December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Pff, heb de halve nacht liggen worstelen met hoofdpijn. En toen dat tegen 5.30 eindelijk minder werd en ik weer in slaap viel, werd Fynn om 6.00 wakker :(

@Lies: Heel veel plezier in de Ardennen! Ben benieuwd naar de foto's van Thijs in de sneeuw :D

@Duckie: Jeetje, dat is een boel tanden/kiezen in 1x keer zeg :( Geen wonder dat Demi daar last van heeft. Ik begrijp nog steeds niet waar Fynn z'n kiezen nou blijven. Op het cb zeiden ze dat het heel normaal was maar van mij mogen ze nu wel es doorbreken. En tja, eerlijk gezegd logeer ik nooit in m'n eigen stad dus ik zou zo snel geen leuk hotel weten. Maar wie weet bevalt het hotel waar Janette vrijdag naartoe gaat wel heel goed.

@Janette: Kijk, dat is nou handig dat jij de buurt eerst gaat verkennen! Ben benieuwd :D Drenthe trekt mij nml helemaal niet maar m'n ouders leek het daar wel leuk. We zullen zien. Wie weet ben ik straks wel helemaal om ;)

2. Ik zit een beetje ruim in mijn tijd, hoef over een uur pas weg. Dus heb ik nog even tijd om hier te spieken...

Vannacht redelijk geslapen, maar daar hebben we wel wat voor over moeten hebben. Ik had Jasmijn rond 20.00 uur met een zetpil tegen de kriebelhoest in bed gestopt, maar rond 22.00 uur begon ze toch weer te hoesten. Ze huilde niet (was dus waarschijnlijk niet echt wakker...), maar het hield wel aan. Rond 23.00 uur (ze was toen weer even stil) wilden wij zelf eigenlijk ook graag naar bed, maar we waren ontzettend bang haar uit haar onrustige slaap te halen. Toen zijn we dus maar in bed gekropen zonder te douchen en de tanden te poetsen (Jasmijn slaapt pal naast de badkamer). Bah, wat had ik een vieze smaak in mijn mond vanmorgen! Ben meteen mijn tanden (heel lang...) gaan poetsen. Maar het hielp wel. Jasmijn heeft zich rond 4.30 uur voor het eerst laten horen, maar ook nu bleef het bij hoesten en huilde ze niet. Gelukkig maar, want ik ga toch liever op stap met een uitgeslapen en opgewekte Jasmijn... :D

@Duckie: Drie kiezen tegelijk krijgen is ook niet niks, al moet ik bekennen dat Jasmijn er toen - gelukkig - weinig last van had. Gelukkig is het leed ook meteen geleden als de kiesjes door zijn...

@Eve: Bah, dat is vervelend... wakker liggen met hoofdpijn! Want juist door te slapen gaat hoofdpijn over! Beterschap ermee...

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goedemorgen.

Zal straks ff terug lezen. Eerst een verslag van mijn eerste opleidingsavond....

Ik vond het erg leuk dan nu echt een start te maken.
    Het gaat in een razend tempo. Na een voorstelronde, in 2,5 uur het verloop van de basisopleiding, de beginselen van de fotografie/eerste fototoestellen, diafragma/sluitertijd en de eerste opdracht doorgenomen. Pittig tempo dus!
    De eerste opdracht moet over 3 weken ingeleverd worden. Later in de opleiding mag je daar weer een verbeterde versie van inleveren (als we er wat meer verstand van beginnen te krijgen ;) ).
    Ik moet een serie foto's (tussen de 6 en 12) maken in mijn directe omgeving die iets over mij vertellen. Daarbij de mededeling dat een foto van de straat waarin je woont voor de docent zomaar een straat is. Er moet uit blijken dat het mijn straat is of de sfeer uitstralen wat het met me doet. Niet heel eenvoudig dus.
    Ik weet wel al wat ik allemaal op de foto wil zetten, mag me nu gaan buigen over de uitvoering hiervan. Heb dit voor één foto wel al uitgedacht :D .
    Verder mogen we vanaf nu de automatische functie niet meer gebruiken. Zelfs de halfautomatische functie niet :cry: . Diafragma, sluitertijd en ISO-waarde moeten dus handmatig worden ingesteld :rolleyes:.
    Verder moeten alle foto's die we in deze opleiding inleveren, in kleur gemaakt zijn, maar naar zwart-wit worden omgezet.

Zo, dat is nog een flink verhaal geworden :oops: . Och ja, je kan er altijd overheen scrollen natuurlijk 8)

4. Niet meer actief

klinkt als een intesieve avond noralien.....
    maar wel heel leuk....

Hier een meiske wat toch wat last krijgt van d'r prikken.. Gister amper gegeten en veel geslapen.. Hopelijk gaat dat vandaag beter...

noura: t zal binnenkort blijken of jor een hoog iq heeft of niet.... Zou best heel goed kunnen....

lola veel plezier vandaag met je zus.... en blij dat je redelijk hebt geslapen....

eve: he bah.... hopelijk word je hoofdpijn senl minder.... Heb je miss migraine of zoiets? Want ik hoor jou wel vaker over hoofdpijn...

lies: veel plezier en we willen natuurlijk wel foto's zien als je terug bent....

duckie: hier nog geen kiesjes in aantocht dus kan je daar niks over vertellen. Inmiddels is het aantal tandjes blijven steken op 4....

Ik ga straks ff naar de huisarts... Ben bang dat ik toch een vaginale infectie te pakken heb.... Wil dan meteen ff doorwijzing vragen voor de gyn. Gewoon voor de ckerheid ff alles na laten kijken...

en weet niet meer wie het vroeg, maar eg zijn zaad is inmiddels weer getest. en was hartstikke dood.... T gebeurde een op de zoveel en hij was blijkbaar die ene.....

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gnessy ik hoop in ieder geval dat er snel een uitslag komt waar jullie wat mee kunnen, en dat er niet eindeloos getest moet worden
    mijn zoon is toen ook bij de kinderarts geweest en kreeg heel makkelijk het stempel adhd, na 1 gesprek kreeg hij al de ritalin mee. na een week had ik ineens het gevoel van waar ben ik mee bezig, en ben er mee gestopt. en ben blij dat ik dat gedaan heb, want hij heeft geen adhd.
    laat alles eerst goed onderzoeken, voordat je aan medicatie begint, want voor je het weet stop je jarenlang troep in je kind.

jemig otje krentenbaard

eve dat klinkt als een behoorlijk eind de lucht in, 1.95 :confused:

noralien veel plezier op de opleiding, het lijkt me zo leuk!

eve sterkte met je hoofdpijn

lola veel plezier vandaag

ach demi, dat klinkt ook wel heel vervelend 3 kiezen en 2 tanden.

ik kom net van de huisarts vandaan, had 2 rare plekjes en heb daar maar eens naar laten kijken. een aangeboren iets. maar op mijn rug zat iets wat op eczeem lijkt, krijg daar een zalf voor

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Lies: prettig weekend!

Duckie: hoe heeft Demi geslapen?

Noortje had je die scol zin niet boven je verhaal kunnen zetten nu had ik het al helemaal gelezen haha nee hoor grapje.

Eve: balen van zo'n rot nacht.
    Fynn doet het goed zie ik!

Lola: als je dit leest ben je terug van winkelen:
    nog wat leuks gekocht?

HEEFT IEMAND WAT VAN IRMA GEHOORD?

ONDERTUSSEN DAT IK DIT TIK ZET KAILYNN HAAR EERSTE LOSSE STAPJES!

Janet: sterkte!

Gnessy: hoe was het bij de dokter?

gisteren lag bij ons de telefoon en het internet eruit heel fijn mij niet heus.

ik wil toch nog 2 foto's met jullie delen:
    hoe lui kan je zijn.

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    en dan nog op het forum gelijktijdig willen kijken

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goedemorgen allemaal!

:oops: Ik zou me bijna gaan schamen hoor maar heb vanochtend tot 9.45 geslapen! :confused: Koen lag gisteren rond 19 uur in bed. Sara was nog niet helemaal lekker dus die ging ook om 20 uur al naar bed. Vanochtend om 7.30 kwam Sara zeggen dat ze nog niet helemaal lekker was dus heb maar gezegd dat ze lekker in bed moest kruipen. En toen dus verder geslapen tot 9.45 uur, toen hoorde ik Koen brabbelen.
    Overigens komt Sara nu net beneden (10.45 uur) en voelt zich nu weer prima en wil graag vanmiddag naar school.

Janette: Sterkte met de problemen op je werk.
    Ik wens je een fijn weekend toe! Heb het volgens mij eventjes gemist maar jullie gaan met z'n 3tjes naar Den Haag?

Lola: Tegenwoordig moeten ze steeds jonger een beroepskeuze maken maar Jasmijn is er wel errug vroeg bij! :)

Duikster: Wat aandoenlijk dat Nick zo ineens in slaap viel! :)
    Hoe ist trouwens met jou en je zwangerschap? Het schiet op he? Of is dat voor jou gevoel helemaal niet?

Lies: Alvast een heel fijn weekend gewenst en hopelijk een beetje mooi weer!

Eve: Woow Fynn is echt flink gegroeid!
    Enne... ben al lang niet meer geweest in Drenthe maar we gingen er vroeger geregeld op vakantie en was altijd erg leuk. Dit jaar gaan we er zelf heen maar dan in juli.

Duckie: Pfff... je hebt een lange dag gehad zeg.
    Enne... ja wil zeker een keertje afspreken hoor! Gezellie.

Noralien: Klinkt als een leuke maar intensieve opleiding! Succes verder!

Gnessy: Sterkte bij de huisarts.

Noura: Vervelend van dat eczeem. Hopelijk blijft het bij een klein plekje.

Slingding: Wat een leuke foto's van Kailynn in d'r stoeltje! Echt lekker lui ja! :)

Nog even een kort verslag over mijn "krentenbaard": De sudocreme heeft echt wonderen gedaan. Het ziet er al een stuk beter uit dan de dagen ervoor. Alleen daardoor zie ik nog behoorlijk wit :( Dat spul trekt niet echt in of zo. :) Ik heb wel goede hoop dat ik zaterdag leuk genoeg uit zie om op stap te gaan! :D

Groetjes Otje

9. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

gnessy; ja hij is flink aan het bijslapen, maar heeft wss ook voorhoofdsholtontsteking dus hij gaat morgen ff naar de ha.

eve; ja momenteel is hij zo af en toe aan het kwakkelen niet heel heftig ofzo maar toch, ik mag niet in zijn mondje komen maar zo af en toe spiek ik en er zitten wel bobbels maar goed die kunnen nog wel een tijdje blijven zitten ;)

gnessy; klinkt idd heftig maar wel goed dat het nu allemaal word achterhaald. zijn er al data voor de afspraken gemaakt?

noralien; hij is echt stoer die foto met haar vingertjes omhoog :) en dan het samen met de bal, errug schattig. ik blijf het mss zeggen maar jullie hebben een hele mooie dame :)

eve; wat een super leuke foto's met fynn en het meisje, ze zijn idd volgens mij wel erg gek op elkaar, en die foto op de glijbaan is ook errug leuk hoor, origineel

lola; de koorts is wel gezakt gelukkig, het is meestal 's avonds 'snachts dat die koorts op komt duiken, en dan heeft hij dus ook zijn handjes in zijn mond dus denk dat het toch de pijn van de kiesjes is. netjes hoor dat je een klein 'bollinkje hebt' ;) ze zeggen toch altijd dat het bij een 2e sneller gaat?! enne eindelijk je gevoel van je boobs 8) ;)

duikster; melvin heeft altijd al 6 dgn in de week gewerkt hoor, dit zou mijn keuze ook niet zijn maar het aantal dgn is hij dus 'gewend' zeg maar maar waar hij nu werkt zijn het heeel lange dgn, en daarbij komt dan ook dat hij thuis zijn gezin ook wil blijven 'onderhouden' door leuke dingen te doen en orlando te verzorgen enzo, nu slaap tekort mede door de gebroken nachten en dat maakt het momenteel wss ff iets teveel.
    voorheen werkte hij ook de avonden nog eens en daarvan heb ik toen gezegd dat hij daar mee moest stoppen anders had hij helemaal geen prive leven meer. en kon hij ook niet genieten zeg maar. daar was hij het wel mee eens.
    de 6e dag is overigens tot 2 uur hoor.

over het snoepen. ik geef orlando roosvicee te drinken qua sap, niet heel zoet want dat vind hij zowieso niet lekker. hier krijgt orlando wel smoeltjes(met het gezonde keurmerk 8) er zit fruit in) af en toe en de derde stap beertjes van liga, dit zijn kleine koekjes. verder af en toe rozijntjes. ik heb wel eens van die manna laten proeven of een schuimpje en dan vind hij het lekker maar als hij dan ziet dat mama bv een wortel zit te eten gooit hij de snoep (de keer dat dit voor is gekomen :rolleyes: 2keer)weg en wil hij liever een wortel, hier dus gelukkig voorkeur voor fruit en groente ipv snoep. hij vind een chipje wel lekker. die geven we ook echt heeeel sporadisch maar deze lust hij wel graag

slingding; ze zijn echt schattig van kaillynn en met het sop zo grappig

lola; hahaha fysiotherapeutische spelen, hoop dat ze vervolgens lekker masseuse gaat spelen :)

lies; heel veel plezier in de ardennen

eve; zo hee fynn zo'n bikkel, enne flink gegroeid zo te zien
    goed hoor

duckie; zo drukke dag gehad zo te horen, en bah zeg voor demi zoveel pijntjes, en dat zijn er een hoop in een keer

lola; he bah zeg zonder douchen en tandenpoetsen naar bed. ik begrijp je volkomen hoor dat je nu dubbel poetst

noralien; klinkt errug interessant hoor en leuk om te doen zo. veel plezier ermee enne vind het leuk als je af en toe wat van je kunsten showt hoor ;)

gnessy; hoop dat het niets ernstigs is

noura; gelukkig waren die bultjes niets ernstigs enne hoop dat de zalf aanslaat

slingding; nee heb nog niets gehoord en ben ook erg benieuwd naar hoe het met haar is en hoe het met haar vader gaat
    hihi kaillyn kan nu al meerdere dingen tegelijk en wat hoor ik WAT GOED KAILLYNN LEKKER DOORSTAPPEN ZOU IK ZEGGEN

otje; lekker toch zo uitslapen doet een mens goed. enne fijn dat de krentenbaard al minder word.

ik zei het net al tegen slingding, maar ben wel heeeel erg benieuwd hoe het nu met irma is hoor...

hier gaat het nog hetzelfde als gisteren vanacht weeer een belabberde nachtrust gehad ivm orlando, die elke keer wakker werd met pijn huiltjes zo zielig(onderhand ook voor mama) melvin is echt ziek hij gaat morgen echt even langs de ha. heeft ook verhoging
    ben vandaag dus niet gaan sporten, omdat orlando zich nog niet fit voelt en ik ook behoorlijk moe weer ben.
    zo komt mijn vriendin en gaan we ff stukje wandelen met de hondjes, orlando ligt al in de wagen te slapen hoop dat hij ff lekker doorslaapt. goed voor hem
    moet vanaaf weer ff wat leren van mezelf. dus gaan we dan maar doen
    iedereen alvast fijne paasdagen voor als ik mss niet vaak langs kom deze dagen.

gr saskia

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
  11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    cynthia; kan hem niet zien, krijg de pagina kan niet worden gevonden

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Nu nog niet?

13. Niet meer actief

nou kaylinn je gaat er binnenkort als een speer vandoor! Goed zo....

fynn: Jij word een lange man.....

inmiddels bij huisarts geweest...
    Ik heb idd een flinke sschimmelinfectie te pakken en heb tabletten gekregen die ik voor het slapen gaan moet inbrengen. Dan moet het met een paar dagen over zijn, is volgende week nog ni over dan terug naar de h.a.

Heb verwijskaart voor kinderfysio en daar mag jor 2 maart al heen.....

ik ga ff eten met de kids en dan ff een rondje lopen. het is droog en schijnt nu een faluw zonnetje. dus ff genieten nog voor t van t weekend helemaal slecht word....

saskia: hier een ventje wat soms ook 6 dgn in de week werkt. Zei eerder altijd doe dat maar in een weekend dat je die andere twee niet hebt, nu mag ik dat niet meer zeggen, en vind hij dat zijn andere twee kids er ook aan moeten wennen dat papa wel is op zaterdag moet werken....
    Maar kan merken dat hij niet meer kan doen toen ie nog paar jaar jonger was... Heb t idee dat hij door alle zorgen e.d. toch stukkie ouderder is geworden dan ik dacht......

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    herkenbare verhalen van die mannen.
    Arno gaat echt minderen met werk en dat komt wel goed.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier ook een man die veel werkt, merk wel dat die dan savonds soms ineens ligt te slapen, of vroeg naar bed vertrekt.

gnessy dat is voor jou dan wel druk als hij gaat werken en de kinderen komen. vind jij dat niet vervelend? de kinderen komen toch om bij papa te zijn? dan vind ik dat je eigenlijk niet moet gaan werken, maar dat is mijn mening hoor. mischien dat het niet anders kan.
    sterkte met de infectie, altijd vervelend.
    fijn dat jordy al zo snel terecht kan, ehm 2 maart? ik denk dat je 2 april bedoeld?

go go kailynn, wat leuk en bijzonder zijn de eerste stapjes

nou melliemel ook beterschap bij jullie

safouane heeft hier zijn dag niet, kan zich om het minste of geringste brullend ter aarde storten.

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier een bericht van Irma (of eigenlijk John)
    Ik dacht dat irma op msn kwam maar het was John dus heb even gevraagd hoe het is met hun.

Met Irma haar vader gaat het heel slecht en ze is daar zoveel ze kan.

Ze hebben gisteren weer een echo gehad en er komt 1 kindje bij hun.

17. Niet meer actief

euhhh 2 april idd....

En ja die mening deel ik ook met je noura, maar egbert denk daar anders over. Want zoals hij het zegt van ik wil ook wel eens een weekend met zijn 4-en zijn kan ik ook inkomen... is gewoon dubbel.... En ja is druk, maar ja zolang et maar mooi weer is... Dan kunnen ze lekker naar buiten toe....

Fijn om wat van irma / john te horen......

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    :oops: :D :oops:

En ik hoop echt dat Orlando snel opknapt. Zielig als ze niet goed slapen omdat ze zich niet lekker voelen (en voor jou idd ook).
    Goed dat Melvin ff naar de huisarts gaat.

Gnessy, ben het er idd ook wel een beetje mee eens. Denk dat de kindjes voor papa komen. En nu komt het allemaal op jouw schouders neer.

Slingding, wat een leuke foto's. Ik kan me niet voorstellen dat Jikke 2 minuten rustig in een stoel blijft zitten (peper in haar kontje :) ). Bij Kailynn ziet het er uit asof ze de hele avond in haar stoeltje zou kunnen loungen ;) .
    En wat goed dat ze haar eerste stapjes los zet :whistle:

Irma, veel sterkte!
    En 1 kindje...voor jullie een opluchting geloof ik. Tenminste, dat zei je op de meeting nog, dat je hoopte op 1. De twijfel is iig weg nu.

Noura, zielig dat Saf zijn dag niet heeft, maar moest eerlijk gezegd wel lachen....."brullend ter aarde storten" :)

Lola, wij moesten maar weer eens afspreken.....gratis massage, daar ben ik wel voor in :)

Otje lekker toch, eens uitslapen. Voor Jikke er was, was 10.00u voor mij geen uitzondering hoor :oops: .
    Gelukkig dat de krentebaard al minder wordt. Weet dat het er behoorlijk heftig uit kan zien en idd erg jeukt.

Eve, de foto's van Fynn met dat meisje op de bank zijn erg lief. Fynn kan zo "vol bewondering" kijken :D En die op de glijbaan is LEUK!

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik vind je wel heel lief hoor! want het klinkt of hij jou er voor op laat draaien omdat het hem goed uitkomt, terwijl het toch echt zijn kinderen zijn die ook voor hem komen lijkt mij.
    jij staat altijd klaar en bent lief voor iedereen, maar loop jezelf niet voorbij, en ook voor jezelf opkomen hoor ;)

jemig zeg, arme irma, wat lijkt me dit erg

haha noralien, geloof me zo ziet het er ook uit, ach en ik sta erbij en kijk er naar. een boel theater wat dat mannetje maakt.

ik heb een vreetbui vandaag, koek chips en snoep. en nu heb ik geen zin in de warme maaltijd meer.

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noura, het is nog geen etenstijd.

ik kreeg trouwens een mailtje dat het mailtje over die dell laptop oplichterij is en dat het je veel geld gaat kosten.
    Ik wacht even af.....

Deel Deze Pagina