December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

denk dat de griep nog steeds in de lucht hangt.....

lies welkom terug, lekker dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. {zou echt geen week zonder mijn kids kunnen...} jammer dat thijs ziek was...... Succes op het cb morgen...

Debiie: jij ook welkom trug.....

vales: jij ook welkom trug.... hihi

heb net nog weer kaarten gemaakt. zal ze nog wel met jullie delen.... Ik ga nu echt me bedje opzoeken, douchen heb ik inmiddels ook alg edaan....

Tot morgen meiden.... truste.....

2. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Eve: ik heb een beetje teruggelezen en ik had ook al gezien dat ze op dezelfde dagen ziek zijn geweest. Ik geloof alleen niet dat Thijs er zich zo ellendig bij voelde, maar hij heeft ook wel veel geslapen.

Wat zijn nu uiteindelijk de data geworden? 24 mei en 7 juni?
    op 7 juni wordt mijn oma 92, ik denk dat we daar wel heen gaan, de mama meeting lukt misschien wel, maar ik vind het moeilijk om te zeggen. Voor een grote presentatie heeft Pieter af en toe een studie weekend. We moeten even samen kijken of ik dan weg kan

Lies

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lies fijn dat je zo genoten hebt! en nu lekker Thijs weer helemaal in je armen hebt kunnen sluiten

Eve: Nick heeft een week of 2 terug ook een hangerig dagje gehad waarbij hij een keer heeft overgegeven, maar verder was hij toen toch een stuk levendiger als vandaag. Maar ik heb tot nu toe inderdaad weinig te gelukkig klagen gehad over ziekte.

4. Dit komt van www.toeslagen.nl

Geregistreerde kinderopvang
    U mag zelf bepalen naar welke kinderopvangorganisatie uw kind gaat. Maar de kinderopvangorganisatie moet wel geregistreerd zijn bij de gemeente. Of dit zo is, kunt u navragen bij de gemeente.

Bij geregistreerde kinderopvang kan het gaan om:

geregistreerde dagopvang voor kinderen die nog niet naar de basisschool gaan. Bijvoorbeeld een kinderdagverblijf (crèche) of een ouderparticipatiecrèche. De peuterspeelzaal valt hier niet onder.

Helaas pindakaas dus... :(

5. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    zooo, wat kunnen jullie kletsen zeg, 5 pagina's erbij in 24 uur!

Het lukt me overdag niet zo goed meer om hier te komen lezen en reageren. Demi wil dan ook steeds bij de computer en gaat op allerlei knopjes duwen waar ze dus niet aan mag komen en dan moet ik haar dus steeds corrigeren. Schiet niet op dus.

Het ging prima vandaag :rolleyes: . Maar 1 flinke poepbroek en ze had een opperbest humeur. Dus we hadden achteraf gezien best naar Eve gekund. Vraag me nu af of ik niet wat te voorzichtig was, maar ik had er ook niet aan moeten denken dat ik onderweg tig keer had moeten stoppen omdat Demi tot aan haar oksels toe onder de poep zat. Maar wel jammer natuurlijk.

Ze loopt sinds vandaag ook achter zo'n loopwagentje. Erg leuk, ze crosst de hele kamer door.

@Lola/Noralien/Duikster/Slingding/Bianca: Wat jammer dat ook jullie meeting geen doorgang kon vinden. Cynthia en Nick: heel veel beterschap!

@Lola: Gefeliciteerd met het behalen van je examens!

@Bianca: leuke foto's van Gijs en Lynn. Gijs wordt al een grote jongen... En wat stom dat je zo lang moest wachten op het cb. Ik zorg altijd dat ik een afspraak plan, waarbij ik 's ochtends de eerste ben (moet daarna ook naar het werk) en ik hoef dus gelukkig eigenlijk nooit te wachten. Demi was de laatste keer ook 3 ons afgevallen en daar deden ze bij ons best wel dramatisch over. Ze krijgt nu nog wat melk voor het slapen gaan en verder maak ik me er niet druk om.

@Debbie: Fijn dat het zo goed bevalt in jullie nieuwe huisje.

@Lianne: haha, moest erg lachen om de foto van Dimphy in de bench :)

@Noralien: Pfffff wat spannend, zo wordt je geduld wel erg op de proef gesteld. Wel fijn dat hij zo uitgebreid de tijd voor je nam, kun je niet naar hem overstappen? Wanneer weet je meer (uitslag van het bloed en de echo in het ziekenhuis)? Ga heel erg duimen dat een nieuwe bloeding uitblijft en dat je toch nog zwanger bent.

@Vales: Dat is schrikken ja. Die kleintjes kunnen soms ineens zo onverwacht snel zijn.

@Eve: Wat stoer dat Fynn zelf al aangeeft dat hij gaat poepen.

@Melliemel: Wat een belachelijke reactie van je schoonvader en dat ook nog eens als er leerlingen bij staan. Erg onprofessioneel. Kan me voorstellen dat je baalt. Jeroen werkt in het bedrijf van mijn vader en ik weet dus uit ervaring dat dat soms een beetje een lastige verhouding is. Maar gelukkig gaat het hier altijd wel goed, want daar was ik vooraf wel een beetje bang voor.

@Otje: Ik denk dat ik wel wat van de tekst zou verstaan, maar waarschijnlijk niet alles. Helaas heb ik geen geluid hier op de pc.

@noura: Wat een stomme reactie zeg.

@Lies: Wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten van jullie wintersport vakantie. Alleen wel jammer dat Thijs ziek was. Was Thijs helemaal door het dolle heen toen hij jullie weer zag?

Voor wat betreft de peuterspeelzaal: Ik doe de boekhouding voor de peuterspeelzaal in het dorp en je krijgt dat inderdaad helemaal niet vergoed hoor. De peuterspeelzaal hier heeft het heel zwaar omdat heel veel kindjes naar het kinderdagverblijf gaan. Dat wordt ook gedeeltelijk vergoed door de belastingdienst, terwijl je de kosten voor de psz dus helemaal zelf draagt. Demi gaat ook niet naar het kinderdagverblijf, ik vind 2 dagen kinderdagverblijf en 1 dag bij oma al meer dan voldoende. Ga er vanuit dat ze ook op het kdv wel leert spelen met andere kinderen. Als is de peuterspeelzaal ook wel heel leuk hoor, en ze letten heel goed op de ontwikkeling van kinderen enzo, en stemmen dat ook af met de basisscholen.

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

debbie; zoals je klinkt, lijkt het alsof je ook weer veel lekkerder in je vel zit, goed hoor van thijmen en al 13/14 tanden :confused: zooo hee dat is idd een hoop hoor

lola; nee pcies en dat heb ik hem dus ook vanavond even gezegd, ik weet hoe hij is(het is gwoon af en toe echt een botte .... zeg maar maar daar ben ik niet van gedient en al helemaal niet als het niet reeel is zeg maar. dat is idd niet weinig zeg, weet je al wel of je dit gaat doen of is er een ander psz in de buurt

slingding; beterschap hoor

otje; ik ga zo ff kijken...en luisteren....

vales; ja nou, zo voelde dat wel ja, gelukkig vonden mijn leerlingen het ook erg raar en onterecht, en dat terwijl ik er verder niet op in ben gegaan met hun. heb netjes gezegd, ik ga hier geen woorden aan vuil maken maar ben nu wel boos.

otje; heb de vertaling gelezen hij is errrug leuk, goed verzonnen hoor :thumup:

noura; mmm rare vogel zeg, ik zou ook ff wachten met reageren hoor

noralien; ja ik werk voor mijn schoonvader, en helaas zo 'is' hij helaas ook naar andere en dat vind ik dus het ergste, hij zal dit niet alleen naar mij doen, ook naar mijn collega. heb vanavond met hem gesproken en toen zelfs gaf hij aan dat hij dit ook tegen elk ander individu zou zeggen :rolleyes: . ik kan die man niet veranderen maar heb hem wel heeel duidelijk gemaakt dat ik er niet van gedient ben en gekwetst ben door hem, en daarbij dat mocht hij een 'advies' van mij aannemen(de 1e keer dat ik dit zei, begon hij gelijk met; JE GAAT MIJ NIET JOUW MENING OPLEGGEN HE!? dat hij mss de volgende keer ff op zijn lip moest bijten om te wachten tot er een moment zou zijn om mij/een ander apart erover te spreken. uiteindelijk gaf hij aan dit wel mee te nemen :rolleyes: ;) . beter iets dan niets dan maar

duikster; ahh die nick, en jee dat is idd heeel vermoeiend zeg, beterschap. ja dit is idd het vervelende aan het hele voorval, maar het is nu uitgesproken en duidelijk ook voor hem.

otje; mss heb je het gelezen, maar heb dus met mijn schoonvader gepraat, 's middags heb ik melvin wel gebeld want moest het wel echt ff kwijt maar vanavond heb ik hem dus gebeld, anders zou de irritatie bij mij alleen maar gaan oplopen en daar voel ik niet zoveel voor, vind dit gwoon niet waard zeg maar

kijk dat is idd beter dan wat de prenatal heeft gedaan

lies; leuk weer van je te horen en dat de vakantie super was, helaas idd van thijs. zal je altijd zien, veel succes morgen

eve; hij geeft mij absoluut gelijk en zat er dus ook bij tijdens het gesprek(wat ik aan de telefoon heb gevoerd) en vond dat ik heel netjes heb uitgedrukt wat ik ervan vind. melvin weet natuurlijk al te goed hoe hij is ;) . hij baalt hier ook af en toe erg van maargoed gelukkig is mel beter opgedroogd zeg maar :)

zo ga mijn bedje opzoeken

gr saskia

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goeiemorgen...

Goh! Ik ben de 1e vandaag!

Hier een beroerde nacht gehad. :( Koen werd vannacht om 3 uur wakker. Ik er heen, speentje gegeven. Hij was rustig dus ik weer in bed gekropen. Daarna hoorde ik allerlei gebrabbel maar dacht: ach hij valt zo wel weer in slaap. Nou helaas niet... Tegen 3.30 begon hij te huilen. Steef er nog eens heen maar speen hielp niet meer en troosten ook niet erg. Hij was echt heel hard aan het krijsen. Uiteindelijk maar even bij ons in bed gepakt. Daar heeft ie ruim een half uur gelegen. En hoewel Koen wel rustig was, slapen doe ik dan toch niet. Uiteindelijk dachten we dat hij sliep dus heel voorzichtig het lampje aan en wilde hem in zijn bed leggen. Bij het aan doen van de lamp hief Koen meteen zijn hoofdje vrolijk omhoog! Maar ja... toch maar in bed gelegd. Daar was het wederom krijsen! :x Toen hebben we hem maar even gelaten en uiteindelijk heeft ie zo'n 10 minuten gehuild en gelukkig weer gaan slapen. Maar ben dus wel van 3 tot 5 wakker geweest. :( En net om 7.30 opgestaan. Koen slaapt nog. Hij moet er (helaas voor hem) zo uit want we gaan babyzwemmen.

Saskia: Fijn dat het voorval met je schoonvader is uitgepraat. Dan blijf je tenminste niet meer met dat rotgevoel zitten.

Duckie: Gelukkig dat het weer goed gaat met Demi. Maar kan me voorstellen dat je uit voorzorg toch liever thuis bent.

Lies: Welkom terug! Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad. Wel balen dat Thijs ziek was ondertussen maar gelukkig wel vrolijk!
    Sara zit in groep 6. Nog 2 1/2 jaar en dan gaat ze naar de "grote" school. Tegen de tijd dat Koen naar de basisschool gaat is Sara er dus net vanaf.

Groetjes Otje

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Vanmorgen nog maar eens een test gedaan...."niet zwanger" :cry:
    Nou ja, iig duidelijkheid.
    Ga straks maar even het ingezette geld bij de ha ophalen ;)
    Wil zo ie zo een verwijzing voor de gyn halen. En wat vinden jullie, zal ik voor de zekerheid een echo vragen. Voel me nog steeds zwanger. Blijft dan toch door mijn hoofd spelen dat niet alles weg is of misschien wel een bbz?! Vooral met het vreemde vloeien van de afgelopen dagen.

Saskia, jouw schoonvader lijkt me niet echt een vriendelijke man :oops: :(

Aargh Otje, niet zo'n fijne nacht dus. Misschien kun je straks nog ff met Koen terug als ie moe is van het zwemmen?!

Gnessy, hoe gaat het nu zonder box?
    Het verbaasde mij eerlijk gezelgd wel een beetje dat Ruth nog zo veel in de box zat. Vooral omdat zij al zo snel los liep en vlot is in haar ontwikkeling.

Lies, wat fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad!
    Minder dat Thijs ziek is geweest. Hij heeft er wel het moment voor gekozen zeg :rolleyes:

Duikster, pfff vermoeiend hé, als je kindje aan je benen zit "vastgeplakt". Hoop dat ie vandaag weer iets lekkerder in zijn vel zit.

9. Ik merk dat Jasmijn wel behoefte heeft om een extra dag(deel) met andere kindjes te spelen, ze gaat momenteel ook 'maar' 1,5 dag naar het kdv (de hele maandag en de vrijdagochtend). Wat ook nog een optie is, is om Jasmijn voor bijvoorbeeld een extra ochtend in te schrijven op het kdv. Dan heeft zij wat meer regelmaat en heb ik straks een paar uurtjes om ook iets met de jongste alleen te ondernemen (bijvoorbeeld babyzwemmen...) En dat is natuurlijk een stuk goedkoper, want de wet schrijft niet voor dat je je kind niet naar het kdv mag brengen op een dag(deel) dat je niet werkt... :D

@Noralien: Ik zou wel om een echo vragen. Maar is de uitslag van de bloedtest niet inmiddels ook bekend? Toen wij met IUI bezig waren, 'moest' ik altijd op de 12e dag ná de inseminatie mijn bloed laten testen op het hcg-gehalte. Ik kreeg daar 's middags al de uitslag van...

@Noura: Ik zou ook niet reageren op het laatste mailtje, of je moet zelf een bijdehand antwoord paraat hebben... ;)

@Duikster: Ik hoop dat Nick inmiddels weer een stuk is opgeknapt! Eerlijk gezegd vind ik het best knus als Jasmijn een dagje lekker tegen me aankruipt, maar dat moet geen dagen duren... :D
    Goede tip van dat gat in het speentje. Ik ga 'm proberen te onthouden voor het geval de jongste wél een speentje gaat gebruiken...

@Lies: Fijn dat jullie zo hebben genoten op vakantie! Al kan ik me voorstellen dat de gedachte aan een zieke Thijs bij oma erg moeilijk is...

@Duckie: Gelukkig viel de diarree gisteren bij Demi mee. Maar ik weet uit ervaring (en Duikster, Slingding en Noralien óók... ;) ) hoe het is om met een baby met diarree ergens op bezoek te gaan. Duikster heeft zelfs een wasmachine moeten aanzetten, omdat ik op een gegeven moment geen schone kleren meer had voor Jasmijn... :oops:

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    De huisarts wist t niet zeker, maar dacht dat het er vandaag zou zijn. Volgens de assistente duurt het langer. Vandaar dat ik maar vast getest heb. Maar als mijn eigen test nu negatief is, zal de uitslag van het bloedprikken nog weinig uitmaken denk ik?!

Duckie, nee ik kan niet naar deze ha overstappen. Hij vervangt mjin eigen huisarts alleen.

11. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Lies fijn dat jullie zo van de vakantie genoten hebben, en natuurlijk welkom terug.

Noralien ik zou toch even voor alle zekerheid gewoon om een echo vragen hoor, al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen.

Otje jeetje wat een lekkere nacht heb jij gehad zeg (not), hopelijk kan je overdag nog een beetje slapen en hopelijk heb je anders vannacht een betere nacht.

Saskia ik zit gelukkig ook wel beter in me vel hoor, ik heb gewoon het stukje rust in mezelf ook weer terug gevonden denk.

Otje heel erg leuk hoor dat filmpje, ook erg lief trouwens ;)

Saskia gelukkig is het voorval met je vader uitgepraat, hopelijk nu geen boze blikken meer?

Eve ik weet bijna zeker dat ik er wel bij ben op de meetings hoor, als jullie dit willen natuurlijk hahahahaha. Het lijkt me namelijk erg leuk jullie en natuurlijk de kindjes weer eens te zien,

Misschien een rare vraag he, maar wat is het verschil eigenlijk tussen kdv en psz?

En weten jullie hoe het met vitamine D zit? i.v.m Thijmen die krijgt namelijk helemaal geen flesvoeding meer eigenlijk, naya heel zelden nog.

En op de volgende meeting heb ik zelf ook een auto tot beschikking, en kan ik dus lekker zelf heen rijden :D Ben echt blij joh met me rijbewijsje, gelukkig pakken ze me dit nooit meer af. (althans als ik geen brokken maar, of veel te hard rij ofzo)

Nou ik ga ff snel naar het kleine monstertje, die is namelijk de boel aan het afbreken in ze nieuwe kamertje. Zal straks ff foto's plaatsen, let dan niet op de troep. Alles heeft nog niet echt ze vaste plek namelijk, maar de meeste dingen wel hoor.

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Sebas en ik gaan trouwens vandaag alweer 4 jaar met elkaar haha, hiep hiep hoera ;). Veel doen we er niet aan eigenlijk, dit omdat we net een verhuizing enz. achter de rug hebben. Maar ik krijg wel een cadeautje van hem en een bloemetje, toch erg lief he.

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

Thijmen ze kledingkast, en de eerste hoek van de kamer ;). Deze zie je meteen als je bij de deuropening staat zeg maar

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

Commode en weer een andere hoek van ze kamertje, dit is als je binnenkomt aan de rechterkant. Hiernaast staat dus die grote kast van net, en zoals jullie kunnen zien heeft ie mooi uitzich door het raam naar buiten hihi

15. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

De inbouwkast + Ze bedje, deze staan tegenover de commode en de kast. Dus als je binnenkomt meteen rechts

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

Even een gewoon leuke foto's tussendoor ;)

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

Hoezo ik kwijl niet ;)

18. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005