December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noralien: Fijn dat je nu niet meer zo onzeker bent.

Ja, echt heeeeeel lastig als ze overal aan zitten. Soms luistert ie wel als ik "nee" zeg maar heel vaak ook niet.
    Van de week waren we bij mijn moeder op de verjaardag en op de salontafel stonden 2 waxinelichtjes in een houdertje te branden. Koen stapte er meteen op af. Dus Steef hem weg gezet... en ineens op een onverwacht moment (we zaten er bijna bovenop) slaat Koen gewoon met zijn hand bovenop dat brandende kaarsje! :confused: Wij schrokken ons wild. Koen merkte niets... heeft niet eens gehuild :rolleyes: Hoezo, ze kennen geen gevaar? :) We konden er achteraf wel om lachen maar toch... pfff...

2. Graag gedaan, mij nu ook... ;)
    O, o... Jikke speelt ook al voor klimgeit. Leuk om te zien, maar die kleintjes hebben zelf nog niet in gaten dat ze halsbrekende toeren uithalen soms... :rolleyes:

@Otje: Loohorst heeft een babybad, een peuterbad en een kinderdoebad (wat dat laatste dan ook mag betekenen)
    Heb je al op deze pagina gekeken? http://www.dagjeparkloohorst.nl/page.ph ... 9kdWN0aWU=

@Noura: Wat lief van je moeder... :D

3. @Otje: Vergeet ik bijna je vraag over hete kopjes. Jasmijn heeft ook een periode gahad dat ze de thee- en koffiekopjes wilde pakken. Ik heb toen haar handje gepakt en dat heel voorzichtig tegen mijn glas thee gehouden. Ze voelde dus zelf dat dit niet lekker aanvoelde. Ik heb dit een keer of drie gedaan en toen was de belangstelling voor de kopjes op tafel verdwenen. Even voor de duidelijkheid: Jasmijn heeft zich dus absoluut géén pijn gedaan, zover heb ik het niet laten komen!

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Slimme tip. Zal het ook eens proberen. Al betwijfel ik of het bij Koen werkt. :oops: Het kaarsjesverhaal was namelijk niet helemaal volledig. Om Koen te laten merken wat een kaarsje is en doet en voelt besloten we om even zijn handje er boven te houden. Dus Steef pakte Koens handje en hield deze ongeveer 10 cm boven het kaarsje voor een paar seconden. Dat doet geen zeer maar je voelt toch wel dat het heter wordt. Maar Koen sloeg daarna gewoon zelf bovenOP het kaarsje :( Snap jij het? Ikke niet... :) Raar kind :)

Die site had ik idd net bekeken maar echt veel foto's kan ik er niet op terug vinden. Misschien kan jij me vanavond verblijden hier op het forum met wat foto's?

Zo nu ga ik maar eens douchen. Zit nog in pyama en we krijgen straks alweer bezoek. :oops:

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wij gingen vroeger ieder jaar een week naar lohorst (mijn tante kreeg daar korting). Als kind vond ik het een erg mooi zwembad. Het bad met stroomversnelling e.d. is in het begin heel ondiep en dus ideaal voor kleintjes. En dan is er geloof ik nog een peuterbad.

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo dames,

ik post even vanaf mijn ouders.
    Wij zijn er onverwacht blijven slapen.
    we kwamen pas laat van een concert terug en we waren allebei gebroken.
    vanmorgen kailynn naar beneden gebracht en nog even terug gekropen.

Noura, even zonder plaatje, als nog gefeliciteerd.

Irma, gefeliciteerd met je verjaardag, geniet van deze dag.

Noortje, gefilicteerd meid, ik ben heel ergblij voor jou, robbert en jikke!

lola: veel plezier vandaag!

ik kom vanavond wel even verder reageren.

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Irma, Fijne verjaardag!

Hoop dat je lekker hebt kunnen uitwaaien op Texel!

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ben aan't vloeien. Ga er maar vanuit dat dit miskraam nummer 4 wordt :(

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noortje :( kl*te

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb een erg gezellig avondje gehad! :D Heerlijk gekletst over de meest uiteenlopende onderwerpen. Voel me meteen weer meer mens. Lag om 1.00 in bed tot vanmorgen 10.00 en heb zalig ontspannen geslapen. Fynn heeft het bij oma & opa ook prima gedaan. Volgende maand mag hij weer :D

@Janette: Heb es op de site van Sanadome gekeken. Ziet er goed uit. Met overnachting is op zich best prijzig maar ik zit er echt hard over te denken. Het lijkt me heerlijk. Er zitten wel een aantal van dergelijke 'kuuroorden' dichterbij Den Haag maar ja, daar mag je geen badkleding aan (behalve op dinsdag) en dat vind ik niks.

@Otje: Ik heb de link opgeslagen. Zal af en toe es kijken. Fynn gaat ook aan de tafel staan. En snapt nog niet helemaal dat hij geen kopjes etc mag pakken. Ik verbied het wel maar haal ze dan uit veiligheid wel weg. Heb ook hetzelfde gedaan als Lola. Fynn laten voelen wat heet is (ook bij de cv en oven) en dan zeggen: Auw, niet leuk ofzoiets. En dat lijkt toch wel enigzins te helpen. Verder kan hij de laatste tijd wel ineens in huilen uitbarsten als ik hem iets verbied. Hij kijkt dan echt alsof hem groot onrecht wordt aangedaan.

@Duckie: Alles goed gegaan met de babyfoon? En veel plezier vandaag in de dierentuin. Hier schijnt de zon volop en is de wind een heel stuk minder. Hoop bij jullie ook. En als Demi nog even goed oefent de komende dagen kan ze woensdag hand in hand lopen met Fynn ;)

@Noralien: Het klinkt tegenstrijdig maar ben heel blij voor je dat je zoveel zwangerschapskwaaltjes hebt! Oeps, oh nee, wat lees ik nu :cry: Ga voor je duimen dat het loos alarm is. Sterkte!

@Noura: Lief dat je zo verwend bent op je verjaardag! Dat geeft toch wel een goed gevoel ondanks dat je het niet echt hebt gevierd. Ik kreeg gisteravond ook nog 2 kadootjes en daar werd ik ook blij van :D

@Lies: Hoe was de wintersport? Ben benieuwd naar je verhalen.

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noura en Irma gefeliciteerd met jullie verjaardagen!

Slingding: had je toestemming gevraagd aan de fotograaf :) maar tof dat de foto een prijs gewonnen heeft. opsteker voor Frank

ik heb het de afgelopen dagen wel weer druk gehad, of eigenlijk doordat is slecht slaap ben ik snel moe...
    merk dan ook dat ik niet tot veel kom.
    en ook Nick is hier af en toe flink aan het dreinen. bah!
    ene kant komt er weer een kies door anderzijds denk ik dat het ook gewoon sprongetjestijd is. Grappig is dat hij nu echt wel weer een aantal dingen doet die hij eerst niet zo deed. Als wij bv. vragen waar is de lamp begint hij lampen in de huiskamer aan te wijzen en meer dan 1 en ook verschillende. Begrippen beginnen dus echt door te dringen nu, auto is ook zo'n favoriete. Ook papa en mama komen iets vaker naar voren op het moment al blijft dat volgens mij wat toeval....

Hij heeft ook nog iets anders nieuws (irritants). Hij wil alleen nog maar eten als hij ook zelf een lepel/vork vastheeft en in zijn bordje mag roeren/probere n op te scheppen. Een leeg bordje werkt helaas niet. De coordinatie van lepel/vork naar mond begint wel te komen, maar even zo vrolijk vliegt het ook met een boog op de grond! en poetsen was al niet mijn hobby.
    toch is het ook wel leuk om te zien hoe groot hij al wordt. maar soms is een minder sterk eigen willetje ook wel hand

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: Zo herkenbaar wat je schrijft! Fynn weet ook alle lampen te vinden :D En weet idd nu precies wat je bedoelt als je iets zegt. Ik vergis me daar wel es in. Hij begrijpt nml echt veel meer dan ik denk. Moet daar soms wel even aan wennen. Dan vraag ik iets of zeg iets wat we gaan doen en dan reageert hij al meteen en dan denk ik: Uh, hij snapt het gewoon :confused: Ook het gedrag tijdens het eten is heeeel herkenbaar :)

Bedenk me ineens nog iets grappigs wat hij doet. Bij m'n ouders ligt een kleedje voor de deuren naar het balkon. Daar ging Fynn uit zichzelf opliggen. En als hij nu aan de andere kant van de kamer is en je zegt: 'Ga maar op je kleedje liggen', dan kruipt/loopt hij ernaartoe en gaat erop liggen met z'n koppie schuin alsof hij gaat slapen. Zoooo lief :D

13. Verdorie, dit is zó k*t en zó oneerlijk! Beloof me dat je hierna snel naar de huisarts gaat...
    Dikke knuffel van mij...

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noralien: wat is dit ontzettend oneerlijk!

karin: ik heb de fotograaf wel hartelijk bedankt voor het maken van de foto.

eve: fijn dat je zo genoten hebt en heerlijk uitgeslapen hebt, je verdient het!

15. @Slingding: Dat heb je dus goed gedaan... bij je ouders blijven slapen... ;)
    Nooit weg, een keertje lekker bijpitten!

@Otje: Ik was sowieso al van plan om mijn fototoestel mee te nemen, dus ik zal wat foto's plaatsen vanavond!
    Tja, en dat verhaal met die kaarsjes... sommige mensen zoeken hun kick in wel heel gekke dingen... ;) :)

@Eve: Jij hebt je gisteren dus ook weer even 100% Eve kunnen voelen. Ik heb vrijdagavond zo'n etentje en verheug me er nu al op!
    Is het buikrommelen trouwens weer helemaal over?

@Duikster: Grappig, dat met die lepel doet Jasmijn sinds een paar dagen ook. Gelukkig trapt ze er (nog) in wanneer ik de lepel óók vasthoud...
    Ze dénkt schijnbaar dat ze het zelf doet!

16. Dat deed Teri óók... :) ;) :)

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Nouralien ze komt ui t Kenia..... ze waren eerst bezig zwanger te worden...lukt niet..toen voor adoptie...toch zwanger..daar was Fynn nu 6 jaar...en toen weer adoptie...toen kwam spontaan Madoe...nu 4 jaar en ja toch verder met adoptie omdat ze dat toch wel graag wilde...China viel af omdat de grensen daar dicht gingen voor adoptie en zo is het Kenia geworden...

@Irma gefeliciteerd!

@Lola H&M hebben ook een website waar je kan bestellen en is het niet goed kan je het gewoon in de winkel terug brengen...wie weet vind je daar wat op...
    Veel zwemplezier

@Otje nee helaas is er niets dichterbij waar je kan genieten in badpak...

@Noura wat lief van je ouders....

@Nouralien..ik duim nog steeds hoor......

@Eve wat fijn dat je het leuk hebt gehad
    Toen we Teun gister in zijn bed zetten wilde hij gaan spelen maar toen we zeiden nee we gaan slapen ging hij gelijk liggen.....
    Als we savonds zeggen we gaan naar bed naar boven kruipt hij gelijk naar de trap....hoop dat hij straks ook nog zo gehoorzaam is....
    en ja de overnachting kost ff ruim 50 eurie...maar we kunnen ook een goedkoper hotel in het centrum gaan zoeken?...kunnen we ons daar ook nog uitleven....

zo we gaan Teun ff uit zijn bed vissen...heeft weer lekker geslapen van 9 tot nu...was er om 7 uru uit......wij zijn er dus ook net uit.... :oops:

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: :) :) :)

En ja, het buikrommelen is weer over. Sterker nog: nu zit de heleboel vast :(

Ga er nu snel vandoor want moet om 13.00 op m'n werk zijn. Tot later en fijne dag allemaal!

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Nou, nog ff snel dan. Het hotel wat bij Sanadome hoort lijkt me wel heel relaxed hoor. Heb zoiets van: als ik het doe dan doe ik het ook goed :D En allemachtig wat kan die Teun toch slapen! Wanneer is jullie oma & opadag? Toch ook 1x in de maand?

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn heeft ook zoiets maar net iets anders....
    als kailynn in haar bed staat of zit en je zegt kom je eruit dan laat ze zich vallen op haar buik en gaat liggen en moet je over har rug wrijven en gaat ze lachen.

werkse eve.

Deel Deze Pagina