Hoi hoi, even snel een berichtje.. Jullie kleintjes eten idd veel zeg Vishesh krijgt pas sinds gisteren 180 ml met 6 schepjes, al heeft hij na zo een flesje juist meer honger. Met de fruithapjes ben ik maar gestopt, hij lust het niet echt. Dus dat proberen we over een paar maandjes wel weer. Ik deed het omdat in het groeiboekje van mij en mijn vriend stond dat wij het al wel aten. Mijn vriend zelfs al vanaf 8 weken! Raar dat alles nu veranderd joh.. Ik heb trouwens een weblog voor vishesh aangemaakt http://vishesh.punt.nl daar komen dan al zijn avontuurtjes op te staan en ook alle voorbereidingen van ons huwelijk en zijn hindoestaanse doopplechtigheid (hij word kaalgeschoren) dus dat word een lekker groot feest, ik ga dan ook binnenkort even naar london met hem om kleren te kopen daarvoor. ga nu weer slapen ben best moe.. oh ja zijn er toevallig nog dames uit den haag? hebben jullie ook last van dat de kinderwagen niet in de tram past? Ik heb zaterdag een taxi moeten bellen om ergens te komen omdat de chauffeur vond dat ik te lang deed over de wagen uit elkaar halen en de tram was best vol.. Nu kan ik vishesh dus niet met de trein meenemen naar mijn moeder..
batchie het klopt dat het vroeger eerder mocht, maar het word nu afgeraden en als je allergieen of astma of ecseem in je familie hebt word aangeraden met 6 maanden te beginnen. vales wat fijn dat het slapen goed is gegaan. eve, tbc is omdat hij half marokkaans is. dit i.v.m. met vakantie. hier ook een mannetje wat steeds op zijn handjes sabbelt. maar mijn neefje heeft dat ook heel extreem,die steekt zijn hele hand in zijn mond, en liefst nog in zijn keel. de teletubbie is favoriet bij hem, vooral die antenne, maar ik heb die maar even weggelegd, want leek me niet zo gezond voor hem
Ja en hier nog een mannetje die op zijn knuistjes sabbelt... Rick was erg veel aangekomen en nu werd ik gebeld door de wijkverpleegkundige dat hij echt minder moet eten dat wil zeggen geen flessen borstvoeding van 160 cc meer maar van max 110 cc... Vanavond voor het eerst geprobeerd maar mijn mannetje heeft gewoon honger... Ik weet het ff niet hoor. Maar goed ik heb wel doorgezet om hem in zijn eigen bedje neer te leggen en dat gaat tot nu toe goed, hij heeft even gehuild maar was al snel stil. Ik heb er toch maar voor gekozen om geen babyfoon te gebruiken omdat deze best heel scherp reageerd en dan ben ik nog snel wakker vannacht. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat maar daar vertel ik jullie morgen wel over. Groetjes Kim.
Feitkifkim: Hoe zwaar is Rick nu dan? En 110 cc? Hoeveel flessen dan? Koen zou hier ook niet genoeg aan hebben... Noura: Hahaha, moest lachen om jou verhaal van de teletubbie! Vales: Zooheej Wessel heeft echt lang geslapen! Wanneer kreeg ie zijn laatste fles/nachtfles? Batchie: Lekker vervelend van die tram zeg. Is een bus geen optie voor jou? Ik heb zelf overdag geen auto omdat m'n man die mee heeft voor t werk en als ik ergens naar toe moet neem ik wel eens de bus. Is best ideaal hier. Ze hebben zo'n lage instap en daardoor kan ik zelf de wagen in en uit de bus krijgen. Is wel super. Wel stom van die chauffeur zeg! Koen doet ook vaak zijn vuistje bij z'n mond en lijkt ook minder z'n speen te willen. Soms stop ik de speen in zijn mondje en dan kijkt ie heeeeel erg vies zo van: Ik hoef dat smerige ding niet! En eerst ging ie eigenlijk altijd slapen met speen en gisteren al een aantal keer niet. Nu ligt ie ook in bed (zonder speen) en alles is stil. Alleen hij draagt in bed de bakerzak en daar ligt ie dan met zijn armpjes in dus vuistje lukt dan niet echt. Maar Koen heeft er iets opgevonden. Hij duwt gewoon zijn handjes omhoog in de bakerzak tot aan zijn mondje en sabbelt er dan op. Is wel een grappig gezicht. Hij heeft het vannacht weer goed gedaan trouwens. Om 6 uur werd ie wakker... Ik heb hem toen de speen gegeven en hij is nog tot 7.15 stil gebleven en om 7.30 heeft ie zijn 1e fles gehad. Als ie dan echt wakker wordt en honger heeft begint ie een beetje te huilen en dan loop ik naar z'n bedje en dan hoort ie al iets en zodra je dan een vriendelijk woord zegt dan krijg je toch een grote glimlach! Echt lief zeg. Tot later weer... Ik ga nu even strijken want de was hoopt zich op. En straks even naar het CB om te wegen. Maandag moet ik pas officieel naar het bureau maar op donderdag kan je hier wegen en ben wel erg benieuwd. Vriendin van me gaat mee... heeft ook een baby, die is van november '06. Gr Otje
Heb Fynn gisteravond om 20.00 een fles gegeven. Normaalgezien zou hij dan zo tegen 24.00 weer krijgen. Maar om 21.30 was ik echt ontzettend moe. Heb Fynn dus in bed gelegd en ben zelf ook gaan slapen. Werd ik om 4.00 wakker Hoorde niks uit z'n kamer dus ben verder gaan slapen. Om 6.30 liet ie merken dattie honger had en dat mocht ook wel van mij Lange nacht dus voor hem. Het schema ligt nu wel behoorlijk overhoop dus dat moet ik weer wat recht zien te trekken want anders komt het slecht uit als ik weer ga werken. Gelukkig dat er nog meer handjes sabbelaars zijn. En idd is alles nat van de kwijl. En als ik het speentje probeer dan wil ie dat echt niet meer. Kijk dan heel vies en gaat zelfs huilen. Z'n handje vindt ie echt veel leuker. Hij maakt ook een enorm hard sabbelgeluid. Wel lief hoor. @Batchie: ik woon ook in Den Haag en heb de tram nog niet eens geprobeerd. Zie zo wel dat mijn wagen niet door de ingang past en vind het inklappen etc te veel geklungel in m'n eentje. Als ik echt weg moet neem ik zo'n knielbus. Maar liever ga ik lopen of probeer ik met iemand mee te rijden. @Kim: hoe ging het vannacht? Enne...ik vind flesjes van 110 cc echt heel erg weinig. Rick is zwaarder dan Fynn en die krijgt al 180 cc (en 6 scheppen). Kan me voorstellen dat Rick honger heeft! Maar goed, Fynn was bijna een kilo aangekomen in 4 weken en volgens mij was Rick meer aangekomen in dezelfde tijd. Toch? Dus misschien verklaart dat waarom het cb minder adviseert. Maar ik zou m'n kind toch liever geen honger laten lijden.
Hallo Allemaal, Thijmen heeft om 22.00 ze laatste fles gehad, hij heeft doorgeslapen tot 08.00uur. Toen ik goedemorgen tegen hem zei kreeg ik echt een hele brede lach, nou dan smelt je echt helemaal weg hoor. Thijmen krijgt sinds eergister 180cc water, 6schepjes nutrilon voor hongerige baby's en 2schepjes johannesbroodpitmeel. Hij doet het hier prima op en krijgt dit 5x, dus ik zit precies aan de 1000ml per dag. Ik moet morgen naar het cb, ben heel benieuwd hoeveel hij is aangekomen. Hier trouwens ook nog eentje die op ze handjes sabbelt, thijmen doet dit eigenlijk sinds een week of 1 a 2. Hij heeft er echt heel veel lol mee met zijn handjes, hij heeft ze ook echt ontdekt hoor. Hij kwijlt er dan ook inderdaad bij, hij maakt ook veel en soms hard geluid erbij haha. Hij kan sinds gister ook gericht dingen vast pakken, ik heb van de hema een dromenvanger boven thijmen zijn commode hangen en hij pakte die toen straks echt gerricht vast echt zo lief. Hij heeft ook al een keer een knuffelrammelaar vast gehouden, hij rammelde er ook echt mee en reageerde een keer al ze agressie erop af haha, slaan deed ie met dat ding joh. Thijmen wil trouwens ook steeds minder ze speen, inderdaad kijkt ie soms heel vies als je hem ze speentje geeft. Hij spuugt hem dan ook steeds vaker uit, slaapt nu ook steeds minder met speentje. Ze duimpie is op het moment veel lekkerder volgens mij haha, zolang die vrolijk en tevreden ermee is vind ik het prima. Batchie: Ik woon niet in Den Haag, maar in Amsterdam. Hier heb ik met de oude trams wel last, daar kom ik gewoon niet in. Maar die nieuwe combino's hier kom ik wel in, Maar ze rijden hier met oude en nieuwe trams. Er staat wel op het tijdenschema wanneer een oude tram komt, maar toch is het heel vervelend. Maar ze hebben hier ook een nieuwe regel en dat is: Er mag maar 1 uitgeklapte kinderwagen per keer in een tram, als jij als tweede erbij komt moet je je kinderwagen inklappen en als er een rolstoel komt moeten alle kinderwagens eruit. Dus met andere woorden als je niet je kinderwagen kan inklappen mag je niet mee, dan ga je maar lekker lopen ook al regent het ofzo. Opzich vind in het niet erg om te lopen als het in de buurt is, maar ga niet eerst 5 a 6 km lopen om bij een winkel te komen. Nou ik ga ff me site bijwerken, ik hoor jullie later weer http://www.babygrimberg.beebiesite.nl
@Debbie: waarom doe jij nog 2 schepjes johannesbroodpitmeel erbij? Doe je dat voor het spugen of krampjes? En mag je dat er gewoon extra bij doen? Worden het dan niet te veel calorieen?
goede morgen, het kan bij mij nog net elke keer dat ik voor de middag schrijf. We moeten zo naar het kdv, kailynn kan hier vanaf 15 maart naar toe, maar ik ga 26 maart werken. kailynn sabbelt soms op haar knuisje. nou kailynn is ontregeld ze krijgt sinds 2 dagen 180 als laatste voeding en die drinkt ze op maar ze komt weer eerder vannacht was het 6 uur en met speen kunnen rekken tot 7.30 schrijf later wel hoe het op het kdv was.
Voor beide, voor spugen en krampjes. Nee volgens het cb mocht ik het er gewoon bij doen, maar ik hoor het morgen wel als die gewogen is.
Vanmorgen naar het CB geweest. Jiri is weer 1 kilo gegroeid. Alleen ligt zijn gewicht iets hoger in verhouding met zijn lengte, dus mag hij niet meer dan 5 x 200cc. Moet nu in zijn laatste fles nutrix doen, zodat hij dan wat beter de nacht door komt. Hij zou ondertussen nu toch wel door moeten slapen. Vanavond maar eens uitproberen. @eve: wat fijn dat Fynn zo lang heeft geslapen. Ben er ook wel aan toe Handjes sabbelen en kwijlen gebeurd hier ook. Hij brabbelt ook al behoorlijk, echt leuk.
hi hi, feitkifkim; je geeft toch bv? en je geeft dan een flesje bv van wat je dan hebt afgekolft? ik vind het cb echt raar vwb hoor. het ene kind is het andere niet het cb kijkt altijd naar een gem. maar wie is er nu pcies gem ! volgens mij hebben wij allemaal heel tevreden kindjes als ik zo zie dat alle beebs een vette glimlach geven zo 's morgens..... ben benieuwd naar de groei van jullie babies orlando heeft vannacht weer goed zijn best gedaan van 0.00 tot 4.30 uur en 22.00 laatste voeding.... slingding; ben benieuwd hoe het gesprek was op het kdv gr saskia
@Otje hij kreeg om half 12 zijn laatste fles. Koen heeft ook lekker geslapen zeg. @Molly wat fijn dat Dain weer zo heeft genoten van de babymassage. @Slingding ben benieuwd wat je van je KVD vind. Ik vind het echt handig dat ik van sommige kraamvisites van die bonnen voor de prenatal en H&M heb gehad,ik kan er nu lekker kleren voor kopen want maat 56 kan hij echt niet meer aan en van maat 62 heb ik niet zoveel.
wow wat een gave foto van wessel! kim wat een raar advies. hier komt er ook eentje ruim 320 gram per 6 dagen aan. en dan zijn ze op het cb vol lof, over de borstvoeding. hij was vorige keer in een mand 1200 gram ongeveer aangekomen. en ze zeggen toch altijd dat je van bv nooit teveel kan krijgen. haha, otje, ja teletubbies, mijn vader noemt ze altijd telepuppies (vergeet de naam) en die kleine van mijn broer vind het dus ook geweldig. ik vrees dat wij er dit keer ook niet aan ontkomen, mijn dochter vond het ook geweldig. zat steeds in de buggy, van ohoh.... en ik werd helemaal gestoord van die huppelende oeh ah ohoh figuren. maar ja, opa en oma hebben de dvd al in huis
oh ja, hier een goede nacht, van kwart voor 10 tot kwart over 5. en eve wat zul jij lekker geslapen hebben zeg! zijn er trouwens nog meer hier die zo moe zijn, ik ben savonds al snel moe, maar ik kan sochtends mijn bed bijna niet uitkomen. ik vroeg me af of er meer dat hebben.
Hier nog een die moe is Noura. Maar meer omdat Jayden zovaak wakker wordt 's nachts. Heb net maar ff met cb gebeld om advies. Moet dan beginnen met overdag geen speentje meer te geven, en hem laten huilen als hij in zn bedje niet wil slapen. En dan elke zoveel tijd ff gaan kijken en troosten, voor de tijd moest ik maar kijken waar ik me goed bij voel. Pfff....begint nu weer van voor af aan lijkt het wel met die gebroken nachten. Hij mag dus niet meer in slaap vallen met een speentje. Want daardoor begint hij waarschijnlijk 's nachts te huilen. Ze vertelde dat baby's ong. een diepe slaap hebben van 50 min. dan wordt het wat minder diep, of worden ze wakker. Maar meestal slapen ze daarna uit zichzelf weer door. Maar omdat wij hem zn speentje aangewend hebben, wil hij die dus nu ook 's nachts om weer in slaap te vallen Nu kan ik mezelf wel voor me kop slaan joh! Lekker makkelijk zo'n speen.... Sorry dat ik ff niet reageer, maar ben het ff zat.... en moest dit ff kwijt... groetjes Lisette
Dank jullie wel @Noura ik kwam vanochtend ook moeilijk mijn bed uit maar Wessel wou me wakker houden toen hij om half 7 zijn fles had gekregen,dus ik ben al vroeg wakker. Ja de teletubbies wat vreselijk zeg mijn zusje was er ook helemaal gek van. Ik snap toch niks van het CB elke CB zegt weer iets anders daar word je toch gek van. Ik doe ook echt wat ik zelf het beste vind voor Wessel. Ik ben er natuurlijk nog niet vaak geweest en heb 2x wat over zijn voeding gevraagt en toen hadden ze het over Johannesbroodpitmeel en heb het geprobeert en bij Wessel valt het niet goed dus gebruikt het niet meer,als het CB daar problemen mee zouden hebben hebben ze mooi pech want ik geef het toch niet meer. Dus Kim doen wat jou het beste lijkt.