December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lisette: wat goed dat Jayden zo probleemloos slaapt zonder speen! Moet echt een opluchting voor je zijn :D Wat hebben we toch een makkelijke kinderen...(soms)

Moet eerlijk zeggen dat het 1e wijntje er bij mij niet inhakte. Was net of ik niet gestopt was met drinken terwijl het toch ook bijna een jaar geleden was. M'n 1e glas alcohol was zelfs een amaretto. Ik dacht: Laat ik maar meteen met iets sterks beginnen :D En ach, in je eentje wijn drinken kan ook best gezellig zijn hoor. Ik word er iig lekker ontspannen van.

Heb de Friso romper al een tijdje in huis.

@Molly: doe jij Dain geen mutsje meer op? Ik doe dat nog wel maar misschien is het idd niet meer nodig. Toeslag kinderopvang is al op m'n rekening gestort. Ik kreeg 4 weken na aanvraag al bericht. Je zou binnen 6 weken bericht moeten krijgen dus ik zou toch maar es bellen of ze de aanvraag wel hebben ontvangen.

En nu wil ik eigenlijk naar bed want ik ben moe :( Maar Fynn heeft om 20.15 nog een voeding gehad en als ik em nu weer geef is dat wel heel snel op elkaar. En als ik nu naar bed ga is dat ook niet de moeite waard. Lastig hoor. Ga em denk ik om 23.00 weer voeden. Is ook een beetje vroeg maar ja....

2. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    O, dan ga ik inderdaad maar eens bellen. Heb nog helemaal niks gehoord namelijk. Ik doe Dain geen mutsje meer op nu. Of er moet echt een koude wind staan.

Wat je zegt is waar, ik ga zo even kolven en dan neem ik daarna toch een klein glaasje wijn, even kijken hoe het valt!

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jeetje wat zijn jullie druk geweest. en setje hoe onthoud jij alles waar je op antwoorden wil? ik vergeet alles zo snel... terwijl ik toch echt antwoorden wil.

ik gebruik nog wel een mutsje, vind het hoofdje toch nog kwetsbaar en dan te bedenken dat safouane nog heel veel haar heeft ook. maar we gaan al richting voorjaar.

cynthia, sorry was in de war

wat fijn dat jayden zonder speen slaapt! kunnen jullie ook lekker slapen

slaap lekker eve!

ik heb de romper ook al, hij is leuk ;)

setje, safouane heeft ook bruine ogen, dat kan je al heel goed zien. maar bij sommige kinderen zie je het veel later, en kleuren ze nog in verschillende tinten. ik heb wel eens gehoord dat het na een paar jaar nog een andere kleur werden.

nou vandaag nog de stad in geweest en ik heb een leuke tuniek gehaald voor de zomer. vanavond zijn we even bij vrienden geweest. safouane lag vanavond op mijn schoot en hij was zo druk om te proberen geluid te maken. af en toe kwam er echt een kreetje uit, en hij schrok daar zelf ook van maar werd driftig toen het daarna niet meer lukken wou. heel grappig om te zien. na de voeding heb ik hem wakker in bed gelegd en hij is zowaar gaan slapen.

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb zojuist maar even een maatje kleiner besteld van het mutsje, ik gebruik nog wel een mutsje en de meeste mutsjes worden hem nu wat klein. en ik kon mijn bestelling nog wijzigen.

5. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb mijn romper ook al een paar dagen binnen, hij is erg leuk!
    Rick heeft de nacht dus niet echt lekker doorgebracht, ik voelde me echt onwijs alleen en ik kon er geen kant mee op... Hij ligt nu weer lekker in zijn bedje en ik ben benieuwd naar deze nacht...

Cynthia nog gefeliciteerd meis... heb je een leuke dag gehad?

Ow ja ik heb nu de kunst voeding er helemaal af en ben weer volledig op de borst over gestapt nu doe ik er soms 3 theelepeltjes nutrix doorheen waardoor hij wel verzadigd is, dit gaat heel goed!

Liefs Kim.

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    @Noura, soms als er zoveel is geschreven, open ik zw pagina nog een keer en dan kan ik het nog ff teruglezen. Anders vergeet ik ook de helft hoor! Ik ben toch wel super benieuwd wat Jayden zn kleur ogen wordt, dat blauwe staat hem heel erg mooi, maarja, Marcel en ik hebben beide geen blauwe ogen....

Jayden heeft vannacht doorgeslapen! Helemaal niet wakker geworden! Hij ging om 23.00 zn bedje in en om 7.30 werd ie pas wakker :D

@Molly, wat houd een minipil precies in? Ik weet wel toen ik aan de pil ging, het pas na 2 maanden veilig was.

groetjes Lisette

7. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    @Kim, ik weet hoe je je voelt na een onrustige nacht. Maar voor jou is het idd extra vermoeiend omdat je ook nog eens alleen bent. Ik hoop voor je dat Rick gauw zn regelmaat krijgt in het 's nachts slapen!

groetjes Lisette

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Morgen allemaal!

Fynn snapt het gelukkig weer. Heeft van 23.30 tot 8.00 geslapen :D Misschien heeft ie wel regeldagen gehad. Geef em nml sinds 2 dagen een schep extra voor hongerige baby's. Nou, hopen dat het weer een tijdje zo blijft. Hij lag vanmorgen trouwens helemaal dwars in z'n bedje :( Echt knap hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen met slaapzak en al...

@Molly: hoe was je wijntje?

@Noura: ik open zwangerschapspagina ook nog een keer en zo switch ik heen en weer. Anders vergeet ik ook alles hoor.

@Kim: ik vind het gevoel van alleen zijn vaak nog erger dan de vermoeidheid. Leef dus helemaal met je mee! Mocht je er een keer echt doorheen zitten dan mag je me altijd smsen hoor. Wie weet ben ik ook wel wakker en dan zijn we niet zo alleen :D Hoe ging het vannacht?

9. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Goedemorgen Allemaal,

Ik zal eerst even proberen te reageren:

Setje: Het geeft niet dat je me banner nog niet af hebt meis, ik vroeg het me alleen even af. Neem er gerust alle tijd voor, ik heb de tijd en ik ben al blij erom dat je het doet voor me. Want je moet er toch tijd en energie in steken, daarom ben ik heel erg blij dat je het zoieso al doet voor me. En meis doe het maar lekker in je eigen ritme, tijd enz. hoor, zoals ik al zei er is echt geen haast bij hoor.

Vales: Ik heb me rompertje van Friso ook nog niet binnen ben erg benieuwd wanneer ik hem krijg, zal wel binnenkort wezen denk.

Lola: Ik denk inderdaad dat jij de langst gehuwde Mama bent van ons zoieso, ik ben nog niet getrouwd. Ik wil wel graag binnen nu en 4 a 5 jaar trouwen, maar moet wel het geld er ook voor wezen. Want ik wil graag een groot feest er omheen enz., wil ook graag een mooie jurk en ja dat kost geld he. Sebas en ik gaan 06-03-2007 3jaar met elkaar en wonen 06-09-2007 3jaar samen, best wel lang voor iemand van mijn leeftijd.

Vales: Wat zeg je nou kan je het spiraaltje voelen althans de draadjes>? Maar als je sex hebt voelt je partner dat dan niet?

Noura: Ook ik open nog een keertje zwangerschapspagina en switch af en toe eens, anders onthoud ik het ook allemaal niet hoor. Wat is trouwens een tuniek :oops: :oops:, Thijmen heeft trouwens blauw/grijze ogen ik hoop wel dat dit zo blijft hoor.

Eve: Inderdaad heel erg knap hoe die dat dan heeft gedaan, lekker dat ie heeft doorgeslapen zeg. Hopelijk houd hij dat aan he, dat zou natuurlijk wel lekker zijn.

Hier ook een heerlijke nacht gehad hoor. Om 22.30 ze laatste fles en meteen gaan slapen, vanmorgen om 09.00 kwam die voor zijn eerste flesje. Vandaag gaan we naar de zwarte markt toe, helaas regent het wel maar zijn toch meeste keren binnen dus.

Thijmen is soms vanmorgen al heel erg vrolijk, hij lacht echt de hele tijd echt zo heel erg lief en leuk.

Weten jullie trouwens wanneer de doos van Prenetal kan ophalen, volgens mij met 3maanden toch?

Willen jullie jullie kindjes ook bijschrijven in Thijmens gastenboek & vriendenboekje? Dit doe ik dan natuurlijk ook bij jullie haha, is wel zo aardig en lief natuurlijk. http://www.babygrimberg.beebiesite.nl alvast bedankt allemaal

10. keizerin

keizerin Niet meer actief

Eve en Molly leuk dat jullie ook in Wessel zijn vriendenboekje staan.

Sinds Wessel 180cc krijgt voordat hij gaat slapen slaapt hij helemaal goed.
    De laatste paar dagen slaapt hij dan van 23.00 tot 8.30 of 9.00 vandaag zelfs tot 9.30.
    Dus ik heb vandaag lekker geslapen zeg.

@Debbie nee Johan voelt die draadjes niet.
    Ik ga as zaterdag naar de zwarte markt in Beverwijk ik heb heel wat spullen nodig dus ik heb er zin in,veel plezier vandaag.

@Eve Fynn heeft ook lekker geslapen zie ik.
    En Wessel die krijgt het ook voor elkaar om zich helemaal naar boven te trappen in zijn wieg.
    Ik heb een paar weken geleden ook een 1 amaretto gedronken nou ik voelde me gelijk draaien :) ik had daarna maar niks meer genomen.
    Verder heb ik niet meer gedronken maar ik drink bijna niet.

Ik hoop dat ik snel me romper binnen krijg ben wel erg nieuwsgierig.
    Ik doe trouwens ook nog altijd een mutsje op ik baal er ook echt van dat hij niet past.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    debbie een tuniek is een lang jurkje, blouseachtig iets. (weet niet hoe ik het uit moet leggen...)
    veel plezier op de zwarte markt, ik wil er ook graag heen, maar het is zo`n eind weg.

kim wat goed dat je weer op de borstvoeding zit.

fijn zeg al die babys die lekker doorslapen. hier ook een lekkere nacht. gister had die om half 10 ongeveer de laatste voeding, en ik laat hem dan gewoon tot die zelf komt, en dat was om kwart over 6. dus ikvind dat ook weldoorslapen. en daarna is die weer gaan slapen.

ik kan nu trouwens weer terug lezen onderin beeld. eerst wou dat niet meer lukken en nu weer wel. hoef ik niet alles te onthouden.

12. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Noura heb ik ook weleens gehad dat hij het onderin niet meer deed heel irri is dat.

13. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    zo, veel goede nachten lees ik. Nou, hier helaas niet:( Dain werd om half 4 uur wakker van krampjes (kan niet van de wijn zijn, want die heb ik uiteindelijk toch niet genomen). Tot 5 uur heb ik zijn buikje gemasseerd en er kwamen inderdaad flink wat scheten uit! Toen wilde hij eten. Nu is ons ritme dus gelijk weer een uur teruggezet helaas. Gelukkig heeft ie daarna tot 8.15 geslapen en na die voeding weer tot 10 uur, dus op zich nog redelijk kunnen slapen.

Setje, de minipil is een pil met minder hormonen erin. Deze kun je bij borstvoeding gewoon gebruiken.

Noura, van half 10 tot 6 noem ik ook doorslapen hoor!

Dain trapt zichzelf niet omhoog in zijn wieg, hij presteert het juist om met zijn kont tegen de onderkant aan te liggen, met zijn beentjes over de rand!

Hij is de laatste paar dagen helemaal gefixeerd op armen en handen. Niet alleen die van hemzelf, maar ook die van ons, heel grappig!

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Hier nog steeds geen doorslaper :( Hij krijgt 5 x 180cc 2 schepjes erin voor hongerige baby's en om 11 uur 3 theelepels nutrix. Rond 4/ 5 uur blijft hij komen.
    Ik hoop nu maar dat hij na 3 maanden minder nodig zal hebben, zeiden ze op het CB, dan is de groei niet meer zo hard als in de eerste 3 maanden.

Ik heb het mutsje ook gekregen. mt 3, maar hij is niet zo heel groot. Ik denk als ie in de droger is geweest, dat ie wel iets kleiner zal zijn.
    Rond 11 weken groeit het hoofdje weer flink, dus misschien dat hij daarom past :) :)

@kim: geef jij nu al nutrix? Ik vond 3 maanden al vroeg, maar het mag toch al van het CB. Het helpt bij jiri helaas niet....

@eve: heb jij het rugzakje al gekregen? Ik nog niet. Had jij ook die schoentjes, roosjes, besteld? Heb deze ook nog niet.

Gisteren met de kidcar gaan fietsen, het ging erg goed. Nu nog mooi weer :D

De kinderopvangtoeslag gaat rechtstreeks naar het kinderdagverblijf, zo hoef ik alleen mijn deel te betalen aan het KDV.

15. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hoi hoi,

Rick was vannacht weer een erg druk mannetje, wilde eten eten en eten... Moe ben ik ervan maar smelt van hem wanneer ik op zijn kamertje kom en hem zie lachen van oor tot oor. heerlijk hoor mijn ventje!

Lief van je Eve dat je zo met me meeleeft, dat doe ik ook met jou en ik ben blij voor je dat Fynn het nu zo goed doet! Dat sms-en is misschien wel eens een leuke bezigheid!

Liefs Kim.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh toch niet iedereen heeft dus goed geslapen. maar dat gaat vast nog wel gebeuren.

bij de mutsjes stond bij maat 3 (74/80) en bij maat 2 (62/68) ik had eerst maat 3 maar heb het nu geweizigd in maat 2. ik zie nu wel welke maat ik ga krijgen.

kim en eve, leuk als jullie met mekaar kunnen smsen. nachten kunnen zeker eenzaam zijn als je met een hongerig niet willen slapend kindje zit.

nynke heb jij ook schoentjes besteld. ik ben van plan ze ook te gaan bestellen voor de zomer. vind ze zo leuk, maar ze hebben er maar een paar op voorraad, dus kan zijn dat die van jou nog gemaakt moeten worden?

molly wat zielig dat dain zo last van zijn buikje heeft gehad. wel lekker dat je het hebt kunnen wegmasseren.
    leuk dat die zo bezig is met armen en benen.

hier ligt die weer in bed, hij had toch nog weer tot half 11 ongeveer geslapen. maar had dus fling gespuugd, zijn haar was helemaal nat. heb hem maar gauw in zijn badje gedaan.

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede middag,

heb een uur nodig gehad om alles te lezen zeg!
    als je denkt dat ik er iets van onthouden heb?

Allereerst hartelijk bedankt voor de felicitaties!
    wij zijn al wel 7.5 jaar samen en wonen 6.5 jaar samen.

We hebben het erg leuk gehad gisteren, we hebben eerst aan de vlissingse boulevard gegeten. ik zal het menu vertellen (het waren 5 gangen)
    1. 3 gegratineerde oesters
    2. kreeften soep
    3. gebakken mosselen met bladerdeeg
    4. een hele kreeft met tuinkruiden
    5. zeeuwse bolus ijs met slagroom

nou en toe zat ik goed vol.
    we gingen ook pas om 22.15 van tafel, daarna zijn we in middelburg nog naar een jazz cafe geweest nog wat gedronken, maar toen gingen m'n boobs wel heel erg vol lopen dus naar mijn ouder gegaan. daar lag kailynn heerlijk te slapen, ze was wel huilerig geweest even maar het was goed gegaan.

had gisteren wel een inzinking, ik heb alles uit mijn kleding kast aan gehad, maar alles zit niet lekker, vooral van truitjes enzo allemaal te kort en strak, toen zei arno dan gaan we nu naar de stad iets uitzoeken waar je je lekker in voeld (lief he) maar heb dit afgeslagen want anders zouden we laat komen en hoop het allemaal weer aan te kunnen als die blubberbuik weer iets inkrimpt.
    (duurt nu een dagje langer na het dinnher van gisteren)

ik kreeg ook het mutje binnen gisteren maar het is we erg groot ja.
    ik doe kailynn ook geen mutd meer op nu omdat er een capision op haar jas zit en die doe ik op.

goh, molly ik ben ook van de week bij een luuk op kraam visite geweest.
    (waar was dat van jou?)

kailynn kreeg om 1 uur haar laatste voeding en om 7 uur kwam ze weer toen heb ik het 2x met de speen uitgesteld naar 8.30 uur.

ze ligt nu niet ingebakerd overdag ivm met het kdv nou ze is onwijs onrustig valt steeds voor 10 minuten in slaap en dan maakt ze een schrik beweging met haar armen en begint ze weer te huilen, zonde hoor.
    Onze vergoeding gaat ook rechtstreeks naar het kdv en het restbedrag betalen wij dan weer.

Heb gisteren over heel de avond 2 wijntjes op dus dan zal ze misschien een heel klein beetje van binnen krijgen.
    ik drink zo wie zo sinds een week elke dag een bruin biertje na het kolven, dat is goed voor de borstvoeding zeggen ze, het is wel lekker zoet vindt ik en er zit maar 2.5% alcohol in.

Ik heb wel weer genoeg geschreven denk ik.

o. ja ik moet ook begin maart voor na controle van het spiraal, raar op zich als je het bij de huisarts laat doen heb je deze controle helemaal niet.
    maar ik vindt het fijn.

wie o wie heeft er voor de kleine nog een eigen site?
    dan kan ik de vriendjesboekje of gastenboek schrijven

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    moi!

www.beebieverdonk.beebiesite.nl

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lisette,
    kailynn staat in het vriendjes boek van jayden.

zag dat wij maar een paar maandjes schelen in leeftijd!
    mooie jurk had jij aan op je bruiloft!

20. Ik ben net pas begonnen met het opmaken van een eigen website voor Jasmijn.

Het adres is www.annejasmijn.beebiesite.nl

Hij is nog lang niet compleet en niemand weet er nog van. Jullie hebben dus de primeur om in het vriendenboekje en het gastenboek te schrijven!
    Ik ben vandaag ook pas begonnen met het dagboek en het fotoalbum te vullen, maar het uploaden van de foto's gaat erg langzaam.
    Maar wie wil kan alvast een kijkje nemen...

@Setje, Slingding, Otje en Debbie: Ik heb dit weekend ook even op jullie sites zitten neuzen en heb uiteraard ook een berichtje voor jullie kindjes achtergelaten!

Deel Deze Pagina