goh goedemorgen allemaal! weer veel bijgeschreven. karin van harte met je trouwdag, en erg mooie fotos, die laatste is zeker mooi en bijzonder. eve wat fijn dat je weer wat langer hebt kunnen slapen, en gelukkig heb je geen last van je been. nou hier een goede nacht, tot 6 uur. mijn man ging toen weg,en denk dat die daar ookwakker van word. verder is die weer de oude, geloof ik. ze zeiden ook bij het cb dat ze ook last van de spiertjes konden hebben. maar goed, het hoort erbij en het is maar een klein prikje. als ik dan die programmas op tv, en toen de kleine van een vriendin zie in het ziekenhuis waar die kleintjes zoveel behandelingen krijgen dan stelt zo`n prikje natuurlijk niets voor. moet je nagaan als we een jaar verder gaan, dan zullen ze tijdens hun eerste stapjes nog heel wat builen oplopen. ongelofelijk om je dat voor te stellen. ik krijg net een leuke brief van het overblijven van school, mijn dochter zou in januari en februari iedere maandag zijn overgebleven, het bedrag word automatisch afgeschreven. nou lekker, ze is niet eens overgebleven. kan je daar weer achteraan. (ze hebben natuurlijk weer een nieuw systeem, nou werkt goed )
Fynn ligt nu heerlijk te slapen in de Babybjorn. Maar eerlijk gezegd wordt ie een beetje zwaar. Maar ben bang dattie weer wakker wordt als ik hem eruit haal Hoe doen jullie dat als ze in slaap zijn gevallen in de draagdoek/buikdrager?
hi hi, cynthia; gefeliciteerd met je trouwdag, precies over een half jaar zijn wij alweer 3 jr getrouwd en kennen we elkaar 11 jr . noura; wat een super systeem zeg ahum eve vwb de draagzak; ik probeer hem meestal met zak en al neer te leggen in zijn ledikant/wagen/box en dan de beide uiteinden (waarmee die vast zit om me heen) los maken en weg moffelen en dan toe te dekken maar meestal houd hij het niet lang vol dan hoor. het komt ook wel eens voor dat ie net slaapt en dan kan ik hem er wel uithalen en overleggen(vind dit zelf het fijnst) maargoed met een babybjorn is het lastiger lijkt mij. succes. gr saskia
Cynthia gefeliciteerd en een hele fijne dag (gehad).... Gaan jullie nog iets leuks doen... Ik wacht op juni voor onze tweede huwelijksverjaardag.... fijn dat Safouane en Thijmen weer zijn opgeknapt van de prikjes. Nick had de volgende ochtend ook niet echt meer last ervan... eve: ik haal hem uit de babybjorn, houd het zelf gewoon niet vol.... en dan leg ik hem in zijn bedje. Vaak gaan zijn ogen wel even open, maar slaapt hij toch wel door. Soms huilt hij even heeeeel zielig... Nou ik ga effe mijn manneke eten geven en dan weer verder op zolder.... isoleren.... Karin
hoi hoi, mooie foto's cynthia! Wij zijn niet getrouwd, in augustus zijn we 6 jaar bij elkaar. trouwen zal er voorlopig ook niet inzitten denk ik. Hier een goede nacht, we hebben gisteren de laatste voeding iets kunnen rekken (naar 23.15) en 20 cc meer gegeven (145 ipv 125). meneer werd om 6.30 wakker! Vanavond geef ik m dus nog een klein tikkie meer en dan hoop ik dat hij op 7 uur uitkomt. Lekker dat Fynn ook weer wat langer geslapen heeft Eve! Dain en ik zijn vanmorgen met mijn zus op kraamvisite geweest bij een goede vriendin van mijn zus. Ze is 11 februari bevallen van een zoontje, Luuk. Jeetje, wat een kleintje zeg, daarbij lijkt Dain echt al een reus. Wel grappig om ze zo naast elkaar te zien. Ik heb helaas geen foto gemaakt. Vanavond hebben we een verjaardag, maar die begint pas om 22 uur. Ik ben nog aan het twijfelen of ik ga. Nou ja, eigenlijk heb ik al besloten dat ik thuisblijf met Dain. Hij begint nu net lekker een ritme te krijgen en om hem nou 's avonds laat nog mee te nemen naar een verjaardag en dan midden in de nacht weer naar huis, heb ik niet zo'n trek in en is ook niet goed voor Dain. Daarbij trek ik het zelf ook niet langer dan 12 uur 's avonds! Michel gaat dus maar lekker alleen, ik zal straks even afbellen.
Nou, het is gelukt om Fynn vanuit de draagzak in z'n bedje te leggen. Hij deed eerst heel zielig maar was al snel stil. Ben toen even gaan kijken en hij lag heel lief met z'n duimpje in z'n mond te slapen. Heel schattig. Na een uur was ie ineens aan het huilen. Toen ik ging kijken bleek ie zichzelf erg gekrabd te hebben en het sneetje bloedde best wel. Heb em dus getroost en schoongemaakt en daarna even in z'n kinderwagen gelegd aangezien het bijna etenstijd was. Maar hij bleef maar slapen. Moest em dus wakker maken. Raar kind hoor @Molly: ik had vanavond een verjaardagsetentje. Maar ga er ook niet naartoe. Vind het niet erg om overdag ergens naartoe te gaan of zo rond 20.00 even. Maar daarna vind ik het voor Fynn ook niet goed. En wat je zegt: Ik ben zelf ook veel te moe. Wij blijven dus ook lekker thuis. Heb nu een wijntje voor mezelf ingeschonken Even een vraagje over de menstruatie. Ik verloor net wat roodbruine troep dus neem aan dat dat het begin is. Vraag me alleen af of ik dan vandaag weer moet beginnen met de pil of wachten tot er echt rood bloed komt. Weten jullie dit toevallig? Kan het wel vragen aan de vk op het forum maar voordat ik daar antwoord krijg is de menstruatie al weer over vrees ik
@Eve: Ik zou gewoon beginnen met de pil hoor en dan de eerste maand voor de zekerheid met een condoom vrijen... @Kim: Nee, je hoeft je zeker geen slechte moeder te voelen! Helaas zijn onze baby's zonder gebruiksaanwijzing 'afgeleverd'. En ik geef toe: Het hoofdstuk 'Problemen en Storingen' was soms wel handig geweest ja... Vandaag een vriendin op bezoek gehad met haar twee kids. Leuk om te zien hoe die twee knullen helemaal verrukt waren van Jasmijn! Ze wilden haar graag op schoot en ze hebben haar allebei de fles gegeven (ieder de helft...) Voor Jasmijn was het wel een tikkeltje vermoeiend, dus die is na de voeding van 16.30 uur regelrecht haar bedje in gegaan...
Lekker een wijntje! Misschien neem ik er vanavond ook wel 1. 1 wijntje moet wel kunnen met borstvoeding toch, of niet? Ben benieuwd hoe die valt, heb al een jaar geen alcohol meer gedronken. Ik denk dat je nu dan gelijk kunt slikken, maar dat weet ik eigenlijk ook niet zeker. Ik ben ook nog niet ongesteld geweest.
eve; beter dat fynn zo goed is gaan slapen daarna en nog! ik denk dat je idd nu het beste kan beginnen met de pil. je moet beginnen bij de eerste dag van je menstruatie, maar wat je ook kan doen als je dit ziet zitten, deze menstruatie gwoon laten komen en de eerstvolgende menstruatie bij dag een beginnen dan weet je zeker dat het een normale cyclus bevat want het kan natuurlijk ook zijn dat het nog een beetje aan het rommelen is (was bij mij niet zo hoor gelijk gwoon ongie en gelijk weer super regelmatig helaas ondanks de bv, nu alweer 3 keer ongie geweest ) succes gr saskia
Ik heb vandaag het (gratis) mutsje binnen gehad van Rainbowbabies. Snel he? Ik heb het kaartje begin van de week gepost. Het is een leuk mutsje maar had maat 3 besteld en het is behoorlijk groot! Ben bang dat ie het op kan als het warm is... Och jaaa... komt wel goed.
@Otje: heb het mutsje ook vandaag ontvangen en het is idd erg groot. Had ook maat 3 besteld aangezien erbij stond dat die voor hoofdomtrek van 40 cm was. Nou, dat had het cb ook gemeten vd week. Dus ik vrees dat of het cb abuis is of de maten van Rainbowbabies
Ik heb het mutsje ook binnen en hij is inderdaad erg groot @Eve ik zou ook gaan beginnen met je pil. @Molly ik denk dat het wel kan hoor om 1 wijntje te drinken. @Lola,Setje en Saskia leuk dat jullie in Wessel zijn vriendenboekje staan. @Noura en Debbie gelukkig zijn jullie ventjes weer opgeknapt. En Noura lekker irri dat je daar weer achter aan moet. @Cynthia gefeliciteerd met jullie trouwdag Johan en ik zijn 3 juni 7 jaar bij elkaar en we zijn(nog)niet getrouwd.
Molly ik heb mijn eerste wijntje al gehad en geeft ook nog volledig BV. Op het borstvoedingsforum stond dat de concentratie alcohol in BV het hoogst is 30-60 minuten na inname bij nuchtere maag en bij volle maag na 60-90 minuten. Daarna wordt de alcohol weer in het bloed opgenomen en gaat weg uit de BV. Zoiets was het.... Maar 1 wijntje kan geen kwaad denk ik. Ik ga 9 maart naar een wijnproeverij en dan denk ik dat ik de laatste voeding maar afkolf en wegdoe, want dat lijkt me te veel van het goede.... Overigens kwam mijn 1e wijntje wel erg hard aan na een jaar alcoholvrij geleefd te hebbend, dus weet waar je aan begint.... Karin
hallo dames, zoooo he ben ffies niet geweest en ik kan gelijk weer een boel pagina's doorspitten! @Cynthia, gefeliciteerd met jullie 1-jarig jubileum Enne... leuke foto's, maar ik had ze volgens mij al gezien op jullie site geloof ik. Wij zijn 22 juli al weer 2 jaar getrouwd, en zijn nu bijna 7 jaar bij elkaar. @Saskia, wat een lieve foto's van Orlando zeg! En heb ik het nou goed gezien dat hij al echt bruine ogen heeft? Bij Jayden zijn ze nog blauw, maar volgens mij kunnen ze tot 1 jaar nog verkleuren toch?! @Debbie, ik heb je banner(s) nog niet gemaakt, ben nog steeds met die van Eve bezig, maar het wil niet helemaal lukken.... Ik moet me er nog ff in verdiepen maar heb zo weinig tijd op het moment. Maar ze komen zeker! Wat zielig dat Thijmen toch last van zn prikjes heeft gehad. En leuke foto's trouwens! @Noura, wat zielig voor Safouane dat ie zo'n last had. Maar volgens mij verschilt het ook per inenting dat ze er last van kunnen hebben toch? Hoop volgende keer minder of geen last! @Lianne, wat shit zeg van die sleutel! Hoe gaat het met verhuizen? @Eve, vervelend van die zwelling en dat je dan ook nog naar het ziekenhuis moet voor een echo! Maarja, beter het zekere voor het onzekere he! Het lijkt er een beetje op dat Fynn gewoon lekker in slaap gewiegd/geschommeld wil worden.... jammer dat ze geen bewegende ledikantjes hebben @Otje, jij bent dus ook lekker de stad in geweest vrijdag! Het was natuurlijk nog vakantie of niet, omdat Sara ook mee was? Leuke zwembroek! @allemaal...ik zag vrijdag bij de prenatal errug leuk zwembroekjes voor jongens en meisjes en ook badpakjes allemaal ook in kleine maatjes.... @Eve, Molly en Duikster, al lekker aan de wijntjes!? Als ik ook maar iets drink waar alcohol in zit, lig ik volgens mij gelijk gestrekt hahaha.... dat kan ik echt niet meer hebben. Ik denk dat ik ook maar eens bij de huisarts ga informeren over dat spiraaltje waar jullie het allemaal over hebben. Klinkt er fijn, behalve het inbrengen dan.... Mijn moeder heeft deze ook vanwege de overgang, maar bij haar werd het ingebracht tijdens de menstruatie. Was dat bij jullie ook? Lijkt me een beetje ranzig als ik het ff zo plat zeggen mag. Hier gaat het goed! Jayden drinkt nu zonder speen veel beter. Hij is vannacht 2 keer wakker geweest, en zelf weer ingeslapen. Ik ben er nu achter dat als ik als hij huilt geen aandacht aan hem besteedt, dat hij maar 5 tot 15 minuutjes huilt en dan slaapt! Hij went er heel snel aan, want hij slaapt sinds we met het speentje gestopt zijn veel beter! Hij slaapt nu 's avonds ook gewoon. Heerlijk is dat, hebben mn mannetje en ik ook wat tijd voor ons samen..... (wie zegt dat als je kinderen hebt, je geen tijd meer hebt voor sex? ) Ben vrijdag dus lekker nog wezen shoppen....heb voor Jayden een leuke zomerjas gekocht en leuke schoentjes! (bij de prenatal Cynthia ) Verder nog wat dingetjes die afgeprijsd waren bij de prenatal, flesjes enzo. Ik heb die kromme difrax fles, maar die kan bij ons dus niet in de flessenwarmer verwarmt worden.... omdat daar die losschroefbare onderkant opzit, en dan verwarmt de melk niet goed. Daarom gebruik ik nu nog van die goedkopen flesjes om de melk in op te warmen. En zodra Jayden de krampen periode uit is, ga ik die normale flesjes ook gebruiken voor zijn voeding. Ohja, had nog een mobiel voor hem gekocht voor bij opa en oma in de box een hele leuke van de Intertoys voor maar 12.99. Toen we thuis kwamen gelijk ff uitgetest....hij vond het echt geweldig! De hele tijd lachen en zwaaien met zn armpjes en beentjes! Volgens mij heb ik alweer een behoorlijk verhaal op zitten hangen.... kom later nog wel ff kijken! groetjes Lisette
@Setje ik heb niks gevoeld van het spiraaltje inbrengen,ik was verbaasd toen ze zei dat hij er al in zat. En ik was nog niet ongesteld geweest toen ze hem inbracht,maarja mijn baarmoedermond stond natuurlijk nog open omdat het toen pas 6 weken geleden was dat ik was bevallen. Ze willen inderdaad het liefst het spiraaltje inbrengen als je ongesteld bent omdat je baarmoedermond dan een beetje open staat zodat het niet veel pijn doet maar het hoeft niet als jij het niet prettig vind doen ze het ook wel gewoon als je niet ongesteld bent. Ik was vorige keer bij de prenatal en bij ons hadden ze heel weinig zwembroekjes alleen vanaf maat 68,die heb ik wel gekocht omdat hij zo leuk was. En echt fijn dat Jayden eindelijk zo goed slaapt Ik ben trouwens benieuwd wanneer ik de friso romper krijg. Cynthia alleen jij heb hem nog binnen gehad geloof ik of zijn er nog meer die hem al binnen hebben?
@Vales: ik heb het rompertje van Friso ook nog niet binnen hoor. Bij ons in het ziekenhuis plaatsen ze een spiraaltje pas vanaf 3 maanden na de bevalling. Dit om te voorkomen dat-ie er weer uitzakt. En stel dat je dat dan niet in de gaten hebt... Gek toch dat ze overal andere regels hanteren! Volgens mij ben ik de 'langst gehuwde moeder', op 17 december hebben mijn man en ik onze 7e trouwdag gevierd. 12 mei zijn we 13 jaar bij elkaar (waarvan we er 12 samenwonen)!
Ik krijg nog wel een echo om te kijken of hij nog goed zit. En je kan zelf voelen of hij er nog zit dan voel je de draadjes zitten,ik heb alleen nog niet gevoeld.
Ik heb me nog niet gewaagd aan de wijn. Ben nu ook alleen, Dain ligt op bed en Mies is naar die verjaardag, dus echt gezellig is het nu ook niet om een wijntje te nemen. Misschien morgen. Waarschijnlijk hakt ie er bij mij ook flink in! Hebben jullie eigenlijk al iets gehoord van de toeslag kinderopvang? Ik heb het vrij snel na de geboorte ingevuld, maar heb nog niets gehoord. Ik heb het mutsje nog niet binnen, ligt op de plank om naar de brievenbus te brengen (schiet er vaak bij in hier). Ik heb nu ook maat 3 genomen, alleen maar fijn dat ie wat groter is, nu hebben ze toch niet echt een mutsje meer nodig, dus voor volgende winter! Sex, daar hebben wij nog steeds niet aan gedaan na de bevalling we zijn geen fan van condooms. Vrijdag wilde ik de minipil bestellen bij de dokter, zijn ze vanaf 12.30 gesloten! We wilden dit weekend gaan kijken of we het nog kunnen, maar dus weer niet. Ik heb er zelfs al over gedroomd en mies vindt het ook wel weer tijd worden, dus zodra ik de minipil gehaald heb gaan we vroeg naar bed! Mag je met de minipil eigenlijk gelijk sexen?