Heyy lola en slingding jullie staan wel in thijmens vriendenboekje, maar jullie hadden geen berichtje 8ter gelaten klopt dit? Er staat in ieder geval niks, maar zoieso wel heel leuk en lief dat julli er in staan hoor haha.
Wooowwiiie... we zijn een dagje weg geweest en echt superveel bij te lezen! Sorry, ben de helft alweer vergeten. Hihihi. Koen heeft vannacht weer goed geslapen en om 7.00 uur kreeg ie zijn 1e flesje. We gingen zwemmen vandaag en wilden op tijd daar zijn. We zijn naar de Tongelreep in Eindhoven geweest. Het was echt heel erg leuk! Om 10.15 zaten we aan het peuterbadje en omdat Koen nog vrolijk was hebben we hem meteen maar even meegenomen in het zwembad. Hij vond het heerlijk! Het was ook zoooo'n leuk gezicht om hem te zien in het water. Alleen... stom dom stom dom stom van ons.... fototoestel vergeten! Dus geen foto's kunnen maken. Koen is in totaal 3 x in het water geweest (elke keer ongeveer 15-20 minuten) en hij vond het echt leuk. Zeker voor herhaling vatbaar. Echt veel geslapen heeft ie niet en hij ligt nu in bed te huilen. We krijgen 'm maar niet rustig. Te veel prikkels misschien? Hij heeft op de heen en terugweg in de auto geslapen (2 x 45 minuten) en bij het zwembad ook nog 30-45 minuten maar thuis slaapt ie natuurlijk veel meer. Misschien kennen sommigen de site al maar hier nog even de link naar Koen's beebiesite... http://koenmanders.beebiesite.nl Stefan (mijn man) en ik zijn bijna 1 jaar getrouwd en we kennen elkaar nu 2 jaar en 2 maanden. Best kort maar het zat gewoon meteen goed tussen ons. Gr Otje
@Nynke: ik heb uiteindelijk ergens anders een rugzakje besteld (bij koterkado). En die heb ik al ontvangen. Vond die andere nml toch wel wat duur en deze is ook leuk. Gewoon lichtblauw met in het oranje z'n naam erop geborduurd. @Slingding: waarom bakeren ze eigenlijk niet in op het kdv? dat is toch een kleine moeite zou je zeggen? @Otje: wat leuk dat Koen het zo naar z'n zin heeft gehad! Wel grappig dat je zegt dat hij thuis veel meer slaapt. Ik ben nml al blij als Fynn 45 minuten slaapt Enne...volgens mij ben ik 1 vd weinigen die geen beebiesite heeft. Vind het nogal veel werk. En heb er nu sowieso geen tijd voor. Misschien dat ik me er maar es op stort als Fynn of wat meer gaat slapen overdag of zichzelf langer kan bezighouden. Maar helaas heb ik ook geen dagboek bijgehouden tijdens m'n zwangerschap dus er valt niet echt veel te vermelden op de site. Laat ik eerst maar es gaan beginnen met het invullen van het babyboek. Weet je, ik ben gewoon erg slecht in dat soort dingen. Neem er gewoon nooit de tijd voor. Maar ja, voor later is het natuurlijk wel erg leuk.
Dain, Rick, Nick, Vishesh, Jiri, Koen En Liene staan zoieso nog niet in Thijmen's vriendenboekje, zouden jullie jullie kindjes ook even willen bijschrijven www.babygrimberg.beebiesite.nl
Eve, ik heb ook geen babysite voor Dain. We hebben wel een fotoalbum online dat we (lees michel) wekelijks bijhouden: www.d1.mijnalbums.nl Cynthia; wij waren bij een Luuk in Amersfoort en jij? Vanmiddag ben ik met Dain op visite geweest bij een vriendin, met nog 2 vriendinnen, 1 vriend en de kinderen. Dain heeft amper geslapen en is nu dus erg moe en slaapt slecht. Morgen gaat ie voor het eerst 2 uurtjes wennen op het kdv, spannend hoor. Otje, dat water was niet verwarmd neem ik aan, maakt dat niet uit? Het lijkt mij ook leuk om een keer met michel en dain te gaan zwemmen namelijk.
Molly: Ik was wel benieuwd naar de foto's van Dain maar je moet een wachtwoord hebben om de foto's te kunnen bekijken. Het water was wel verwarmd in het peuterbadje en dat gedeelte was ook extra verwarmd. Koen heeft tussendoor (als ie niet in het water was) alleen in zijn rompertje gelegen en nog was ie warm genoeg. Ik heb trouwens voor Koen een zwemluier gebruikt. Ik heb ze gekocht bij het Kruidvat van kruidvat eigen merk. Die zijn vanaf 6 kg (Koen weegt nu 5 1/2 kg) en past wel goed hoor. 12 stuks kosten 5,50 euro. Debbie: Koen is nu ook vriendje van Thijmen! Eve: Ja Koen slaapt over het algemeen thuis wel langer dan 45 minuten.... Nu ligt ie als een blok te slapen... helemaal moe van het zwemavontuur.... ooh terwijl ik dit zit te typen begint ie te huilen.... Pfff..... hij is echt zoveeeeeel wakker! Snap het niet hoor... Is Fynn zoveel wakker overdag Eve? Gr Otje
Pff... ik keek net even bij het bevallingsforum... er zijn alweer vrouwen uitgerekend in november 2007! Voordat je het weer heb je straks decembermama's 2007! Raar he?
Even een vraagje... Ik moet morgen met Koen naar het CB voor de prikjes... Niet leuk... En ook nog op een ontzettend rottijd! Ik moet er om 10.50 zijn en Koen krijgt normaal zo rond 11.00 uur zijn fles. De fles daar geven vind ik geen optie want als ze 'm dan gaan nakijken en op zijn buik gaan leggen en zo dan spuugt ie gegarandeerd. Wat kan ik nu het beste doen? Een volle fles om 10.00 uur? Of bijv. de helft van een fles thuis om 10 uur en de andere helft als ik weer thuis ben? Gr Otje
hallo, allereerst wil ik iets super moois vertellen, ik ben zo ontzettend blij op mijn dochter en een beetje op me zelf want.... kailynn heeft nu 2x aan de borst gedronken! ik ben zo blij, ik kolfde daarna niks na en kailynn wilde ook niks meer uit de fles drinken en heeft 3.5 uur op geslapen! en nu slaapt ze ook weer na de voeding van 20.00 uur! het ging zo arno ging haar halen en wilde de fles gaan warmen en zei hou jij er even vast, nou ze ging huilen dus ik dacht dan leg ik er even aan dan is ze even stil nu ze ging gretig drinken, liet 1 keer los en pakte zelf gelijk weer terug, dus aan de ene kan 15 minuten en de andere kant 10 minuten. ik ben zoooooooooooo blij en trots, het was wel vermoeiend want ze had van die rode koontjes en viel daarna in slaap. hoop dat ze dit vol houd want dat zou mooi zijn. ik geef straks wel een poeder voeding want dan weet ik zeker dat ze genoeg heeft en wat ik kolf kan dan de vriezer in en het is voor arno ook fijner want anders voeld hij zich ineens zo waardeloos. en kan hij toch nog 1x per dag een voeding geven. molly "mijn"Luuk woont in Vlisingen dus niet de zelfde maar wel toevallig! ga baantjer kijken doei!
Wow Cynthia, wat goed! Kun je toch weer borstvoeding gaan geven! Otje, het wachtwoord is D1. Wat de voeding morgen betreft zou ik inderdaad gaan voor de ene helft om 10 uur en de andere helft nadat je bij het CB bent geweest. Dain is overdag ook veel wakker. Nadat hij gegeten heeft is hij ongeveer een uurtje wakker, dan slaapt ie een uurtje, daarna weer een uurtje wakker en dan weer eten. Pas na de voeding van ongeveer 19.00 uur slaapt ie tot de volgende voeding. 's avonds hebben we dus echt "vrij". Vind ik voor straks wel jammer. Als je dan gewerkt hebt slaapt ie 's avonds en kun je niet echt van m genieten
wow allereerst cynthia, wat goed! ben heel blij voor je! en dat ze daarna zo goed heeft geslapen geeft aan dat ze ook wel aardig wat heeft binnen gekregen, en ze was natuurlijk moe van het drinken, uit de borst is heel vermoeiend! leuk otje dat jullie het fijn hebben gehad met zwemmen. ik ben niet zo`n waterrat dus weet niet of ik nog zwemmen ga. ik heb van de week ook eens bij de bevallingslijst gelezen, en heb ook het eerste gedeelte van ons oude forum doorgelezen. dat is heel raar, vooral als je leest dat sommigen het niet kunnen geloven en je ziet nu de banner van de baby eronder. oh de prikjes morgen, ik zou gewoon proberen eerder de fles te geven. best kans dat die slaapt als je terugkomt. succes in ieder geval! ik heb wel een beebiesite gemaakt, maar ben er nog niet mee bezig geweest. te veel werk en tot nu toe nog geen zin erin gehad. mischien later nog. eve weet je wat ik doe, ik zet dingen op die kalender van de friso. dat krabbel ik er dan gauw even op omdat ikhet anders vergeet. weet ik uit ervaring van de eerste 2, ik heb sommige dingen genoteerd in het groeiboekje, maar ben daar mee gestopt en nu vind ik het jammer omdat ik het nu graag had teruggelezen en vergeleken. ieder eerste dingetje of bijzonderheidje zet ik erop zodat ik dat later in zijn babyalbum bij kan schrijven.
@Molly: ben benieuwd hoe het morgen zal gaan met Dain op het kdv. Dinsdag heb ik het intake gesprek. En donderdag is de 1e wendag voor Fynn. Raar idee hoor. Vind je ook niet? Het leek allemaal zo ver weg @Otje: Ja, Fynn is veel wakker overdag. Na de 1e fles slaapt ie meestal 45 minuten. Na de 2e fles soms een uur tot anderhalf uur. Na de 3e fles slaapt ie niet. Na de 4e fles slaapt ie of niet of zomaar ineens 2 1/2 uur. De laatste tijd slaapt ie na de 4e fles redelijk goed. Dus meer richting de 2 1/2 uur. Gelukkig wordt de avond weer iets meer voor mezelf. Na de laatste fles valt ie als in blok in slaap. Ik zou Koen morgen om 10.00 een volle fles geven. Dan weet je iig zeker dat hij rustig blijft. Ik hoef bij Fynn echt niet aan te komen met een halve fles. @Cynthia: wat super! Ben blij dat jullie zo blij zijn @Noura: fijn om te lezen dat jij ook niet zo'n waterrat bent. Ben ik gelukkig niet de enige Mooie foto van Safouane! Ik ga de kieteltruc ook maar es toepassen
Noura, wat een mooie foto van Safouane! Ik ben net ook een stukje terug gaan lezen in het bevallingsforum van ons, wel erg leuk. Eigenlijk zouden we het moeten kunnen opslaan in onze eigen computers, dan kunnen we het bewaren, leuk voor later! Eve, ik vind het ook een raar idee hoor en het gaat ook allemaal wel erg snel. over 2 weken moet ik alweer werken. die 4 maanden zijn echt voorbij gevlogen. Ik ga even kolven, dan kan ik straks lekker naar bed!
ja gek he molly om dat zo terug te lezen. ik geloof dat ik er van de week echt eens voor ga zitten. en eigenlijk zou je het moeten opslaan ja. hihi, eve ik ga een keer mee met mijn schoonzus naar zwemmen, die gaat iedere week. maar we gaan dan op onszelf zwemmen, ze is ook niet van het zingerige gedoe. en je gaat er liedjes zingen enzo, en mijn neefje vind daar ook niet zo veel aan. maar voorlopig zie ik het nog niet gebeuren hoor gek trouwens he, dat ze na de laatste voeding zo als een blok in slaap kunnen vallen. dat ze toch weten dat ze dan slapen moeten of zo iets. gelukkig wel natuurlijk.