December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ja echt superleuk om het terug te lezen wat we allemaal samen hebben meegemaakt in onze zwangerschap! Alle onzekerheden van de 1e 12 weken... toen voor de echo's en zo... en de laatste loodjes. Sommigen te vroeg... anderen te laat (ikke) hihihi. Nu kan ik er om lachen. Toen niet.
    Ik zou het best wel ergens willen opslaan in m'n om later nog eens terug te kunnen kijken....

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    he eve, ik zie nu ineens jouw banner, super zeg! heel mooi!

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi otje, ja ik weet het nog. je had het helemaal gehad ja. en moet je nagaan als er iemand beviel was het net of er heel veel tijd tussen zat, terwijl het om een paar dagen gaat.

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben nu op belgie aan het kijken naar een documentaire over hoe de baby in de buik groeit, prachtig om te zien. en onvoorstelbaar als je denkt dat je kleintje ook zo geweest is

5. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hoi hoi,

Eve, ik heb ook geen babysite hoor ik weet ook niet zo goed hoe dat moet...

Setje zou je voor mij en Rick ook zo`n mooie banner willen maken, wanneer je een keertje tijd en zin hebt? Ik vind dat je ze echt geweldig mooi maakt!

Ik ga deze week een midweekje weg naar centerparks, ik weet niet of ze daar ook draadloos internet hebben en anders ben ik er dus een week niet... Ik neem mijn laptop wel mee dus ik hoop dat ze wel internet hebben...

Groetjes Kim en Rick...

Duzzz of tot morgen en anders tot vrijdag... Ben ik jarig.... 36 alweer... Brrrr

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Goedemorgen Allemaal,

Nog allemaal lekker aan het slapen? Nou hier niet hoor, heb echt hele erge hoofdpijn. Ik heb de hele nacht heel erge last gehad van me kaak en me tanden, ik moet echt een keer naar de tandarts maya heb een beetje angst voor de tandarts.

Ik heb echt een vreselijke nacht achter de rug om 21.30 viel thijmen na zijn voeding in slaap, om 02.00 werd hij wakker heb hem ze speen gegeven en verder laten slapen om 04.00 werd die wakker en hij werd echt helemaal hystirisch. Bleek dus dat ie ze hele broek had vol gepoept, na het verschonen viel die eigenlijk meteen in slaap. Om 05.00 werd ie weer wakker heb hem toen speentje gegeven, om 06.00 kreeg die ze eerste flesje en werd die verschoond. Om 06.30 ging sebas werken, thijmen wou echt niet meer slapen en had echt heel veel verdriet dus er maar uit gegaan.

Vanaf 06.30 heeft ie liggen huilen tot 07.00, toen bij me op schoot genomen en ff getroost. Daarna ff koort gemeten 38.0 dus wel iets verhoging, hij voelt zich ook echt niet lekker maar ik denk dat dit door de prikjes komt of kan dit niet meer na 2 a 3 dagen? Maar hij wil niet in bedje liggen, niet in ze wippertje, niet in de box alleen bij Mama in der armen, ik vind het zo zielig hij heeft zo een verdriet en je ziet echt dat hij zich niet lekker voelt arme kleine man. Nu is hij net pas in me armen in slaap gevallen, hij ligt nu naast me op de bank. Het zal me echt benieuwen voor hoelang, sebas haalt vanmiddag na zijn werk ff speciale paracetemol zetpil voor Thijmen. Ik hoop echt dat hij zich daarna weer wat beter voelt, als die zich woensdag nog zo voelt ga ik echt niet babyzwemmen hoor.

Zoals jullie begrijpen ga ik dus niks doen vandaag, althans wel de was opruimen en andere huishoudelijke dingen natuurlijk. Maar ik ga zoieso niks buitenshuis doen, dit lijkt me niet echt verstandig tenminste.

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goeiemorgen!

Koen heeft het weer goed gedaan vannacht. Gisteravond om 19.15 is ie eindelijk in slaap gevallen. Helemaal doodop natuurlijk van zijn zwemavondtuur. Om 23 uur heb ik 'm wakker moeten maken voor de laatste fles. Om 0.00 uur sliep ie weer. Om 5.50 uur werd ie wakker! Ik dacht eerst: Ojeeee zooo vroeg. Dus ik naar zijn kamertje... lag ie al met zijn oogjes wagenwijd open! Toch maar zijn speen gegeven en wonder boven wonder is ie in slaap gevallen en heeft geslapen tot 8.15 uur! Helaas moest ik er eerder uit want Sara's vakantie is weer afgelopen. Nu heeft ie net om 8.30 uur een volle fles gehad en ligt nu heel vrolijk te spelen in de box... Wel sneu dat ie dan zo meteen die prikjes moet :(

Oja... ik ben nu 1 weekje bezig met lijnen (eigenlijk vanaf dinsdag) en er is al 1.8 kg af! Ik ben echt zooo blij. Nu ga ik ook echt doorzetten.

Ik moet naar Koen.... huilt...

Gr Otje

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Debbie: Wanneer heeft Thijmen z'n prikjes gehad? Anders zou ik toch even met de huisarts bellen.

Gr Otje

9. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Vrijdag heeft hij zijn prikjes gehad, hij is ook al weer wakker en huilt alweer.

10. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Jeetje wat is het nog rustig hier zeg, iedereen al wel wakker?

11. @Slingding: Ik vind het echt super dat Kailynn aan de borst heeft gedronken! Ik hoop echt dat ze het volhoudt! Scheelt ook weer met kolven... :D

Bij mij gaat het met de borstvoeding helaas minder. Kolfde ik tot de vorige week nog in 3 keer genoeg voor 4 voedingen, nu haal ik nog maar krap 2 voedingen. Ik kolf nu al een paar dagen een keer vaker op een dag, maar tot dusverre wordt het er niet beter van :cry: . Slingding raadde me Domperidon aan, dus dat ga ik vanmiddag dan maar halen.
    ik hoop dat het helpt, want op deze manier is er geen klap meer aan! Bruin bier lust ik helaas niet...

12. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Hier een doorslaper vannacht! Om 22.30 heb ik Dain zijn laatste fles gegeven, met 20 cc meer dan normaal (had een beetje extra gekolfd gedurende de dag) en vanochtend om 6.45 werd hij wakker!

Hij is nu 2 uur aan het wennen op het kinderdagverblijf. Ik was vanochtend gewoon zenuwachtig. Ach, heb net even boodschappen gedaan, ga zo even kolven en over 3 kwartier moet ik m alweer ophalen. Ik heb er dus niet zoveel moeite mee, alhoewel ik wel heel erg benieuwd ben hoe hij het vindt!

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Molly wil jij dain nog ff bijschrijven in het vriendenboekje van thijmen en evt. een berichtje achterlaten op zijn site? www.babygrimberg.beebiesite.nl

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nou hier ook weer een heerlijke nacht.
    Ik werd pas om half 11 wakker :confused: keek in Wessel zijn wieg en hij lag gewoon lekker met zijn armen en benen te schoppen :)

Straks krijgt hij zijn prikjes :(

Wessel heeft trouwens wat nieuws hij wil niet liggen maar rechtop zitten.
    Gister werd hij gewoon een paar keer boos omdat hij rechtop wou :) nou dan zet ik hem zo rechtop mijn schoot en dan is hij weer blij :)
    Als je hem op je arm hebt druk hij zich zo omhoog,hij komt al best een eindje omhoog zijn rug gaat helemaal van me arm af.
    Alleen hij doet het dus ook als je hem een fles gaat geven :)

@Otje en Noura ik was de bevallingstopic ook al aan het lezen,ik mis de zwangerschap best wel had het niet verwacht want ik was het helemaal zat en iedereen beviel maar voor mij :)
    Ik zou ook graag dat hele topic willen bewaren maar ik weet niet of dat kan.

@Noura leuke foto van Safouane.

15. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Zo, heb net Dain opgehaald van het kinderdagverblijf. Hij zat heerlijk om zich heen te kijken in een wipstoeltje. Hij heeft de juf helemaal onder gepoept! Het is dus helemaal goed gegaan en nu ligt hij lekker in bed. Donderdagmiddag weer 2 uurtjes en dan maandag een hele dag!

16. keizerin

keizerin Niet meer actief

Molly wat fijn dat het goed is gegaan :D

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Setje fijn zeg dat Jayden zo goed gaat zonder speen. Lekker he als ze 's avonds door slapen....
    veel plezier gehad samen?
    Oh en de wijn hakte bij mij ook aardig in hoor!
    heeft een van jullie beide ouders trouwens blauwe ogen. Heb nl. bij biologie ooit geleerd dat als aan beide kanten een van de ouders blauwe ogen heeft dit als reccessief gen bij jou terechtkomt. Als je dit dan beide doorgeeft aan je kind, kan deze blauwe ogen krijgen... Zou bij ons dus ook kunnen en Nick's ogen zijn nu nog heel blauw... vind ik ook wel mooi..

Vales ik heb mijn friso romper al. is errug leuk..

Lola: wat lang al inderdaad..... maar Jasmijn was ook nog een cadeautje voor jullie na lange tijd toch....
    balen dat het met de BV steeds minder loopt. Hoop dat de Domperidom helpt... bruin bier is ook niet mijn favoriet...

Eve wat heb je weer een mooie nieuwe banner... Wat fijn dat Fynn zo lekker slaapt...

Noura: ook wel lekker he weer eens voor jezelf shoppen.
    wat een heerlijke foto van Safouane....

Kim kolf jij de bv volledig af of geef jij ook zo BV?
    Veel plezier op vakantie... en geniet er volop van. Het forum is er over een weekje nog wel... heb ik ook gemerkt...

wat slapen jullie kleintjes al lang... Nick slaapt ook veel, maar wordt in de nacht toch rond half 6 nog wakker. Met speen slaapt hij dan wel lekker door en in de ochtend maak ik hem pas rond half 11 weer wakker. Dus echt klagen mag ik ook niet....

Cynthia: wat klinkt dat lekker zeg... ik wil ook uit eten... en balen dat het niet lekker gaat als Kailynn niet ingebakerd is...
    heerlijk dat Kailynn aan de borst gedronken heeft...

Eve: ik ben ook niet zo goed in het bijhouden van een site voor onze kleine hoor... Mijn man doet het op onze eigen site, maar ook daar zit de klad er in....
    Ik houd het babyboek wel bij en dat vind ik ook al een werk. Zal binnenkort eens foto's gaan inplakken want die liggen er ook al enige tijd....

Debbie vervelend dat Thymen zo ziekjes was. Gaat het al weer wat beter?

Otje Wat goed al bijna 2 kilo in een week kwijt... Ik lijn niet, maar zit al op mijn oude gewicht. Moet wel hoognodig buikspieroefeningen gaan doen....

Molly wat fijn dat Dain het zo goed heeft gedaan op het KDV. Moet je maandag weer aan het werk?

Nick was vanmorgen dus pas rond half 11 voor de tweede keer wakker. Heb heerlijk op mijn gemak de strijk weg kunnen werken. Daarna heb ik hem mee naar beneden genomen en in de box gelegd op zijn buikje. Arm onder zijn borst en beetje geoefend met omrollen. Hij draaide telkens heel snel terug op zijn rug, al voordat hij goed en wel op zijn buik lag en schateren.... Nu is dit nog makkelijker dan als hij echt op zijn buik ligt, maar ook dat kan hij, dan maakt hij zich echter flink boos en ligt hij echt te trappelen met zijn benen in de lucht tot het lukt om om te draaien. Echt soepel gaat dat dus nog niet....
    Nu is hij zo moe dat hij in de box in slaap is gevallen... laat hem maar liggen, ga ik zelf een hapje eten..

Karin

18. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Eindelijk tijd om even wat te schrijven.
    Gisteren zijn mijn vriend en ik lekker naar de sauna geweest, was heerlijk zeg. De ouders van mijn vriend hebben op Thijs gepast. Het was helemaal goed gegaan. Ik was aan het eind van de dag wel blij dat ik weer bij hem was. Ik verheugde me ook echt op weer een lekker dagje keutelen met Thijs, omdat vorige week ook steeds zo druk was. Nou mooi niet...hij huilt al bijna de hele ochtend. Hij ligt nu in bed te huilen. Hij is echt wel moe, dus ik hoop dat hij zo gaat slapen...

Ik vind het ook af en toe wel moeilijk dat ik nergens aan toe kom, op sommige dagen. Ik heb dan soms het gevoel dat ik al heel wat gedaan heb als ik heb gedouched, me heb aangekleed en de gordijnen zijn open. Dat is toch erg! Ik wilde vanmorgen eigenlijk even boodschappen gaan doen. Er komt vanmiddag een vriendin langs en ik wilde even iest lekkers halen. Ik baal er dan echt van als het niet lukt...

Even een vraagje aan alle flesvoeders: voelen julliej e er nog wel eens rot over dat je geen borstvoeding geeft. Ik nog steeds. Ik denk ook dat het pas over gaat als hij aan het gewone eten zit en ik er niet steeds aan moet denken dat ik eigenlijk liever borstvoeding had willen geven....

Molly: wat fijn dat het goed is gegaan op het kinderdagverblijf!

Cynthia: en: is er nog vaker uit de borst gedronken?

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lies: ben jaloers... wil ook wel weer naar de sauna...maar met BV nog wel lastig denk ik.... gaat zo lekken, of moet ik daar gaan kolven..

Karin

20. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Duikster en lies willen jullie je kindjes ook even in thijmens vriendenboekje zetten op zijn site? www.babygrimberg.beebiesite.nl

Karin: Thijmen is nog steeds niet lekker en heeft volgens mij griep, heb hem net een zetpil gegeven.

Deel Deze Pagina