December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noortje, Van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag!
    Maak er een leuke dag van... :)

2. Wat attent... :D :D :D

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Wat een vreselijke nacht hebben we achter de rug. Fynn heeft maar 2x 30 minuten geslapen (en ik dus ook) :cry: En voor de rest alleen maar gehuild en liggen woelen naast me in bed. Hij had ook 39,7 koorts. Heb van alles geprobeerd maar er was niks met hem te beginnen. Hij is nu nog steeds wakker. Ga zo de ha even bellen en kom later terug om te reageren.

4. Niet meer actief

lola je hebt de eerste grens alweer bereikt. Wat gaat het hard!

Noortje: Gefeliciteerd met je verjaardag. maak er een fijne dag van vandaag....

eve: Beterschap met fynn, als ik dichterbij zou wonen mocht je m ff brengen! Zodat jij kon gaan slapen...

5. Niet meer actief

noortje, al trouwens wat gehoord van de gyn annex huisarts wanneer je terecht kan?

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Moet om 10.20 bij de ha zijn. Ze wil Fynn zien omdat hij mogelijk een oorontsteking heeft. Vannacht zat hij nml ook steeds aan z'n oortjes te trekken en het brullen begint als ik hem neerleg. Net ook geprobeerd of hij wil slapen maar nee hoor. Is toch niet te geloven dat hij nu al vanaf gistermiddag 13.30 wakker is :confused: De pokjes zitten nu zelfs onder z'n voetzolen :(

@Nynke: Bah, wat heb jij het zwaar met Jiri zeg! Zou het graag voor je willen veranderen maar helaas werkt dat niet zo bij die kleintjes.

@Cynthia: Hoe heeft Kailynn het gehad?

@Bianca: Ach nee, Lynn ook nog zo aan het spoken :( Heb echt met je te doen! Misschien moeten we maar es een hotel afhuren en daar dan alle spokende kindjes naar toe brengen en een paar nannies inhuren ;)

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    De stand van vandaag

En ondanks alles toch nog een lachje :)

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
  9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kom later verder reageren want kailynn is het er niet mee eens dat ik hier zit!

Fynn je bent wel heel zielig..
    succes bij de ha

10. @Otje: Jeetje... wat vervelend dat Koen zo ontzettend slecht slaapt. Ik vind het moeilijk om je hier een advies in te geven. Wij hebben tot nu toe pas één keer een periode gehad dat Jasmijn laat in de avond huilend wakker werd (even afkloppen...), maar toen kreeg ik op een gegeven moment ook het idee dat ze ons aan het uitproberen was. Ik kan me nog goed herinneren dat ik Jasmijn één keer zo'n 3 kwartier heb laten huilen, in haar geval hielp dat toen gelukkig en werd het huilen minder. Nu gaat het eigenlijk al een hele poos heel goed, slechts een heel enkele keer wordt Jasmijn 's nachts huilend wakker. En juist omdat het zo weinig voorkomt, ga ik dan ook kijken als het huilen langer dan een paar minuten aanhoudt...
    Ik hoop dat het bij Koen snel beter gaat!

@Noralien: Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je moeder over je miskramen. Het zal toch een opluchting zijn dat je niets meer 'geheim' hoeft te houden...

@Lies: Wel jammer is dat hè, dat je de woorden van je eigen kind niet altijd begrijpt? Zo zegt Jasmijn vaak 'boe', maar ik heb geen idee wat ze ermee bedoelt. 'Petak' zou ik ook niet kunnen thuisbrengen en 'schlotsj' klinkt inderdaad wel lekker. Jammer dat onze kindjes later niet alsnog kunnen vertellen wat ze ermee bedoelden...
    Vervelend probleem, zo'n lekkende badkamervloer! Waar merkte je dat aan, hebben de onderburen een natte plek in hun plafond?

@Nynke: Heb je al eens afgewacht wat Jiri doet wanneer je niet meteen gaat kijken?

@Bianca: Oei, bij jullie is het ook flink 'feest' lees ik. En dan hebben jullie ook nog het probleem dat je zit te hopen dat Gijs niet wakker wordt van Lynn's gehuil, want dan heb je er meteen een probleem bij! Ik hoop dat het snel overwaait! Jasmijn heeft inderdaad ook geregeld driftbuien, alleen niet onder het eten. Eten is tamelijk heilig voor Jasmijn... :oops:

@Eve: Jeetje meid! Hoe meer ik lees, hoe 'erger' de nachten worden. Maar slechts één uurtje slaap voor de hele nacht... :(
    Het kan goed zijn dat Fynn last heeft van jeuk, dan is het inderdaad moeilijk slapen. Sterkte vandaag!
    Ik zie dat Fynn toch nog vlekjes heeft bijgekregen... :(

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    :D Hallo allemaal,

Ik ga zo op iedereen reageren hoor. Maar wil even met blijdschap laten weten dat we vannacht heerlijk hebben geslapen! :D Koen ging gisteren dus 19.45 naar bed. Ik had hier net gepost tegen 21.30 dat het nog rustig was. Nou dat had ik beter niet kunnen zeggen want 5 minuten daarna begon hij te huilen :( Dacht echt: Ojee, dat wordt wederom een slechte nacht. Steef is er heen gegaan en geprobeerd hem te troosten. Lukte niet echt dus hebben we hem maar even laten huilen. Gelukkig was hij ook vrij snel stil. Een uurtje later zijn we zelf naar bed gegaan en heb echt heerlijk geslapen vannacht. Ben vanochtend nog even wakker geweest toen Stefan op stond en daarna weer in slaap gevallen tot 8 uur! :confused: Dwars door de wekker heen! :) Koen heeft geslapen tot 8.15 uur. Hij heeft vanochtend 1 boterham en 1 beker melk op en zit nu heerlijk te spelen! Niets aan het handje. Hopelijk blijft het nu zo.

Noralien: Gefeliciteerd met je verjaardag!

Duckie: Oei, Demi een driftbui! :(

Eve: Ojeetje, heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht nu Fynn zo wakker was? Had hij overdag al veel geslapen?
    Ooooh ik lees net dat je heeeel kort hebt geslapen :( Wat vervelend voor je! Hopelijk kan je vandaag tussendoor even bijtanken?
    Succes bij de HA!

Nynke: Oh jeetje zeg, heb echt met je te doen, 3 weken slechte nachten! Dat moet echt doodvermoeiend zijn. Ik ben het na 4 nachten al duidelijk helemaal beu. Hopelijk gaat het met Jiri snel weer beter.

Bianca: Oooh wat vervelend dat Lynn ook zo aan het spoken is. Wat je beschrijft met het eten: Tis net of je het over Koen hebt! Als hem iets niet zint gaat hij huilen/schreeuwen/krijsen. En het volgende moment eet hij ineens wel of zo! Je snapt er gewoon niets van. Het ergste is ook dat hij vaak wel van ons bord wil eten maar niet van zijn eigen bordje (zit het zelfde op). Het bordje voor zijn neus zetten durf ik echt niet want als Koen in een boze bui is vliegt het bordje door de kamer :(

Lola: Mooie mijlpaal, 12 weken!

Groetjes Otje

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Ik heb alles gelezen, maar het is helaas een beetje teveel geworden om te reageren. Maar vanaf nu gewoon weer bij proberen te houden he,

Ik wil zoieso wel:

Noortje van harte feliciteren met haar 30e verjaardag, maak er een hele leuke dag van meis en vooral lekker genieten.

Eve en Fynn heel veel sterkte, beterschap en gezondheid toe wensen. En jeetje wat ziet arme Fynn eruit op die foto zeg, hopelijk is hij er snel vanaf. Wel lief hoor trouwens dat er ondanks alles toch zo een lief lachje van af kon, echt een lieve foto ondannks alle pokken.

Voor alle andere natuurlijk ook heel erg veel beterschap, en hopelijk spoedig beter nachten.

Zelf denk ik dat Thijmen de waterpokken pas laat zal krijgen, dit omdat hij weinig met kleine kids in aanraking komt natuurlijk en niet naar een kdv of psz gaat nog.

Saar welkom terug, erg leuk dat je er weer bent meis.

Ik heb trouwens ook nog even een vraagje, en een beetje jullie mening nodig wat er aan de hand kan zijn. Er is namelijk het volgende:

Sinds een paar dagen wordt Thijmen in de avond of soms de nacht, echt Hystrisch wakker. Meneer staat dan in ze bed echt te krijsen en te gillen en te huilen, ook slaat hij dan ook ze eigen hoofdje vaak en meestal met 2 handjes. Soms weten we echt niet meer wat we ermee moeten, het is zo zielig en zetpil hebt opzich wel volgens mij maya is ook niet echt de oplossing he. We hebben nog geen dokter gebeld, dit omdat hij overdag gewoon vrolijk is, en hij het eigenlijk alleen doet als die naar bed moet of slapen moet en dus rust. Sebas zei misschien groeiten ze hersentjes wel, of is ze hoofdje aan het groeien en is dit groeipijn... maar kan dat?

En als Thijmen iets doet wat hij niet mag en je straft hem hiervoor, dan gaat ie op ze hoofd slaan of heel hard met ze achterhoofd tegen de grond/commede als die erop ligt aan slaan weet iemand wat je hiermee aan moet? Ik vind het zo zielig en ben soms gewoon bang om te zeggen dat ie iets niet mag doen, omdat ik weet dat hij ze eigen dan weer gaat slaan of ze eigen pijn gaat doen. Ik vind het echt zo vreemd, en snap ook echt niet waarom hij dit doet iemand een idee>?

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Owja en zoals ik dus al zei, Thijmen is verder de hele dag gewoon een heel vrolijk mannetje eigenlijk. Maakt grapjes, heeft lol en lijkt nergens last van te hebben. Jaa behalve als je hem zegt dat iets niet mag, of als die ze zin niet krijgt

14. Niet meer actief

euhhh miss helpt t om hem ze eigen maar een keer flink zeer te doen... Jordy had ook zo'n periode en was niks tegen te doen volgens cb. Maar je moet gewoon consequent blijven, duidelijk nee zeggen en miss er bij uitleggen waarom hij het niet mag. Ruth heeft t namelijk ook, en die laat ik gewoon uitrazen en dan is het weer goed....

Ook die kan heftige driftbuien hebben waar je beetje bang van word.....

15. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Gnessy dank je wel voor je reactie, maar weet je wat het is hij doet ze eigen ook wel flink zeer hoor. En ik vind het echt zielig, vooral als die op de commode ligt en ze hoofd optilt en dan in 1x keihard naar achter laat vallen. Je hoort gewoon echt keihard boem, en 9 van de 10x heb ik net op tijd me hand eronder. Maar als ik die er niet onder heb, nou geheid dat het heel veel zeer doet hoor.

En uitleggen wat ie fout deed, en waarom die het niet mag doe ik zoieso altijd al. Maar nogmaals erg bedankt voor je reactie

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Bedankt voor alle felicitatie's.

Lola, 12 wkn....dat lijkt me een lekker gevoel!

Eve, jeetje :cry: dat is wel heel weinig slaap. Je zou toch zeggen dat Fynn straks als een blok in slaap moet vallen. Fijn dat je bij de arts terecht kunt. En wat ziet ie er zielig uit zeg!

Nynke, pfff vermoeiend, zo'n nachten. Hoop echt dat Jiri snel weer lekker door zal slapen.

Bianca, ook al moeilijke nachten met Lynn. En je zit natuurlijk ook nog met de vnachtvoedingen.....

Otje, fijn dat Koen weer goed geslapen heeft. Mijn ervaring met Jikke is dat het vanaf dan weer beter gaat, dus ik duim voor je.

Wij hebben met Jikke ook periodes gehad dat ze 's nachts wakker werd. Meestal was het dan na een fles goed. We hebben er een tijdje mee geworsteld omdat we haar niet wilden laten wennen aan een fles 's nachts. Maar uiteindelijk hebben we besloten dat los te laten. Hele nachten met haar tobben is meer werk dan de fles uiteindelijk afbouwen. Soms namen we haar eventjes mee naar beneden. Dan werd ze daar rustig (niet ineens heel vrolijk hoor, want dan doet ze 't erom) en kon ze daarna terug gelegd worden.
    Ze heeft haar ritme uiteindelijk vanzelf weer opgepakt en nu gaat 't prima.

Lies, wat erg dat jullie badkamer lekt. Tja, dat zijn nu echt van die klussen die je alleen zelf aan moet pakken als je er echt verstand van hebt. Ontzettend balen dat het nu alsnog door iemand gedaan moet worden. Kost weer een hoop geld.

Debbie, Jikke heeft dat ook een tijdje gedaan. Zij bonkte met haar hoofd tegen de grond / tafel als ze boos was.
    Ik ben hier eigenlijk hetzelfde mee omgegaan als ik in mijn werk veel heb moeten doen......

Niet te veel aandacht besteden aan dit negatieve gedrag. Proberen te voorkomen dat ze zich pijn doet door mijn hand tussen de vloer en haar hoofd te houden. (Bij Thijmen zou dat dus tussen zijn handen en zijn hoofd zijn; zijn handen niet vasthouden maar jouw handen tussen zijn hoofd en zijn handen houden). Haar aandacht op iets anders richten of gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent. Dat ligt aan de situatie. Daarbij niet ingaan op het negatieve, maar proberen iets positief uit te lokken waar ze voor beloont kan worden.

17. Niet meer actief

tja, miss een strafhoekje maken of zo?

want hoe klein ze al zijn ze moeten het leren, en heb het idee dat onze december beebs al zoveel meer kunnen..... En strafstoeltje ging hier ook uiteindelijk werken... En ja hun eigen zeer laten doen blijf ik meeste voorstander van want meeste houden niet van pijn en houden er dan vanzelf mee op....

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Het "blokken" met je hand heeft meer effect dan alleen het voorkomen van letsel....
    Het bonken/slaan geeft een pijnprikkel. Deze prikkel wordt bij automutilatie als fijn/veilig ervaren. Het geeft een gevoel van controle. Iemand heeft op zo'n moment niet de controle over de situatie, maar wel hierover. Als je zorgt dat je deze controle weg neemt door de prikkel niet aan te laten komen (blokken), vermindert dit gedrag vaak.

Dit is een benaderingswijze die in de verstandelijk gehandicaptenzorg veel gebruikt wordt bij cliënten die automutileren.
    Verder is het dan belangrijk dit gedrag niet te belonen door er veel aandacht op te vestigen. Je negeert dit gedrag, maar niet de persoon zelf.
    Wat ik eerder al schreef, probeer je zijn aandacht dan dus op iets anders te vestigen zodat je positieve aandacht kan geven.

Dit zijn maar tips natuurlijk. Mischien dat je er iets mee kan.

19. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster

Noralien een hele fijne verjaardag gewenst voor jou

20. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Noortje erg bedankt voor je reactie, ik zal inderdaad is gaan proberen en hopelijk helpt het. Want ik vind het zo zielig, en ook echt niet leuk.

En dat ie gisteravond ook wakker werd helemaal hystirisch, over de toeren en leek wel een beetje in paniek. Ik vond het zo zielig, je voelt je eigen machteloos, vooral als niks helpt en zelfs een zetpilletje of een dikke knuffel niet.

Deel Deze Pagina