Hi hi... Jasmijn is maar één centimeter groter, maar 'fijn' kun je haar niet echt noemen... Maar ik vind 5 centimeter groeien tussen twee bezoeken in behoorlijk veel! Die sneeuwman was inderdaad overduidelijk geen succes! 'Papa in galop' bevalt haar zo te zien een stuk beter... Tja... en wat zou je nog meer kunnen gaan doen vanavond? Roy en ik gaan wel graag naar het theater, maar daar is het eigenlijk ook al te laat voor nu. Ik zou gewoon héél lang en gezellig natafelen... Veel plezier in elk geval!
wow... heeft Liene zo'n groeisprongetje gemaakt? Nog maar 1 cm kleiner dan Jasmijn? Ik ga de lijst eens zoeken, misschien hoort ze nu wel bij de grote kindjes. En we gaan morgenavond pas uit eten, dus we kunnen nog wel ergens iets regelen, maar misschien is lang natafelen en praten wel een erg goed idee...
Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......23 jan/14mnd3wkn....................9200 gr.......76.0cm Vishesh......17/11/06 (2900gram 53cm).......18 jan/14mnd1dag....................12.576 gr.....86.1cm Jiri..............30/11/06 (3275 gr, 49 cm......... 13 nov/11.5 mnd........................10.000 gr.....76 cm Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........06 mrt /15 mnd...........................9890 gr.......76.0 cm Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........26 mrt / 16 mnd.........................8480 gr........75 cm Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 05 mrt/ 15 mnd..........................9580 gr........77 cm Teun...........08/12/06 (3390 gr, 51 cm..........05 feb./ 14 mnd.........................10540 gr.......77 cm Nick............13/12/06 (3285 gr, 50 cm).........14 feb/14 mnd...........................10615 gr.......75 cm Dimphy.......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm)..... 04 maart 14,5 mnd....................11700gr........79 cm Thijs...........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........06 mrt/14.5 mnd, dag...............10080 gr.......80 cm Fynn...........19/12/06 (4010 gr, 54 cm).........19 mrt/15 mnd...........................12990 gr.......83,5 cm Demi...........19/12/06 (3575 gr, 52 cm).........19 febr/ 14 mnd.........................8855 gr.........75,1 cm Safouane....21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........07 mrt / 14 mnd 2 wkn..............10415 gr.......78 cm Rick.............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........04 oktober/9mnd+12dgn..........11.115 gr.......74 cm Thijmen.......22/12/06 (3300 gr, 54 cm)........19 februari /13 mnd + 29 dgn....11.575 gr.......83 cm Ruth............22/12/06 (2830 gr,46cm)..........12 maart/ 14mnd + 2 wkn, ........8950 gr.........72 cm Jasmijn........23/12/06 (3890 gr, 50 cm)........26 februari/14 mnd....................10.450 gr......76 cm Wessel........25/12/06 (3515 gr, 52 cm)........17 maart/14 mnd+21dagen.......9850 gr.........78 cm Koen...........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........05 maart / 14 maanden.............10800 gr.......78 cm Jikke............29/12/06 (3400 gr, 50 cm)........11 mrt / 14,5 mnd......................9485 gr.........78 cm
Nee, Jasmijn hoort ook niet bij de grootste kindjes. Het is wel opmerkelijk dat op deze leeftijd al de knullen over het algemeen groter zijn dan de meiden... Zo... Jasmijn is net wakker van haar middagdutje ! Meteen na het zwemmen (10.45 uur) heb ik haar in bed gestopt en pas 5 (!?) uur later er weer uitgehaald. Nu moet ik wel zeggen dat ze gisteravond weer heel veel gehoest heeft. Tegen middernacht begon ze te huilen en hebben we haar even uit bed gehaald en een zetpil tegen de kriebelhoest gegeven. Om 00.30 uur lag ze er weer in. Ze was vanmorgen dus niet fit, tijdens het zwemmen zat ze zelfs geregeld te gapen. Maar een middagslaapje van 5 uur heb ik dus nog nooit meegemaakt. Rond 14.45 uur belde een vriendin en toen dacht ik: 'Nu zal ze wel zo wakker worden', maar toen we drie kwartier later het gesprek beëindigden was het boven nog steeds stil... Nu zit Jasmijn dus aan haar 'lunch', op een tijdstip dat ze normaal gesproken haar fruit krijgt...
hallo, even een kort spelletje maar ik kom later terug om te reageren. Het spelletje zoek de 3 verschillen tussen de foto's:
We hebben een gek dagje achter de rug. Fynn was vanmorgen heel jengelig terwijl Demi heel lief en rustig ging zitten spelen. Tijdens de lunch heeft Fynn echt zitten eten als een bootwerker en was daarna weer in opperbest humeur (had dus kennelijk gewoon honger ). Demi schrok toch wel van het feit dat Fynn ineens zo hyper was en vond dat wat minder leuk. Fynn in bed gelegd en die lag vrijwel meteen te pitten. Helaas was Duckie helemaal niet in orde. Sterker nog: ze werd echt heel erg beroerd, had veel pijn en had het gevoel flauw te vallen. Had echt heel erg met haar te doen. Dat heeft ongeveer anderhalf uur geduurd en toen was ze gelukkig weer genoeg opgeknapt om naar huis te rijden. Demi bleef echt heel zoet! Hoop dat ze inmiddels weer thuis zijn en dat Duckie geen last meer heeft gehad onderweg! Ontdekte net bij Fynn weer een tandje! Dat verklaart ook wel wat gejengel en dunne luiers. Ik zat te wachten op de kiesjes maar het is een hoektandje geworden. Beetje 'verkeerde' volgorde, maar ja @Vales: Heeft Wessel er nog pokjes bij gekregen? @Janette: Hoe ging het mee lopen? @Karin: Heb je lekker gestad? En is Nick weer wat opgeknapt? @Gnessy: Beterschap! @Noura: Fynn heeft een grote moedervlek op z'n beentje (al vanaf de geboorte). Die moet ik ook in de gaten houden. Wel grappig: Saf een kleurloos plekje en Fynn een gekleurd plekje @Lola: Je moet nog wat beter lezen....Melliemel schreef al aan Vales dat ze op 2 nov is uitgerekend Enne...wel komisch dat Fynn 1 dag eerder met bandjes om z'n armen heeft 'gezwommen' dan Jasmijn Nu alleen nog ff het van de kant springen oefenen... Jasmijn 5 uur geslapen Jemig, dat moet toch wel een record zijn. @Saar: Liene is zeker goed gegroeid! Ze zal nu dus wel in grotere maat zitten. Fynn was 6 cm gegroeid. Vond dat ook behoorlijk veel. En ik moest echt lachen om de foto's met de sneeuwman. Liene kijkt echt behoorlijk zuur Maar wel heel leuk voor later. @Cynthia: Ik zie 2 staartjes en een ander jurkje Echt leuk om te zien!
Goh, wat ontzettend vervelend (en ook een beetje eng...) dat Duckie zo naar werd. Ik hoop ook maar dat ze zonder problemen is thuis gekomen, want ook zij woont een behoorlijk stuk van Den Haag vandaan... [-o< @Slingding: Ik vind het grote verschil dat je op de eerste foto een baby ziet en op de tweede een echte meisjes-dreumes...
Hallo allemaal, Gisteren samen met Koen met de bus naar de stad gegaan. En ik heb mijn rijbewijs! Joepie! Nu is het echt officieel he. Sara heeft op dinsdagavond altijd judo van 17.30 tot 18.30 en normaal gaat Steef haar dan halen met de auto en nu hebben we dat samen gedaan en heb ik gereden. Was wel even spannend hoor. Ik ben natuurlijk een andere auto gewend. Ik heb gelest in een volkswagen golf en we hebben zelf een renault megane station. Sowieso is het natuurlijk erg vreemd om ineens zelf te "mogen" rijden zonder dat je iemand langs je hebt die kan ingrijpen. Maar ja... het ging op zich best goed. De motor is maar 1 x afgeslagen (eventjes verkeerde versnelling). Nou ja, ik moet maar gewoon veel gaan rijden en dan ben ik hopelijk snel gewend aan de auto. Misschien dat ik vanavond nog even boodschapjes ga doen met de auto. Het is toch vies weer overdag en dan is het wel handig om straks even te gaan na het eten. (als ik durf ) Koen sliep een tijdje terug weer elke keer makkelijk door tot ongeveer 8.30 uur 's ochtends. Nu was hij gisteren en vandaag al om 7 uur wakker. Is op zich niet zo erg maar ja, hij is dan wel sneller moe. Vanochtend dus ook 7 uur wakker, 7.30 uit bed. Rond 10.15 werd hij al moe dus in bed gestopt. Om 13.15 sliep hij nog steeds! Toen heb ik hem maar wakker gemaakt. Daarna heeft hij een boterham gegeten en wat gespeeld en we zijn nog eventjes naar de supermarkt gewandeld. Net rond 16 uur begon hij alweer te gapen en er was niet veel meer goed. Hij huilde veel. Dus nu ligt hij weer in bed. Slaperig mannetje! Nu ga ik even reageren op jullie.... Janette: Hoe was de meeloopmiddag? Lola: Ik heb de shop-aholic-serie ook compleet hier thuis staan. Echt geweldig leuk! Gelukkig dat je toch nog geslaagd bent met zwangerschapskleding! En dat in zo'n klein maatje. Super toch!? Lijkt me erg leuk om te zien hoe Jasmijn al zelf het zwembad in springt met haar bandjes om! Kan me er nog niets bij voorstellen met Koen maar dat zal over een tijdje ook vanzelf zo zijn. Wauw, 5 uren slapen is idd wel errug lang! Eve: Leuk om te horen dat het zwemmen zo geslaagd was! Wat Koen eet bij de mac? Ik bestel niets aparts voor hem maar hij krijgt dan gewoon wat frietjes van ons die hij dan ook erg lekker vindt. Omdat hij niet zoveel had gegeten hebben we hem thuis nog maar een potje olvarit gegeven. Noura: Oei balen dat door de sneeuw alles anders liep. Lijkt me wel erg vervelend dan. Fijn dat alles goed was bij de kinderarts. Duikster: Oei, jou dag begon al niet goed met de volle poepbroek. En dan ook nog in de file en Nick 's avonds in een dwarse bui? pff heb met je te doen hoor! Melliemel: Fijn dat jij en Orlando het leuk hebben gehad bij ballorig. Wel balen van die file... Veel plezier vanavond met Tikus. Duckie: Gelukkig dat het opnieuw geplande uitstapje naar Den Haag nu wel door kan gaan! Veel plezier vandaag. Ooooh ik lees net in Eve's berichtje dat jij niet zo best was vandaag! Hopelijk ben je veilig thuis gekomen? Beterschap! Gnessy: oeii vervelend dat je ziek bent. Ik wens je veel beterschap! Saar: Liene is in centimeters wel flink gegroeid! Maar ze blijft idd klein. Ach ja, klein maar fijn zeggen ze hier! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad tijdens het etentje met je vriendin. De foto's zijn erg leuk! Moest wel een beetje lachen om Liene d'r boze gezicht bij die sneeuwman! Slingding: Wat leuk om die 2 foto's van een kleine en grote(re) Kailynn zo onder elkaar te zien! Vales: Slim van je om toch even advies te vragen ivm dat mentholpoeder. Het is idd zo met ziektes of andere dingen dat iedereen iets anders zegt. Hopelijk krijgt Wessel niet te veel last van zijn waterpokken. Groetjes Otje
otje wat gaaf zeg zelf rijden, ik weet nog dat ik de eerste keer op pad ging, was toch een machtig gevoel (incl. afslaan van de motor) maar gewoon elke dag even een stukje rijden in je eentje en dan komt het zelfverzekerde gevoel vanzelf doet me ineens denken dat ik vandaag bijna een fikse aanrijding had, iemand stopte en reed toen ineens de voorrangsweg op, ik moest vol in de remmen, liep dus gelukkig net goed af saar wat een leuke fotos zeg. en brie gemaakt van rauwe melk mag niet, maar die zijn maar moeilijk te vinden, het is eigenlijk alemaal van gepasteuriseerde melk. oei dat klinkt niet zo fijn van duckie, hoop dat ze goed is overgekomen lola xs klinkt wel heel lekker en saf heeft bij zijn enkel en bil zo`n witte plek. maar hij heeft ook de zogenaamde mongolenvlekken op zijn onderrug en boven op zijn rug. de wat donkere pigmentvlekken. cynthia wat een leuke fotos en de verschillen.... de staartjes, jurk en een groter kindje? het was trouwens allemaal weer goed bij de tandarts, moest met de kinders
ff vlug heb weinig fut om te reageren maar het meelopen ging prima heb ook gelijk mensen mogen helpen en kibbeling gebakken...die mij "opleiden" was de dochter van de baas en die vond het ook goed gaan....nu wachten tot 10 april want dan laat hij het weten....er moeten dus nog 2 meelopen...er waren er dus 4 de 4e is al aangenomen had al 10 jaar ervaring in een viswinkel.... maar hou evengoed me ogen en oren open hoor.... nou weltrusten voor straks
janette, wat fijn dat het meelopen goed ging, ik ga voor je hopen dat je snel hoort dat je bent aangenomen en ik krijg spontaan zin in kibbeling
Dat was mijn werkweek al weer! Deze week alleen vandaag werken, heerlijk! Leuke foto's van Liene in de sneeuw! Mooi slee ook. Voor Thijs had ik ook zo'n slee willen meenemen, maar kon er niet meer aankomen. We hebben nu een sleetje geleend, maar dat was een plastic slee dat direct op de sneeuw lag, het sleetje kiepte direct om en hij lag met zijn hoofd in de sneeuw... Maar Liene zit er super comfortabel bij! Melliemel: wat lees ik nou? zwanger! Wat goed zeg! wanneer heb je getest? Met Thijs was het twee jaar geleden op goede vrijdag. Heb er dit jaar wel aan moeten denken. Over de hond: ik zou ooit wel een hond willen, maar Pieter is helemaal geen hondenliefhebber. Ik zou het pas willen als we een groter huis met tuin hebben, en niet zo in de stad. Maar als we ooit bij de duinen in Haarlem wonen of zo, lijkt het me leuk. Otje: nu gaat het echt beginnen met rijden, spannend hoor. Lijkt me best eng om vor het eerst met je twee kinderen te gaan rijden. Zie jij dat wel zitten? Eve: ik vond het ook erg knap van Thijs dat hij het zo lang vol hield en nog leuk vond ook. Hij is het natuurlijk wel gewend, dat scheelt, en hij heeft erg veel te zien, natuurlijk. Maar ik weet van een vriendin dat haar zoontje het niet leuk vind. Wij zijn blij, want wij vinden het zelf heerlijk om te doen! Wat vervelend dat Duckie niet lekker was. Heb je al gehoord of ze veilig is thuis gekomen. Ik ga op zoek naar het snoertje om de foto's van de camera op de computer te zetten. Als ik hem kan vinden, plaat sik een paar foto's. lies
Noura wil wel een portie voor je bakken hoor...maar ben bang dat als ze in zutphen komen ze koud zijn werk je bij de videotheek daar op het hoekje van die smalle straat bij het stoplicht?
@Noura: Fijn dat je niet meer terug hoeft naar de kinderarts zeg! @Saar: Misschien kun je naderhand een filmpje pakken ? En 5 cm erbij, da's flink zeg. Maar ze is wel heel fijntjes inderdaad. @Lola: Wow, Jasmijn heeft echt lang geslapen vanmiddag! Ik hoop dat ze er vannacht niet minder om slaapt. @Eve: Dus toch een tandje @otje: Flink oefenen met auto rijden, dan wordt het vanzelf een automatisme! @Janette: Fijn dat het zo goed ging. Waren je "eventueel-toekomstige-collega's " ook vriendelijk? Want je kan zo natuurlijk zelf ook kijken of het je wat lijkt. @LIes: Ik ben heel benieuwd naar je foto's. Bedankt voor jullie lieve en bezorgde reacties. Het wil maar niet lukken met mij en de meetings . Ik voel me gelukkig weer prima. Vanochtend was er nog niets aan de hand, maar toen ik bij Eve aankwam heb ik in de auto nog snel een pijnstiller genomen, omdat ik me niet helemaal fit voelde.. Ik ben namelijk vanochtend ongesteld geworden en dat brengt bij mij altijd de nodige ongemakken met zich mee. Na de lunch voelde ik me ineens echt niet goed worden. Ik was echt ineens hartstikke ziek en wist van de pijn echt niet waar ik het moest zoeken. Een hele vervelende situatie, omdat ik natuurlijk wel nog naar huis moest. Maar gelukkig weet ik zelf dat het vaak een tijdelijke pijnaanval is en dat het meestal met een uurtje wel weg zakt. Maar het duurde nu wel lang. Demi en ik zijn dus naar huis gegaan toen de pijn grotendeels was weggezakt, want ik wilde natuurlijk ook niet het risico lopen dat ik onderweg weer zo ziek zou worden. Maar gelukkig ging het terugrijden prima en was ik binnen 2 uur thuis. Heb na het eten nog even lekker geslapen en voel me prima nu. Zo heftig als vandaag heb ik het al jaren niet meer gehad (in mijn tienerjaren had ik het zo dus bij iedere menstruatie), maar als dit volgende maand weer zo is, dan ga ik toch even naar de huisarts voor pijnstilling, want het was echt niet te doen zo erg. Nou.....een heel verhaal dus, maar we hebben het ook wel heel gezellig gehad hoor. Ik zal zo nog wat foto's plaatsen. Voelde me wel opgelaten omdat ik me ineens zo beroerd voelde, maar Evelyne heeft Demi eigenlijk de hele tijd weten te vermaken en dat was echt heel fijn. Fynn en Demi moesten even aan elkaar wennen, maar ze hebben elkaar ook hele lieve kusjes gegeven. Helaas lag Fynn nog te slapen toen wij naar huis gingen. Echt een lief, ondernemend mannetje .Demi heeft alleen in de auto 2x een half uur geslapen. Het was trouwens ook heel grappig om het verschil in lengte en gewicht tussen Demi en Fynn te zien. Volgens mij pasten de schoentjes van Demi twee keer in die van Fynn
Lola dat lees ik net te laat van dat schort. Ben vandaag nog bij de ikea geweest lekker dat je geslaagd bent voor zw.kleding. Noura fijn dat Saf is goedgekeurd! heerlijk niet meer terug naar de kinderarts. Saar Liene is echt flink gegroeid! wat een leuk sneeuwpak heeft Liene! maar die sneeuwman is ook wel heel groot voor haar....snap wel dat ze dat eng vind... Lola: Nick hoort niet bij de grote boys geloof ik.... jee wat heeft Jasmijn lang geslapen! Slingding: eh... staartjes, een lachje en een ander kleur shirtje? Duckie wat naar dat je zo beroerd was. Hopelijk valt het allemaal mee....fijn dat je je nu alweer beter voelt. Maar wat naar als je menstruatie dit soort bijwerkingen heeft zeg... pff Noura dat was schrikken zo'n bijna aanrijding! Otje: hier slaat de moter nog steeds wel eens af, dus dat kan na ruim 10 jaar rijden ook nog steeds gebeuren hoor... Janette fijn dat het meelopen zo goed ging. Nick was vanmorgen al vroeg wakker. Lag vanaf 6.15 te zingen in bed en rond 7.10 werd het echt mopperen. Hem uit bed gehaald, mezelf even aangekleed en zie ineens een natte plek op zijn pyama verschijnen...grrr...had zich dus weer helemaal ondergepoept. Vanmorgen dus de douche er wel opgezet. bah...Denk echt dat er weer een kies of zo aankomt. Vandaag dus even met mams de stad in gegaan, gezellig. Heb ook gordijnen voor Nick's kamer besteld, dus over een week of 4 zijn ze er.... Nick was natuurlijk eerder moe vanwege zijn vroege wakker zijn, dus mijn geplande middagrust schoot er bij in. HIj was toen namelijk weer wakker....Nu heeft hij eind van de middag nog wel even geslapen gelukkig, maar er lag ook nog een flinke strijk. Dus ik ga zo maar rustig loungen op de bank en op tijd bed weer in. Morgen freelancen en Frank en zijn ouders gaan morgen met de schuur aan de gang. Zij blijven morgen slapen, dus denk dat ik pas na het weekend, misschien vrijdag op het werk weer even tijd heb om hier te spieken...