december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Otje: Je zult het wel niet meer lezen voor vanavond, maar veel succes toegewenst.

Eehh, ja, ik ben moddie nu. Sinds gisteravond pas hoor en ik was me druk aan het inlezen over hoe alles werkt, dus ik had nog geen berichtje geplaatst, schaam, schaam. En inderdaad, ik ben veel thuis en ben ook veel op het forum, dus eehh, ik ben eigenlijk gevraagd. Vond het wel super leuk. Tot een jaar geleden ofzo heb ik zelf een eigen forum gehad, dus ik weet wel een beetje hoe het werkt enzo.

Maar ja, dat wordt oppassen nu voor jullie, haha. Nee hoor, zal toch wel meevallen. T is altijd super gezellig hier bij de decembermama's.

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    leuk hoor, en voor jou denk ik ook nu je thuis bent.

en je hebt wat betrefd dat het hier gezellig is helemaal gelijk, ik moet altijd even kijken of er nog wat bijgeschreven is... hihi beetje verslaafd.

3. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    @Otje ik ben benieuwd hoe het is gegaan ;) ik hoop goed nieuws voor je ;)

@Daphne82 gefeliciteerd ;) dan heb je nu wel een hoop telezen :confused:
    En over dat scheren, ik scheer dan ook met een scheer aperaat en dus ook droog en ik heb nu ook steets bultjes en dat jeukt :) :confused:

Maar ik durf geen scheer mesje tegebruiken nu, ik zie niks whahah :)

Liefs Manon.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hehe, als ik een bloedbad aan ga richten, dan stop ik met de mesjes, maar voorlopig gaat het nog wel. We zien het wel. Misschien kan ik er straks wel helemaal niet meer bij, ik kan me nog niet zo goed voorstellen hoe onhandig een echt dikke buik zal zijn.

Ik lees trouwens niet alles hoor, dat is geen doen. Dan moet je 24 uur per dag online zijn denk ik, hehe. En zoooo erg is het nog niet gesteld met mijn leven gelukkig.

5. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ja erg onhandig dat scheren, ik doe het maar op de tast en kijk dan met een spiegel hoe het er uit ziet.

Ik heb weer nieuwe buikfoto's geplaatst.

wat een verschil in buiken zeg.

Ik ga eind september naar een fotograaf die modellen zocht.
    Krijg je als bedankje 3 grote foto's of 6 kleine.
    Die man heeft ons al eerder gefotografeerd, het zijn naaktfoto's je moet er van houden natuulijk.

Hij heeft ook mijn man en dochter uitgenodigd om bij een paar foto's mee te werken.
    Ik plaats er wel een paar als het zover is.

6. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Zo, das al een flinke buik Lianne! Ik zal straks ook even kijken of er tussen de vakantiefoto's nog een mooie buikfoto zit, dan zal ik m ook plaatsen.

Vanochtend hebben we de babykamer to be uitgeruimd en we gaan straks het laminaat leggen. Joepie.... dan kunnen we de meubeltjes straks ook neerzetten en kan ik alvast in gaan ruimen en de kamer leuk maken. Toch wel een voordeel dat het niet zulk geweldig weer is!

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nou ik heb gisteren een brief van het zilveren kruis gehad dat ik in de 7de maand mijn kraampakket krijg,maar nog niks over kraamzorg maar ik wacht af.

Lekker hé Molly dat je de babykamer kunt gaan doen.
    Kan niet wachten tot woensdag want dan komen mijn meubels.

Scheren lukt mij ook niet al te best meer,ik probeer het maar op gevoel te doen maar ben wel bang dat ik me snij.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo lianne,dat is zeker een flinke buik al. maar je bent ook al weer 26 weken zie ik. ik vind het gewaagd hoor die fotos, maar ik heb ze wel eens gezien en ik vind sommige echt mooi. zelf zou ik het niet durven, maar vind het altijd heel leuk om naar te kijken.

ik heb tot nu toe alleen nog een overzicht van de kosten gehad van het kraampakket. nu het pakket zelf nog, maar dat zal ook wel in de 7de maand gaan komen. we merken het wel, ik kan er nu toch niets mee hihi.

ik zit al de hele tijd op de monteur te wachten, die zou smiddags komen. tja, dan blijft nog de vraag wanneer. en ik hoor net dat mijn vader toch morgen van plan was met de zolder verder te gaan. ik hoop dat het snel af komt.
    verder heb ik net met mijn moeder een hele tijd geklept aan de telefoon. ze vroeg wat we nog nodig hadden. ik zei een borstkolf, maar die zijn vrij duur. maar die willen hun me gaan geven. ik heb wel gezegd dat we dat beter na de bevalling kunnen gaan halen. want eerst zien of het op gang komt. hahaha mijn moeder zei nog, goh vreemd cadeau om te geven een borst kolf... haha maar ik ben er wel heel blij mee, want ik denk dat als ik een goede haal dat ik daar ook echt wat aan ga hebben.

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Haha ja een borstkolf is ook niet een kado wat je vaak kado zal geven en krijgen :) maar het is wel een heel nuttig en handig kado daar heb je tenminste wat aan.

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja het is zeker nuttig, en ik vind die electrische heel duur. maar er zit wel van alles bij, en ik denk dat als je er zuinig op bent enje kan hem naderhand weer verkopen dat je er nog aardig wat voor krijgt. dus dan ben je voordeliger uit dan met een handkolf.
    maar mijn moeder ziet zich natuurlijk al vertellen, als iemand vraagt of ze een leuk pakje of zo cadeua heeft gedaan..... nee een borstkolf ;) hihi
    in ieder geval vind ik het heel lief, en ben er ook al heel blij mee. maar eerst maar zien of er wel borstvoeding is, en dan pas aanschaffen.

nou de monteur is ook geweest, en ik ga denk ik zo even eieren halen. heb zin om pannekoeken te bakken.... hmm nou ja niet het bakken, maar het eten ervan

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

noura; ja 't is een lief buikje vind ik zelf maar het gaat nu erg hard qua groeien dus wie weet ;) . lekker dat je moeder een borstkolf wil geven, daar heb je iig een mooi kado mee (tenminste vind ik). enne wat grappig ik heb gister lekker pannenkoeken gebakken mmmmmm lekker met gebakken spek erdoor.
    daphne; gefeliciteerd met het moderatorschap :)
    otje; ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag, hoop dat het een beetje mee is gevallen voor je.
    lianne; jij hebt al een mooie buik zeg!! ik neem aan dat het naaktfoto's zijn gebaseerd op 'de zwangere buik'? gaaf hoor. wil dit eigenlijk ook maar weet niet of ik dit helemaal ontspannen aan zou durven :oops: . ben erg benieuwd.
    molly; fijn hè als je een uitzichtspunt hebt om daarna alles in te kunnen gaan richten? als alles op rolletjes loopt bij ons dan is as vrijdag de kamer klaar om in te richten. en als de babykmr op tijd geleverd word, word dus maandag alles ingericht en kan ik alle laatste spulletjes en assecoires gaan kopen en opruimen.

mijn kraampakket is vandaag binnengekomen, fijn heb ik dat ook. zat een grappig knuffeltje bij en een babydoek enz grappig.

ben vandaag bij de vk geweest en alles was goed; hartje 140hpm, baarmoeder grootte voor 28wkn goed dus want die week ga ik in. en ze voelde hoe het kindje lag, had ze hiervoor nog niet gedaan. ze voelde de billetjes tegen mijn linkerbuikwand, het ruggetje tegen mijn rechterbuikwand en het hoofdje lag tussen mijn bekken, nog niet ingedaalt hoor. dus was goed. het had de hik tijdens het luisteren van het hartje en zat te schoppen, erg grappig al die geluidjes.

zo morgen de kleine weer op tv kijken :) . weer 3/4d echo, heb ik volgens mij al erg vaak gezegd maar vind het gewoon erg leuk.

gr saskia

12. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou, mijn vriend is nu bezig met het leggen van de laminaatvloer en ik ben maar even achter de computer gaan zitten. Hij denkt namelijk altijd dat hij heel handig is, maar op zulke momenten blijkt altijd maar weer dat dit wel meevalt! Ik hou me dus maar even afzijdig en als ik moet helpen hoor ik het wel!

Ik heb echt geen idee wanneer ik mijn kraampakket ga krijgen. Ik heb toen wel zo'n brief van de verzekering gehad dat alles is geregistreerd en dat ik bij Yunio kraamzorg zit, maar verder heb ik nog niets gehad.

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Haha, die Molly. Een vriend die dénkt dat hij heel handig is. Echt grappig omschreven, hihi.

@Lianne: Zo dat is al een flinke buik. Ik zou dat ook wel mooi vinden om foto's te laten maken bij een fotograaf, maar ja, t is allemaal zo duur he.

@Noura: Ik vind het wel een leuk cadeau om te vragen. Iets wat je echt veel zult gaan gebruiken (waarschijnlijk). Ik heb de Maxi-Cosi van mijn ouders gekregen, dat vond ik ook heel leuk om te vragen.

@Melliemel: Dat is vroeg, nu al het kraampakket binnen!!

Ik heb al na een paar weken een bevestiging ontvangen van het kraambureau, met een informatiefolder en informatie over zwangerschapscursussen enzo.

14. we gaan echt hard. Elke dag kijk ik na het werk en dan moet ik een heel deel bijlezen.

Eergisteren naar de vroedvrouw geweest. Alles was goed, alleen dacht ze dat ons baby'tje een beetje te groot was, maar dan krijgen we maar een stevig brokje in december!

Gisteren dan rondleiding in het moederhuis. Dat beviel me niet echt, dus we denken verder na.

@Slingding: mijn vakantie gaat pas in op 4-12. Dat is maar 6 dagen van te voren, maar ik ben zelfstandige. Ik hoop wel dat ik het zo lang vollhoudt, want ons baby'tje komt natuurlijk eerst.

@Molly: ik heb ook last van maagzuur. Vooral 's avonds, maar mijn voredvrouw heeft woensdagavond een tip gegeven en ik heb hem nu 2 dagen geprobeerd en voor mij lijkt het te helpen. Als je last hebt moet je een melkproduct met een koekje eten. Vb. een glas melk met een wafel of een yoghurt met een koek. Dat vormt dan een papje en dat houdt het zuur tegen. Probeer maar eens.
    Ook zweten doe ik nu veel feller. Vooral onder mijn oksels. Dat zal er wel bij horen.

@Melliemel: geniet maar van de echo.

Ik kijk uit naar morgen want dan hebben we onze eerste les haptonomie! Ik ben zo blij!

Vandaag doen mijn man en ik een klein feestje, want binnen 100 dagen hebben we een baby!! :)

Saartje

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het gaat zeker lekker hard, ik ben ook helemaal verslaafd hihi, smorgens eerst koffie en dan even kijken wat er bijgeschreven is.
    ze zijn nu verder aan het gaan bij de zolder, eerst meten en discussieren over hoe en wat.. dus ben maar naar beneden gegaan. ik geloof niet dat ze ook maar iets aan mij hebben. ik ga denk ik straks een bokskleed maken. iets met giraffe motief ofzo. of een nijntje. want ik vond net de doos met het nijntje mobiel op zolder, die heb ik bij de geboorte van mijn dochter van mijn ouders gekregen, en bij mijn zoon heb ik de box gehad.
    de box is dan ook het enige wat ik nog over had van de babymeubels.

volgende week mag ik ook weer naar de vk, en eventueel kan ik nog een echo laten maken. moet ik alleen voor naar bilthoven, maar denk wel dat ik dat doe. het blijft wel leuk.

iemand nog ayla op het forum gezien? die poste toch bijna dagelijks en nu zie ik haar niet meer??

wat betrefd maagzuur hoorde ik ook het volgende, geroosterde amandelen, schijnen ook te helpen.

daphne, een maxi cosi is ook een leuk cadeau, zeker iets wat je ook zeker nodig hebt. mijn moeder heeft me toen ook een closed forever armband gegeven, en bij mijn zoon en dochter heb ik toen een gouden kinderhoofdjes bedel daaraan gekregen. vind ik een heeeel mooi cadeau, met een mooie gedachte erachter. nu word het nog druk aanhet armbandje in december.

zo nu ga ik eens even kijken naar mijn virusscan, want die is verlopen. maar eventjes een nieuwe erop zetten

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Wat handig dat jullie je kraampakket thuisbezorgd krijgen. Ik moest em gaan ophalen. Ging niet echt handig met zo'n grote doos op de fiets :( Buiten alle verbanden en andere toestanden zat er een luiertas en beker/bordje/bestek van Nijntje bij. Op zich best veel. Alleen ben ik niet zo'n Nijntje fan :oops:

Verder ben ik erg 'jaloers' dat de meesten van jullie al lekker bezig zijn met de babykamer. Ik moet eerst nog op de verbouwing wachten en die lijkt nog zoooo ver weg.

Heb nu nog een paar dagen vakantie. Woensdag begin ik weer. Het viel me voor de vakantie al niet mee (heb een staand beroep) dus ben benieuwd hoe het nu gaat. Zie er iig wel tegenop.

@Otje: hoe was je gesprek?

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja ik ben ook benieuwd hoe het met otje gegaan is.

en verder valt het me op dat er nogal verschillen in de pakketten zit. ligt natuurlijk ook aan hoe uitgebreid je verzekering is. maar de 1 krijgt er zeeppompjes en van alles bij, en dan nog een knuffel, en de ander krijgt alleen het hoognodige.
    volgens mij krijg ik hem trouwens ook thuisbezorgd, ik weet dat toen ik bij agis zat ik hem op halen moest bij de agis winkel. en bij de eerste moest je nog bij de thuiszorg halen.
    nu zit ik bij avero achmea, en ik heb geen idee.

18. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zit bij zilvere kruis achmea en ik zou het echt niet weten of ik het pakket op moet halen.

Met mijn vorge zwangerschap moest ik hem op halen bij de thuis zorg waar ik ook mijn kraam zorg had.

En nu heb ik een kraam zorg die door de zilvere kruis word geregeld.
    Dat heet Take Good Care Kraamzorg ik heb er zelf nog nooit van gehoord.

Ik zal toch nog wel bericht krijgen over het pakket rond je 7 maand mag je hem halen of ze sturen hem op, nou ik zie wel :)

Ik ben zo vrolijk hihi maandag de pret echo :p waar ik al zo lang op wacht ;)

Liefs Manon.

19. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik heb even terug zitten kijken, Ayla is inderdaad ma 28 aug, vpppr het laatst op het forum geweest.
    Ayla, Hopelijk is alles goed met je.

Mijn bloeddruk is ook te laag 55/105, ik moet meer zout eten , en lekker drop gaan snoepen zei de verloskundige, nou is niet echt een straf voor me....

Vanmiddag gaan we lekker met 5 vriendinnen uit, lekker bijkletsen en uit eten met elkaar.
    Er zijn er drie zwanger, de ene in vovember uitgeteld en de ander 4 december, dus kunnen we lekker buikjes vergelijken, ik heb er veel zin in.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb steeds bloeddruk 100/60 maar dat was goed. ik weet helemaal eigenlijk niet zo goed, wanneer bloeddruk te hoog of te laag is.
    pff ik verveel me hier dood, ik kan niets doen in huis zolang ze bezig zijn met verbouwen. ben maar weer achter pc gaan zitten. ik kan natuurlijk ook de stad in, maar ben er te lui voor vandaag.

goh leuk zeg, buikjes vergelijken. ik had dat van de week, zag ik de vriendin van mijn neef, die nog maar 8 weken moet. best wel leuk hoor.

nou eve, ik ben ook jaloers op iedereen die al bezig kan met de kamer. ik moet alles opslaan, en ik kan mijn babyspulletjes niet uitzoeken, want alles ligt opgeslagen. en nu dacht ik vandaag een eind op weg te gaan, moet er weer een heleboel nog geleverd worden, waardoor de zolderkamer moet wachten, en eerst de gang gedaan word.
    het begint nu af en toe toch wel wat te kriebelen hoor, dat je aan de gang wil met alles.

Deel Deze Pagina