December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Otje, er speelt inderdaad een hoop jaloezie en ons wordt verweten dat wij 'zo nodig door moesten gaan met zwanger worden' :confused: . Terwijl wij niet eens wisten dat we drager waren op het moment dat ik zwanger bleek te zijn. En ze vinden dat wij te laks zijn omdat Lynn niet wordt getest. Maar wij hebben dit 3 keer nagevraagd in Rotterdam en ik had toevallig vorige week de klinisch geneticus aan de lijn. Lynn wordt niet getest omdat er geen reden toe is. Ze heeft geen enkel kenmerk van cf en dan gaan ze niet zomaar iemand testen.
    En nee, ze zijn niet op kraamvisite geweest en ze hoeven ook niet meer te komen. Het is voornamelijk mijn schoonzus die zo vervelend doet. Op de een of andere manier kan ze niet met haar schoonfamilie omgaan. Ze hebben ook al eerder ruzie gehad met mijn andere zwager en schoonzus. Erg leuk, maar niet heus. Iedereen kan heel goed met elkaar overweg, maar zij verpest het op deze manier en Michels broer gaat daar in mee, helaas.

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Bianca: Ik vind het echt heel erg rot voor je zeg dat je dit soort verwijten naar je hoofd krijgt en dat zo kort na de geboorte van Gijs. Schandalig gewoon. Die mensen moeten zich de ogen uit hun kop schamen :evil:

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    http://www.fietsfabriek.nl/imagesbig/oma_01.jpg

voor wie de fiets wil zien

bianca leuk weer wat van je te horen. en wat vervelend die familie kwestie, het is altijd moeilijk om van je af te zetten, hoewel dat vaak toch het beste is.

en ik lees nog meer van deze vervelende kwesties, het is zo moeilijk, want ze kwetsen je toch, maar je moet maar zo denken, je hebt er alles aan gedaan, de zaak is aan hun, en willen ze dat niet, dan is dat hun keus.

eve wat een zielig mannetje. aangelengde vruchtensapjes met water vind die mischien wel lekker

ik wil zo graag weer naar een meeting, maar kan er gewoon niets van zeggen. ik zie wel wat het word, en wie weet kan ik tezijnertijd wel komen.

lola wat een fijne mensen lopen er rond. dit is 1 van de redenen datmijm man niet mee wil naar ikea, die vind het er verschrikkelijk, te druk, en dan blijf ik ook nog eens overal bij staan kijken. hij snapt niet dat ik ergens ga kijken (en aanzitten) terwijl ik niet van plan ben het te kopen.

saar en vales, mis jullie ook

gnessy wat fijn dat jordy op het potje gaat

[/i]

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Bianca: Je had me al iets verteld over de familiekwestie en ik blijf me erover verbazen. Vind het echt heel oneerlijk tegenover jou! Hoop dat er toch nog een soort van oplossing komt. Ben wel blij dat jij weer wat begint op te knappen :D

@Noura: Wat een supermooie fiets. Zou er zo op weg fietsen :D Gaan jullie em verkopen? Of vindt Maysa em daar te mooi voor?

5. Niet meer actief

bianca, wat erg zeg... bah..... Hopelijk knapt je lichaam snel weer op meis....
    bevalt het mama schap met twee kindjes nu goed? Geniet er nog maar ff lekker van....

noura: leuke fiets.... ennuh ik denk dat alle mannen zo zijn. ikea wil die van mij ook niet heen, dus ga ik met me moeder....

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

lianne; wat een superleuke foto's zeg, en wat een grote dame is dimphy al zeg

eve; zo te zien aan de foto's is fynn nog niet echt beter hij ziet er echt ziekjes uit hoor, goed uitzieken hoor fynn, eve jij natuurlijk ook sterkte met hem, enne wat heb je gekocht op mp?! :)

bianca; tja toch handig dan zo he, ik heb zelf niet zulke slabbers maar klinkt op deze manier ideaal, en heb je nog een up date foto van lynn en gijs of gijs alleen? :)

otje; nou nu moet er echt wel een keer een baan voor jouw bij zitten hoor

gnessy; succes met je reiki. goed hoor van jordy,

noralien; getver wat een rotsituatie zeg, kan me voorstellen dat je het nu zat bent om alleen maar eenrichtingcontact te hebben.

wat een rotaanhang zo te horen vwb sommige mensen nu hier zeg

slingding; super dat je een leuke avond hebt gehad, en zo hoort het ook op je trouwdag

eve; he bah, wat zielig voor fynn en natruurlijk voor jouw ook,
    he getsie niks gehoord van saar, hopelijk niets ergs aan de hand

bianca; klinkt toch nog heftig hoor, je fysiek, ik denk dat het best pittig voor je is zo? of vind je het zelf meevallen?

hier gaat alles zijn gangetje, ga zo orlando ophalen bij mijn moeder, verder niet veel te melden

gr saskia

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo hier nog even een bericht van mij voor dat ik kaiynn ga halen.

Bianca: ben benieuwd hoe je schoonzus op de brief reageerd.
    We hebben het er vorige week al uitgebreid over gehad en het is een k*t streek dit.

Noura: wat een leuke fiets zeg! echt mooi!

eve: wat zielig is de foto van Fynn.
    lola had volgens mij ook een keer dat jasmijn al koorts had en toen wilde ze weer meten en toen was jasmijn haar temp ook zo laag en met wl 3 termometers.

je hebt mijn pb gehad!
    graag wil ik wel van te voren weten welke de grote en welke de mama meeting zijn aangezien ik nu heb gekeken wanneer arno op klus is en ik kailynn dus mee is en wanneer arno nog niks heeft staan.
    ik kan in deze tijd ook maar op 1 paar ouders terug vallen

over Saar: misschien heeft saar het wel een beetje te druk voor ons met haar stage, liene en het was weekend, maar idd ze komt dan soms heel even langs maar nu ook niet.

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Kreeg net een sms van Saar. Ze heeft het heel druk met school. En ze is nog in afwachting van de uitslag van haar bloedonderzoek. Verder is alles goed.

@Saskia: Oh, van alles. Paar leuke t-shirts, korte broek met armyprint, witte survivalbroek. En nog een paar biedingen lopen maar daar zal ik wel overboden worden.

@Cynthia: Tuurlijk bespreken we van te voren welke meeting voor wie is. Maar het leek me makkelijker om eerst 2 data te vinden waarop veel mama's kunnen.

Pff, word ff heel moe van Fynn. Hij is niet ziek genoeg meer om te slapen maar nog ziek genoeg om niet te willen spelen. Hij hangt dus maar wat rond. Vind het echt zielig voor hem want hij weet met zichzelf geen raad. Zit nu een beetje zielig met z'n Smurf te spelen :)

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    en ik heb eve net gesproken op msn!
    ze had een dag dat ze haar bloedsuikerspiegel moest controleren.
    Nou dat heeft ze gedaan en dat was niet goed.
    wat je zou erwachten bij zwangere vrouwen is dat het gehalte te hoog is maar bij saar was hij na het eten nog steeds veel te laag.
    Gisteren heeft ze elke keer bloed moeten laten prikken na het eten.
    Nu worden de uitslagen overlegd met de vk en de gyni en daar wacht ze nu op.

verder ging idd alles goed en over 2 weken heeft ze weer uitgebreid de tijd om weer met ons te kletsen.

eve en fynn:

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Bedoel je niet Saar? :rolleyes:

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    stom, ja ik bedoel saar.

12. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ff snel; oehh spannend voor saar enne begrijpelijk dat ze het nu even druki heeft.

eve ga je ff pb-en maar voor mij kunnen tot nu toe ook alle data en hoor idd graag wat welke data gaat worden, ahhh die fynn, zo zielig is voor jouw ook erg vermoeiend lijkt me sterkte voor jouw en beterschap voor je ventje

gr saskia

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ach arme fynn.
    eve ik hoop dat je de pluche smurf bedoeld en niet de kleine plastic? want die zijn gevaarlijk, er komt morgen van ah een waarschuwing!
    en we zijn er hier al achter dat de voetjes eraf kunnen en dat er makkelijk wat afbreekt.
    de oudsten hadden er een laten slingeren en saf had het voetje al in zijn mond, er word hier dus goed op de smurfen gelet

en de fiets gaan we niet verkopen, daar vind ze hem te mooi voor, en deze is eigenlijk volwassen maat, maar ze past er goed op. dat is het voordeel van oma fietsen. en ik zag wat die kost, 799 euro :confused:

fijn dat het verder goed is met saar, en ik hoop dat de verdere onderzoeken ook goed zullen zijn

14. @Noralien: Ja, bij sommige mensen moet het echt allemaal van één kant komen. Ik heb een schoonzus en zwager die - toen de kinderen nog echt klein waren - ook nooit ergens heen gingen, omdat ze altijd alleen maar leeuwen en beren op de weg zagen...
    Bovendien denk ik dat wanneer je maar niet meer grote stukken gaat rijden, omdat de kinderen dan gaan huilen, dat gedrag alleen maar erger wordt. Ze wennen dan toch ook nergens aan... :rolleyes:
    Ja, lekker makkelijk want Norlalien komt zelf wel. Nou, ik sloeg hen bij het volgende bezoek aan Limburg toch een keertje over...

@Eve: Arme Fynn (vanwege het ziek zijn) en arme jij (vanwege het thuis zitten met een ziek jongetje)! Op een gegeven moment ben je dat binnenhangen echt helemaal moe. Ik hoop alleen dat jij niet - zoals ik laatst - ziek wordt als Fynn weer wat opgeknapt is. Zit je weer binnen... :(
    Jasmijn ging vlak voor ze begon te spugen op 5 uurtjes tijd van 40,1 naar 35,6 graden. Dat is denk ik waar Slingding op doelt. Ik heb toen inderdaad 3 keer gemeten. Ik vond Jasmijn toen ook best warm aanvoelen, des te verbaasder was ik toen ik die lage temperatuur zag...

@Bianca: Jeetje... het gedrag van je zwager en schoonzus slaat werkelijk álles! Ik kan me best voorstellen dat zij jaloers op jullie zijn, maar wees dan wel zo volwassen om dit op een waardige manier te dragen. Nu lijkt het wel alsof ze jullie verwijten twee gezonde kinderen te hebben. Maar sommige dingen gun je toch niemand?
    Ik hoop trouwens dat je snel weer opknapt, want zo te lezen gaat het niet echt tóp...

@Noura: Wat een enige fiets :D ! Die zou ik zelf nog wel willen hebben...
    Ach, dan kan Maysa afwisselen... eentje voor doordeweeks en eentje voor in het weekend! Lekker luxe... ;)

Ik heb gisteren tegen Roy uitgesproken dat ik tóch liever voor een vruchtwaterpunctie wil gaan dan voor een nekplooimeting. Ik kan niet precies uitleggen waarom, maar mijn gevoel geeft dan aan. Roy steunt me gelukkig in die beslissing, hoewel hij zelf moeite heeft met de kleine kans op een miskraam.
    Toen ik de verloskundige vanmorgen belde om dit te bespreken, vroeg ze me of ik het leuk vond om vrijdag voor een extra echo te komen. De stagiaire moet oefenen en dus hebben ze wat zwangeren gevraagd om een keertje extra te komen. Natuurlijk zei ik meteen 'ja' tegen deze extra kans om naar het brusje te kijken. Alleen blijkt nu dat Roy halsbrekende toeren moet uithalen om daarbij te kunnen zijn. Maar alleen gaan vind ik toch wel wat eng, de kans is immers altijd aanwezig dat je minder leuke dingen te zien krijgt. Morgen mijn moeder maar vragen of zij een uurtje vrij kan nemen op haar werk, anders bel ik af. Ik vind het wat ver gaan om voor een 'oefenecho' van Roy te verlangen om hele afspraken te cancelen...

Jasmijn moet trouwens wel héél erg snel afscheid nemen van een van haar nieuwe huisdiertjes. Eén visje ligt al uren een beetje raar tussen de plantjes en het ziet er niet naar uit dattie nog vrolijk gaat rondzwemmen... :(

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noura: Wat een mooie fiets! WOOW wat een geld kost dat ding zeg. Kan me voorstellen dat je die graag wil houden. Echt superleuk voor Maysa. Die wint later nog wel een keer de jackpot van de lotto als dat zo door gaat! :)

Eve: Het gaat dus een klein beetje de goede kant op met Fynn? Houd hij alweer iets binnen?

Slingding: Fijn dat je iets gehoord hebt van Saar. Wel minder natuurlijk van die bloeddruk en de drukte.

Ik heb vanochtend mijn zwangerschapskleding op Marktplaats gezet. Dat loopt echt als een trein zeg! Vanmorgen al meteen een aantal interessante biedingen en nu begin van de avond (iedereen weer thuis van het werk) waren er ook al een aantal mails en nieuwe biedingen. Leuk! :D

Lola: Als jij een prettiger gevoel hebt bij zo'n vruchtwaterpunctie moet je dat doen natuurlijk. Anders blijf je straks misschien met een gevoel zitten dat je het toch had willen doen maar niet gedaan hebt. Wel fijn dat Roy achter je staat.
    Leuk zo'n extra echo! Hopelijk kan het doorgaan met Roy of je moeder.

Groetjes Otje

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cynthia: Zou bijzonder zijn als je mij had gesproken op msn...dat kunnen maar weinig mensen zeggen ;)

@Noura: Ik bedoel idd de pluchen smurf :D Die van plastic staan op een mooi plekje waar Fynn niet bij kan. Ik vond ze nml ook wat aan de kleine kant.

@Lola: Begrijp je keuze voor een vruchtwaterpunctie. Uiteindelijk is dat de enige manier om 100% zeker te zijn. Nadeel vind ik alleen dat je deze pas bij 16 weken kunt laten doen. Maar als je gevoel hieromtrent zo sterk is moet je het zeker doen! Bij mij heeft een stagiaire een keer geoefend met zo'n Doppler ding. Vervelend was toen dat ze de hartslag niet meteen kon vinden :( Gelukkig hielp de vk haar en hoorde ik m'n mannetje weer. Hoop dat je moeder mee kan. Helaas woon ik een beetje te ver weg ;) En gaan jullie het visje in de tuin begraven?

Fynn heeft vanavond een half bordje pap en een paar lepeltjes appelmoes op. Nu slaapt hij lekker. En tot nu toe zit alles er nog in. Het lijkt dus echt beter te gaan.

Verder heb ik es op Hyves zitten rondkijken (tja, je moet wat als je de hele dag binnen zit). En ja hoor, daar kwam ik Fynn z'n vader tegen (die nu overigens lekker aan het skien is :( ). Wel heel vreemd om dan bij zijn profiel berichtjes en foto's aan te treffen van voor mij totaal onbekende mensen. Dan besef ik me des te meer dat ik hem eigenlijk totaal niet ken en hij een leven heeft waar ik echt niks vanaf weet. Heb er een vervelend gevoel aan overgehouden :(

17. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noura, wouw wat een mooie fiets! wat een boffert die Maysa.

Cynthia, klinkt leuk die bioscoop, leuk dat Arno zo enthousiast reageerde.

Eve, heb je gePB-t, het lijkt dus dat Fynn iets aan het opknappen is :)
    Lastig dat je nu weer een naar gevoel hebt, gewoon niet meer op zijn hyves komen hoor! :thumbdown:

Saar, sterkte met je, ben benieuwd wat er nu aan de hand is met je?

Bianca wat een naar gedoe zeg, en helemaal niet netjes dat ze een kraamvrouw lastig vallen met zulke heftige dingen, kom dat dan persoonlijk vertellen :evil:

Jordy wat knap van je :thumup: goed blijven oefenen he?

Otje, leuk als je dingen zo snel verkoopt he?
    Leuke fot's van Koen heb ik voorbij zien komen van de meeting, hij is ook al groot he?

Lola, spannend zo'n vruchtwaterpunktie, hebben jullie ook besloten als het kindje niet gezond blijkt te zijn wat jullie dan doen?
    Dat lijkt mij het moeilijkste, daarom heb ik het niet gedaan, ik zou dan zelf geen afstand meer van het kindje willen doen.
    Maar alle respect voor andere keuze's hoor!

Saskia, ik zag je nog op foto's voorbij komen, lijkt me leuk om jou ook eens te ontmoeten. wie weet op de volgende meeting.

Dimphy morgen zwemmen en morgenmiddag naar cb voor de prik :cry:

Vanmiddag heeft Dimphy voor het eerst heerlijk in een zandbak gespeeld, ze vond het super, ze was wel heel vies en koud daarna, dus lekker warm in badje gedaan.( onder in bad lag allemaal zand ;) )
    Onze tuin is lekker schoongespoten, vanavond leuke bloempotten bij Praxis gekocht, en gevuld met violen,, ga morgen nog meer bakken kopen, staat zo gezellig.
    Als het af is, maak ik een foto.

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Oeps, ik zie dat ik een datum vergeten ben: 26 april . Deze komt er dus nog bij. Haha, je kunt het organiseren het beste aan mij over laten :oops: . Jullie hoeven me niet weer te pben hoor. Zet het maar gewoon in een reactie. Dan houd ik het wel bij.

19. @Eve: Visjes worden bij ons niet begraven, die gaan via het toilet naar het vissenhemeltje ;) . Maar wel pas als ze dood zijn en dat is de onze nog niet. Maar ik geef er geen 5 cent voor, eerlijk gezegd... :(
    Ik heb jou in al die tijd inderdaad pas één keer op msn gesproken. Eigenlijk jammer, want het was een leuk (lees: melig) gesprek... ;)
    Ik ben blij te lezen dat Fynn weer wat heeft binnen gehouden. Wellicht heeft hij nu het ergste achter de rug. Heeft hij nog veel last van diarree?
    Enne... het lijkt mij ook heftig om de man waar je graag je leven mee had willen delen op zo'n manier te zien... :(
    Tot slot: Op 26 april is mijn zus jarig, maar ik weet niet ze het (op die dag) viert. Ik zal je dit ook nog even pb-en...

@Lianne: Nu zeggen we dat we de zwangerschap laten afbreken wanneer het kindje meervoudig gehandicapt blijkt te zijn of met andere woorden: geen menswaardig bestaan zou kunnen hebben. Het Syndroom van Down - bijvoorbeeld - valt hier voor mij dus niet onder. Maar in de 'minder ernstige' gevallen lijkt het mij wel erg fijn om voorbereid te zijn. Maar gek genoeg maak ik me niet zo'n zorgen om de uitslag, ik merk alleen dat ik behoefte aan bevestiging heb. Ik voel me nog steeds zo ontzettend NIET zwanger, dat ik het gewoon een beetje eng vind worden. Maar ik ben me ervan bewust dat je van te voren nooit precies kunt weten hoe je in bepaalde situaties zult reageren...
    Wat lekker, in de zandbak spelen! Hebben jullie er zelf eentje of ben je naar de speeltuin geweest?

Morgenochtend moet ik met Jasmijn naar het cb, ze krijgt dan ook de BMR-prik. Hoop niet dat ze er last van krijgt. Allereerst niet voor zichzelf natuurlijk en bovendien moet ze woensdag en donderdag 'het grote nieuws' nog aan twee vriendinnen van mij vertellen... :)

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lola: van deze prikken worden de kids pas na een dag of 10 bereord heb ik begrepen dus je bekendmaking komt dan niet in de knoei.
    maar het is van horen zeggen hoor want kailynn moet pas 6 maart.

Deel Deze Pagina