december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Goede morgen allemaal,
    Gisteren naar de vk geweest alles goed!
    Alleen voor mij zelf vond ik dat ik nogal hard was aangekomen de afgelopen 3 weken (2 1/2 kilo) in 3 weken!!! dus nu zit ik in totaal op 6 1/2 kilo, eigenlijk niet zo gek als je bak woede hebt, sta ineens caken en taarten te bakken wat ik nooit deed en ja ze moeten op.
    Bloeddruk was heel mooi 60/130, en een mooie hartslag van de kleine die even goed liet weten dat het er niet mee eens was dat er net aan die buik gezeten was SCHOPPEN! de buitenkanst gaat nu ook steeds meer bewegen erg leuk.

Gisteren ook de eerste boeken met geboortekaartjes wezen halen bij de drukken wat een uitzoek dit wordt misschien nog net zo moeulijk als een naam en inhoud kaatje, nog een hoop beslissingen nemen, en maar bang zijn dat je te laat bent, hebben jullie dat niet???

Ga vandaag met mijn schoonouders een dagje naar de MAKRO in breda gezellig!!

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    o, ja vergeten te tikken, er staat een nieuwe foto in mijn album van mijn buik bij 24 weken.
    groetjes

3. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Jemig zeg, ik kijk een paar dagen niet en wat een boel pagina's erbij!
    Met mij is alles goed, ook ik groei behoorlijk. Collega's vinden mij al dik en denken dat ik verder ben. De kilo's komen er nu ook bij. Gisteren zat ik al op 5 kilo erbij. Maar tot nu toe valt het dus mee.
    Het valt mij ook allemaal wat zwaarder nu. Moe, veel last van harde buiken gisteren en ik heb net als anderen hier helemaal geen zin meer om te werken. Maar ik moet nog zoveel projecten afronden en goed overdragen voor ik wegga. Ik werk dan ook tot half november door (4 weken vantevoren stoppen). Ik hoop dat ik dat volhoud.

Ik ga geen cursus borstvoeding doen, De meesten doen er niets mee en bovendien word je tijdens de kraamperiode door de kraamhulp geholpen met het aanleggen enz.
    Djezelf: gefeliciteerd met je aanzoek. Wij zijn vorig jaar juni getrouwd en nu dus ruim 1 jaar getrouwd. Ik kan je wel adviseren om een testament te regelen (o.a. voor voogdij als jouw en je partner iets mocht overkomen). Voor het overige maakt het niet uit als je getrouwd bent en een kleine hebt.

Wij zitten nog te twijfelen of we een 3d-echo willen laten maken. Wat hebben jullie gedaan?

Groetjes Suusje

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb nu een heleboel 3 d echos bekeken, maar ik vind ze eng... ik weet niet wat het is, maar ik vind het eng om naar te kijken, en dan druk ik ze maar weg. terwijl ik hoor dat iedereen er graag eentje maken wil. haha. maar ik kan volgende week nog een echo krijgen en dan nog eentje met een week of 28. want ze houden de placenta in de gaten.
    en eerlijk gezegd nu ik iedere dag bewegen voel, en ik al aardig wat echos gehad heb, vind ik het ook wel goed. moet ook zeggen dat ik die pretechos ook erg duur vind, kan wel wat anders bedenken wat ik met het geld kan doen.

ik heb voor vandaag lekker het werk erop zitten en nu hoef ik alleen nog morgen ochtend.. heerlijk... straks nog even wat te eten bedenken, moeilijk...

en na het zien van al die buikfotos heb ik me voorgenomen dat ik vandaag er eentje maken moet.

verder vind ik dat iedereen mooie buikjes krijgt of heeft. wat gaat het hard eigenlijk.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Noura: Dank je wel! Wanneer komt jouw buikfoto nou, hehe??

Vandaag zei de fysio dat ik zo'n mooi fijn buikje had. Gisteravond heb ik moeten aanhoren dat ik zo'n enorme toeter had. Maar dat was via een foto. Nou, ik weet het niet meer.

Ik denk dat ik zo even naar de Ikea rijd. Wij maken een Nemo kamer en ze hebben een leuk mobiel met vissen en ook vissen knuffels. Ik kan me dus uitleven daar, hihi.

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Even een late reactie, hihi. Is jouw kleintje dan al aan het draaien? Die van mij schopt voornamelijk in mijn blaas en tegen de uitgang (ook lekker, hihi). Ik heb ook helemaal geen idee wanneer ze normaal gezien moeten gaan draaien hoor.

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Daphne ik voel die kleine ook heel vaak bovenin en soms weer onderin hij kan nu natuurlijk nog lekker heen en weer draaien en die van mij doet dat zeker.
    Ik kom net van fysio en mijn rug en nek zijn gekraakt en heb weer oefeningen gekregen om me houding goed te krijgen,ik moet over 2 weken weer terug.
    Ik ben nu 4 kilo aangekomen.
    Ik vind dat mijn buik echt al groot word,ik zal maandag weer een foto maken en in mijn album zetten.
    En Daphne jij hebt echt niet een enorme toeter ik vind dat je een mooi bescheiden buikje heb.

8. charissa27

charissa27 Niet meer actief

hallo

ik ben nu 4 kg aan gekomen dus het valt wel mee gelukkig.
    bij mijn eerste kwam ik 13 kg aan en bij mijn tweede 17 kg dus ik hoop dat ik daar nu ver onderblijf. ik let ook wat beter op wat ik eet dus wel gezond eten maar alles met mate en veel water drinken en fruit eten.

mijn baby beweegt alle kanten open het ligt ook vaak al met het hoofdje in de bekken.
    volgens mij moet een eerste kindje rond 36 weken klaar liggen met het hoofdje, een tweede of meer kindje later.

groetjes charissa

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje zeg, ben een weekje naar de zon en ik kom terug, moet ik 11 bladzijden bijlezen!!! Ik heb er dus maar even vluchtig doorheen gebladerd en zal dus ook wel wat gemist hebben.

toen ik thuiskwam lag er post van de zwangerschapsgym, 26 september is de eerste les. Vind ik wel wat laat, zelf had ik begin september in mijn hoofd. Het zijn 10 lessen, dus net aan de bevaldatum is de laatste les geweest. Wanneer beginnen jullie precies?

Tijdens de vakantie trouwens veel bekijks met de buik, wel leuk!

Ik las iets over meeten in februari/maart? Lijkt me leuk, ik ben van de partij!

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, moet even mijn verhaal kwijt. Omdat ik sinds vorige week best wel rugklachten heb wat steeds erger lijkt te worden heb ik straks gebeld naar de verloskundigenpraktijk. Ik vond het best moeilijk want wil niet meteen zeuren maar het wordt echt steeds erger met die pijn. Kan soms moeilijk een prettige houding aannemen. De VK raadde me aan om te bellen naar een fysiotherapeut. Ze vertelde me dat je er tegenwoordig geen verwijzing meer voor nodig hebt. Dus ik gebeld; kreeg een antwoordapparaat dat ze vanmiddag gesloten zijn dus heb maar even m'n naam en telnr en verhaaltje ingesproken. Nu even afwachten dus.

Vales: Ik zie dat jij ook naar de Fysiotherapeut bent geweest? Ook vanwege rugklachten? En ben jij aan het werk of ben je nog ziek thuis? Sorry voor m'n vele vragen maar ben wel nieuwsgierig nu.

Gr Otje

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Oja! Bijna vergeten... Ik had vandaag post over de kraamzorg. Op 27 september komt er iemand langs om het een en ander te vertellen over de kraamzorg en dingen te bespreken! Ben erg benieuwd! Iemand ook al zo'n uitnodiging gehad?

Gr Otje

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Het Otje, vervelend hoor als je last hebt van je rug. Ik herken het de laatste dagen ook. Ben net naar de VK geweest. Zij gaf ook aan er goed op te letten en anders fysio. Nu merk ik wel dat als ik mijn bekken maar goed blijf kantelen dat de pijn afneemt, dus ....
    Ook was mijn bloeddruk iets aan het oplopen dus ik moet meer rust gaan nemen..... ben ik ook erg goed in.....!!! Maar ik denk wel dat het nodig is, dus we doen ons best.

Molly fijn dat je er weer bent. Goede vakantie gehad??
    Ik ben al een tijdje voor de zomer naar de zwangerschapsyoga geweest en vanaf 11 september ga ik daar weer mee verder. Ik heb er wel zin in.

Karin

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Otje: zijn het lage of hoge rugklachten?

14. keizerin

@Otje Ik heb staand werk en bij mij begon het ook onschuldig maar werd steeds erger.
    Het begint bij mij meestal aan de voorkant van mijn buik te trekken en gaat dan zo door naar mijn onderrug en op een gegeven moment(als ik dus door blijf lopen)kan ik amper lopen van de pijn.
    Ik heb al jaren last van mijn bovenrug en dat komt dus door mijn houding(wist ik niet) en omdat ik nu zwanger ben en mijn houding niet goed is krijg ik last van mijn bekken want dat is natuurlijk aan het voorbereiden op de bevalling.
    Als ik door was blijven lopen was mijn bevalling helemaal niet goed gegaan omdat ik het van onder altijd bij elkaar geknepen heb zal maar zeggen,niet dat ik dat bewust doe of merk maar dat heeft de fysio vandaag gezegt,dus daar heb ik nou oefeningen voor om dat goed te krijgen en oefeningen om mijn hele houding goed te krijgen.
    Ik ben trouwens ziek thuis omdat ik dus niet veel kan lopen.
    Ik moet maandag naar de arbo en ben benieuwd wat hun zullen zeggen.
    Ik heb nog helemaal niks gehoord van de kraamzorg en had al gebeld naar Zilveren kruis en er stond in de computer bij hun dat ze al contact met me hebben gehad en geregeld was,ik weet van niks dus ze gingen het uitzoeken en als het goed is krijg ik binnenkort ook bericht.

Molly heb je een fijne vakantie gehad?

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha wat grappig dat ze al kontakt met je hebben gehad volgens hun pc, en dat jij nergens van weet... hihi zwaar zwangerschapsdementie. best wel slordig eigenlijk.

nou ik heb nu een foto erin gezet hoor, zelfs al twee. en ik vind de reakties wel grappig, de ene keer hoor ik een bescheiden buikje en de andere keer denkt iemand dat ik hoogzwanger ben.

en ik voel de baby ook overal bewegen, en vaak heb ik het idee dat die aan het trampolinespringen is op mijn blaas. ik voel hem beneden, boven opzij, overal. maar ze kunnen nu nog alle kanten op draaien, en dat merk je best wel.

ik kreeg van de week al wel een overzicht van het ziekenfonds waarop stond dat het kraam pakket al besteld en gedeclareerd was. ben benieuwd wanneer dat gaat komen dan. zal nog wel een tijdje duren denk ik.
    ik heb vanmiddag nesquik gehaald, ga zo lekker mezelf nestelen op de bank met een warme chocomelk. daar is het het weer ook wel naar.
    ze zeggen net met het nieuws dat het warmer worden gaat de komende dagen, ben benieuwd.

16. keizerin

Mooie buik Noura.
    Ja raar hé van het Zilveren kruis mijn kraampakket was ook al besteld enz en ze hadden me al gebeld om alles te vertellen,nou ik heb hun gebeld toen ik 12 weken was ofzo en zou bericht krijgen en ik vond het maar lang duren dus had van de week gebeld en kreeg dat te horen.
    En later belde ze terug om te vragen of ik binnen 4 weken ga bevallen ik zeg nee dat duurt nog wel even zei ze welke datum word de baby dan geboren ik zei nou als ik dat wist :) maar ik krijg dus binnenkort bericht,nou ik wacht nog een paar weken en anders maar weer even bellen.

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Daphne: het zijn echt klachten laag in mijn rug. Zo rondom mijn stuitje en veel aan de rechterkant onder zeg maar.

Jeetje Vales: heftig zeg. Je bent nu dus niet aan het werk. Kan je wel thuis nog vanalles doen? Met het huishouden enzo? Ik had vanmiddag enorme last van mijn rug. Nu net leek het even iets minder maar het blijft wel aanhouden. Ik hoop dat ze van die fysio morgen terug bellen...
    Raar zeg trouwens van die kraamzorg! Ga er maar goed achteraan hoor. Mijn kraampakket heb ik ook nog niet maar dacht net ineens: Misschien krijg ik het wel als die mevrouw langs komt van de thuiszorg.

Noura: Raar is dat he, hoe mensen over je buik denken. Bij mij zegt ook de een: oh je hoeft niet lang meer he? En sommigen zeggen: Ben je al zo lang? ooh dan valt je buikje wel mee... :(

Gr Otje

18. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik ben vanmiddag naar de vk geweest, en zij heeft een verwijzing voor de fysio gegeven ook ivm heftige rugklachten.
    Ik kan volgende week dinsdag terecht, Ik heb ook m.n. lage rugklachten.

Ik kreeg vandaag van de menzis mijn kraampakket.....brrrr
    Veel verbanden....
    Gelukkig ook een leuk knuffelbeertje

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik moet even naar de cz bellen ik weet namelijk niet meer of ik een kraampakket besteld heb???
    zwangerschapsdementie denk ik, ik ben geloof ik ook niet de enige die hier aan lijdt.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    slingding, als je doorgegeven hebt dat je zwanger bent, en de kraam hulp is aangemeld dan krijg je automatisch ook een kraam pakket.

en geloof me het zijn veel verbanden, en sommige in reuzeformaat, maar je hebt ze echt nodig! en je bent er zo doorheen.

@vales, vind het wel raar dat ze zo slordig zijn met de gegevens die je door gegeven hebt. als er al iets is misgegaan, vind ik dat ze je gewoon bellen moeten om even je gegevens door te lopen en te controleren. dan hebben hun het weer kloppend, en weet jij ook dat het goed zit.

en wat betrefd het formaat buik en de reakties van mensen, wanneer je van die reakties krijgt dat het al een flinke buik is, en dat ze denken dat je niet meer zo lang hoeft, dan voel ik me altijd gelijk zo enorm. als ik er zo van boven op kijk dan lijkt het ook al heel wat, maar het valt nog wel mee.
    verder merk ik wel dat die af en toe al een beetje in de weg begint te zitten. dat beloofd weer wat straks.

Deel Deze Pagina