December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ja, kun je nagaan hoe hij er straks uitziet als het korstjes zijn ;) Dit is dus wss nog niet m'n definitieve inzending voor de wedstrijd :)

Wel leuk om straks ook een collage te maken van alle pokken-kindjes!

2. Niet meer actief

hahahaha zou het?

Dan miss die van mij net hun plekje op de collage..... of je moet die plekken van jor zijn rug mee rekenen.....

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Gnessy: Schattig dat staartje.

@Saar: Da's wel een hele flinke klus, alles bijlezen en reageren. Ik heb jou ook gemist hier. Wil ook graag nog een keer met je meeten, maar misschien is het dan slim om dat dadelijk te doen als de kleine ukkepuk geboren is, dan kom ik bij je op kraamvisite. Hoe was het zwemmen? Wat ontzettend balen dat ook de tweede icsi poging is mislukt van jullie vrienden :cry: :cry:

@Noura: Het gaat hier helaas niet alleen om het plaatsen van de vaste trap. Het luik zit nu op een slaapkamer en wordt daar dichtgemaakt. De vaste trap komt op de plek waar we nu een hokje hebben voor de cv-ketel, wasmachine en droger. Maar daar moeten we dus nog gaan breken en de cv en zo moet dus ook naar boven. Ben bang dat het dus wel wat langer gaat duren, maar komt wel goed. Het ergste vind ik altijd de rommel die het met zich meebrengt.

@Otje: hoe is 't met koen?

@Eve: Dank je :oops: .Demi is inderdaad erg relaxed, al heeft ze de laatste week ook af en toe echt haar buien. Moet daar echt aan wennen. Maar het is zeker een lieverd hoor ;)
    En voor wat betreft je werk: Als kids ziek zijn dan is werk en prive een moeilijke combinatie :( . Houd je wel nog een beetje vrije dagen over? Zou zonde zijn dat die zo allemaal op gaan.
    De waterpokjes hebben Fynn goed te pakken, maar ik denk niet dat jij het nog gaat krijgen hoor. Want ik neem aan dat je er in je jeugd toch wel vaker al mee in aanraking bent gekomen. Ik hoor wel vaker dat kinderen er maar heel weinig krijgen.

Voor wat betreft waterpokken, hier een foto van Demi, voor de verkiezing:

Maar hier was het eigenlijk al een heel stuk minder. Dus met deze foto gaat ze die verkiezing niet winnen :)
    Demi zat flink vol, met name op haar romp en hoofd, maar het heeft al met al nog geen week geduurd. Ze heeft er geen last van gehad, en ook geen koorts. Heb wel het idee dat de oostenrijkse berglucht en het lekkere zonnetje daar, daar wel aan mee hebben geholpen. En de havermout ook.

Wat hebben er veel dames uitgeslapen vandaag. Ik was gewoon om 7.00 uur wakker. We sliepen met Demi op 1 kamer en jeroen moesten allebei heel nodig plassen en toen werd Demi dus wakker.

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal!

Hier wederom een slechte nacht gehad. Koen is weeeeeer verschillende keren wakker geweest dus wij ook :( Vanochtend om 5.30 bleeeef hij huilen dus toen maar bij ons in bed gepakt en hebben we nog met ons 3tjes geslapen tot 8.30 uur. Misschien niet zo slim om hem steeds bij ons te leggen maar ja... in zo'n gebroken nacht wil je het liefst nog even slapen natuurlijk.
    Hoop echt dat hij zich snel weer wat beter voelt. Echt ziek is hij niet. Geen koorts of iets. Wel zevert hij ontzettend veel en eet nog steeds weinig tot slecht.

Ik kom even reageren want volgens mij lig ik een beetje achter... Koen ligt nu in bed vanaf 15.15 uur.

Noralien: leuk hoor om zo te lezen over Jikke! Dat mag hoor! ;)
    Fijn dat je toch naar de gyn mag voor een echo/onderzoek! Dan heb je tenminste wel duidelijkheid.
    MMMMMM wokken! Altijd lekker. Wij (steef en ik) gaan binnenkort ook weer met mijn zus en haar vriend.
    Dolfinarium is errug leuk! Wij hebben hier nog vrijkaartjes liggen en gaan er waarschijnlijk in de meivakantie heen.

Lola: Hihihi wat grappig dat Jasmijn "japie" zegt. Ben je er al achter waar ze dat van heeft?
    Oeiii wat lullig zeg van die achterruit! Daar zit je niet op te wachten natuurlijk.
    Fijn dat je toch nog wel kon die avond.

Noura: Fijn dat alles goed was bij de VK! Hopelijk geen zw.suiker.
    Goh ik lees dat Saf en Koen even lang zijn, alleen zo'n kleine 4 ons verschil. Grappig zeg, hoe dat weer bij elkaar komt!

Janette: Wat leuk dat je zo snel op gesprek mocht! :D Das echt positief. Hopelijk mag er beginnen.
    Oh mooi! Binnenkort nog een sollicitatie lees ik!

Eve: Och jee, ontstoken oogjes en waterpokken :( Das niet zo mooi. Beterschap!

Duikster: oef wat een gedoe met die kast! Gelukkig was Nick erg lief.

Saskia: Oei, wat een duur bezoek zeg aan de dierenarts! :confused:
    Gelukkig slaapt Orlando weer goed!

Saar: leuk om weer iets van je te horen! Fijn ook dat alles goed gaat. En wauw, 32 weken alweer! Nog maar eventjes zeg!

Duckie: Jullie ook succes met klussen!

Sorry... moet gaan... Koen huilt :( :( :(

5. Als je het hebt over 'pokken-kindjes', dan hoop ik toch dat je het hebt over kindjes die waterpokken hebben gehad, want ik vind alle kindjes hier erg lief... ;)

Maar naar aanleiding van wat Duckie schrijft over Demi, weet de rest nu wat er te zijner tijd te doen staat: De bergen in met kindjes met waterpokken... :D ! Demi heeft trouwens ook best veel pokjes in haar gezicht, daar viel het bij Jasmijn nog erg mee gelukkig! Heeft Demi ook littekentjes over gehouden aan de waterpokken? Jasmijn heeft 2 putjes, een grote op haar slaap (daar waar ik een pokje open drukte toen ik nog niet wist dat het een waterpokje was) en eentje op haar voorhoofd...

Ik heb vannacht trouwens ook met Jasmijn beneden gezeten. Tegen 3.30 uur werd ze hard huilend wakker, maar eenmaal beneden leek het verdriet toch wel erg mee te vallen en was ze meteen vrolijk. Terug in bed begon ze weer te huilen. Tja, mevrouw had dus duidelijk andere plannen dan slapen... :rolleyes:
    Maar moeders is er niet 'ingetrapt' en nog geen 5 minuten later was het stil... :D

Maar wanneer zoiets één keer gebeurt in een nacht, is dat nog goed te doen. Maar wanneer je er - zoals Otje vannacht - meerdere keren uit moet, dan is dat wat minder... :evil:

Tja... en waar 'Japie' vandaan komt? Ik weet het nog steeds niet! Wel viel me vanmorgen op dat ze 'mammie' zei in plaats van 'mama' en dat wel een keer of vijf achter elkaar. Misschien dat 'Japie' en samenvoeging is van 'ja' (wat ze doorlopend zegt) en 'ie'...

We kunnen met Jasmijn inmiddels al 'echte' gesprekken voeren. Op iedere zin die vragend klinkt, geeft ze namelijk 'ja' als antwoord. Als je de vragen dus een beetje goed stelt, heb je dus zo een heel gesprek. Echt heel schattig... :D !

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Duckie: Dit is de 4e vrije dag die ik heb moeten opnemen. En zoals het er nu uitziet komt morgen daar ook nog bij. Tja, zo gaat het idd wel hard met m'n vakantiedagen. En het jaar is nog maar net begonnen. Maar ja, ik heb geen keus. Het schijnt idd heel erg zeldzaam te zijn om een 2e keer waterpokken te krijgen. Maar ja, soms zie ik wel es beren op de weg. En de foto van Demi is zeker een kanshebber :D

@Otje: Balen zeg dat Koen nog steeds zo aan het spoken is. Weet helaas hoe het voelt :( Hoop dat je er achter komt wat hem scheelt of dat het gewoon heel snel weer over is.

@Lola: Ik noem Fynn nu m'n pokke(n)jong :D En ik had erg gehoopt dat z'n gezichtje gespaard zou blijven maar helaas. Wanneer begint het eigenlijk te jeuken? Leuk dat gebrabbel. Ze beginnen steeds duidelijker te praten. Fynn zei vanavond ineens 'op' toen z'n bordje leeg was :D

Verder is hij helaas echt niet lekker van die snert pokken. Heeft nog steeds koorts en is heel erg hangerig. Z'n oogjes zijn nog steeds onstoken en het snot en kwijl druipen er aan alle kanten uit. Hij ziet er echt niet uit. Vanmiddag ook maar een krap uurtje geslapen. Gelukkig eet en drinkt hij wel goed. Als hij morgen nog zo is kan hij niet naar het kdv. Wil iemand van jullie mss m'n baas bellen? ;)

Nou, ik ga zo maar weer es een havermout badje maken. Fynn zit al behoorlijk te geeuwen nml. Hij gaat het denk ik niet redden tot z'n normale bedtijd. Hoop alleen niet dat hij dan morgen extreem vroeg wakker is :(

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Mag deze met de wedstrijd meedoen?

enne eve ik wil je baas wel bellen hoor..... ;)

zo we gaan aan het eten ...mss dat ik later nog terug kom

8. @Janette: Ja hoor! Zal ik om het kwartet compleet te maken ook nog maar eens een foto van mijn 'pokkenkind' plaatsen...?

Jullie zien het: Wat het aantal vlekjes in het gezicht betreft, gaat Jasmijn het dus écht niet winnen... ;)
    Persoonlijk denk ik dat Teun in zijn gezicht de winnaar is, tenzij Fynn er morgen nog een aantal bij krijgt...

@Eve: De vlekjes gaan jeuken als er korstjes op komen.

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    :whistle: :whistle: dan wint Teun zijn eerste wedstrijd..... hellaas jammer dat het met de pokken moet..... ;)

Otje hoop dta koen snel zijn ritme weer vind....hoe staat het met jou sollicitatie's?

Met Teun kan je ook al "gesprekken"voeren al zegt hij wel overal uit op...ook als de tv aan moet is het uit....maar als je dan vraag moet hij aan dan is het ja.....
    ook als het bed tijd is en we vragen gaan we slapen zegt hij ja en kruipt naar de deur.....

voor de rest hier weing gedaan...vanmiddag ff naar me ouders op de koffie geweest en afgesproken dat ze hier woensdagavond maar eten als me vader en WIjnand naar d evoetbal gaan... brengen ze gelijk teun thuis...scheelt ons weer heen en weer rijden en me vader komt toch naar hier..nu me moeder ook dus zit ik ook weer gezellig......

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ahh ik zie allemaal "pokken" kindertjes....
    zo zielig....

we zijn weer helemaal thuis gesetteld.
    Arno is weer eens snot en snot verkouden en zit te stomen. ik ben ondertussen ook al 8 weken aan het snotteren en het wil niet weg soms is het bijna weg maar helaas komt het dan weet terug.

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Het klinkt mss stom maar ik stond net bijna te huilen toen ik Fynn in bad deed. Vind het zo'n naar gezicht al die vuurrode plekken :(

Eenmaal in bed wilde hij niet slapen en lag alleen maar keihard te huilen. Laat hem nu nog maar ff spelen in de hoop dat hij zo echt moe wordt en om 20.00 gaat slapen. Hij heeft overigens 39,3 koorts. Is dat niet een beetje hoog?

Op de foto zien de pokken er een stuk minder rood uit...

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag

De zeehond voelt zich zo te zien ook niet helemaal jofel meer ;) :)

p.s. z'n rugje ziet er ook zo uit. En ik ontdekte net ook al plekjes op armen en benen..

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Teun z'n gezicht zat behoorlijk vol zeg! Hij is idd de winnaar. En hoop dat hij dat blijft ;)

@Cynthia: Fijn al die verkoudheden :( Denk dat we dat met z'n allen echt spuugzat zijn nu. Beterschap!

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Eve: heb je Fynn een zetpil gegeven? dan wil de koorts vaak snel zakken. Nick had hier van de week 40.1 in de avond, maar de volgende ochtend was het nog maar 37.7. Bij kinderen kan het snel op en neer gaan met koorts.

Nick was vandaag ook echt gezellig....grrr. Vanaf het moment dat hij wakker was, tot hij net naar bed ging was het brullen om niets, voortdurend hangen om je heen en niks is goed. Vanmiddag op de verjaardag liet hij zich gelukkig nog van een iets betere kant zien, maar was het ook snel huilen. We bleven daar eten, maar dat was een groot drama. Nick was echt te moe, ondanks normale etenstijd en het was alleen maar brullen. Snel onze borden leeggegeten en Nick naar huis gebracht en in bed gelegd. Hoop dat hij lekker tot morgenochtend normale tijd slaapt.
    Vanmiddag heeft hij voor het eerst in zijn peuterbed geslapen en dat ging prima. Wel werd hij wakker met een been over het rekje wat hem tegen zou moeten houden, dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Als zijn kast er is en zijn kamer wat meer is ingericht gaan we proberen hem helemaal over te leggen in zijn nieuwe bed, maar tot die tijd blijft hij in elk geval de nachten wel in zijn ledikantje.

15. Niet meer actief

das op tijd uit t ledikantje dan......

Jor is hier gewoon in 1x op een normaal bed gegaan en geen tussen maat. Eerst dat ik dat hij vaak eruit zou vallen. tot op heden is het nog maar 1x gebeurd. En hij slaapt sinds mnd of 3 op bovenste bed van stapelbed en daar is ie ook niet uitgevallen. Jor was wel 2 jr en 9 mnd toen ie over ging naar gewoon bed....
    Ruth blijft er ook nogwel een poos in.....

16. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Duikster, heel herkenbaar dat stemminkje van Nick....
    Dimphy heeft al bijna 2 weken die stemming, veel an je benen hangen, jengelen...
    Erg vermoeiend, het is een pittig meisje..
    Ze is niet bang, en heeft een sterke eigen wil.
    Als ze haar zin niet krijgt, zet ze het op het gillen, als ze je ziet eten wil zij ook... etc..
    Ben soms echt blij als ze op bed ligt.
    Maar ik vind haar nog wel heel leuk en lief hoor ;)

Vandaag via mp een grote ballenbaan van fisher price gekocht, viel erg in de smaak bij beide dames.

Ach,,,,die vlekjes allemaal.......
    Wel heel schattig die foto's...

Saar, welkom terug, en lief dat je iedereen even een berichtje terug gaf.

Cynthia, weer opgeknapt?

I heb gisteren ineens door enn kramp in mijn kuit, een voetblessure? :confused:
    Ik heb echt moeite met lopen, en mijn hele voet doet pijn.
    gelukkig is het al iets minder dan vanochtend, moest morgen werken, maar moet maar even rustig aan doen, dan kan ik missschien dinsdag weer werken.

Eve, Ik zou ook gewoon een zetpilletje geven..kan hij hopelijk lekker slapen.
    Sterkte..

17. @Slingding: Dan zijn jij en Arno dus 'snotjongen'... ;)
    Maar het is echt niet lachen hoor, wanneer een verkoudheid zó lang duurt. Beterschap!

@Eve: Een kind met waterpokken 'mag' tot 40 graden koorts hebben, las ik op internet. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoeveel koorts Jasmijn destijds had, maar zeker geen 40 graden. Zetpillen zijn toen niet nodig geweest...

@Duikster: Oef, dan zul jij wel blij zijn dat Nick inmiddels in bed ligt... ;)

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Eve: oooh Fynn ziet er echt zielig uit zeg!

Ja hoop echt dat Koen zich snel weer de oude voelt. Overdag huilt hij ook om het minste of geringste. In bed leggen was normaal nooit een probleem, nu maakt hij er een heel drama van. Eten doet hij erg slecht (hij was altijd zo'n goede eter). En die nachten :( Het is nu al zo'n 4 nachten op een rij dat hij loopt te spoken en we dus echt verschillende keren eruit kunnen. Vrijdag op zaterdagnacht heeft hij eerst een hele tijd bij ons gelegen. Omdat ik zelf amper kon slapen besloot ik hem tegen 4.20 uur heel voorzichtig terug in bed te leggen in de hoop nog even verder te slapen. Toen werd hij wakker en begon enorm te huilen. Omdat ik het idee had dat hij ook wel een beetje aan het uitproberen is hebben we hem laten huilen. Nou, dat spelletje kende Koen ook zeg. Wat een volhouder! Hij heeft gewoon 50 minuten gehuild. :( Echt heel zielig en heb vaak op het punt gestaan in die 50 minuten om hem eruit te halen. Maar ja... daar went hij dan ook weer aan. :oops: Moeilijk hoor.

Vraagje :rolleyes: Hoe doen jullie dat bij onrustige nachten? Uit bed halen? Bij jullie in bed? Of "even" laten huilen? Ik ben het op dit moment ff goed zat (die gebroken nachten) en daardoor kan je overdag ook gewoon heel weinig hebben. Op het moment dat hij dan bij het ontbijt al begint te zeuren/huilen over de boterham die hij niet wil eten dan zit mijn irritatiegrens al erg hoog. Voel me er heel rot om. :(

Ik heb nog gedacht dat het van de prikken kon zijn. Maar ja... die ene prik zou je pas na 8-10 dagen merken en die andere vrij snel en hij heeft de prikken woensdag gehad. Zou dat nog kunnen?
    Tandjes? Tja zou kunnen. Maar hij heeft helemaal geen diaree of zo.
    Peuterpubertijd? :( Pfff moeilijk hoor...

Sorry voor mijn ego-berichtje :oops:

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Oja, Koen is trouwens sinds vandaag hartstikke hees. :oops: Ik weet wel waarom... :oops:

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ooooh, zie allemaal heel zielige kindjes met waterpokken voorbij komen. Gelukkig hebben de meeste kindjes daarvan het leed al achter de rug :D

Verder niets terug gelezen.

Gisteravond gaan wokken. Reataurant was toch iets minder dan het andere, waar we normaal altijd heen gaan. Maar het was lekker en gezellig!
    Vandaag zouden we naar het dolfinarium gaan, maar daar was het helaas te slecht weer voor. Voorstel om dan naar Nemo in Amsterdam te gaan. Leuk voor mijn neefje en nichtje. Maar mijn zwager kon de teleurstelling dat eht dolfinarium niet door ging, niet omzetten naar een ander leuk dagje uit 8) . Och ja, ze zijn nog ff op bezoek geweest. Daarna zijn we samen met mijn moeder bij het pannenkoekenhuis gaan eten en hebben we mijn moeder terug op de trein gezet.

We hebben haar verteld over onze miskramen. Ze reageerde begripvol wat betreft onze keuze het niet eerder te vertellen. Ik heb eerlijk aangegeven waarom we hiervoor gekozen hebben. We hebben er even over gepraat, maar het heeft het weekend niet overheerst.

Deel Deze Pagina