December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje wat een bos met haar Setje!

Wat heerlijk dat jullie nu zo lekker hebben geslapen vannacht!

Wij zijn gisteren begonnen met een speen bij Dain. Geen gezicht, die speen gaat echt alle kanten op! Maar het werkt wel. Heb m net met speen in bed gelegd en het is zowaar nog stil..

2. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik heb echt weinig tijd om hier te posten, is toch allemaal weer erg druk zo'n kleintje.
    Dimphy heeft regelmatig last van krampjes en ligt dan het liefste bij je in je armen.
    Gelukkig heeft ze ook hele goede dagen en slaapt ze veel.

Ze begint sinds twee dagen echt de mobiel in de box te volgen,zo lief om te zien.
    Ook hebben we het idee dat ze al begint te reageren met kleine lachjes.

Ik vloei trouwens nog steeds redelijk, de ene dag iets meer dan de andere.
    Bij mijn andere dchter ook ruim zes weken gevloeid.

Morgen begint de school weer, ben benieuwd hoe ik dat 's ochtends allemaal op tijd gedaan krijg.....
    Gisteren bij de fotograaf geweest die mij in de zwangerschap gefotografeert heeft, nu een sessie met Dimphy gemaakt, ben benieuwd naar het resultaat.

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @eve: ik wist ook niet goed hoeveel flesvoeding ik moest geven. Zat vorige week nog op 4 x 100 a 110 en 2 x 130 cc. Ben ook blij dat ik via het CB weet dat ik dus meer mag geven. Hij krijgt nu 6 x 130 cc en probeer over een paar dagen 160 cc te geven en eens kijken hoeveel hij dan gaat drinken. En hopelijk gaat hij dan over naar 5 flessen.

@setje: ik moet ook nog steeds om de 4 uur voeden. 's Nachts een beetje minder. Soms verschuift het zich met een half uur tot 1 uur. Dus heb nog niet echt vaste tijden. Vanavond wordt het half 10 en dus 2 x vannacht weer :(
    Fijn dat het beter gaat met Jayden. Ik wou dat ik het zou kunnen om Jiri een nachtje naar mijn moeder te doen. Het lijkt me heerlijk om eens een nachtje door te slapen.

Ik vloei al vanaf 3 weken niet meer. Heb wel nog langer last gehad van urine verlies, maar dat is nu ook zo goed als over. Sinds gisteren is mijn menstruatie weer op gang gekomen. Ben nu begonnen met de nuvaring.

4. Niet meer actief

@ Setje: wat een mooi kindje. Wat een bos haar. Nadine heeft ook veel haar, maar nietzoveel!

Nadine moet per dag 350cc binnen krijgen. Denk dat dit minder is dan dat van jullie. (prematuur geboren) Ze drinkt goed. Gisteren zat ze op 400cc. Ze is nu 2760 gram en was 2500 bij geboorte. Ik kolf 3 a 4 keer per dag mijn borsten leeg. Ik had overproductie, maar het gaat nu beter. Ik leg haar niet meer aan omdat ze dat niet kan. Ze is daarvoor te jong en valt steeds in slaap. Met de fles gaat het een stuk beter! Nu heb ik zo ongeveer 150cc per kolfbeurt. Genoeg voor Nadine, maar het is wel minder geworden. Als ik straks meer nodig heb en dus meer ga kolven. Zou ik ook dan ook meer melk krijgen? Ben zo bang dat het afloopt.

Nog even een vraagje. Mijn werkgever wil van mij weten wanneer ik vakantie wil. Maar ik weet nog niet wat wij willen en wanneer. Wat gaan jullie doen? Wij willen eigenlijk wel graag naar het buitenland. Maar gaan we dan met de auto of vliegtuig. En waarheen? Want waar we heen gaan heeft toch invloed op wanneer we gaan ivm het weer. Normaal maken we altijd verre reizen, maar dat zal nu niet gaan. We willen dus niet naar een bestemming waar we met de rest van NL aan het strand zitten... Nog tips? En wat gaan jullie doen?

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier even een reactie over mijn kolf beurten.
    Ik heb helaas geen super productie. ik kolf per borst 10 a 15 minuten en dan heb ik maar 70 tot 100ml in totaal van beide borsten, als mijn borsten leeg lekken kolf ik 120 ml.
    kailynn geef ik 110 ml per keer via de fles en dat drinkt ze goed op.
    in de nacht krijgt ze hypoallergene voeding dan is ze goed verzadigd, daar geef ik 100 ml per keer 2 voedingen, de melk die ik in de nacht afkolf gebruik ik overdag zo komt het mooi uit. want ik kom elke kolfbeurt voeding te kort voor een volledige voeding en daar gebruik ik de nacht melk voor.

in totaal als ze 6x komt krijgt ze 4x 110ml moedermelk= 440
    en in de nacht 2x 100ml= 200
    in totaal krijgt ze 640 ml.

jammer genoeg kan ik nog geen voorraadje aanmaken (heb er wel van die mooie voorraad bakjes van avent voor makkelijk ze kunnen zo op je kolf) maar in nood kan ik haar altijd een extra voeding met hypo allergene kunstvoeding geven.

ik moet nu altijd elke dag bij houden wat ze binnen krijgt hoeveel van welke voeding voor de vitamine k en d want dat zit in kunstvoeding dus het ligt eraan hoeveel kustvoeding ze die dag heeft binnen gehad of dat ik ze moet geven ja of nee.

@nynke: is dat al zo snel dat je menstruatie weer op gang komt?
    ik dacht dat dit langer zou duren?

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoewel er soms weinig tijd is vind ik het toch heerlijk om al jullie verhalen te lezen. Zeker dat stukje herkenbaarheid!

Hier een redelijk onrustige nacht gehad. Gisteren was Koen ook erg onrustig. Hij had om 14 uur 's middags zijn flesje en leek nog hongerig te zijn. Hij krijgt nu 100 cc in de fles. Rond 16.30 (eigenlijk iets te vroeg) maar weer een fles gegeven... en toen in bed gelegd. Hij heeft toen een klein uurtje geslapen en was alweer wakker... Rond 20 uur een fles en om 23 uur maar hij was weer erg onrustig. Uiteindelijk is ie rond 1.30 vannacht in slaap gevallen langs mij en ik ook. Rond 4 uur werden we wakker en heb ik m verschoond en een fles gegeven. Net om 7 uur sliep ie nog maar heb m toch wakker gemaakt en een fles gegeven. Daarna kon ik m (gelukkig) zo weg leggen. Ben nu bezig met mn dochter... die moet vandaag weer naar school. En mijn man is 1 uurtje geleden weg gegaan. Vandaag weer zijn 1e werkdag... Ben benieuwd hoe het gaat vandaag.
    Om 10.30 komt de wijkverpleegkundige op bezoek. Even uitleg geven over het consultatieburo en het groeiboekje overhandigen.

Gr Otje

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  8. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Otje, wat is Koen toch een mooi ventje! Leuke foto's!

Gr. Lieverd

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Molly, ik kolf ca. 10 minuten per borst.... en ja ik vind de avent heel fijn, met name ook omdat hij direct op de flesjes past... van avent dan...
    overigens heb ik de avent via internet voor 129,95 euro gekocht (inclusief koel/reistas en verzendkosten) www.health4all-online.nl

wat heerlijk Setje dat iedereen weer is uitgerust..... en jullie er samen weer van kunnen gaan genieten...
    oh Setje Nick heeft enkele nachten langer geslapen, maar komt nu ook weer rond 4 uur voor een voeding.... Ik merk het wel wanneer het weer beter/later wordt....

Lianne: was je dochter op tijd op school vanmorgen? vast wel...

Nynke alweer menstrueren.... bah... is dat vanuit het vloeien doorgegaan of ben je wel 'schoon' geweest....

Mariska in principe is het zo dat als je vaker aanlegt aan de borst/kolft de productie zou moeten toenemen....
    Maar zoals Slingding aangeeft het gaat niet altijd helemaal vanzelf met BV....

Otje wat een heerlijk ventje is Koen....
    vraagje: die spuugdoek door zijn speen.... zorgt dat ervoor dat de speen beter in zijn mondje blijft zitten....

Karin

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    mooi mannetje hoor Otje!
    kailynn is echt verkouden zielig hoor!
    moet nu eerst even gaan kolven anders zijn er lekkages en dat is ook niet fijn!
    tot later

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @duikster: ik was met 3 weken van het vloeien af en nu met 5.5 week is mijn menstruatie begonnen. Had normaal toch al weinig bloedverlies met mijn menstruatie, misschien dat daarom het vloeien niet lang heeft geduurd en nu mijn menstruatie ook niet zo heftig is.

@slingding: ik dacht dat ongeveer na 6 weken normaal was. Maar ik geef wel flesvoeding, bij borstvoedig kan het wel een half jaar duren.

@otje: leuke foto's van Koen.

Gisteravond en vannacht heeft Jiri erg veel gehuild. Na de voeding is hij ff stil, maar zou gauw hij merkt dat hij naar bed gaat, begint ie te huilen. Ook in bed. Heb hem gisteren langer laten huilen dan normaal. Had wel mijn hand in het wiegje, maar dat maakte niks uit. En zo gauw ik hem op pakte was het stil. Hij is nu 2x op mijn buik in slaap gevallen en heb hem toen naast mij gelegd. Toen heeft hij dus goed geslapen.
    Ik hoop niet dat hij zo te veel verwend wordt en straks niet meer in zijn eigen bedje wilt slapen, maar alleen in de draagdoek of bij mij op de arm of in bed.

Wanneer krijgen ze in de gaten dat als ze huilen ze opgepakt worden? En dit dus bewust gaan doen?

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    otje weer een onrustige nacht, mischien was het een regeldag, die heb je zo met een dag of 10, dus dat zou kunnen kloppen
    en wat een leuke fotos van koen!

vandaag is mijn man weer aan het werk, en mijn dochter naar school. die ging trakteren. alleen mijn zoon heeft vandaag nog een dag vrij.

wat zielig dat kailynn verkouden is, beterschap!

ik heb ook de avent, en vorige week had ik bij de 2e keer kolven 135cc.
    maar gister kreeg ik er maar 60cc uit, en vandaag bijna niets.... safouane heeft wel gedronken, want hij spuugde nog wat terug.
    vandaag en komende dagen ga ik dus maar wat vaker kolven, want het moet wel op gang komen, anders heb ik straks een probleem met werken.

hier heeft safouane vannacht weer gelijk verder geslapen na de voedingen. wel komt die om de 3 uur. maar zolang die daarna maar verder slaapt is dat niet zo erg, ik haal mijn slaap overdag wel in.

setje jou kleintje heeft ook al zo`n bos met haar, mooi hoor. krijg jij nu ook steeds als eerste reaktie "wat een haar" te horen? wij wel ;) is het eerste wat iedereen zegt.
    wat fijn dat je lekker geslapen hebt. en heerlijk dat jullie zo tot rust gekomen zijn.

gister heb ik de traktaties gemaakt met mijn dochter en dat is goed gelukt.
    we hebben cake gemaakt, en daaroverheen gesmolten chocolade met muisjes. was heel leuk om te doen, en het ziet er leuk uit.

vanmorgen regende het hier pijpenstelen, en nu is het gelukkig droog met een mooi zonnetje. kan ik straks nog even naar buiten met de kleine.
    ik zag straks op het nieuws dat het van de week 14 graden word, nou geloof dat het nog niet echt winter is geweest.

ik weet niet wie het vroeg over op vakantie gaan, maar ik zou als het mogelijk is in het naseizoen gaan. dan is het voordelig, en de temperaturen zijn niet zo megahoog. is voor je kleintje ook fijner, en dat het niet zo druk is natuurlijk.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    otje weer een onrustige nacht, mischien was het een regeldag, die heb je zo met een dag of 10, dus dat zou kunnen kloppen
    en wat een leuke fotos van koen!

vandaag is mijn man weer aan het werk, en mijn dochter naar school. die ging trakteren. alleen mijn zoon heeft vandaag nog een dag vrij.

wat zielig dat kailynn verkouden is, beterschap!

ik heb ook de avent, en vorige week had ik bij de 2e keer kolven 135cc.
    maar gister kreeg ik er maar 60cc uit, en vandaag bijna niets.... safouane heeft wel gedronken, want hij spuugde nog wat terug.
    vandaag en komende dagen ga ik dus maar wat vaker kolven, want het moet wel op gang komen, anders heb ik straks een probleem met werken.

hier heeft safouane vannacht weer gelijk verder geslapen na de voedingen. wel komt die om de 3 uur. maar zolang die daarna maar verder slaapt is dat niet zo erg, ik haal mijn slaap overdag wel in.

setje jou kleintje heeft ook al zo`n bos met haar, mooi hoor. krijg jij nu ook steeds als eerste reaktie "wat een haar" te horen? wij wel ;) is het eerste wat iedereen zegt.
    wat fijn dat je lekker geslapen hebt. en heerlijk dat jullie zo tot rust gekomen zijn.

gister heb ik de traktaties gemaakt met mijn dochter en dat is goed gelukt.
    we hebben cake gemaakt, en daaroverheen gesmolten chocolade met muisjes. was heel leuk om te doen, en het ziet er leuk uit.

vanmorgen regende het hier pijpenstelen, en nu is het gelukkig droog met een mooi zonnetje. kan ik straks nog even naar buiten met de kleine.
    ik zag straks op het nieuws dat het van de week 14 graden word, nou geloof dat het nog niet echt winter is geweest.

ik weet niet wie het vroeg over op vakantie gaan, maar ik zou als het mogelijk is in het naseizoen gaan. dan is het voordelig, en de temperaturen zijn niet zo megahoog. is voor je kleintje ook fijner, en dat het niet zo druk is natuurlijk.

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi Karin: Ja dat was idd een tip van onze kraamhulp. Je maakt van dat spuugdoekje een soort propje en propt het onder de dekentjes en zo blijft het beter zitten en Koen is soms al zo handig dat ie zelf het doekje pakt en tegen zn mondje aanduwt zodat de speen blijft zitten.

Noura: Ik denk ook dat Koen een regeldagje/nachtje had. Ik had het er vanochtend over met de wijkverpleegkundige en zij dacht het ook al. Vanmorgen had ie weer meer dan voldoende aan zijn 100 cc.

Moet weer verder.... ik ga nu verschonen en voeden... tis alweer 13.30 uur. Wat vliegt de dag! Heb nog niks gedaan....

Gr Otje

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Merk hier ook dat ik met moeite toe kom aan dingen. Moet zometeen nog stofzuigen en heb nog papieren die ik moet invullen.

Heb nog in het oei, ik groei boek gelezen en ik geloof dat Jiri in zijn eerste sprongetje zit. Heel herkenbaar wat er staat. Hij wil inderdaad ook alleen maar bij mij zijn. Dan is hij stil. Schijnt dat lichaamscontact ze rustig maakt en een veilig gevoel geeft. Hij slaapt nu alweer 1.5 uur in de draagdoek.
    Ben wel blij dat ik weet dat het dit is, nu maar hopen dat het sprongetje snel voorbij is :)

16. hallo allemaal,

ik heb dus geprobeerd om alles door te lezen, maar dat is dus maar half half gelukt. :oops:

otje: heel leuke foto's van Koen.

slingding: hoe zielig dat Kailynn verkouden is. Hopelijk is het snel over!

aan de kolvers: ik geef nu gewoon bv. Maar zou graag een beetje reserve aanmaken voor misschien een namidagje weg of gewoon voor mijn man om eens te geven. Maar heb geen idee wanneer ik dan moet kolven. Want als ik extra kolf, maak ik toch extra melk aan en dan lek ik misschien nog meer (ik lek nu heel veel). Iemand enige uitleg?

setje: leuke foto's! Wat veel haar seg. Ben beniuewd of dat gaat blijven. Liene heeft ook veel haar (maar niet zo veel) en tegen mij zegt iedereen altijd: dat valt allemaal uit!

mariskaw: wij hebben gezegd om deze zomer gewoon vakantie thuis te houden. Mijn man en ik nemen allebei verlof en steken dan ons geld in wat leuke spullen voor de tuin en gaan dan daar met ons 3'tjes in genieten.
    Maar Frankrijk vind ik een leuke bestemming, niet ver weg, maar toch heel mooi. En er zijn streken waar veel toeristen komen, maar je vindt er ook rustige gebieden. Wij zijn een paar jaar geleden met de tent naar Bretagne en Normandië geweest en dat was een ongelooflijke vakantie. Het weer moet je wel afwachten.

Lianne: wij denken ook dat Lien nu stilletjes echt begint te lachen. Soms als je haar over haar wangetjes streelt kijkt ze je aan en lacht dan. En ik smelt dan natuurlijk.

Voor de rest, hier alles goed. 't Is inderdaad druk met ons Liene. Ik heb nu weer wat taakjes voor school en doe die dan als ze slaapt, maar soms heeft ze daar zin in (en dan heb ik geen zin in schoolwerk, zoals nu :) ) en soms wil ze bij mij zijn. Dat vind ik natuurlijk superleuk, maar de rest blijft dan liggen.

De verhuis komt er nu ook aan, mijn man is al elke dag na zijn werk gaan schilderen en ik rij ook rond van winkel naar winkel voor lampen en verf en ee boekenkast en gordijnen en ... . En ons Liene gaat maar mee.

Ook hier slapen we vaak apart. Liene komt meestal rond middernacht en dan 4u en dan een uur of 7, dus dat valt mee, maar mijn man moet 's morgens gaan werken. Dus liggen we apart. Niet gezellig, maar een onuitgeslapen man is ook niet gezellig! :)

Groetjes,

Saartje

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ah Nynke de eerste sprong al.... wat gaat het toch snel he....

Ik ben vanmorgen naar het dorp geweest om wat boodschappen te doen. Na de voeding van half 1 heb ik Nick in zijn bedje gelegd en de was weggestreken. Het lukt me redelijk om wat te doen als hij slaapt en daarnaast nog effe hier te kijken.... Heb ook het avondeten al voorbereid, dus hoef straks alleen de pannen maar aan te zetten....

Ik heb wel de neiging weer wat regelmaat in mijn leven te gaan brengen en Nick in elk geval 's middags een poos op zijn bed te legggen. VAndaag gaat het goed, maar of dat elke dag gaat lukken.... Hij was wel heel wakker toen ik hem op bed legde, maar is toch wel aangeslapen..

Otje ik heb inmiddels ook een spuugdoek door de speen gefrot. Dat is wel een trutwerkje, want dat gaatje is niet zo heel groot.... maar het lijkt wel te werken....

Van de week was mijn hulp trouwens gaan stofzuigen toen Nick lag te huilen in de box, hij was meteen stil.... Dus Nynke... wie weet werkt dat bij jou ook....

pff ik vloei nog trouwens. En de laatste dagen weer helder rood in plaats van oud bloed. Ik vroeg me al af of ik niet stiekem weer menstrueer, maar daar lijkt het me nog weinig voor en ook nog wel vroeg met BV. Ach we merken het wel, al ben ik die maandverbandjes wel spuugbeu...

Slingding: ik lekte vanmorgen ook weer behoorlijk.... Ben nu aan het terugwerken naar om en om aanleggen in plaats van 6x links en 3x rechts kolven. Dit merk ik dus wel aan mijn linkerboob, die staat echt op spanning, dus het wordt tijd dat Nick zo weer wakker wordt en er wat aan doet....

Noura: het klinkt alsof het kolven bij jou wel op gang zal komen....Ik merk bij mij dat het wel uitmaakt op wel tijdstip van de dag ik kolf.... 's morgens en bij de late voeding kolf ik meer dan bv overdag. Dat schijnt ook te maken te hebben met het feit dat je meer rust kunt nemen.....
    Ik heb inmiddels een flinke voorraad in de vriezer liggen, dus ik kan effe vooruit....

Karin

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh otje en nynke heel herkenbaar dat de tijd vliegt en je nog van alles moet doen.

ik had safouane om 13.00 gevoed, en in bed gedaan, maar hij piepte nog wel wat. gauw de was en de keuken en gestofzuigd. hij was nog stil, dus wou nog wat proberen te kolven. en toen was die weer wakker. heb hem dus bij me genomen en de voeding spoot de kolf in, ondertussen heb ik hem aan de andere borst aangelegd. heb nu toch weer 40 cc gekolfd. kijken of die vanavond het flesje bij papa wil, en dan probeer ik dan weer een voeding te kolven.

ik heb net een prachtig pakje gekregen, heel leuk rood broekje met gestreept shirtje van mexx. ik was van het weekend ook al verwend met een cadeaubon van collegas van een hele leuke winkel. en had wat kleertjes van noppies gekregen, vind dit een super leuk merk.

nou ga nu maar even mijn vochtvoorraad op peil houden, en dan een stukje om met de kleine.

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    pfffff wat n dag.... koen net gevoed om 13.30 uur. nu wil ie niet slapen en heeft net superveel gespuugd..... :( wil nog steeds strijken en stofzuigen.... koen ligt nu in mn armen maar is niet echt moe geloof ik :(

PS wat zijn sprongetjes? :(: :(: :(:

20. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @duikster: stofzuigen maakt voor jiri ook niets uit. Slaapt hij lekker doorheen.

@otje: oei ik groei is een boek dat de tien sprongen in de mentale ontwikkeling van je baby beschrijft. Ik vind het een interessant boek. De eerste sprong is rond 5 weken na de uitgerekende datum van je baby. Bij jiri is dit later omdat hij te vroeg geboren is, bij koen zou het dus 2 weken eerder zijn, omdat hij later geboren is. Maar als ik in het boek lees, is dit toch echt wel zijn eerste sprong.

Heb al weer snel wat klusjes kunnen doen en ga nu een wandelingetje maken met baby en hond.

Deel Deze Pagina