Hehe, zou wel toevallig zijn als deze kleine ook op de uitgerekende datum zou komen zeg. Buikbanden zijn stoer. Ik heb er nu maar 1tje, ik moet er echt nog bij hebben. Ik heb trouwens Babi Pangang gegeten. Nou, de komende maanden echt niet meer. Ik raad het iedereen af. Een zuuraanval, niet normaal. Ik kan bijna niet lopen nu, maar ik was zo boven hoor, waar de Rennies lagen.
Hai meiden, ik meld me ook maar eens bij de december mama's. Omdat ik meestal alleen bij zwanger en lounge kijk realiseerde ik me niet dat jullie allemaal hier zaten. Had het wel een paar keer gezien als ik iets zocht ofzo...Maar goed nu heb ik jullie gevonden Gr. debby
Debby welkom bij de december mama"s. Ik heb ook maar even rennies aangeschaft, ze werken wel heel goed! Ik heb ontszettend last van mijn rug, weet soms niet hoe ik moet zitten of liggen. Woensdag moet ik weer naar de v.k., toch maar even kijken wat zij ervan zegt. Ik heb afgelopen week mijn eerste curscusavond van borstvoeding gehad, was erg leerzaam. Bij mijn eerste kindje was het gelijk fout gegaan met kloven en flinke stuwing, wel heb ik het toen 15 weken volgehouden, vandaar dat ik nu iets meer voorbereid wil gaan starten. Het schijnt dus, dat als je goed aanlegd,je al die ellende kan voorkomen. Deze week nog een vervolgavond, hopelijk weet ik dan voldoende om me goed voorbereid en zeker op de borstvoeding kan gaan storten. Mijn dochter heeft nogal last van allergie, dus bij de volgende zou ik het minimaal een half jaar willen gaan proberen, het is een streven, ik weet niet of ik het volhou. Weten jullie al wat jullie willen, borstvoeding of flesvoedng?
Lianne, ik wil ook borstvoeding gaan geven. Aangezien ik hier ook al veel gelezen heb dat je een hoop ellende kunt voorkomen door goed aanleggen, ga ik ook de borstvoedingscursus volgen. Doet me er aan denken dat ik het formulier nog altijd op de bus moet doen, dus dat ga ik meteen doen.
debby welkom hier bij de decembermama's hoi lianne, ik wil ook graag borstvoeding geven hoor. heb jij via de vk borstvoedingsadvies gekregen of heb je dit via een andere weg gedaan, ben nl ook erg geinteresseerd in zo'n avond? hier af en toe erg last van borsten, als ik dan alles uit doe om het zo maar ff te zeggen gaat het wel maar ach hoort erbij hè. gr saskia
Ook ik wil graag borstvoeding gaan geven. Vraag me alleen iets af over zo'n informatiebijeenkomst. Wordt daar gewoon een verhaal verteld met dia's ofzo? Of ga je ook oefenen met een pop ofzoiets? Denk nml dat ik ook wel wat heb aan een goed boek. En vraag me dus af wat de toegevoegde waarde is van zo'n bijeenkomst?
@Melliemel: Hier regelt de thuiszorg de (gratis) cursus. @Eve: Plaatjes uit een boek zijn volgens mij altijd minder duidelijk dan echte uitleg. Verder kun je ook iets hebben aan de vragen van de andere deelnemers, zeker als ze al ervaring hebben met borstvoeding geven en daar vorige keer problemen mee hebben gehad. Ook hoop ik een adres/telefoonnummer te krijgen van iemand die me kan helpen, mochten er problemen ontstaan. Op de site merk ik namelijk dat je nogal eens met een kluitje in het riet wordt gestuurd als het niet wil lukken.
@Noura, allereerst wil ik je condoleren met het verlies van je opa en je nichtje, heel veel sterkte de komende tijd! @Lianne, Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven aangezien ik zelf met eczeemklachten zit en ze niet precies weten wat het is en waardoor het komt, wil ik het zo lang mogelijk volhouden maar weet niet of dat nog lukt als ik weer ga werken in de nacht omdat je dan heel je bioritme omgooit en slaap te wijl je moet voeden en andersom. Ik heb pas het boekje van ouders van nu gekocht borst, fles of allebei! gewoon in de grotere boekenwinkel, hebben ze veel verschillende boeken daarover maar soms met zoveel bladzijdes dat je lang moet zoeken als je iets wil weten, dit is een overzichtelijk boekje met duidelijke uitleg over verschillende voedingshoudingen en adviezen enz. echt een aanrader en het koste geloof ik iets van 13,50. Van de week voor het eerst wezen zwangerschaps zwemmen harstikke gewedig!!! Ik was wel bang dat het niet zou gaan met mijn eczeem maar het valt mee! eigenlijk ben ik een echte waterrat (nl 9 jaar wedstrijdzwemmen gedaan) het voordeel is dat je een keer kan missen en dat je per keer betaald, we waren met z'n 7en en erg gezellig, veel oefeningen gedaan in het water ben je lekker ligt ook voor je rug erg lekker. en de tijd is voor mij ook iedeaal omdat ik gewoon kan slapen overdag als ik moet werken en ik daarna ook nog de tijd heb om me voor te bereiden het is van 20.00 tot 20.45 uur. Woensdag moet ik naar de ARBO (heb er nog niet eerser overgeschreven omdat ik er zo van over mijn toeren ben geweest) Ik had 's-nachts gewerkt en moest onog een een wachten en wakker blijven, nou die vrouw ging wel even vertellen dat ik wel kon werken, een beetje anders de ene week 3 nachten en de andere week 3 dagen overdag maar ik heb 1 1/2 jaar geprobeerd overdag te werken maar dat ging niet door de eczeem en zo ben ik gereintregreerd en is nacht dienst voor mij aangepast werk, wat bleek, ze had helemaal mijn dossier helemaal niet ingezien en wist helemaal niks van de geschiednis van mij waarom ik in de nacht gegaan was. En dan zegt ze nog zo leuk: ik heb ook in de zorg gezeten en nachtdiensten gedraaid en ook 4 kinderen gekregen, toen dacht ik jij hebt dus nooit tijdens je zwangerschap in de nacht gewerkt anders piep je wel anders. Al met al is het wel goed gekomen omdat ik met mijn leidinggevende alles al geregeld had en gepland liet ze het maar zo. ik was zwaar overstuur ook door de moeheid en hormonen en het idee dat je jezelf moet verdedigen tegen het verleden. Vraagd ze nog doodleuk ben je altijd zo huilerig! Ik natuurlijk op heel de dag 4 uur geslapen en moet nog 2 nachten. zwaar maar gelukt. rotmens! Het is weer een zeer lang verhaal geworden hopelijk zijn jullie nog niet in slaap gevallen!
@ slingding: vervelend zeg, die arbo arts. Daar verwacht je zo'n reacties toch niet van. @noura: bij de h&m heb je buikbanden die ook niet zo heel groot zijn. Heb er daar nu 2 gekocht. Is idd fijn voor als de truitjes een beetje kort gaan worden Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Heb in november pas een bijeenkomst hierover. Vanochtend hebben we een geregistreerd partnerschap afgesloten en ons kindje al erkend. Klinkt zakelijk zo Hoe hebben jullie dit geregeld? Getrouwd of samenlevingscontract?
ach ik heb nu een egale zwarte buikband voor 3 euro, en 1 voor 2 euro, helemaal nieuw, dus eerst maar eens kijken hoe die zitten. ik hoef er ook geen hele collectie van te hebben. ik bennet thuis van het werk, maar moet zodadelijk weer... druk dagie vandaag. ik heb bij de 2de borstvoeding gegeven zonder cursus, ze heeft 9 maanden gehad, denk niet dat ik nu een cursus nodig heb toch? haha daphne wat erg zo`n zuuraanval, bij mij viel het mee, terwijl ikheel pittige spaghetti heb gehad. hoop dat het nu een tijdje weg blijft. en debbie welkom hier, het is hier heel gezellig, en verslavend.. ik moet elke dag even kijken. ik ga werken doei doei
wij zijn in febrauri getrouwd, er staan een paar foto's in mijn foto album. Ik wilde eerst getouwd zijn voor evt. kinderen dit hoefde eigenlijk niet omdat wij al een samenlevings contract hadden en een testament, wij hebben netjes gewacht tot we getrouwd waren het was dan ook gelukkig gauw raak!
Wij hadden al een samenlevingscontract. Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en dan is dat verplicht. Hier zit ook een testament bij. Erkenning hebben we een week of 2-3 geleden gedaan. Helaas, hubbie wil niet trouwen
Mijn vriend heeft twee weken terug de baby erkend..ik vond het ook wel iets speciaals hebben (ookal duurde het maar 4 minuten ). Tja en vorige week heeft hij me ten huwelijk gevraagd, dat wordt pas in 2008 maar dan hoeven we toch niet nu nog wat anders te regelen?
Djezelf, ik zou nog wel het gezag regelen. Ik hoop dat jij gezond blijft, maar mocht jou iets overkomen, dan heeft jouw aanstaande geen recht op jullie kindje.
Ja djezelf, je moet het gezag nog regelen.. niet vergeten dat moet na de bevalling gebeuren. Ik ga slapen, heb volgens mij een te laag hb of het komt door mn bloeddruk maar ik blijf gewoon moe! Heb gedroogde abrikozen en kiwi's ingeslagen eens kijken of dat werkt. Doeii!
Slaap lekker Ayla ik hoop dat je snel minder moe zal zijn. Ik ga ook borstvoeding geven dat heb ik ook gelijk de 2de keer dat ik daar kwam tegen de verloskundige gezegt en kreeg gelijk boekjes mee over borstvoeding. Wij gaan volgend jaar trouwen,ons kindje is wel al erkend en als het geboren is doe ik gelijk alles op de bus voor het gezag. Je kan het toch wel gewoon opsturen of moet je er heen?
Hoi! Vandaag weer werken. Ik werk 24 uur per week, dat zijn 3 dagen van 8 uur. Gisteren ook gewerkt maar het gaat eigenlijk steeds minder goed. Ben ontzettend moe halverwege de dag en mijn rug doet erg zeer. Vandaag ga ik het eea bespreken met mijn baas om te kijken of het mogelijk is om 3 dagen 6 uurtjes te werken. Of zou ik dan eerst een verklaring van m'n VK of HA nodig hebben? Wat zouden jullie doen? Gr Otje
Wij zijn trouwens in maart dit jaar getrouwd. Vorig jaar oktober hebben we ons huis gekocht en hebben toen wel besloten op korte termijn te gaan trouwen. Dus dat werd gepland in maart. En eigenlijk hebben we begin dit jaar besloten nog wel graag een kindje te willen dus begin februari met de pil gestopt en ben ergens rond of in mijn huwelijksnacht zwanger geworden! We zijn op 21 maart getrouwd. Er staat een foto in mijn album. Gr Otje