Zoals jullie zien hebben we dus 3 muren hemelsblauw, en 1 muur limegroen. En zo is het dus echt een heerlijke frisse kamer geworden, en het rolgordijn in ze kamertje is trouwens ook lime groen en de plafondlamp ook.
leuk kamertje debbie, ik had m alleen anders ingericht, maar ja smaken verschillen he.... hahaha ruth ligt nog ff uurtje op bed voor we jor weer gaan ophalen.. was al om kwart voor 7 wakker....
hallo dames, het gaat hier an ietsie pietsie beter. ben net naar het cb gelopen en dat viel me mee. Kailynn was niet echt duper gegroeid en zit iets onder het gemiddelde (maar wij zijn beide niet groot) en gewicht ook iets onder (al zou je het zo niet zeggen). alles was verder goed. zijn er hier kindjes ziek geworden van de prikken? ik lees iets over psz en kdv, ik heb toevallig van de week gesproken over de psz en kdv maar dit zijn toch 2 verschillende dingen. op dekdv mogen ze doen wat ze willen zeg maar en op de psz worden ze spelende wijs geleerd hoe het strak op de kleuterschool zal gaan ze leren in de kring zitten en iets met z'n allen tegelijk doen enz... een hele lieve leidster zei dat je kan merken als een kind niet naar de psz in geweest die doet er 3 tot 6 maanden langer over om te wennen aan de kleuterschool. zij doet ''s ochtends de psz en 's middag zorgt ze vaak voor mijn meisie dus e weet war ze over praat. lang verhaal geworden zo. debbie mooi huis! noralien: om toch gek van te worden dit..... dikke knuffel! lola: ik heb je nog niet gefeliciteerd met het behalen van je (curcus/opleiding) zulke mooie cuijfers komen ook door het goede studeren op vakantie natuurlijk! Duikster/Nick: beterschap! Bianca: we maken gauw een afspraak! en achteraf was je misschien ook wel blij dat we niet kwamen na zo'n ochtend op het cb. Lies: ik kan me voorstellen dat je Thijs miste! vooral als hij dan ook nog eens ziek is! gelukkig dat je toch een leuke vakantie hebt gehad. Gnessy: mij verbaasde het ook dat ruth nog zoveel in de box zat, en dat je heb dan zo abrubt hebt weg gedaan. Kailynn zit elke dag nog een lein uurtje in de box of staat. Otje: koen niet in slaap gevallen in het water? slaapt koen nog steeds einde van de middag? Noura: heb je nog steeds last van bloedingen? en hoe gaat het met je zwangerschap algemeen? rare opmerking op mp zag. saskia: een vervelende situatie met je schoonvader zo... soms is familie zaken niet leuk wij hebben helaas hier ook 2 voorbeelden dat het niet goed ging maar achteraf goed is opgelost. mijn boers zaten samen in een tassenzaak en hebben nu beide hun eigen zaak. het is wel een heeel lang verhaal geworden maar ik moest wat inhalen.
Otje, ik lees bij jou dat Koen ook al zo spookt 's nachts. Lynn wordt ook al heel de week zo vroeg wakker. En het wordt steeds vroeger. Maandag om 6 uur, dinsdag om 5.30 uur, gisteren om 4.30 uur en vannacht om 3.45 uur. En ze wilt daarna echt niet terug slapen in haar eigen bed. Ze is wel bij ons in slaap gevallen, maar wilde om 6.15 uur al gaan spelen . Gijs is na zijn nachtfles ook behoorlijk wakker de laatste week, dus ik ga uit voorzorg 's avonds maar op tijd slapen, zodat ik nog een paar uurtjes slaap kan meepikken. Michel is ook ziek thuis. Hij heeft gordelroos in z'n gezicht en heeft veel pijnscheuten. We moeten nu ook erg voorzichtig zijn met Gijs, aangezien de blaasjes ook gevuld zijn met het herpes-virus, zoals bij een koortsblaar. Lynn kan hierdoor de waterpokken gaan krijgen. Vwb het afvallen van Lynn. In eerste instantie reageerden ze een beetje raar op het cb en vroegen ze of Lynn ziek was geweest. Dat is ze gelukkig niet, maar ik heb wel gezegd dat ze sinds december is gaan staan en kruipen en dat ze de laatste weken erg slecht slaapt. Daarna gingen ze de curve bekijken en toen ze zagen dat ze net onder het gemiddelde zit, was het opeens geen probleem. Saskia, wat vervelend zeg, zo'n aanvaring met je schoonvader. En dan vooral omdat er nog andere mensen bij stonden. Zou hier ook niet blij mee zijn. Heb je een tevreden gevoel erbij nadat je het telefoongesprek hebt gevoerd? Duikster, veel beterschap met Nick. En ik zie je hopelijk snel! Otje, wat een leuk filmpje van Sara. Ze brengt het echt heeeeeel goed, complimenten hoor! Lies, fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad. Wel zielig dat Thijs ziek is geweest . Lola, ik wil Lynn (en Gijs, maar dát duurt nog ff) straks ook naar de peuterspeelzaal laten gaan. Zij gaat 'maar' 1 dag naar het kdv. Daarbij zit Lynn in Roosendaal op het kdv en wil ik haar in Hoogerheide op de psz laten gaan, zodat ze daar mss toekomstige klasgenootjes leert kennen. Duckie, wow zeg, dat Demi al achter een loopwagentje loopt. Knap hoor. Lynn durft dat nog niet, ze stapt wel langs de tafel maar zodra we haar aan haar handjes willen pakken, gaat ze huilen en laat ze zich vallen. Ze is toch best bang voor het onbekende. Ach, komt vanzelf wel een keertje. Noortje, ik zou toch voor de zekerheid om een echo vragen. Cynthia, fijn dat het weer wat beter gaat.
Ik heb het echt ff helemaal gehad..... Vanmorgen de hap gebeld dat ik graag een telefonisch consult wilde. Dan kon ik even overleggen wat nu (echo? en verwijzing gyn). Zou tussen 11 en 12 gebeld worden door een arts die ik niet ken. Niets! Toen ik belde hadden ze natuurlijk pauze. Net wéér gebeld. Staat niet genoteerd. Vanmiddag kan niet meer, uitsluitend voor dringende spoed. Nu word ik morgen (op mijn werk) door wéér een andere arts gebeld (als het goed is). Dit is niet de eerste keer dat dit soort dingen mis lopen. En mijn arts heb ik geen vertrouwen in. Ik heb het nu echt helemaal gehad. We hebben heel veel moeite moeten doen een praktijk te vinden waar we nog terecht konden, maar ik ga er alles aan doen daar weg te kunnen. De afgelopen dagen waren K*T, spannend en onzeker. En dan nu dit. Kan 't ff niet hebben. Heb net gewoon een potje zitten janken.
Hallo! Ik heb Koen vanochtend om 8.45 wakker gemaakt. Tja, toen kon ik echt niet meer wachten aangezien we 9 uur de deur uit moeten. Snel verschoond en schone kleertjes aan gedaan en normaal krijgt hij 's ochtends altijd een boterham maar daar hadden we echt geen tijd meer voor dus maar een fles melk met nutrix erdoor gegeven. Heeft ie toch het idee dat ie wat gegeten heeft. Het zwemmen ging overigens prima en nee, hij is niet in slaap gevallen We waren rond 11 uur terug van het zwemmen en heb hem toen maar een boterham gegeven. Rond 11.30 is hij naar bed gegaan en hij ligt er nu nog in. Noralien: Wat moeilijk zeg, die verwarring. Je voelt je zwanger maar de test zegt duidelijk dat het niet zo is. Lijkt me erg moeilijk. Debbie: Fijn dat je zo thuis bent in jullie nieuwe huisje! Ziet er leuk uit, het kamertje van Thijmen. En ook dat uitzicht op het water! Echt mooi. Waar woon je nu? Amsterdam? Sorry ben t ff kwijt... Bianca: Oei, vervelend dat Lynn en Gijs zo onrustig zijn 's nachts. Dat doet jezelf ook geen goed. Beterschap met Michel. Slingding: Hier is Koen dus niet ziek maar ja... heeft pas gisteren gehad. Wel dus een onrustige nacht maar of dat door de prikjes komt weet ik niet. Nee, Koen slaapt eigenlijk al heel lang niet meer eind van de middag. Over het algemeen slaapt hij 's ochtends zo'n 45-60 minuten en gaat rond 12.30-13.00 uur naar bed voor zijn middagslaapje. Soms slaapt hij dan maar 1 uurtje maar het zijn er ook wel eens 2. Daarna blijft hij de rest van de middag wakker, eet 's avonds warm mee en gaat dan gemiddeld ergens tussen 18 en 19 uur naar bed. Op dagen zoals donderdag (ivm zwemmen) slaapt hij vaak maar 1 x. Even over het verhaal van psz/kdv. Toch ben ik van mening dat het psz niet handig is in combinatie met het kdv. Als ik straks weer aan het werk ben (wat wel de bedoeling is) en Koen zou 2 of 3 dagen naar het kdv gaan en daarlangs ook nog naar het psz zie ik hem wel erg weinig! Sowieso is het gewoon niet handig met brengen en halen. Want psz is vaak van 9 tot 12 of iets dergelijks. Hoe los je zoiets op met je werkgever? Stefan zit in Eindhoven voor zijn werk (niet langs de deur) en op het moment dat ik werk is dat dus totaal niet handig. Over die overgang van psz naar school of kdv naar school. Sara heeft van 1 1/2 jr tot 4 jr op het kdv gezeten en daarna naar school. Natuurlijk heeft ze er in het begin moeite mee gehad maar dat heeft ieder kind naar mijn mening. Daar gaan ze ineens elke dag naar toe in tegenstelling tot psz/kdv wat maar enkele dagen per week is. Ik ben ook van mening dat het kdv ook echt voorbereid op het naar school gaan en bij ons op het kdv zijn er ook wel "vaste rituelen" zoals tussen de middag samen eten en 's middags wat drinken en fruit/koek,enz. Dit zijn ook echt vaste tijden bij ons en daar wennen die kinderen ook aan. Tis een beetje lang verhaal geworden maar dit is mijn mening erover. Maar ja... ieder zijn ding natuurlijk. Lola: Voor jou lijkt me het een prima oplossing om Jasmijn (als de baby er straks is) een extra ochtendje naar het kdv te brengen. Jasmijn vind het leuk door met andere kindjes te spelen en jij hebt een ochtendje voor jou en je 2e kleintje! Groetjes Otje
Noralien: He bah zeg! Kan me goed voorstellen dat je nu zo pissig bent! Het is ook allemaal niet makkelijk en nu wordt er zo mee makkelijk mee omgegaan? En nu moeten ze je morgen bellen op je werk. Lijkt me ook niet echt prettig, dit had je natuurlijk 100 x liever thuis afgehandeld. Kan me voorstellen dat je heel graag op zoek gaat naar een andere huisarts!
@Noralien: Bah... en je kwam gisteren nog wel met zo'n goed gevoel bij de huisarts vandaan. Verknoeien 'ze' het vandaag weer! Ik zou daar ook een potje van gaan janken hoor! Is het nou zó moeilijk om je even te verplaatsen in een vrouw die helemaal in verwarring is wat betreft haar lichaam. Blijkbaar wel... Als ik jou ging ik op zoek naar een vrouwelijke huisarts. Heb ik ook al een jaar of 10 (oké, nu in Roermond betreft het een echtpaar...) en dat bevalt prima. Een vrouw kan op een aantal gebieden toch meer met je meeleven... @Otje & Slingding: Ik ga morgen eens vragen op het kdv of zij de psz een waardevolle toevoeging vinden. De gemeentelijke psz's in Roermond (waar je bijdrage naar inkomen berekend wordt) 'eist' namelijk dat je je kind minimaal 2 dagdelen plaatst. En dat vind ik ook weer wat veel. En je kunt niet zomaar een dagdeel kdv inruilen voor een dagdeel psz, omdat - zoals Otje terecht zegt - een dagdeel psz een stuk korter is... @Slingding: Jasmijn heeft nog steeds geen last van haar prikjes. Geen koorts of mazelen-achtige uitslag te bespeuren...
Gnessy hoe had jij het kamertje ingericht dan ? Lola inderdaad bij ons voor is inderdaad water en gelukkig geen directe overburen nee, het enigste nadeel vind ik wel dat er een vrouw met een autistische jongen van 19 naast ons komt wonen. Die woning stond namelijk ook leeg, en aan de andere kant een marokaans gezin. Hopelijk houden ze het beide wel een beetje rustig, en heb ik er niet al teveel last van. Bianca heel veel beterschap met michel, en balen dat Gijs en Lynn zo aan het spoken zijn zeg in de nacht. Hopelijk red je het nog allemaal, en kan je toch ook die paar uurtjes slaap die je kan pakken echt pakken. Otje ik woon nu in Amstelveen hihi, net buiten Amsterdam dus. En wat raden jullie nou aan? KDV OF PSZ? Noralien kan me goed voorstellen dat je pissig bent meis, hopelijk vind je snel een andere huisarts. En ik vind wel vreemd hoor dat je toch nog zolang moet wachten moet met zoiets, en nu bellen ze je notabenen nog terug op je werk ook. Mmmmm vreemd, Slingding Thijmen heeft trouwens helemaal geen last gehad van ze prikjes, maar dat zal ook niet meer komen nu denk hoor. Al moet ik wel zeggen dat hij veel sliep, maar meer ook niet eigenlijk
Toen ik nog in Heerlen woonde had ik al jaren een man als huisarts. Echt een supergoede huisarts! Heeft mij nooit het gevoel gegeven dat hij me niet serieus nam. Hij heeft me ook heel goed in de gaten gehouden na het overlijden van mijn vader en eiste zelfs dat ik regelmatig mijn gezicht liet zien. In Assendelft zaten we bij een kleine praktijk. Daar was de man heel goed en de vrouw probeerden we zoveel mogelijk te vermijden. Het maakt mij op zich dus niet zo heel veel uit of het een man of vrouw is. Als ie me maar serieus neemt en actie onderneemt wanneer dat nodig is. Dat is bij mijn huidige huisarts beide niet het geval. Hij heeft volgens mij het gevoel dat ik voor elke scheet kom en luistert dan niet naar het verhaal erachter. Dat ik b.v. al maanden regelmatig vast sta met mijn rug. We gaan maar eens op zoek naar een ander. De hap staat hier trouwens ook niet zo goed bekend hoor. Het is een hele grote praktijk met wel 8 á 10 artsen. Je hebt je eigen arts dan, maar die is er ook niet altijd. De afgelopen tijd zijn er ook nog eens heel veel wisselingen geweest en er lopen regelmatig vervangers rond. Het komt heel chaotisch over. En mijn arts staat er om bekend dat ie geen verwijzingen schrijft. Zowel mijn eigen fysio als die van Jikke destijds vroegen of ik toevallig hem als arts had omdat ik geen verwijzing had gekregen. Maar omdat er zoveel artsen in zitten is het lastig een andere praktijk te vinden die nog cliënten aanneemt. Mijn eerste woede is alweer iets bedaard. Stom hé. eigenlijk is het zoiets kleins, maar ben er echt even door uit het veld geslagen
Helemaal niet stom. Maar er is de afgelopen dagen natuurlijk ook zoveel gebeurd met jou en je gevoel dat dit de bewuste druppel in de volle emmer was? Ik heb overigens ook een vrouwelijke huisarts waar ik erg tevreden over ben. Maar idd is het belangrijkst dat je huisarts je serieus neemt en niet denkt: Oh daar komt zij weer met d'r 101 kwaaltjes Debbie: Ik ben een voorstander van het KDV maar dat had je misschien al gemerkt nav mijn berichtje. Maar ja... iedereen zijn mening hoor. Ik zeg ook niet dat het psz slecht is maar in mijn situatie is kdv gewoon veel handiger.
ik zal een schets maken... word wel een grofe schets hoor.... mail hem je wel toe.... kids liggen hier op bed.... maar d'r komt niks uit me handjes.... grrrr...... zit ook elke keer met me gedachten af te dwalen naar mindere dingen... Dit n.a.v. t verhaal van noortje... Want ik had ook negatieve test e.d..... en voelde me niet zwanger... Maar moet nu daar veel an terug denken en dat maakt dat ik het ff lastig heb... noortje: kun je niet gyn of een vk bellen? wou zo dat ik wat voor je kon doen.... en trek het je absoluut niet aan dat ik mij minder voel om jouw situatie..... das niet mijn bedoeling....
oh en jor heeft eerst een jr kdv gehad en heeft toen 4 mndjes gehad om aan zijn zussje te wennen en is daarna naar de psz gegaan.... T maakt mij niet uit welke beter is, maar vind belangrijk dat ze met andere kindjes leren spelen en leren delen... Vooral als ze "enig" kind is.... En als je er al eentje hebt dan is het heerlijk een ochtend te hebben met je andere kleintje.... zo kun je ze ook persoonlijke aandacht geven zonder broertje of zusje erbij....
he wat vervelend noralien, maar is het de fout van de huisarts of van de assistent? heb zelf een mannelijke arts, en mijn man een vrouwelijke, maar die heeft 2x geblunderd bij mij, kreeg ik astma medicijnen mee, die niet hielpen.... bleek ze de kinderdosis te hebben voorgeschreven als ik jou was zou ik zeker doorverwezen willen worden naar gyn, en duidelijk aangeven dat je een echo wil. gewoon niet vragen maar zeggen dat je het wil! lola, ja stomme mail he. vond het nogal naar overkomen, en ik heb mijn antwoord wel klaar, maar dan krijg je weer eentje terug, en daar was het hem vast om te doen, en dat gun ik hem niet. debbie leuk je weer te zien hier. en wat een leuk kamertje met een superuitzicht saskia, fijn dat je het uitgepraat hebt. otje moest wel even lachen hoor toen ik las over jullie nacht. vooral toen koen zijn koppie omhoog deed toen je dacht dat die sliep. ik zag het al voor me bianca beterschap voor je man. straks weer naar de vk.
@Debbie: Waarom heb jij moeite met een moeder met een autistische zoon van 19 jaar als buren...? @Noura: Veel plezier bij de verloskundige! Wanneer krijg jij je 20 weken-echo?
Lola opzich heb ik hier geen problemen mee hoor, totaal niet eigenlijk. Sorry als het misschien zo overkwam, maar me nieuwe buurvrouw vertelde me dat haar zoon nog wel eens een uitbarsting kan hebben weet je. En ik hoop gewoon dat hij dit niet te vaak heeft, want omdat hij dan de muziek namelijk nogal hard aan gooit. Althans dit vertelden ze Mama