gaat het dan ook meestal nog om het landschap om mij heen)

Eve: dat was inderdaad mijn vader! Moest erg wennen aan de grote pet! Ik zie hem wel eens in uniform, maar heeft normaal zijn pet nooit op.

Wat goed van Irma, zeg! Nu Otje nog, en Eve stapt daarna in de auto (maar ik ga er niet aan beginnen, dat weet ik zeker)

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    LOla: ik ga de laatste weken al niet meer echt met plezier naar mijn werk....maar ik houd het nog wel even vol...
    Otje ik vind op zich werken in de avond geen drama, liever niet, maar dat er zo keihard gezegd wordt dat het mijn probleem is als ik geen opvang heb vind ik niet echt getuigen van meedenkend werkgeverschap, zeker omdat het maar om ca. 1x per maand gaat.. en daarnaast spelen gewoon veel andere dingen....
    melliemel: ik wil wel 3 dagen blijven werken, maar niet in dit bedrijf...Dus ga tijdens mijn zw. verlof aan het solliciteren. Moet tot ca. december 2008 nog hier blijven in verband met het afronden van mijn opleiding.

Irma gefeliciteerd met je rijbewijs. Gezellig dat je er zaterdag bent!

Noura: fijn dat je moeder zich beter voelt! en saf ook al goed aan het oefenen met lopen.

Gnessy vervelend dat Ruth toch wat naweeen heeft van de operatie. Laat haar maar goed uitzieken en opknappen. Hopelijk knapt Jordy ook snel weer op.

pff Duckie, ben benieuwd of dat lukt met opvolgmelk. Nick wil dat nu dus echt niet meer drinken na zijn avondeten. HIj duwt het gewoon weg....
    Maar op naar de homeopaat dus.
    dacht net dat ik de lijst ook nog moet aanvullen, vorige week niet aan gedacht...

Slingding Lieve foto's van je meisje en wie weet....mag jij tegen de tijd dat wij allemaal kleuters hebben nog een keertje met zo'n ukje beginnen....Wennen aan het leven met een klein mensje dat van jullie afhankelijk is, is natuurlijk ook voor de een makkelijker dan voor de ander en jullie leefpatroon is ook wel echt heel anders geworden met de komst van Kailynn.

Debbie fijn dat er vorderingen zijn in jullie huisje. Het
    wordt vast een fijn stekje.

Saar fijn dat je stage zo goed verloopt!

Lola: als Jasmijn nog graag even die steun van mama lekker dichtbij wil....lekker toch!
    en wat zijn we rijk met onze ukjes en ukjes in wording he!
    Ik moet zeggen dat ik wellicht nog wel een derde ukje zou willen, maar dan moet ik hier toch ook nog wel wat werk gaan verzetten om Frank daar van te overtuigen. En ik wil toch ook graag eerst aanzien hoe het leven met 2 kindjes gaat zijn.

Lola ik heb die tuitbekers nog nooit gebruikt uit de babydumpdoos. Eens kijken waar ik die gelaten heb.
    mijn avent tuitbeker lekt niet, maar Nick wil er ook niet uit drinken! hier dus alleen de nubyrietjes bekers en anders gewoon een beker waar hij uit drinkt, al knoeit hij dan wel regelmatig.
    Succes met de combitest!fijn dathet ook gecombineerd kan worden.

Noura waar krijg je iets van vergoed door de verzekering? heb wat gemist denk ik..

pff Noralien dat klinkt erg vervelend zo'n doorlekluier. hoop dat dit niet doorzet en Jikke weer ziekjes wordt.

Duckie:
    Nick eet:
    's ochtends bord 200 cc bambixpap
    fruit
    ca. anderhalve boterham met halfvolle melk
    sap met koekje
    avondmaaltijd en toetje

Vandaag naar de gyn en de VK geweest. Moest naar de Gyn in verband met mijn eerdere keizersnede. Hij gaf aan dat er geen medische risico's waren waardoor het nu opnieuw een keizersnede zou moeten worden, dus dat was erg fijn. Ik zou namelijk zo graag natuurlijk bevallen! de placenta zat wederom voor, maar wel ver genoeg van het wondlidteken af om geen problemen te geven. Na de Gyn zijn Frank en ik doorgereden naar Ikea om de kast en het bedje voor Nick te halen.
    Dat was een tegenvaller, onze kast was namelijk sinds 2 weken uit de collectie. grrr... BEdje wel meegenomen en vervolgens nog even verdergekeken bij andere winkels voor een kast. Hebben nu bij trendhopper een andere kast gevonden die we mooi vinden, maar wel iets duurder....Wel hebben we hierdoor onze plannen weer aangepast....Dit is namelijk een lichteiken kast met rode en eiken deurtjes. Aangezien ze het bedje van ikea ook in rood hadden, hadden we bedacht om het bedje dan maar om te ruilen. Dat moest echter onderbroken worden door nog even thuis een plank van het laminaat op te halen om te kijken of de kast daar wel bij paste, Nick bij mijn moeder op te halen omdat die weg moest en wij naar de VK moesten....Na de VK dus ene bedje terug in de auto, terug naar ikea, bedje ingeruild, daar gegeten en daarna lekker terug naar huis en Nick in bed gestopt. pfff en toen was het half 8. Was vanmorgen al om half 10 thuis weg.... Ben dus nu wel gaar. Maar we zijn wel tevreden over hoe het nu gaat worden, al zullen er altijd mensen zijn die zeggen dat rood geen jongenskleur is. GElukkig denken wij daar anders over....

3. @Duikster: Rood géén jongenskleur... :rolleyes: !? Rood is de kleur van brandweerauto's... :) !
    Ik hoop dat je wens om via de natuurlijke weg te bevallen gaat uitkomen. Zie jij nu ook meer tegen de bevalling op dan tijdens je eerste zwangerschap? Ik wel, dat komt doordat ik nu wél weet wat me te wachten staat... :(
    Hebben jullie nu het rode Mammut-bedje gekocht voor Nick?

Goh, ik ben geloof ik wel erg braaf en volgzaam... ;) :oops: ! Toen het CB me vertelde dat ik de ochtendpap kon laten vervallen voor een snee brood met melk, heb ik dat ook prompt opgevolgd. het scheelt natuurlijk wel dat Jasmijn geen ochtendbaby is... :D

4. Niet meer actief

leuk nieuwe kamer shoppen voor je kleintje.....

ruth d'r schema

onbijt 5 scheppen nutrix en 200 cc melk of boterham
    lunch 2 boterhammen emt beleg en 150 cc melk
    tussendoor fruit of koekje en diksap
    avondeten: met de pot mee
    en heel af en toe nog een fles voor t slapen gaan....

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lies: ik ben zelf ook met pap grootgeworden....maar ik geef Nick bewust in de ochtend pap, wel gewoon uit een bordje en met de lepel. HIj drinkt zijn melk namelijk erg wisselend en zo zorg ik in elk geval dat hij elke ochtend al 200cc melk binnen heeft en dat is al 2/3 van wat hij daarin nodig heeft op een dag. dat vind ik wel een prettig idee. en brood eet hij gewoon goed, dus geloof niet dat dat een probleem zou zijn als ik hem dat zou geven...

Lola: is rood echt een brandweerkleur? heb ik nooit geweten :)
    Ik zie niet tegen de bevalling op, vond de bevalling van Nick ook niet vervelend, hoewel wel heftig en met een einde waar ik niet op gehoopt had. Maar had me van te voren ook geen voorstellingen gemaakt en dat doe ik nu ook maar niet....
    en nee geen mammutbedje, wij hebben het kritterbedje gekocht...
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39836495
    enne jij bent wel braaf :)
    Nou ga ik echt slapen, alleen nog effe gegevens van NNick updaten.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......23 jan/14mnd3wkn.....................9200 gr........76.0cm
    Vishesh......17/11/06 (2900gram 53cm).......18 jan/14mnd1dag....................12.576 gr.....86.1cm
    Jiri..............30/11/06 (3275 gr, 49 cm......... 13 nov/11.5 mnd........................10.000 gr.....76 cm
    Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........1 nov /11 mnd............................9140 gr........73.0 cm
    Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........11 dec / 1jr 1 wk........................7820 gr........70.0 cm
    Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 07 nov/ 11 mnd..........................9890 gr........75 cm.
    Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........06 nov./ 11 mnd........................10035 gr.......75 cm
    Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm).............14 feb/14 mnd........................10615 gr........75 cm
    Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......24 december 12 mnd.................10680gr......76.2 cm
    Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 sep/9 mnd, dag.....................9500 gr........72 cm
    Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........21 nov/11 mnd..........................11355 gr.......77,5 cm
    Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........19 febr/ 14 mnd.........................8855 gr........75,1 cm
    Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........26 nov / 11 mnd..........................8900 gr........73 cm
    Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm)..........4 oktober/9mnd+12dgn.............11.115 gr.....74 cm
    Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........19 februari /13 mnd + 29 dgn.......11.575 gr......83 cm
    Ruth...........22/12/06 (2830 gr,46cm)...........14 januari/ 12mnd + 3 wkn, .............8550 gr.........72 cm
    Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........18 december/12 mnd.................9805 gr.........74,5 cm
    Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).......26 november/11 mnd+1dag.........9900 gr........76 cm
    Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........28 november / 11 maanden.......10420 gr.......75,5 cm
    Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........13 dec / 11,5 mnd......................8990 gr.........74 cm

7. Ja, die is óók rood... :)

Maar jeetje, dat de vrouw van nota bene een brandweerman niet eens weet dat een brandweerauto rood is...! Je moest je schamen... ;) :) ;)

8. Dit worden Jasmijn's nieuwe meubeltjes...

Het rekje rechtsonder komt boven de commode te hangen waar ik zelf nog als baby op gelegen heb... :)

En natúúrlijk wordt de aankleding snoeperig roze... :)

9. Niet meer actief

Jullie stappen dus over op een groter bedje? begrijp ik dat goed?

hier beroerd geslapen. Jor is weer koorts vrij, maar hoest de longen uit zijn lijfje, en was dus vaak wakker vannacht. Ruth was ook vaak wakker... en dan wil ze alleen maar bij d'r mama liggen en niet eens bij d'r papa...

hoe vroeg kun je eigenlijk bezig gaan met zindelijk zijn? annex worden? Jordy is inmiddels wel zo ver dat ie op een potje gaat zitten.. Wel als wij zeggen van je moet ff op het potje, maar dan gaat ruth dus ook zitten.... hoe lossen jullie dat op? of hebben opgelost?

irma gefeli met je rijbewijs....

bianca / cynthia leuke foto's..... erg lief..... Marum ff vraagje, ik vind gijs er op foto's nogal rood uit zien.. hij heeft hele rode huidskleur of heb ik dat mis?

lianne: Wat stoer zo'n klein meisje achter zo'n groot drumstel samen met papa.... vind het geweldig.. dus super leuke foto's...

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nou Karin, dat was een druk dagje!
    En ik vind rood dus ook écht niet tipysch een meisjeskleur. Vind het juist wel een stoere kleur die prima voor een jongen kan.

Lies, hier op het CB zeiden ze dat ik over mocht stappen op brood ipv pap. Maar ze zeiden dat het helemaal geen proleem was als ze 's ochtends pap zou blijven krijgen. Vind het ook wel een beetje raar dat ze daar zo'n probleem van maken.
    Gelukkig zit hier een CB waar ze meer adviseren dan hun mening proberen op te leggen.

Gnessy, als Ruth al vanzelf op het potje gaat zitten, zou ik dat spelenderwijs eens uitproberen. Maar dan alleen wanneer ze het zelf aangeeft. Ik zou daar dan niet te veel nadruk op leggen, het leuk proberen te houden. Wie weet wordt ze op die manier vanzelf wel al (heel vroeg) zindelijk.
    Eigenlijk dus gewoon een beetje laten lopen hoe het loopt.

11. Ja en nee... Dit bedje is in de kleinste stand 150 x 80 cm en haar huidige ledikant is 140 x 70. Daar zit dus niet veel verschil in...

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    De luier van Jikke was net weer helemaal doorgelekt. Ze heeft altijd wel wat dunnere ontlasting. Ze poept eigenlijk nooit keuteltjes.
    Maar nu is het wel erg dun. Het zit al tegen het waterige aan. Heb een donkerbruin vermoeden (letterlijk ;) :rolleyes: ) dat ik er zaterdag niet bij ga zijn.

13. @Noralien: Ach, wat ontzettend sneu... :( ! Jikke krijgt een dikke kus van Jasmijn...

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Lola kwa lengte zit er geen bijna geen verschil in dat klopt...Teun ligt ook in een ledikant van 150 x 80 ( doorgroeibed) maar er zit dan geen zijkanten meer aan...ben je niet bang dat ze er nog uitvalt?

@noortje beterschap voor Jikke

15. @Janette: Roy wil zelf een tijdelijke dwarsstang aanbrengen, zodat Jasmijn inderdaad niet uit haar bedje kan vallen. Wat dat is natuurlijk niet de bedoeling...

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik weet ook dat je speciale rekjes hier voor kunt kopen.....dacht ook bij prenatal...mss een oplossing? hoeft hij zelf niet aan de klus.....

17. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

lola; jasmijn spaart haar kunstjes vast op voor zaterdag ;)

saar; klinkt erg leuk wat je toekomstplan is, is volgens mij goed te combineren hoor,

eve; sorry nog geen goede ervaring met een niet lekkende tuitbeker, ik heb ook de nuby gekocht vorige week, jullie waren er zo volle lof over :) enne hier is het ook een succes hoor. zoals lola ook al zij is het hier dito ik heb wel een tuitbeker wat anti lek zou moeten zijn maar is dus niet zo en heb de lekstrip weg gedaan zodat het een gwone tuitbeker is, dan heb ik iig nog iets aan.

lola; spannend lijkt me weer,

noura; zooo dat is lekkerrr, enne de frietjes klinken ook lekker :)

slingding; hier ook een hoor die zin in zaterdag heeft, hoop dat orlando er net zoveel zin in heeft :) . en niet weer ziek word net als de vorige keer :(

noralien; hoop echt niet dat jikke nu aan de beurt is hoor

duckie; he vervelend zewg dat ze nu constant in bad poept, maarre gaat vast een keer over :)
    het schema van orlando is vergelijkbaar, alleen eet orlando geen hele boterham op dit moment ben blij als hij een paar happen naar binnen heeft, en het fruit en koekje is hier omgedraaid, hier zijn we ook aan het overgaan op gewone (soya)melk jawel :) het pak is bijna op en koop geen nieuwe meer. enne de avondfles zit er nog steeds in.
    enne hier eet orlando ook niet heel best momenteel maar ik heb zoiets van komt vanzelf wel weer hoor, hij drinkt wel goed vind dit belangrijker

lola; hier eet orlando ook niet heel veel qua groentehap hoor, als we deze geven die van 12/15maanden is het zowieso maar de helft(de andere helft volgende dag) en dan eet hij nog niet alles op(behalve bij de visgerechten eet hij meer dan de andere)

lies; sorry maar vind het heel vervelend als ze bij het cb je dat een soort van opleggen hoor, jij bepaald toch wat je je kleine geeft, en of je nu pap of brood geeft er zit hetzelfde in! ja toch?

trouwens vwb foto's maken hier beetje hetzelfde alleen op vakanties niet dan maakt melvin ook weleens spontaan zelf foto's vind ik toch wel leuk.

duikster; ok, ik begrijp goed dat je hiervan baalt hoor, maargoed een voordeel je hebt straks wel weer een opleiding erbij :)

duikster; zo te horen een druk dagje, enne goed te horen dat je in principe natuurlijk zou mogen bevallen. enne ik vind rood juist erg leuk voor jongens hoor, maargoed ik vind oranje ook zeker kunnen ;)

lola/duikster; wat een leuke en schattige ,meubels zeg

gnessy; ik ben het met noralien eens, zo hou je het potje leuk namelijk, ik heb hem hier geintroduceerd en verder doe ik er nog niet veel mee, pas op het moment als hij er uit zichzelf op gaat zitten

noralien; oh nee he betereschap hoor en balen dat je er niet bij kunt zijn

ga nog ff wat leren vanmiddag wandelen met mijn vader en roosje, gezellig

gr saskia

18. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
  19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij hebben nog een meegroeibed van ikea, de voor en achterkant gaan omhoog en je heb een rekje wat je er in kan klikken tegen het uitvallen.
    voorlopig zie ik safouane nog niet in een ander bed, ik denk dat die dan i.p.v. in bed ergens anders gaat slapen

de vergoeding was van de combinatietest duikster

hier beginnen we de dag met een bord pap

noralien, he wat vervelend voor jikke, ik hoop dat het van korte duur is

gnessy, als ruth nieuwsgierig is naar het potje moet je haar er gewoon spelenderwijs laten proberen. er zijn mensen die de kinderen heel vroeg zindelijk hebben.

leuke meubeltjes lola!

vandaag een echo gehad, en we konden wat moois zien
    foto staat in mijn album

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ohhh noura!: je gezin komt zo mooi in evenwicht!
    mooie echo weer!

Deel Deze Pagina