December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
  2. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
  3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Saar, leuk weer iets van je te horen! Ik zie dat je alweer bijna 32 weken bent. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Ik ben benieuwd naar de foto's!

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zo, heb inmiddels calendula-emulsie van VSM en havermout in huis. Net al alle pokjes ingesmeerd. Vanavond een badje havermout.

@Duckie: Fynn is de laatste tijd ook weer vroeger wakker. Zo rond 6.30 terwijl het een hele tijd rond 7.30 is geweest :( Wat staat dat paars mooi bij Demi! Weet je wat ik ook zo leuk aan haar vind? Dat ze zo rustig en serieus kan kijken. Je ziet gewoon dat ze heel relaxed is. Vind haar echt een lieverd.

@Duckie/Otje/Karin: Succes met al het geklus!

@Saar: Gezellig dat je er weer bent en fijn dat alles goed gaat met jullie! Fynn is (nog) niet ziek van de waterpokken. Dus wat dat betreft mag je van mij komen hoor. Maar kan me zo voorstellen dat je het niet prettig vindt voor Liene. Voor het brusje is het volgens mij niet echt gevaarlijk. Denk dat een nieuwe datum wat lastig zal worden. Ik kan pas vanaf 15 april weer op een dinsdag. En dat wordt wel erg dicht op je uitgerekende datum. Het zal dus wel een kraamvisite worden :D

5. Eve, de datums zijn bekend lees ik. Ik schijf ze op en probeer erbij te zijn... Voor de mammeeting heb ik wel een vraagje... Is het een probleem voor iemand mocht dan eventueel ons kleine prulletje meekomen?
    En je moet je toch niet schuldig voelen dat niet iedereen kan? Kan jij toch niet aan doen? We zouden gewoon al wat verder moeten plannen, dan kan vast iedereen wel.
    Wat gaan we trouwens doen?

Bianca, wat erg van je schoonzus... Zoiets kan je nu (en trouwens altijd) wel missen. Geniet maar van je gezinnetje! 3

Gnessy, hopelijk komt het snel goed met je cyclus. Heeft Eg zijn zaad al laten onderzoeken nu?

Noura, kan me goed voorstellen dat het voelen van leven je wat gerust stelt.
    Net de foto van je buikje gezien. Net zo bescheiden als met Saf. Ik herinner me de foto's nog. Geniet ervan!

Lola, wil wel een privé-meeting met je doen hoor? Ik hoor het wel!

Eve, wij hebben 2 pc's en Ben brengt soms een laptop mee van het werk. Als ict'er zit hij natuurlijk wel bij de bron.

Karin, wat een gewelig nieuws van je 20-weken echo. 't Blijft toch even spannend als je daar dan ligt...

Cynthia, gefeliciteerd met je vriendin... en wat bijzonder dat jij, na de ouders, de eerste bent die het mag zien.

Even dit al plaatsen, ben bang dat er anders zo dadelijk iets mis gaat gaan...

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    heee saar, wat leuk dat je er weer bent, en fijn te horen dat het goed gaat.
    en jij gaat echt de laatste weekjes in he, goh wat gaat dat hard, ben heel benieuwd naar je buikje

duckie, hier zat bij ons de vaste trap in een dag erin, viel mij reuze mee. en wat een mooie fotos zeg!

eve fijn dat je spulletjes in huis hebt voor de waterpokken, ik hoop voor fynn dat het hem helpt

otje succes met verbouwen

dat is een leuk bedragje saskia, maar dan ben je er voorlopig ook weer vanaf

7. Zo, reageer weer verder. Moet wel 30 pagina's bijlezen... En heb er dus al 3 gedaan! :D

Gelukkig heb ik tijd. Ben is voetballen en Liene slaapt. Ik ga wel even een tasje koffie halen, want mijn kommetje chips is dus al op...

Zo... heb er ook maar meteen een wafel bijgenomen. Kwestie van de suiker goed hoog te houden ;).

Karin, mooie echo-foto's... Ik zou me geen zorgen maken om het stuitliggen. 't Is toch pas vanaf 36 weken dat ze best goed liggen?

Cynthia, zarelda is een heel speciale naam. Hoe zijn de ouders erbij gekomen?
    Proficiat met de eerste prijs! Kan trouwens niet anders ook... wat een geweldige foto!

Noura, nog een hele dikke proficiat met je verjaardag!

Irma, ook nog een proficiat!

Karin, Liene wil ook nog alleen zelf eten. Soms lukt het als het 'prikdingen' zijn, maar spaghetti enzo wil ze ook zelf doen... En dat lukt dus niet! Maar helpen... Niks van!
    Dus laten we haar amar wat doen.
    In 'oei ik groei' stond trouwens de tip een plastic zak onder de kinderstoel te leggen. Dus ik ga er maar vanuit dat het alombekend probleem is. :)

Lola, zie in je onderschrift staan 'VP'... wat is dit?

Weer even plaatsen...

8. Eerst zien jullie me 3 weken niet, en nu zien jullie het ene na het andere berichtje van me... :oops: Straks zijn jullie me alweer beu.

Noralien, wat oneerlijk! Bah! Ik word er een beetje boos van, al helpt dat dus helemaal niets!

Irma, veel sterkte met je vader! En ook veel succes met de behandelingen!

Duckie, de icsi-vrienden van ons hadden vorige week de tweede poging en die is jammer genoeg ook mislukt. :(

Lola, waar is Loohorst... Wij gaan morgen nl zwemmen. Ik kan natuurlijk ook googlen! :oops: Superleuke zwemfoto's trouwens!

Janette, leuk van je om die lijst te plaatsen. Trouwens onze meisjesnaam staat er dus tussen!

Noralien, goed hoor, hier de meeting! :D Moet ik lekker niet rijden!

Otje, eerst meeten hoger in 't land, dan lager en dan in't buitenland? ;)

Janette, wat een leuk kapsel! En wat een berg tandjes al! Wow!

Gnessy, hier mag Liene ook geen koffie drinken. Ze wil ook altijd hoor, maar ze wil alles drinken wat ze ziet. Koffie, thee, melk, bier... Maar sommige dingen zijn alleen voor mama en papa zeggen we dan. Dus koffie, alcoholische dranken en frisdranken.

Willen jullie eens even stoppen met maar bij te schrijven... Ik geraak nooit ingehaald zo! ;)

Oei, Liene wordt net wakker... Dat is zo niet 'gepland'.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    vruchtwaterpunctie saar

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, het klussen voor vandaag is gedaan. Ben net fris gedouched en Steef staat er nu onder. Koen is ook weer thuis. :( Helaas nog helemaal niet goed in zijn vel vandaag. Mijn moeder heeft wat met hem gewandeld vandaag maar hij is nogal huilerig. Eten gaat ook erg moeizaam de laatste dagen. Je zou denken dat hij last heeft van zijn tandjes maar echt diaree of andere tekenen daarvan heeft hij niet.
    Hij heeft natuurlijk woensdag zijn prikjes gehad. Ik weet ook niet of het daarvan is.
    Na de slechte nacht heeft hij vanochtend geslapen van 11.45 tot 12.45. Dacht dat hij nu wel moe zou zijn dus net in bed gelegd. Helaas doet hij niets dan huilen. Erg moeilijk. :( Hoop echt dat hij zich snel beter voelt en dat de komende nacht iets rustiger is dan de vorige...

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Net even met m'n moeder gebeld en we hebben besloten om Fynn toch maar bij haar uit de buurt te houden. Ze is de laatste tijd veel ziek en heeft momenteel een lage weerstand. Willen dus echt het risico niet lopen dat ze gordelroos krijgt. Nu maar hopen dat ze vd week niet al besmet is. M'n vader heeft al gordelroos gehad dus die komt zo even langs. Moet daarna wel heel goed z'n handen wassen. Dat zal toch wel goed zijn? Wel gek hoor. Normaal ziet m'n moeder Fynn 4x per week. En nu dus niet totdat het laatste blaasje is ingedroogd. Hoop dat dat snel gaat.

@Saar: Leuk om nog al je reacties te lezen. Sommige dingen was ik al vergeten ;) En ik heb er geen probleem mee als je je prulletje mee neemt. Als ie maar niet huilt ;) We gaan ergens in Utrecht lunchen. Enne...ik neem aan dat onze meeting echt van de baan is? Of twijfel je nog?

@Otje: Koen is weer behoorlijk aan het spoken zeg :( Gisternacht was Fynn rond 4.00 wakker en aan het huilen. Viel pas om 5.30 weer in slaap. Vannacht ging het gelukkig weer goed. Maar ook hij is dus aardig aan het rommelen.

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Net m'n baas gebeld dat ik helaas morgen niet kan komen. Hij is wel heel begripvol maar toch voel ik me bezwaard. Het is nu de 4e dag in 2 weken tijd dat ik vrij heb moeten nemen :(

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Haha, zit hier een beetje gezellig tegen mezelf te praten ;) :)

14. @Duckie & Eve: De vlekjes zijn nog steeds niet helemaal weg. Op het cb vertelde de arts me dat de vlekjes vaak pas in de zomer helemaal verdwijnen...

@Saar: Jeetje, jij schiet ook al hard op. Ik heb je banner een poosje niet gezien en nu is deze 'ineens' al ruim over de 30 weken geschoten... :eek:
    Ik kom straks ook gezellig bij je op kraamvisite hoor!
    Loohorst ligt bij Horst-America, in de peel en VP staat voor vruchtwaterpunctie... :D

@Eve: Wellicht ten overvloede, maar doe de havermout niet rechtstreeks in het water, dat wordt zo'n zooitje! Ik heb de havermout in een washandje gedaan en er toen 'thee' van getrokken. Beetje knijpen en er komt een melkachtige substantie uit je washandje. Jasmijn vond het erg lekker, ze bleef met haar tongetje langs haar lippen likken... :D

@Janette: Nogmaals bedankt voor je citroen-tip! Ging perfect... :D

Ik heb overigens ook geen moeite met een lief klein prulletje op de mama-meeting, alleen met papa's... ;)
    Ik denk alleen wel dat iedereen hem of haar eens lekker wil vasthouden!

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    he saar fijn wat van je te lezen.

ik ben nu even bij mijn ouders,
    kailynn blijft hier onverwachts slapen zodat wij kunnen uitslapen morgen,
    we hebben toch morgen weer een verjaardag bij hun in de buurd zodat we haar weer kunnen halen.
    Het zal de eerste keer zijn dat kailynn hier slaapt zonder ons en ik vindt het wel spannend dit komt door de omstandigheden hier.

ik "spreek" jullie later weer!

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hadden jullie kids koorts tijdens de waterpokken? Fynn heeft nml 39,1

@Lola: We hebben net het havermoutbadje achter de rug. En ik had het keurig in een washandje gedaan :D Daarna nog wat calendula op de ergste plekken. Nu zit z'n rugje overigens ook helemaal onder. Wat gaat dat hard zeg :confused:

En ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor....maar wat was de citroen-tip?

@Cynthia: Hopelijk heeft Kailynn het reuze naar haar zin bij je ouders. Dat zal jou denk ik ook een heel prettig gevoel geven!

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noralien: terugbrengen ging niet meer, is speciaal op bestelling gemaakt :( En het ergste: vandaag bij het in elkaar zetten, blijkt er ook nog een verkeerde deur geleverd te zijn. grr....duurde ongeveer anderhalf uur voor we dat ontdekten...en nu is het maar afwachten voor dat wordt opgelost.
    en vervolgens gingen we nog even Nick's nieuwe bedje in elkaar zetten....daar misten 4 onderdelen van...dus Frank is nog op en neer naar Ikea geweest en in plaats van rond 3-en klaar te zijn, hebben we net zijn bedje pas in elkaar gezet....dat liep dus effe anders dan we dachten.
    hihi ik had mijn verspreking niet eens gezien :)

drukke plannen voor het weekend Noralien. Klinkt erg gezellig. Veel plezier. En ik kan me voorstellen dat het toch prettig is om mensen die dicht bij je staan te vertellen over je miskramen. Ondanks dat dan mensen er weer mee bezigzijn, kunnen ze je ook steun geven als het effe nodig is. Hoewel ik lees dat het ook wel eens te kan zijn....moeilijk.

Eve: er lijkt wel een vloek te zitten op je meetings!
    hoop dat Fynn niet erg ziek wordt van de pokjes.

Saar wat fijn dat je stage goed verlopen is. en wat een snelle groei van Liene. Nick heeft nl. nog maatjes 74 aan, hoewel ik hier ook maatjes 80 ben gaan zoeken!
    leuk al dat gebabbel.
    ik zou er geen problemen mee hebben als jij je kleine prul meeneemt naar de mamameeting. Die moet wel op tijd gevoed worden....en ik zou het al erg uniek vinden als jij er dan al weer zou zijn!

Otje Koen is weer flink aan het spoken!

ik heb die citroentip ook gemist....

Nick is vandaag bij mijn ouders geweest zodat wij konden klussen. Mijn pa is vanmiddag hier geweest om te helpen met de deuren van de kast, wat dus toch niet gelukt is...en vervolgens hebben we nog een hele lading afval naar de stort gebracht.
    Nick is wel koortsvrij maar nog niet zijn vrolijke zelfje . Om het minste of geringste is hij aan het huilen en ook loopt hij ineens minder stabiel, waardoor hij vaken boem op zijn billen zit en dan dus weer gaat huilen...Hoop dus da thij snel echt opknapt, hoewel ik denk dat zijn kiezen dwars zitten....

18. Goedemorgen allemaal,

zo... iedereen slaapt hier nog. Ik ga even komen verder bijlezen. Ik heb net een tasje koffie genomen.

Ben ook eieren aan het hard koken, kan ik er dadelijk surimi-salade van maken. Mmmm, en dan met pas afgebakken pistolees en een glaasje versgeperst fruitsap... Heb er al zin in!

Nadien dus zwemmen en deze namiddag verder doen met de bureau. De oude kast is uitgeruimd, maar nu moet ze nog uit de bureau en de nieuwe ikea-kast moet nog ineen gezet worden en geplaatst. Dan het leuke deel, het inladen en nadien bewonderen! :)

Saskia, wat een stoere foto's van Orlando op de moto. Hij 'past' er echt op...

Bianca, ik wil ook wel op kraamvisite komen eigenlijk. Je Gijsje komen bewonderen... Maar ik kijk eerst eens hoe ver het juist is. Oké?

Lola, gefeliciteerd met de examenuitslagen!

Wat een boel minimeetings die worden afgezegd door ziekte... Jammer.
    Eve, wij gaan dus ook niet komen. Langs de ene kant zou het misschien goed zijn dat Liene de windpokken krijgt op zo'n jonge leeftijd. Maar om ze nu 'express' ziek te laten worden...
    Pb je me anders nieuwe data, dan kunnen we snel weer afspreken... Want van mijn 'strenge man ;) ' mag ik niet meer naar Den Haag rijden na een bepaalde tijd. Wel lief natuurlijk :D.

Debbie, nog een hele dikke proficiat met je nieuwe huisje! Geniet ervan!

Lianne, ik zou zorgen dat je steeds goed uitlegt wat er zich afspeelde

voor je de foto van Dimphy in de bench aan mensen toont. :D :D

Lola, wat zielig voor de bejaarde dame... Zo aan je einde moeten komen na een lang leven... Zal ook wel schrikken geweest zijn voor de mensen die haar vonden.

Noralien, lees net je bezoek aan de ha. Klinkt idd positief, zeker als de ha zo'n bewoording durft gebruiken als 'geld op zetten'.
    Ik duim voor je! Veel sterkte in deze onzekere tijd!

Noura, het is idd een raar gevoel als je gezichten kan kleven op mensen uit krantenberichten. Dan lijkt het ineens een stuk dichter bij huis.

Vales, ze worden idd snel. Vorige week liep Liene hier de oprit af. Ik dacht: "ik ga alvast in de goot staan, want daar gaat het ineens hard naar beneden en dan gaat ze zich niet kunnen houden." Dus ik sta daar, zie ik de buurvrouw iets doen, ik kijk dus 1 sec niet naar Liene en in die tijd bereikte ze dus de goot met de voorspelde gevolgen. Dus ze viel vlak naast mijn voeten, heel hard met haar hoofd de goot in....

Saskia, bah... wat een nare opmerkingen van je schoonvader, en zeker als er een leerling bij staat te kijken. Nu lijkt het me sowieso al niet gemakkelijk om samen te werken met je familie, of schoonfamilie.

Even dit al plaatsen...

19. Zo, deel 2.

Ben kwam net de bureau binnen. Hij gaat naar 'match of the day', een voetbalprogramma op BBC kijken. Leuk... :( Tja, we hebben dus allebei andere liefhebberijen. Dat is duidelijk.

Otje, ik heb ook, tegen beter weten, even proberen te luisteren. Soms versta dus een woordje... 'Oma' bijvoorbeeld :D. En het mopje waarom de mensen lachen, heb ik dus even gemist.
    Maar wat brengt Sarah het leuk seg!
    Ah, daar is de vertaling van het mopje... Leuk gedichtje.

Noura, bah, zo'n reacties zou ik ook niet van houden... Stel me direct een griezel voor.

Lies, leuk dat je van je vakantie hebt genoten. Jammer van Thijs dat hij ziek werd. Zal je dan weer zien... Gelukkig had hij goede verzorgers.

Ik lees ober de psz, ik vind dat echt gek allemaal. Zo heel anders dan hier bij ons. Gelukkig maar, want anders deed ik echt mijn studie voor niks :D.

Noralien, lees net van je test... Oh meid toch, wat een onzekerheid... Hopelijk hoor je snel iets van de ha en kan een echo (hopelijke positieve) bevestiging geven. Nu weet je gewoon niets...

En als je zo'n gevoel krijgt van je ha, zou ik ook zorgen dat ik ergens anders terecht kan. Ook weer anders als bij ons, hier kies je gewoon je arts en je betlt hem op als je ziek bent.
    Maar daar ben jij dus niets mee, hopelijk vind je snel een goede, begrijpende, meelevende arts.

Debbie, leuke foto's van Thijmen zijn kamertje. Wat een frisse kleurtjes op de muur. En idd een prachtig uitzicht.

Noralien, dat aanwijzen wat niet mag doet Liene ook. En volgens mijn schoonouders en ouders, vertelt ze ook braaf aan hen wat hier mag als wij weg zijn. Dus dan komen ze babysitten en dan gaat Liene bijvoorbeeld naar de afstandsbedieningen en zegt dan 'NEE' en schudt dan ook met haar vingertje. :D

Lola, Japie is volgens mij de krekel van Pinokkio als ik me niet vergis...

Janette en Otje, veel succes met de sollicitaties!

Cynthia, wat een 'grote' foto al. Wij gaan een van de dagen ook een zeteltje halen voor Liene. Hier in de meubelzaak hebben ze er blijkbaar voor 20 euro. Dus even kijken.

Lianne, bah... de hele tekst weg... Ik heb dit ook al een paar keer gehad en plaats nu dus maar in een paar kortere berichtjes...

Karin, wow, zo'n (en zelf zwangere) klusjesvrouw onder ons. Kan je straks lekker opscheppen tegen Frank.

Hier gaat het naar de kapper gaan geweldig goed. Toevallig zijn we woensdag nog geweest en Liene bleef muisstil zitten en keek de hele tijd in de spiegel. Toen we aan de kassa stonden om af te rekenen, zat ze bij Ben op de arm en wees ze de hele tijd naar de spiegel. Ben dus weer terug en toen bewonderde ze haar eigen zelf. Echt lachen naar de spiegel en wat schudden met haar hoofdje... :D

Duckie, wat een leuke foto's van Demi.

Eve, lees net van de datum... Dat ga ik dus niet meer 'mogen', en ook niet meer doen. Voor kraamvisite ben je natuurlijk welkom.

Noura, bedankt voor de 'vertaling'van VP... :oops: sorry Lola, had ik evne niet aan gedacht...

Zo ben helemaal bij. Ga even googlen naar die Loohorst. We gaan dan sewwes zwemmen, na het ontbijt als ons luierd ook opstaat :). Want ja, ze slaapt nog steeds tot half 10, 10u 's morgens.

Vanaf nu ben ik er dus weer helemaal...
    Saartje

20. Want eerlijk gezegd, heb ik jullie wel erg hard gemist. Dan weet je toch pas dat jullie echte vriendinnen zijn...

Deel Deze Pagina