Ohja! Vergeet ik nog te melden.... Mijn man is iets aant maken zodat het forum van decembermama's 2006 bewaard kan blijven op mijn pc. Zo kan ik het altijd bewaren zonder dat het hier op dit forum verdwijnt. Leuk voor later! Het is even werk... hij is er gisteren al 1 uurtje zoet mee geweest. Als het gelukt is laat ik het weten en misschien kan ik het dan doormailen of zo. Groetjes Otje
Zo, hier ben ik dan eindelijk. Heb niet de hele dag geslapen hoor Fynn werd vanmorgen weer om 6.00 wakker. Heb em laten liggen en gelukkig viel ie weer in slaap. Maar om 7.30 hield ie het niet meer. Maar goed, viel nog mee. Na z'n flesje ben ik weer naar bed gegaan en heb Fynn meegenomen. Wonder boven wonder viel ie weer in slaap en zo hebben we samen nog tot 11.00 geslapen. Dat ga ik vaker proberen. Gevolg is alleen wel dattie daarna niet meer heeft geslapen @Debbie: hoe gaat het nu met je? Voel je je al wat beter? En Thijmen ook? Ben meestal erg jaloers als ik lees hoe lang Thijmen slaapt maar dat is dus gelukkig (helaas voor jou) ook niet altijd zo. @Vales: hoe doet Wessel dat toch? Echt super dat hij zo lang doorslaapt. Hoe laat geef je z'n laatste voeding? En hoeveel geef je dan? Fynn wil ook liever rechtop zitten. Alleen als ie erg moe is wil ie in m'n armen liggen @Molly: Fijn dat het zo goed ging met Dain! En die poepbroek hoef jij nu iig niet meer te verschonen @Karin: Jeetje, Nick slaapt ook al zo megalang. Hoe laat geef jij dan de laatste voeding? En wanneer de eerste? Want ik neem aan dat je hem toen je em om half 11 uit bed haalde wel meteen gaat voeden, toch? Goed, dat Nick zich al omdraait. Probeer dat wel met Fynn maar lukt nog niet. Hij doet wel z'n kont omhoog en maakt dan kruipbewegingen. Ook erg leuk om te zien! Vind het erg leuk om te lezen wat jullie beebs al allemaal kunnen. Maar soms maakt het me ook wel es een beetje onzeker. Als ik bijv lees dat een aantal beebs iets specifieks al kan en Fynn kan dat nog niet. Komt vanzelf wel maar vraag me dan toch wel es af: waarom doet Fynn dat nog niet? @Lies: ik heb heel vaak het gevoel dat ik niks gedaan heb. Vind het dan ook al heel wat als idd de gordijnen open zijn, ik gedouched en aangekleed ben, de flessen weer schoon zijn en de vaatwasser aanstaan. Dat kan soms echt een dagtaak zijn Verder voel ik me ook af en toe nog schuldig dat ik geen bv meer geef. En precies wat je zegt: dat gaat denk ik pas over als de fruithapjes etc aan de beurt zijn. @Otje: ik heb Fynn geen zetpil gegeven. Maar hij had ook geen verhoging ofzo. Was alleen erg slaperig. Op het cb zeiden ze trouwens tegen me dat ik ook als hij verhoging had niks hoefde te geven. Koen en Wessel zijn ook weer lekker gegroeid en aangekomen! Gaat goed met alle beebs zeg Fynn ligt nu al anderhalf uur te jengelen. Heb em al een paar ker getroost maar niks werkt. Pfffff. Nou, ik ga maar weer es naar em kijken.
Eve, ik ga op aanraden van het cb niet meer kijken als ik Jayden in bed gelegd heb. Zij dacht dat hij daardoor te veel prikkels kreeg en niet goed in slaap kon vallen. Hij heeft 1 x een uurtje liggen huilen, maar sindsdien slaapt hij binnen 15 minuutjes. Ook overdag! Hij wordt wakker, krijgt zn flesje en blijft incl. fles 2 uurtjes op en gaat dan weer voor 2 uurtjes naar bed. En het werkt al sinds woensdag! groetjes Lisette
@Otje hopelijk kan je man zoiets maken want ik wil het ook erg graag bewaren. @Eve Fynn heeft vandaag wel netjes geslapen toch? Wessel krijgt om 23.00 zijn laatste fles en dan geef ik hem 180cc. @Noura mooie foto zeg. Wessel ligt nu te slapen hij heeft net een flesje gehad en hij was alleen maar aan het lachen hopelijk blijft het zo. Mogen jullie nou allemaal zwemmen van het CB? Ik heb me romper nog niet binnen
nou ik heb nu ook een beebie site www.kailynnmuller.beebiesite.nl ik ben hem nog aan het bouwen dus hij is nog niet mooi en af maar jullie kunnen van alles erop kwijt!
Vales, ik heb het rompertje ook nog niet binnen hoor. Er stond bij dat ik een maatje 68 kreeg, nou dat duurt toch nog eventjes voor dat hij die past! groetjes Lisette
@Lisette: Jij houdt dus niet meer de 10 minuten regel aan? Ik bedoel: 10 min huilen en dan gaan kijken? En heb je Jayden echt een uur laten huilen? Of was het meer jengelen? Maar wat wel waar is is dat Fynn het beste slaapt als ie na de fles eerst ongeveer 2 uur wakker is. Soms valt ie na de fles meteen in slaap. Maar als ik em dan in bed leg gaat het mis Ach ja, we komen er wel hoor. @Slingding: toen ik op de link van je beebiesite klikte kreeg ik een melding van Norton wormbeveiliging dat er een indringer was gesignaleerd. Hoop niet dat dat met jouw site te maken heeft
Eve, hij lag echt te krijsen op een gegeven ogenblik. Maar ze zei tegen mij dat hij het zo wel leert. Tja, en ze had gelijk. Omdat wij elke keer gingen kijken en hem aandacht gaven kon hij de slaap niet goed vatten. Wij houden dus geen hoeveel minuten regel aan, we gaan gewoon niet meer kijken. Kijk als hij er echt wat is en hij nu ineens langer gaat huilen, dan ga ik wel even kijken. Maarja, hij valt nu echt binnen een kwartiertje in slaap. Misschien het proberen waard... Ze zei trouwens dat het hooguit een dag of drie duurt voordat ie het doorheeft, maarre hier al binnen een dag hoor! groetjes Lisette
Trouwens dat van na die fles in slaap vallen is hier ook zo, als je hem dan in bed legt wordt hij gelijk wakker en zit echt zo te kijken van; hé we hebben iets overgeslagen en begint dan ook te huilen én blijft huilen.
Lisette, knap hoor dat je hem echt een uur heb laten huilen! Maar hoe weet je dan dat er niks is gedurende dat uur? Ik bedoel: er kan dan toch ook een boertje ofzo dwarszitten? Dat vind ik dan weer zielig. Vandaar dat het mij niet lukt om het een uur vol te houden. Maar wie weet leert ie het wel op het kdv. Daar zullen ze hem waarschijnlijk ook laten huilen
Hij is dan al 2 uur wakker geweest he, knap als er dan nog een boertje dwars zit. Ik vond het ook moeilijk, maar ja, ik werd er ook een beetje simpel van dat ik de hele dag een jengelig kind had. Ik was er gewoon zeker van dat hij voldaan was, volle fles, schone luier, lekker geknuffeld en gespeelt. Ik zou zeggen probeer het een keer uit. Ik heb ook gevraagd of het kwaad kon, ze zei dat het voor de moeder vaak erger is dan voor het kind.... en dat als ze eenmaal weten dat mama toch wel komt, blijven ze net zolang doorgaan met huilen tot ze hun zin krijgen. Ze weten het dus dondersgoed, ook al op deze leeftijd. Ik had trouwens het advies van zowel de arts als de wijkverpleegkundige. groetjes Lisette
jiri blijft ook 2 uur wakker, inclusief fles. Dan gaat het best goed om te gaan slapen. Laat hem nooit lang huilen, ga steeds ff terug en geef zijn speentje. Vorige week ging het helemaal niet goed, waarschijnlijk zijn sprongetje. Maar sinds gisteren gaat het slapen overdag wel weer goed. Als hij zo histerisch huilt, kan ik hem echt niet laten liggen in zijn bedje. Ik denk ook niet dat het nodig is, om hem zo iets te leren. Maar we zullen het wel zien over een tijdje. 's Nachts slaapt hij heel goed. Rond 8 uur gaat ie al in het wiegje bij ons op de kamer en om 11 uur zijn fles en rond 4/5 uur weer. Het inslapen gaat dan zelfs zonder speen. Volgens mij ligt hij ook veel liever in het wiegje en bij ons op de kamer.
Koen slaapt echt al lang! Wat zit er in de prikjes? Hij heeft om 3.00 uur een volle fles op van 180 cc + 6 schepjes. Om 4.00 uur is ie gaan slapen en slaapt nu nog... Groetjes Otje
@Otje: dat had Fynn ook na z'n prikjes. Hij heeft echt uren geslapen. Zalig! Doe mij maar elke dag zo'n prikje. Ach...nee hoor Fynn heeft nu ineens de tv ontdekt. Was het jengelen een beetje zat en wilde ff rustig eten. Heb em in de box gelegd met z'n gezicht richting tv. En hij heeft er ruim 15 min naar liggen kijken en tegen praten. Zal pedagogisch wel niet verantwoord zijn maar het werkt wel Molly vertelde dat ze de box had heringericht. Heb ik ook maar es gedaan. Er hangen nu speeltjes op grijphoogte. En jawel, Fynn slaat er nu kraaiend tegenaan! En pakt ze zelfs beet. Hij kan het dus wel
Hoi meiden, ik ben af en toe toch zo blij met jullie! Vandaag echt een offday. Thijs heeft weinig geslapen en als hij wakker was nauwelijks "leuke" momenten gehad; niet lekker zelf gespeeld, bijna niet gelachen, alleen zijn badje was leuk eigenlijk. Ik baalde er zo van. Ik had gisteren na mijn lekkere sauna dagje echt zin om vandaag weer gezellig met Thijs bezig te zijn en echt weer te gaan genieten van de tijd dat ik nog vrij ben, krijg je zo een dag! Maar als ik hier dan weer alle berichten op het forum lees, ben ik gewoon erg blij dat ik niet de enige ben en dat we allemaal met dezelfde problemen en probleempjes wordstelen. Superfijn! Lies
Koen is om 19.30 wakker geworden en heeft toen zijn flesje gehad en nu is ie steeds supervrolijk! Hij lacht en zo. Totaal nergens last van. Lies: Jammer dat Thijs vandaag een minder leuke dag had. Morgen hopelijk beter! Eve: Lachen van die tv! Gr Otje