December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noralien, fijn dat je er voorkiezen om er open in te zijn,
    kan me die ogen wel indenken maar het is ook fijn om er over te kunnen praten.
    Heel veel plezier van het weekend!
    Is het de berucht schoonzus die tussen jullie in wokt?

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    hahahaa, nee niet de beruchte schoonzus, want die komt niet voor mijn verjaardag op en neer :c:
    Waar ik het laatst over had, is de vrouw van mijn broer.
    Nu ging het over de zus van Robert :D .

En erover praten.....tja, heel eerlijk gezegd vind ik dat dus juist vervelend met bepaalde personen. Mijn moeder is bijv heel bezorgd en begint er dan heel vaak een gesprek over. Juist vaak op momenten dat ik daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan heb. Dat is ook de reden waarom we het nog niet verteld hebben. Met mijn zus heb ik dat dus helemaal niet, zij is ook al op de hoogte.

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @melliemel: Goed dat je wel nog met je schoonvader hebt gesproken. Dan heb je hem in ieder geval nog een keer duidelijk gemaakt hoe jij er over denkt.
    Denk je dat Orlando beter slaapt omdat hij nu onder een dekbedje ligt? Volgens mij zou ik inmiddels echt doodop zijn van die gebroken of korte nachten, petje af voor jou.

@Debbie: Mooie kamer heeft Thijmen gekregen hoor.

@Cynthia: Ik hoor hier inderdaad ook dat er wel verschillen zitten in kdv en psz hoor. Maar ik vind het niet praktisch en " te veel " om Demi ook nog naar de psz te laten gaan.
    Wat balen dat Kailynn nog steeds niet van de diarree af is? Heb je al roosvicee stop geprobeerd? Demi heeft ook nog steeds wel dunne luiers, maar het gaat wel beter nu ik met Similac ben gestopt.

@Duikster: Ja, ik zou stoppen met vrijwilligerswerk, maar per saldo hebben ze nog steeds geen vervanger, waardoor het er op neer komt dat ik het nog steeds doe :rolleyes: .

@Noralien: Hahaha, dat nee zeggen en met het vingertje zwaaien bij dingen die niet mogen klinkt hier heel herkenbaar.
    Fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen voor de gyn, ik hoop echt dat je snel terecht kunt. Ik hoop dat het weekend je een beetje afleiding biedt, met alle leuke dingen die je op het programma hebt staan.
    Hier trouwens wel dikke kuiten, maar ik heb vorig jaar toch hele mooie zwarte laarzen kunnen kopen. Ben er erg happy mee.
    Goed van je om je ouders en jullie beste vrienden toch te vertellen dat jullie nu twee miskramen achter de rug hebben. Dat kun je ook je hart luchten als je het moeilijk hebt en kun je je verdriet met ze delen.

@Lies: Goed dat je met Thijs voor de zekerheid even langs de oogarts gaat.

@Noura: Hopelijk heb je geen zw. suiker. Maar als ik de foto van laatst bekijk met jouw bescheiden buikje dan zal dat wel niet toch?
    Arme Saf, die gemene prikjes!

@Janette: Goh, die man van de viswinkel liet er geen gras over groeien. Ik hoop voor je dat het wat wordt en dat je er dan ook nog met je salaris uitkomt.

@duikster: Wat goed dat je zelf aan het klussen bent geslagen, ik ben echt een kluns wat dat betreft en voer alleen maar uit, wat jeroen me opdraagt, want anders gaat het geheid mis :D :oops: . Ging het weer goed met Nick vandaag? Jammer dat de kleur van de kast afwijkt.

@Vales: Wat een slaapkop die Wessel, pas om 9.30 uur wakker.

@Eve: Och nee toch, de waterpokken en ontstoken ogen. Ik ben eigenlijk nu wel blij dat Demi de waterpokken heeft gehad en achteraf viel het me heel erg mee, dus ik hoop dat dat bij Fynn ook zo is. Als het de waterpokken zijn tenminste. Maar ik neem aan dat ze dat op het kdv wel goed kunnen beoordelen. Demi stond trouwens wel in een tijd van een paar uur helemaal onder, en als ik het zo hoor dat heeft Fynn er nog niet zoveel. Ben trouwens bang dat Demi ook een ontstoken oogje aan het krijgen is, er kwam vanavond eens heel veel troep uit.

Naar de kapper vindt Demi nooit zo'n probleem. Ze hebben daar zo'n autootje waar ze in mag zitten met een stuurtje eraan. En in tussentijd worden ze dus geknipt, gaat altijd wel goed.

Vandaag is een vriendin van me op bezoek geweest met haar dochtertjes van 3 jaar en van 8 maanden. Was erg leuk. Ze hebben leuk met z'n drieen zitten spelen.

Nou, ik ga nog even gezellig met Jeroen op de bank zitten en dan lekker slapen. Morgenvroeg wil ik even bij mijn peettante op ziekenbezoek. Ze heeft een nieuwe knie gekregen en is net thuis uit het ziekenhuis. Morgen tegen de avond gaan we naar mijn schoonouders en we blijven daar slapen, maar ik denk dat ik voor die tijd hier nog wel even kom kletsen.

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede morgen allemaal,
    is er al iemand wakker?
    ik wel, arno was om 3 uur thuis vannacht dus hij ag uitslapen en ik zit al gezellig met kailynn benden.

Wij hebben een verjaardagweekend.
    Mijn schoonzussen vonden het leuk om 3 verjaardagen achter elkaar te bevallen/verlossen.

zo nog even een stukje met kailynn fietsen naar de lammetjes aan de dijk.

fijn weekend allemaal!

noralien: feestse!

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Er is geen ontkomen meer aan: het zijn overduidelijk de waterpokken. Op een aantal zit al een blaasje en verder zijn het er al meer dan gisteren. Ach, hebben we dat ook maar gehad.

Hoe lang duurde het al met al bij jullie kids? Ik denk nml dat het beter is om Fynn niet in aanraking te brengen met m'n ouders aangezien ouderen er gordelroos van kunnen krijgen en dat wil ik niet op m'n geweten hebben.

Dinsdag zouden Saar en Liene komen meeten. Dit kan dus niet doorgaan :cry: Is nu al de 3e meeting achtereen die mislukt :(

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve: de besmetting is al 2 weken aan de gang, dus als je ouders de afgelopen 2 weken met fynn in contact zijn geweest hebben ze het al kunnen oplopen.

balen van je meeting! ik moet volgende week de nacht in anders was ik wel gekomen.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ach arme fynn, de waterpokjes. ik hoop dat hij er weinig last van zal ondervinden.
    jammer van je meeting zeg

ja hoor cynthia wij zijn ook wakker. ik mocht vandaag lekker uitslapen
    veel plezier met alle verjaardagen

duckie ik vermoed ook geen zwangerschapssuiker hoor.

noralien veel plezier met wokken.

ik wil met mijn man ook al heel lang naar de wok, moeten we toch echt eens gaan doen

8. Wij zijn inderdaad frietjes gaan halen gisteravond. Het eten was dus wat anders dan we gewend zijn, maar de gezelligheid was er niet minder om. Ik lag pas om 1.45 uur in bed, dus...

@Slingding: De huisarts raadde mij in september Roosvicee Stop aan...

@Eve: Ik heb Jasmijn eerlijk gezegd ook uit de buurt van mijn zus en (schoon)ouders gehouden, ook al weet ik dat het allemaal niet zo'n kwaad kan als je zelf vroeger de waterpokken hebt gehad.
    Wat heb je in de aanbieding dinsdag ;) ?

@Duikster: Nee, ze hebben helaas niet onze trage, oude laptop gestolen, maar Roy's laptop van het werk. De laptoptas - met alle aantekeningen, pennen etc - is gisteren in Liessel terug gevonden!
    Vervelend dat de kast qua kleur tegenviel! Soms kun je beter op zoek gaan naar iets heel afwijkends, dan iets proberen te vinden dat zoveel mogelijk op het bestaande lijkt... :(

@Janette: Straks kun je nog kiezen óók :D ! Kun je ze mooi tegen elkaar uitspelen wat salaris betreft... ;)

@Noralien: Ik hoop dat je écht van je weekend kunt genieten, dat verdien je! Ik zou het ook vertellen, als ik jou was. Je kunt dan toch meer jezelf zijn en wanneer je verdrietig bent of afwezig, weet iedereen waar dat aan ligt...

@Melliemel: Ik hoop voor je dat het dekbedje dé oplossing blijkt te zijn voor Orlando!

Ik heb gisteren op het kdv gesproken met een leidster die op de psz stage heeft gelopen. Zij vond dat er weinig verschil in beide soorten opvang zaten en dat er op het kdv evenveel aandacht wordt besteed aan 'discipline' als op de psz. Het enige belangrijke verschil is dat op de psz alleen kindjes van 2 en 3 jaar oud zitten en Jasmijn in een verticale groep zit. Dat laatste is wel weer erg fijn, omdat haar broertje of zusje straks in dezelfde groep kan...
    Zoals het er nu naar uit ziet, ga ik Jasmijn dus opgeven voor een extra ochtend kdv. Dat zal dan de woensdag worden in verband met babyzwemmen...

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cynthia: Je mag ook wel gezellig hier komen slapen hoor ;) :)

Wie hebben er nu al de waterpokken gehad? Teun, Ruth, Jasmijn, Demi....

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Ik had nog geen gebak in huis gehaald....maar je bent welkom hoor :)

Ik ga er iig vanuit dat Saar niet wil komen (heb haar nog niet gesproken). Denk niet dat ze op een zieke Liene zit te wachten. Maar wie weet vindt ze het geen probleem.

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Duckie, ja ik had ook leuke laarzen gevonden die pasten, maar daar is de hak nu van afgebroken :(

Eve, ahhh nee, de waterpokken :cry: . Maar idd, dan heeft ie het maar gehad. De meeste kindjes moeten er toch een kéér aan geloven. En je kunt het ook beter als kind gehad hebben dan als volwassene. Maar ja, is wel weer ff vervelend nu. En natuurlijk erg jammer dat je meeting wéér niet door kan gaan. Wil niet echt lukken met die meetings hé :rolleyes:

En over besmettingsgevaar, Dat begint 5 dgn voor de eerste tekenen zichtbaar zijn. Zal ff een stukje citeren...

Wanneer besmettelijk
    In welk stadium zijn waterpokken nu besmettelijk? De ziekte is besmettelijk 5 dagen voor de eerste huidafwijkingen onstaan tot 7 dagen na het onstaan van de laatste waterpokken. Dit kan dus vrij lang zijn.

Besmetting moeilijk te voorkomen
    De besmetting verloopt overigens voornamelijk via uitgeademde vochtdruppels en is dus zeer moeilijk te voorkomen. Een andere reden waarom besmetting moeilijk is te voorkomen, is het feit dat de ziekte reeds besmettelijk is voordat er sprake is van huidafwijkingen. Je kunt dus niet weten dat iemand de ziekte heeft terwijl de persoon al wel besmettelijk is.

Cynthia, lekker, een stukje fietsen.

Noura, wij vinden de wok ook ideaal mét kinderen. Oudere kinderen kunnen daar gewoon een beetje rondlopen. En als kleine kinderen eens wat herrie maken is het ook geen probleem omdat het er al wat rumoerig is.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    noralien, maar af en toe is het wel eens fijn om samen ergens heen te gaan.

heb daarnet kruidvat gebeld, wij hadden daar de beker van nuby met rietje gehaald, maar als je hem schuin houd, loopt alles er zo uit tussen de schroefrand door. we mogen hem komen omruilen. toch wel fijn. want dat geknoei is ook niet alles

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zeker weten ;) :D

14. Niet meer actief

ruth heeft maar paar kleine vlekjes gehad dus die krijgt t nog wel een keer ben ik bang voor....

15. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

noralien; ja dat is zeker zo hoor, merk dat het zo af en toe de kop op steekt, heb een tijd geleden er ff helemaal doorheen gezeten, en me er toen 'overheen' gezet. maar nu is het toch weer ff teveel qua vermoeidheid af en toe, dus hier hoop ik echt heeeel hard ;)
    ik kan me zeker voorstellen dat je dit geen prettig gevoel vind daarentegen weer wel dat je het in het begin verzwegen hebt, het is zo dubbel allemaal....
    druk maar gezellig weekend zo te zien, veel plezier

duckie; hihi nee hoor, het is wel ookbeen keer in mijn hoofd opgekomen, van het zal toch niet komen van het dekbedje he? nee want vanacht is hij 1 keer wakker geworden om 22.30 en 1 keer om 00.30 uur en ook onder het dekbedje ;) vervolgens heeft hij tot 8.00 uur geslapen,
    gezellig zo met zijn drietjes spelen hoor,

slingding; ook een druk weekend zo te horen

eve; jeetje wat balen zeg, 3e meeting van saar of...heb je die van duckie ook meegerekent. vervelend hoor maar het gaat vast des te gezelliger worden wanneer jullie elkaar wel zien.

lola; toch wel fijn dat dat is teruggevonden, oke liever ook de laptop maar aantekeningen zijn soms ook erg belangrijk. lekker dat jij een besluit hebt genomen zo hoor

wij gaan vandaag naar vrienden toe, gewoon ff bakkie doen en evt daar eten maar dit hangt af hoe laat en hoe orlando het doet dus dat zien we nog wel. verder hier daar de dierenarts geweest voor de controles en entingen van alle dieren, ook weer ontwormingskuurtjes gehaald, en voer. bijna 200 euries :confused: maar heb wel voorlopig ff genoeg entingen gehad.

gr saskia

16. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Eve: Dus toch de waterpokken. Ik raad je echt de havermout aan, want bij Demi was het in nog geen week over. Je ziet alleen nog wel steeds vlekjes op de plekken waar de waterpokken hebben gezeten, maar ik begreep van Lola en Janette dat dat nog wel even kan duren. Balen dat je meeting met Saar nu misschien geen doorgang kan vinden.

@Melliemel: Balen dat Orlando toch weer wakker is geweest, maar wel lekker dat hij tot 8.00 uur heeft doorgeslapen. Demi is de laatste tijd 's ochtends weer wat vroeger wakker. Het is een tijd lang echt tussen 8.00 en 9.00 uur geweest, vanochtend was het 7.15 uur, maar dat vind ik nog wel een prima tijd.

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal,

Sorry beetje druk druk dus ff weinig tijd. Kom later weer reageren. We zijn gisteren geweest kijken naar tuintegels en vandaag bezig geweest aan de zolder. Sara en Koen zijn vandaag een dagje bij opa en oma zodat Steef en ik even vooruit kunnen.
    Helaas een erg slechte nacht achter de rug. Koen was al de hele avond aan het spoken en vannacht ook heel vaak wakker geweest :( Misschien van de prikjes? Misschien aankomende tandjes? Hij zevert namelijk ontzettend veel.

Ik kom gauw weer langs. Ga nu douchen. We hebben vanochtend een muurtje op de zolder gesloopt en zijn nogal stoffig :(

Gr Otje

18. Hallo allemaal,

hier ben ik weer!

Stage is dus gedaan. Alles is heel erg goed verlopen en het was een zeer fijne (maar erg drukke tijd).

Nu moet ik nog mijn stagekaften wat bewerken en dan dien ik ze in. Dus gewoon rustig aan nu.

De rest doe ik in 2de zittijd, dat wil zeggen in de zomer. Gelukkig is dat sowieso niet meer zoveel.

Nu ben ik begonnen met rommelen. Deze voormiddag hebben we de garage uitgemest. Ben krijgt namelijk zijn auto op dinsdag, en die moet natuurlijk in de garage passen.

Morgen doen we verder met de bureau en dan krijgen jullie de voor- en nafoto's.

Met Liene gaat alles goed. Ze is zeer hard gegroeid en zit nu in maatje 80. Binnen 2 weken moeten we naar kind en gezin en kan ik jullie de officiele cijfers geven. :D

Ze begint nu ook meer en meer te 'babbelen'. We hebben nu een landschildpad in huis en als ze die wil zien, zegt ze 'sjilpa'. En ze duwt ook constant op onze neus en zegt dan zeer trots 'neu'. :D

Ook met mij en de zwangerschap is alles oké. Ik moet nu gewoon een eetdagboek bijhouden en zo dus zien of ik voldoende (dit wil zeggen regelmatig genoeg) eet. Dus ik zit hier nu met een kommetje chips.

Ik zal snel een buikfoto plaatsen, want die is ook weer hard gegroeid.

Ik ga dit al even plaatsen en dan bijlezen!
    Ben benieuwd hoe het met jullie is.

Fynn heeft de windpokken heb ik via sms vernomen... :( Jammer van onze meeting...
    Hopelijk vinden we snel een nieuwe datum...

Saartje

19. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Otje: ook hier zijn we weer druk aan het klussen. Onze zolder wordt maandag gestucd. De stucadoor is gisteren al langsgeweest om de muren voor te lijmen. En dan komt de ergste klus er nog aan, een vaste trap naar zolder maken. Maar daar denk ik nog maar ff niet aan.

Ik kom nog even een paar foto's spammen:

20. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Bij Hullie:

Deel Deze Pagina