Lies: Gefeliciteerd met je verjaardag! Lianne: Succes met de verhuizing. Valt niet mee denk ik om te verhuizen met 2 kleine kindjes. Vraagje aan de mama's met meer kinderen: Soms is het zo druk met Koen en het huishouden dat Sara wel eens wat minder aandacht krijgt en dat begin je nu te merken. Regelmatig vraagt ze negatieve aandacht. Herkennen jullie dit bij jullie (oudere) kinderen en hoe ga je er mee om? Ik vind het soms best moeilijk... Gr Otje
pff wat zijn jullie een stel klessebessen zeg.... ben ik een dagje weg om te freelancen en lees zomaar een pagina of 6..... Irma: hoeveel was Rick dan aangekomen? en krijgt hij vaker voeding uit de fles dan uit de borst. Borstgevoede kinderen halen toch uit de borst wat ze nodig hebben.... Nick was in een week tijd ook weer 3 ons aangekomen, maar op het CB geen commentaar. Hij is nu in een maand tijd 1050 gram aangekomen.... Otje gezellig zo samen op pad met je vriendin en ook nog mooi weer gehad... hier tenminste wel... fijn ook dat je zulke goede adviezen hebt gehad.... pff Eve, wat een lekkere lange nacht... thanks voor het compliment, maar jij hoort ook bij die leuke meiden... Gezellig is het hier toch altijd.... en als je elders ook gaat posten hoef je hier zeker niet weg! Lies Gefeliciteerd met je verjaardag. en een rustige avond.... Lianne: dat je nog tijd kunt vinden voor het forum ondanks het verhuizen! He Nynke fijn dat Jiri zo goeg was gegroeid... Ik dacht overigens dat nutrix pas later mocht, maar ze zullen het op het CB wel weten.... Wat een leuke foto van Wessel Vales! Noura: ik herken het vermoeide wel. Kan door de BV komen.. Goed eten en op tijd rust nemen. maar dat zal voor jou met meerdere kids in huis wel lastiger zijn... zo jij hebt lang haar zeg.... ben eigenlijk wel benieuwd naar je, maar op foto's sta je nergens helemaal op in je album. Is dat ook vanwege geloof of gewoon toeval of omdat je niet herkenbaar in beeld wilt? pff Setje vervelend hoor.... laat hem maar snel de handjes ontdekken.....hoop dat het lukt ook met het laten huilen overdag als hij geen speen heeft... Slingding Ga jij nachtdiensten draaien of zo dat jij Kailynn naar KDV brengt en zelf gaat slapen? Wel fijn dat je er een goed gevoel bij hebt. pff vervelend trouwens van je kolf. je hebt hem zo hard nodig.... Debbie als ik zelf goede foto's gemaakt krijg dan krijg je tips... maar ik maar zelf nog vaak onscherpe foto's...... Saskia hoe kom ik bij jouw foto's? Nick is vandaag bij mijn vriendin geweest, tevens peettante. Hij heeft het er wel naar zijn zin gehad en heeft weinig/geen last meer gehad van zijn prikjes. Hij was 's ochtends wel aan het huilen in zijn bedje, maar toen mijn vriendin ontdekt had dat er ook nog een speen bestond was hij zo vertrokken. Ze was vergeten dat kleine baby's die nog wel eens gebruiken om in slaap te vallen. Ja.... haar jongste is al anderhalf.... Overigens slaapt hij bij mij meestal zonder speen in, maar ja... toch vreemde omgeving? Toen ik Nick weer op kwam halen rond een uur of twee nog lekker blijven hangen, thee gedronken en gekletst... dat is voor herhaling vatbaar. Was ook nog effe snel het dorp ingegaan zonder Nick. Gaan dan ineens lekker snel, was al weer vergeten dat je ook snel boodschappen kon doen.... Karin
ja karin ik denk dat het vermoeiende mischien ook wel wat met bv te maken kan hebben. maar eerlijk, ik slaap best veel, want ik kan regelmatig tot 10 uur in de ochtend of later nog blijven liggen. en mijn andere kinderen zijn al groot, en kunnen best veel, ook helpen ze veel, en vinden ze het heel leuk om met hun broertje bezig te zijn. waardoor ik weer even wat in huis kan doen ofzo. en de kleine slaapt best veel. otje, ik kan me best voorstellen dat sarah het er moeilijk mee heeft. ze heeft zich mischien ook wel een wat andere voorstelling gemaakt. en er verandert dan natuurlijk best wel veel. ze zal ook gewoon tijd nodig hebben om te moeten wennen, mischien is het een idee om in het weekend of een avond iets met haar alleen te doen. mijn dochter vind dat ook leuk, gaan we samen naar de stad, warme chocomelk drinken. of samen naar de bieb, boeken halen. bioscoop gaan we nog doen. lies gefeliciteerd met je verjaardag!
oh ja, dat ik niet op fotos sta. eerst deed ik dat bewust, vond het toch een beetje raar. en je weet niet of er bekenden meelezen. maar ach, voel me nu wel thuis hier,dus zal eens kijken of ik volgende keer ook op de foto pas
ik had een topic geopend over de sprongen wekker zie: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 525#760525 toen bleek een hele andere pagina had ingevuld vandaar dat ik misschien niks kreeg (had het via het adres wat in het boek stond gedaan) hier onder de goede link http://www.oeiikgroei.nl/paginas/sprongwekker.asp
Dat had ik ook maar toen ik die foto onder de douche had gemaakt dacht ik zet hem maar gewoon in mijn album want ik praat nu al zo lang met jullie.
hihi mijn douchefoto is heel mooi, maar is net een beetje te intiem. ik zal een dezer dagen wel een foto maken. is alweer een tijdje geleden ook dat ik met hem op de foto sta, en hij is toch al weer veranderd. morgen naar het cb. de prikjes..
Zo he,ik dacht even snel het forum op te gaan, ben al 10 minuten bezig met lezen! Ik ben dus ook de helft alweer vergeten. Wel herken ik de moeheid, ik ben ook zo verschrikkelijk moe. Ik slaap ook niet gelijk weer in na het voeden 's nachts, das wel vervelend. Vannacht heeft Dain vanaf 5 uur weer krampjes gehad, heel zielig. Ik vind ook dat we een gezellige club hebben hier bij de december mama's! Vanmiddag ben ik met de meiden van de zwangerschapsgym en de babys wezen lunchen. Was erg gezellig, we gaan dinsdag weer! Vanavond hadden we de nagym, was ook weer erg gezellig. Nog een onenigheid met michels moeder gehad. Ze had me van de week gesmst of ze vrijdagochtend langs kon komen om mijn routine met Dain mee te maken. Dus ik had teruggestuurd dat we niet echt een routine hebben s morgens, dat het afhangt van hoe laat dain wakker is. Nu dacht zij dat het doorging en ik dacht van niet. Michel is morgen ook vrij en ik wil dus iets leuks met zn 3en gaan doen en niet met zijn moeder erbij. was ze helemaal gepikeerd. Rot op, daar heb ik helemaal geen zin in en zeker niet 's morgens vroeg! Ik weet niet hoe het komt maar als zij a zegt zeg ik automatisch al b, kan haar niet zo goed hebben de laatste tijd! Zal wel door de vermoeidheid komen. Ja meiden, tijd om te gaan slapen!
Hoi meiden, Was vandaag aan het klussen bij mijn broertje thuis en dus een hele dag niet op de PC geweest... Rick is in 1 maand 1600 gram aangekomen en hij kreeg 6 voedingen van 160 afgekolfde borstvoeding en 1 kunstvoeding van 160 cc. Na dat advies van het CB heb ik geprobeerd te minderen maar ik heb vervolgens de hele dag een jammerig kind gehad. Vanavond heb ik hem vervolgens weer een gewone fles met 160 cc gegeven en nu ligt hij weer lekker te slapen. Ik was wat onzeker omdat Rick zo huilerig was en het leek of hij niet voldoende aan mijn borstvoeding had waardoor ik i.o.m. het CB besloot om hem 1 kunstvoeding te geven. Nu hij zo enorm is aangekomen ben ik weer gestopt met de kunstvoeding en zit ik weer volledig op de borstvoeding. Ik ben heel erg benieuwd hoe het nu gaat... Ow ja Rick heeft vanacht heel erg goed geslapen in zijn eigen bedje en daar was ik ook super trots op! Hij ligt er nu ook weer in en ging heel lief slapen... Liefs Kim.
Feitkifkim: Fijn dat ie zo goed geslapen heeft in zijn eigen bedje! Enne... het CB kan je af en toe behoorlijk onzeker maken hoor! Niet altijd leuk... Je moet maar zo denken: Jij kent Rick het beste van iedereen en jij bent de hele dag bij hem! Slingding: Thnx voor de link van de sprongenwekker. Ik heb 'm meteen ingevuld. Ik had een tijdje terug ook ergens anders een sprongenwekker ingevuld maar heb daar niets meer van gehoord!? Molly: (schoon)moeders! Niet altijd makkelijk he? Kan me voorstellen dat het leuk is om iets met jullie 3tjes te doen en niet haar erbij! Komt ze nu wel of niet? Succes hoor. Noura: Ik denk dat ik a.s. woensdagmiddag maar even iets gezelligs met Sara ga doen. Mijn moeder heeft al aangeboden om op Koen te passen dus dan gaan we even lekker met z'n 2tjes weg. Zal ze vast erg leuk vinden. Hoe doen jou kids t zo nu Safouane er is? Merk je andere dingen/gedrag? Ik geloof dat jou dochter ook 9 is, toch? Sara is in januari 9 geworden. Ik geef Koen nu 's avonds bij de laatste fles en 's ochtends bij de 1e fles 180 cc + 6 schepjes + 2 1/2 schepje nutriton. Gaat prima! Koen heeft om 22.45 zijn laatste fles gehad en sliep rond 23.30 uur... tot 6.45.. toen gaf ie een klein kikje. Dus ik naar zijn kamertje... lag ie nog met zijn ogen dicht een beetje te pruttelen. Speentje erin... heeft ie nog geslapen tot 7.45. Om 8 uur had ie zijn 1e fles! Ben echt blij dat ie nu doorslaapt! Gr Otje
Nou, aangezien Fynn vorige nacht zo lang had geslapen dacht ik: Das mooi, dat kan ie dus goed. Ik heb em gisteravond laat de fles gegeven en dacht dattie dan dus wel laat weer wakker zou worden. Maar nee hoor, wederom om 6.00 Weet dat dat voor sommige een mooie tijd is maar als je al weken gewend bent dat hij tegen 8.00 komt is dit ineens wel midden in de nacht. En dat al 3 dagen achter elkaar. Hebben jullie ook ineens wel es zo'n terugval gehad? En komt dat vanzelf weer goed? @Otje: welke voeding geef jij Koen? Qua werk heb ik toch wel gemengde gevoelens. Heb zin in wat afwisseling en weer es wat anders dan alleen maar baby. Maar vind het ook moeilijk om Fynn naar het kdv te brengen. Maar waar ik het meest tegenop zie is de vermoeidheid. Ik heb een staand beroep en zoals ik me nu voel trek ik het echt niet om 8 uur op m'n benen te staan. Hoop dus echt dat ik dat ga redden Ik moet nu ff opschieten want ga straks naar de huisarts. M'n moeder komt gelukkig op Fynn passen. Reageer dus straks weer. Bye!
Morguh dames, heb nog ff niet bijgelezen...ik moet zo weg dus dat doe ik vanavond even. Maarrrr.... het viel me gisteren reuze mee zonder speen! Ik heb zelfs het idee dat hij zonder speen sneller in slaap valt!? En nog een mooie bijkomstigheid....HIJ HEEFT DE LAATSTE AVONDVOEDING HELEMAAL LEEGGEDRONKEN! Dat is echt de eerste keer in geloof wel 5 weken ofzo! Misschien had hij door de hele tijd op die speen te zuigen gewoon geen zin meer om zn flesje leeg te drinken ofzo. Helaas was hij vannacht nog wel een paar keer wakker, maar we zijn sterk gebleven geen speen voor meneertje. En nu ligt hij weer te slapen Ga ff gauw mn haar fohnen en dan ga ik mn laatste officiële verlofdag nog even shoppen groetjes Lisette
Eve: Koen krijgt gewoon de standaard friso 1. Wel voeg ik er Nutriton (met johannesbroodpitmeel) aan toe omdat ie anders te veel spuugt. Op 150 cc water doe ik 2 schepjes nutriton en op 180 cc water 2 1/2 schepje nutriton. Zo, nu moet ik gaan. Heb zo met een vriendin afgesproken in centrum Venlo. Gezellie! Om 10.13 gaat m'n bus en moet nog vanalles doen...... AAAAHHH
Goedemorgen Allemaal, Jeetje wat is er veel bijgeschreven zeg, heb wel alles gelezen maar ben hoop alweer vergeten sorry . Hier een lekker nacht gehad: Om 22.30 ze laatste flesje en om 23.00 slapen, om 09.00 wakker en om 10.00 zometeen ze eerste flesje. Vandaag krijgt thijmen ze prikjes, ben erg benieuwd hopelijk heeft ie er niet teveel last van. Vanavond komen sebas ze tante+man op kraamvisite, hun waren nog niet geweest namelijk. Morgen is sebas zijn tante der dochtertje jarig, die wordt alweer 1jaar. Ben echt heel benieuwd hoeveel thijmen is gegroeid en aangekomen, ik laat jullie dit natuurlijk meteen weten als ik terug ben. Me moeder en stiefvader komen ook zometeen op visite, me moeder gaat mee naar het CB dit vind ik erg leuk. Omdat hun in Apeldoorn wonen zien ze Thijmen niet zo vaak, ik vind dit soms echt heel erg hoor zeker als ik dan moet vertellen dat we WEER bij me schoonouders gegeten hebben. We moeten hier namelijk elke zaterdag eten, dit is al heel lang geleden zo afgesproken dus. Me moeder wil ook heel graag aan woningruil doen aan de ene kant, maar aan de andere kant ze heeft nu een woning aan het water en dat krijgt ze anders nooit meer natuurlijk in amsterdam of omgeving. En ze hebben inmiddels al paar reacties gehad en gekeken bij die woningen, nou echt sommige zagen er echt niet uit en die wouden dan ruilen . Maar wij zien het ook niet zitten om daar te gaan wonen, zoieso niet wegens sebas zijn werk kan het niet en i.v.m sebas zijn opleiding enz. Thijmen sabbelt trouwens steeds vaker op ze handje en ze duim, hij lacht er dan ook echt bij en maakt geluidjes en brabbelt. Hij wordt ook boos als die hem niet kan vinden of als het hem niet lukt, soms lijkt het net of die schreeuwt dan tegen ze handje haha.
Voor iedereen die wel eens gek wordt van het CB: 'Normaal is: het gemiddelde van alle afwijkingen...' Vond het wel een goeie, en hartstikke waar natuurlijk!
Goedemorgen! Wat goed Setje! Ik denk inderdaad dat Jayden door zijn speen al zoveel gezogen had, dat ie zijn fles niet helemaal meer wilde. Geniet van je laatste verlofdag! Het ziet er naar uit dat Dain zijn ritme heeft gevonden. Het is nu al de 4e dag dat hij rond dezelfde tijden komt. De eerste voeding om 5.45, 9.00, 12.30, 16.00, 19.30, 22.45 Op zich een mooi ritme, alleen niet handig straks met werken. Vanavond ga ik proberen om de 22.45 te rekken naar 23.45 en dan hoop ik dat alles een uurtje verschuift. We gaan vandaag met z'n 3en op pad (zonder schoonmoeder Otje!), we gaan nu even bedenken waar we heen gaan. Is een van jullie trouwens begonnen met de minipil? Ik ga er straks een receptje voor aanvragen.