December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daar zou ik niet bang voor zijn. Ik heb ook een extra echo gehad met 6 weken en toen heeft de verloskundige de echo van 8 weken (tijdens het intakegesprek...) ook gewoon laten doorgaan!

2. Niet meer actief

saskia gewoon bellen en vragen of ze je zenuwen weg kunnen krijgen.... Leg alles uit en die 12 wkn echo zul je dan heus nog wel krijgen.....

binaca: Wat leuk joh die foto van gijs!

Weet niet of iemand deze mnd foto daar naar toe stuurt, maar ik heb er eentje gestuurd......

lola: zo'n knabbelstengel knoeit idd, heeft ruth ook last van, maar ook die knaagt m helemaal op. Ruth en eten dat gaat heeeeeeeeeeeeel goed samen.... {je mag er haast een baan bij hebben wil je genoeg verdienen zoveel als die eet.... en dan weinig groeien... ik weet niet hoe ze dat doet....... zucht....}

Nog wel wat leuks! Ik merk dat ruth de lengte ingaat, want ze had van de week al paar keer spijkerbroekjes maat 68 aan.... Maar die komen ineens tot boven de enkels dus te klein! Nou zit me kleine meis dus echt op 74...... Eindelijk..... Vind dat zo leuk......

lynn: dikke knuffel......

Janette: Blij dat het zo gezellig was met eve.... En leuke foto's........

Hoe het met debbie gaat: Het gaat redelijk goed, d'r depressie is al stukkie minder.. Met thijmen gaat het ook goed, die is alleen zo ondeugend dat ze is de hele dag met hem bezig.

Straks breng ik ruth ff naar de oppas en dan met jordy naar de fysio toe voor intake en dergelijke, ook moet ik voor die tijd de psych ff bellen, want die belde gister toen ik in de auto zat en heb toen nooit me telefoon gehoord.... Dus krijg daar ook nog afspraak voor.... maar of dat deze week is of volgende week. geen idee horen jullie nog wel...

ik ga nog ff op bed liggen met jordy..... ruth slaapt nog.... Ze zijn beide trouwens hier weer strontverkouden.... Ruth heeft het er weer erg benauwd van......

3. @Gnessy: Misschien dat Ruth minder harder gegroeid is, omdat ze zoveel ziek is geweest. Jij bent al die tijd wel lekker goedkoop uitgeweest wat haar kleertjes betreft... ;) , maar ik ben blij dat je eindelijk maat 74 uit de kast mag halen!

Ik begin eerlijk gezegd nu al op te zien tegen de zomer. Gisteren begonnen ineens de hooikoortsklachten en die waren meteen zó hevig dat ik nu al vrees voor wat komen gaat. ;) Mijn hooikoorts was vorig jaar de reden dat ik moest stoppen met borstvoeding, aangezien ik op een gegeven moment toch medicijnen moest nemen. Maar (tijdelijk) stoppen met zwanger zijn gaat natuurlijk niet, dus zal ik het allemaal over me heen moeten laten komen... :rolleyes:

4. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    zo daar ben ik weer .....

Otje, heerlijk voor je dat je nu lekker in je autootje weg kan, geniet van de vrijheid.

Noralien, super mooie foto van Jikke met de bellenblaas.

Jasmijn, je bent niet de enige eetmachine hoor, hier nog een meisje die heel veel kan eten en alles lekker vindt.
    Lola, lastig hooikoorst, mijn man en Izanka hebben er ook allebij flink last van, vervelend dat je nu geen medicijnen kan slikken ervoor.

Saskia, snap je ongerustheid wel, door de ervaring ben je gewoon nog wat skeptisch, als je straks een goeie echo hebt, en je kleintje gezien hebt kan je er w.s meer van gaan genieten.
    wanneer heb je de echo precies?

Eve, je hebt prachtige foto's van Fynn geplaatst, lekker mannetje hoor

Lies jij ook al zo'n mooie fot gemaakt, net een prof foto...

Lynn, meisje toch, hoop dat je snel opknapt., Bianca voor jou ook sterkte, het lijkt me heel zwaar voor je met die twee kleintjes, petje af voor je.

Dimphy begint u steeds iets zelfverzekerder langs dingen te lopen,
    Dimphy neemt haar tijd ervoor en haast zich vooral niet, ze hupt nog steeds op haar billen het huis door.
    Vandaag aan het miemelen, is snel ontevreden lijkt ook iets verhoging te hebben, heb haar nu even op bed gelegd was echt niets meer mee te doen.
    Ik ga het weekend heerlijk met vriendinnen in Drente in een luxe villa genieten van het leven zonder kids en man.... heb er helemaal zin in.

bah het regent hier.... zo ongezellig :cry:

5. Niet meer actief

idd goedkoop vwb kleertjes, maak ook op sommige momenten totaal niet leuk.... Want je wilt je kind ook wel eens wat nieuws aantrekken.....

ik kom zo weer, ff me jas uit doen en eentje op bed knikkeren......

tossow.......

6. Niet meer actief

zo was ik weer...

fysio heeft hoop papieren ingevuld e.d. heeft veel vragen gesteld.. Heeft een lijstje laten zien wat hij moet kunnen en wat nog niet.... Komende paar keer dan gaat hij diverse dingen testen En zodra hij dat allemaal heeft gedaan dan teld hij de maanden op en deelt ie zodat hij dan een gemiddelde heeft. En dat is dan waar zijn grove motoriek zich bevindt op dit moment... Weet wel waar ik aan kan gaan werken met hem nu....

Verder heb ik contact gehad met de psycholoog. En jordy word dinsdag geobersveerd door psych op de psz en woensdag word hij getest..... Dus dat is ook al heel senl.....
    Dus alles loopt nu en word t afwachten wat er allemaal uit de testen komt.....

ik ga ff met kids langs de loempia boer ff loempia eten..... heb ik erg zin in.....

7. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ben gelukkig weer een beetje opgekrabbelt uit de onzekerheid, jullie zijn schatten hoor, vind dat jullie erg meeleven :) ik heb dinsdag as een afspraak bij de vk en dan zal ze wss het hartje proberen te beluisteren met de doppler, ze heeft geen echo apparatuur bij de hand maar mocht het zo zijn dat ze geen hartslag kan vinden dan vraag ik dan om een extra echo omdat ik dan wss toch weer onzeker ga worden. vandaag waren de vlagen al wel weer aanwezig wel in mindere mate maar meer als gister zeg maar, niet dat ik graag misselijk wil zijn hoor, allesbehalve natuurlijk maar het geeft me in die zin toch meer zekerheid omdat dit al aanwezig was. wat noura zei mbt tot de piek met 8 weken voelde ik me ook alweer iets meer gerustgesteld(thnx noura), heb nu toch wel weer een goed gevoel erover

ik dacht ook dat de mama meeting zaterdag over een week was hoor?! ik hoor graag wat het nu concreet is....

bianca; die foto is errug schattig zeg, enne leuk dat je dus foto van de maand bent geworden(hoe zeg ik dit.... :rolleyes: ;) )
    bianca; dus jij krijgt nu een fotoshoot binnenkort? leuk

lola; die foto van jasmijn, :thumup: lachuuu

bianca; ik heb as vrijdag applicatie examen, dit is een soort herhalingsexamen van de rijinstructie, hier moet je voor slagen anders mag je geen les geven na verloop van je certificaat, mits je ervoor alsnog slaagt. vanaf nov 2008 word dit gewijzigd en is het dus geen verplichte examen meer maar verplichte cursusdagen bijwonen en komt er 1 keer iemand meelopen (in de auto) om te kijken of je het lesgeven nog wel goed uitvoert. he bah lynn weer diarree het wil maar niet over gaan he? beterschap maar weer

slingding; bij mij staat ook 12 april in mijn agenda hoor

lies; hij is idd erg schattig zeg :)

janette; zo te zien hebben ze zich super vermaakt zeg leuk hoor

gnessy; lekker dat ze nu in maatje 74 kan, en succes bij de fysio

lola; he balen lijkt me dat zeg, lijkt me vreselijk als je het zo benauwd hebt en verkouden etc etc. sterkte hiermee hoor. je kan dus geen bepaalde medicijnen slikken tijdens de zwangerschap begrijp ik?

lianne; ik heb een echo gehad met 7weken5dgn waarop een goede zwangerschap te zien was met kloppend hartje maar toch had ik gister ff twijfels door het verminderen van die vlagen misselijkheid vandaar
    veel plezier as weekend hoor. hoop dat dimphy iig voor die tijd haar gezellige kant laat zien

gnessy; zo dat is idd snel maar wel fijn zo snel. succes dinsdag en woensdag

hier zo nog motorwerk tot 4 uur dus kort middagje. vanaaf behendigheid met tikus de 1 na laatste les en dan evt vervolg(die ik niet ga volgen hoor) ga zowieso het een en ander aan speurwerk weer met haar oppakken.
    morgen nog ff flink leren en dan is het al zover. we zien wel.

gr saskia

8. Goedemiddag allemaal,

gisteren was de 'poeperij' :D beter na de middag. Liene en ik hebben dan de boodschappen gedaan... wel wat sneller als normaal, want de schrik zat er wel wat in. Thuisgekomen was ik zo moe dat ik samen met Liene ben gaan slapen. En Ben heeft me dan wakker gemaakt om 17.30u toen hij thuiskwam.

Deze nacht werd ik om 4.30u wakker omdat ik dringend moest plassen. Toen ging Ben een kwartier later, nog een kwartier later werd Liene wakker. Die wou graag wat melk komen drinken. En toen begon Ben zijn wekker af te lopen. Om 07.00u stond Ben dan op en om kwart na 7 werd Liene wakker. En ze was klaar om te gaan spelen… Maar ik dus allesbehalve, want ik had totaal geen oog meer dicht gedaan.

Gelukkig is Ben kunnen thuis blijven in de voormiddag en heb ik verder mogen slapen tot 10.00u, dan een heerlijke douche. Ben is dan gaan werken en ik ben met Liene naar de winkel gefietst. Zij ligt nu net in bed.

Om half 2 komt mijn nicht langs. Ze is aan het leren om gelnagels te plaatsen en zocht een slachtoffer om te mogen oefenen... Als ze het al wat kan, laat ik ze wel even staan, maar anders doe ik ze weer snel weg.

Daarjuist belde de vk (niet de mijne, maar één van de 4 van ons geboortehuis). Er is een programma op één, volt heet het en nu gaat zij daar een discussie aangaan over thuisbevallen. Nu willen de programmamakers als intro voor het programma een koppel interviewen die gaan thuisbevallen. En de vk vroeg of wij dat wilden zijn... Ik zie het eigenlijk wel zitten. Eén is een serieuze zender en volt een serieus programma... Morgenvoormiddag moest ik terugbellen met het antwoord.

Zo, even reageren en dan ga ik al wat voorbereidingen doen voor het eten. ;)

Cynthia, die foto's moet ik dus nog eerst maken... Ik zal het nu eens doen en ze dan uploaden, want ik stel dat maar uit en uit.

Otje, ik zie soms op tegen de bevalling. 't Gaat zo op en neer. Soms ben ik vol vertrouwen, en soms heel wat minder...

Ja, ik herinner me wel het prenatal-verhaal, maar ik dacht ik meld het even. Veel geluk met je nieuwe sollicitaties.

Lola, 't zal wel een reuzeopluchting voor je zijn dat je nu je vp niet meer hoeft te hebben. De kansen dat er dan iets misgaat zijn erg klein, maar toch...

En die burgerking kan maar gesmaakt hebben...

Saskia, kan me heel goed voorstellen dat je onzeker bent. Maar hoe stom dat ook klinkt, ook dat gevoel hoort er in het begin bij.
    Maar als het gevoel te sterk wordt, zou ik gewoon even de vk bellen.
    Probeer maar te denken aan de echoscopist (of hoe heet zo iemand) die zei dat je nu nog maar 3% kans hebt dat er iets mis gaat... dus 97% dat alles goed is!

Bianca, wat een lieve foto van Gijs. Niet voor niets dat jullie daarmee de-foto-van-de-maand-wedstrijd winnen...

En ik zie het nog steeds zitten om langs te komen. Dus mail maar wanneer je kan, natuurlijk wel liefst een datum zo snel mogelijk. En nadien mogen jullie natuurlijk ook op kraambezoek komen.

Lianne, heel veel plezier van't weekend. Klinkt geweldig... luxevilla! Geniet ervan!

En ik zit ook te wachten op de zon...

Hier komen de foto's...
    Voordien de bureau...

9. zelfde hoek nadien...

10. voordien...

11. zelfde muur nadien...

12. en zo zaten we zij aan zij te werken voordien...

13. en nu zo...

14. nog 2 van Ben en Liene, samen aan het werk...

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Mag ik heel even piepen? Fynn is weer gewoon om 6.00 wakker :cry: Wegens de zomertijd was hij 3 dagen om 7.00 wakker. Voelde wel gewoon als 6.00 maar ik had goede hoop dat hij dat ritme zou volhouden zodat het vanzelf als 7.00 zou gaan voelen. Maar helaas heeft hij z'n ritme gewoon aangepast. Ik vind het nu echt niet leuk (zacht uitgedrukt) meer om 7 dagen per week zo vroeg wakker te moeten worden. Breekt me behoorlijk op. Ben er overdag chagrijnig en geirriteerd van en vind het dan extra zwaar om alles alleen te moeten doen. Als ik de voor mij benodigde uren zou willen slapen moet ik om 21.00 naar bed. En tja, Fynn gaat rond 20.00 slapen. Dan heb ik dus een uurtje voor mezelf waarin ik ook nog moet opruimen en op werkdagen ook nog moet eten. Fynn een uurtje later naar bed doen werkt ook niet. Heb ik al vaker geprobeerd maar dat resulteert niet in een uur later 's ochtends. Bovendien ben ik eerlijk gezegd blij als hij om 19.30 in bed ligt. Sorry voor het piepen maar het zit me echt dwars.

Gisteren was een gezellige dag. Zoals Janette al schreef moesten de mannen ff aan elkaar wennen maar hebben daarna toch leuk 'gespeeld'. Zal hierna ff 2 foto's spammen en daarna reageren.

Morgen en overmorgen ben ik vrij. Fynn gaat gewoon naar het kdv (als hij tenminste niet weer ziek is want hij is behoorlijk aan het hoesten :( ). Donderdag heb ik niks gepland en ga dan proberen uit te rusten. Vrijdag ga ik gezellig naar Bianca. Lekker in de trein zitten en een boek lezen. Hoop dat die 2 dagen me weer wat positieve energie gaan geven.

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ronde 1: stand 1-0

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ronde 2: stand 1-1 :D

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve je mag piepen hoor

eve hoe zit het met de meeting?

Bianca: je krijgt het nog druk met ons.

Noralien: hoe is het met jikke?

Saar: ik zie de nieuwe foto's niet wel de oude situatie zeg maar.

ik ga zo mijn schoonouders halen in prinsenbeek na 5 weken vakantie in benidorm.

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Wat betreft de mama-meeting. Die is echt op 24 mei! En de mama/kind-meeting op 7 juni. Er is even sprake geweest van 12 april omdat niet iedereen kon op 24 mei maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan.

@Otje: Heb idd Supradyn in huis. Zal niet zeggen dat het niet helpt maar echt heel veel energie krijg ik er dus ook niet van. Maar goed, het zal wel een keer goed komen. Leuke 1 april grap van Sara :)

@Saskia: Is prima hoor dat je wat later komt. Enig idee hoe laat? Maar als je het liever wilt verzetten is dat ook geen probleem hoor! Gelukkig voel je je inmiddels wal wat minder onzeker!

@Bianca: Wat superleuk dat Gijsje 'foto van de maand' is geworden! Mag Fynn mee op de fotoshoot? ;) Vind wel dat er nu iedere maand iemand van ons moet winnen :D

@Noura: Haha....tja, het valt ook niet mee om een Congolees op de foto te krijgen. Dat zei z'n vriendin ook al ;)

@Lola: Die Jasmijn toch :) Echt lachen dat ze zo'n hol vat is. Sterkte met je hooikoorts. Heb er ook heel lang last van gehad. Helaas helpen alleen reguliere medicijnen en geen homeopatische :( Hoop dat het toch mee zal vallen voor je!

@Gnessy: Dat wordt lekker shoppen voor Ruth!

@Lies: Wat een mooie foto! En wat worden Thijs z'n haartjes al lang. Lief koppie :D

@Lianne: Heerlijk vooruitzicht komend weekend. Geniet ervan!

@Saar: Oh, wat leuk lijkt me dat als jullie op tv komen. Ik zit dan echt voor de buis hoor :D En jullie bureau ziet er top uit! Komt zeker en vast omdat Liene zo goed heeft geholpen. Echt lief om te zien.

Deel Deze Pagina