Ik weet dan niet of ik 2 mei bij de verloskundige een echo krijg. Is dat standaard bij eerste bezoek? Mieltje
ik ga op 1 mei en heb begrepen dat ikdan een {inwendige} echo krijg en ik kan dan ook bloed laten prikken en een nekplooimeting laten doen. hebben jullie daat ook al over negedacht??
hee hallo Ik hoor voor nu ook bij de december mama's ( hihi en dat was ik ook al ) spannend allemaal. Ik ga 4 mei voor de eerste keer naar de gynaecoloog voor een termijn echo.
Melliemel, ik heb ook elke morgen mijn neus dichtzitten en ook iets verkouden. Dit heeft met de klieren te maken die gaan opzetten of zo (heb er iets over gelezen ) Morgen ga ik de Vk bellen.... Spannend
Hallo..... Ik sluit me bij jullie aan. Ben rond 14 december uitgerekend. Strakjes de VK bellen om een afspraak te maken Het lijkt nog allemaal zo onwerkelijk.
Jolanda en Nynke! Gefeliciteerd meiden. Inderdaad nog erg onwerkeljk allemaal. Ik denk dat het echte gevoel pas een beetje komt als je echt veranderingen in je lichaam gaat zien en natuurklijk de echo en het hartje horen, lijkt mij zo mooi. Ik heb op 26 april een afsraak bij vk, maar wat ik begeep krijg je eerst een intake gesprek en maak je dan een afspraak voor de echo hoor. Dus als je vk niets over eho heeft gezegd zou ik er nog niet van uit gaan dat je die ,mteeen al krijgt. Liefs Marjolein
Ik heb gebeld!! Ik heb op 2 mei een afspraak, eerst intake en daarna afspraak maken voor een echo. Echt spannend
Hallo allemaal Ik wil ook heel graag met anderen delen dat ik ooit eindelijk mama zal worden.... Ik ben 8 of 9 december uitgeteld, weet nog njiet precies. Ben zo ontzettend blij maar vind het heel eng. Ik ben zo bang dat het nog mis gaat!!!! Datis echt mijn grootste angst. Was 7 maanden gestopt met de pil. En nu kan ik mijn geluk niet op. Heeft iemand tips voor me dat ik me wat rustiger voel?? Heb pas op 9 mei een afspraak bij de verloskundige, das nog lang. Dan krijg ik meteen een echo. En ik weet nu alleen dat mijn test positief was. Of het allemaal goed zit?? Geen idee. Ik hoop het zoooooo.....
Misschien niet helemaal fair, maar soms is het beter om aan te geven dat je niet weet hoelang je zwanger bent, dan krijg je in nederland een termijnecho om te bepalen hoelang je zwanger bent. Ze moeten dan een echo doen, anders ben je misschien over de datum heen voor testen op afwijkingen. Zodoende kun je al vrij vroeg een echo krijgen. Juut
Hallo Yoda, ik voel me ook vaak bang hoor. Ik wou dat er een luikje aan mijn buik was, zodat ik af en toe eens kon kijken hoe het met ons hummeltje is. Maar ja.... het enige dat je kan doen is geduld hebben en positief te denken. Ik probeer dit ook. En als je je echt zorgten maakt, kan je altijd je vragen/zorgen hier posten. Dat helpt mij toch. In ieder geval welkom op dit forum en een dikke proficiat met je zwangerschap!!! Saartje
Hey Yoda, Ik was een hele tekst aan het typen, is alles weg Ik ben ook best onzeker. Wil ook telkens testen maar huisarts geeft aan 1 test positief is zwanger. Ik heb ook pas 2 mei een afspraak bij de VK, ook best een eind terwijl ik met 3 weken al wist dat ik zwanger was. Succes.
Ja het is allemaal zo frustrerend, maar ik geniet wel heel erg hoor! Nu is het allemaal zo spannend en leuk. Wanneer vertel je het aan je ouders, vrienden etc?? Alleen twee collegea weten het en een neef van mijn vriend. Verder niemand. We willen onze ouders speciaal verrassen, maar wanneer?? Hebben jullie het al verteld aan anderen???? Ben zo bang dat als er iets verkeerd gaat, moet je weer iedereen inlichten...
heeyyy, da' s leuk... Ik heb mijn eerste afspraak op 24 april bij de vk.. Ik mag dus een vroege echo laten maken. Ik heb het ziekenhuis gebeld, kan er 14 april al terecht!! en met 12 wkn weer..
Ik heb mijn ouders en schoonouders meteen die zondag na het testen verteld. Verder weten mijn 2 zusjes en broer en mijn schoonzus het. 2 collega's van mij weten het ook omdat ik onwel werd. Met 8 weken vertel ik het verder op het werk en familie.
Ik heb het alleen nog maar verteld aan 1 vriendin en 1 collega. Mijn man nog aan niemand. Onze ouders en broers en zussen weten wel dat we bezig zijn, want we hebben 2 misvallen achter de rug en na de tweede hebben we dat verteld. Wij mogen 17 april naar de gyn en nadien gaan we het, denk ik, wel vertellen. Saartje
Hey Sellie, Misschien dat ik iets heb gemist, maar is er een reden voor dat je een vroege echo mag laten maken? Kunnen ze dan wel al iets zien?? Ben heel benieuwd.......
Ik heb besloten on het me moeder morgen te gaan vertellen. Ik had op de 9 maandenbeurs een mok gekocht,voor de allerliefste oma en die ga ik geven nou dan is het wel duidelijk denk ik Ik ga zo de stad in en misschien koop ik nog leuke kleine sokjes erbij.
Yoda, welkom, en ja ook ik ben nog steedsonzeker. Dan denk ik soms, zou het werkelijk waar zijn dat er iets in me groeit, en als ik dat besef is de angst er of wel alles goed gaat. Maar het hier van je afschrijven is heel prettig. @Vales, leuk idee om het te vertellen. Hebben jullie nog klachten erbij gekregen. Ik ga me juist met de dag beter voelen. Wel vaak plassen en tepels die stijf vooruit staan, maar verder voel ik me wel goed.