december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi allemaal,

Sorry :oops: dat ik gisteravond niet meer geweest ben. Heb tot 18 uur gewerkt en daarna mijn dochter opgehaald bij de oppas. Boodschappen gedaan. Was pas om 19 uur thuis. Even snel gegeten en omgekleed en daarna moest ik alweer weg. Was pas om 22.30 weer thuis en toen echt supermoe dus snel het bed in gegaan.

Het gesprek gisteren ging erg goed! Mijn leidinggevende is echt een superkerel die het gewoon helemaal begreep. Hij zei dat ie het heel goed vond dat ik het zo heb aangegeven. Ik heb aangegeven het liefst bijvoorbeeld 3 dagen van 6 uurtjes of zo te werken. Zelf mocht ie er niet helemaal uitspraak over doen dus hij gaat het bespreken met personeelszaken en dan hoor ik meer. Maandag ben ik vrij en dinsdag is hij vrij maar hij zou beloven dat ik dinsdag in ieder geval een email zou hebben met wat meer info. Ben benieuwd.

Zo, ik ga weer even verder hier. Mijn man is bezig met het slopen van onze badkamer samen met nog 2 vrienden. Ik ga even broodjes enzo halen bij de supermarkt en vanmiddag nog even naar een verjaardag van een vriendin.

Misschien tot vanavond en anders ben ik er morgen wel.

Gr Otje

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat goed voor je dat het zo fijn is verlopen. het is natuurlijk ook heel normaal dat je moet kunnen aangeven dat het niet gaat, en het is in beider voordeel dat je zelf actief meedenkt over een oplossing.

bij ons is het verbouw voor vandaag klaar. ook lekker broodjes gehaald en nu even naar voetbal van mijn zoon kijken.

tot snel

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje:Ben blij dat het zo goed verlopen is. Moet vast een hele opluchting zijn! Ik ga volgende week weer beginnen. Kijk het dan eerst een weekje aan en ga dan ook op gesprek. Vind het nml een beetje raar om de eerste dag na m'n vakantie al te gaan praten over minder werken.

@allemaal:Ben nu druk bezig met allerlei declaratieformulieren voor de verbouwing. Stuit dan weer op een boel problemen. Heb de overwaarde van m'n huis gedeeltelijk in een bouwdepot gedaan. Maar moet eerst nota's overhandigen voordat ze uitbetalen. Maar ze accepteren geen offertes. Moet dus eerst zelf het geld voorschieten. En dat heb ik niet (als ik dat wel had heb ik nml geen lening nodig). Verder accepteren ze alleen nota's met een Kamer van Koophandel nummer. Maar degene die de verbouwing gaat doen heeft dat niet. Kortom: ik zit met een groot probleem. Ben heel bang dat ik m'n geld niet krijg en dan alsnog een andere (veel duurdere lening) zal moeten afsluiten. Zie het dus ff niet zitten.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.

4. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou, mijn vriend blijkt dus inderdaad handig, het laminaat ligt er mooi bij en de meubeltjes zijn ook al in elkaar gezet! Het begint al ergens op te lijken. Zelf ben ik druk geweest met het schilderen van houten spiegeltjes in het zilver, volgens mij wordt het wel wat. Nu heb ik geen zin meer, maar ik denk dat ik morgen begin met het goed uitsoppen van de meubeltjes en alvast het spulletjes inrichten. Steeds als ik die kamer inkijk moet ik lachen! Ik hoop voor degenen die nog niet kunnen beginnen door de verbouwing, dat jullie toch binnenkort een begin kunnen maken, want het is erg leuk!

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    dit topic gaat echt super hard!!

Wel vreemd dat sommige hun kraampakket al zo vroeg krijgen...(wel leuk, ik ben nl errug nieuwschierig!) Weet iemand toevallig wat je bij Menzis krijgt???

@eve, wat frustrerend moet dat voor je zijn zeg!! Ik hoop voor je dat er een oplossing voor komt, kan je helaas geen tips geven. Maar beetje vreemd dat je het zowiezo voor moet schieten!? Als je dat geld zo had liggen, zou je idd geen lening nodig hebben!! Succes met deze vervelende situatie!

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Eve: Volgens mij is een depot snel vrijgegeven. Als je de rekening hebt, dan heb je toch wel een week of twee de tijd om deze te betalen? In deze tijd kun je regelen dat het depot vrij komt.

@VGZ-verzekerden: Ik lees net (berichtje van Silly elders op het forum) dat in het VGZ kraampakket een lime kleurige luiertas zit (zonder opvallende reclame). Dus nog even geen kopen als je bij VGZ bent verzekerd.

Men, wat heb ik slecht geslapen. Steeds wakker en ik hoorde beneden steeds van alles. Jakkies. Bij ons schiet de slaapkamer nog niet genoeg op naar mijn zin. Bijna alle oude verf is nu verwijderd en als dat gebeurd is, kan worden begonnen met het opbouwen. We moeten nog iemand zien te regelen om te stucken, dus ik hoop maar dat dat gaat lukken.

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Daphne: dat zal met de rekeningen van Ikea wel lukken. Moet de offertes die ze me mee hebben gegeven laten omzetten in een orderbevestiging. Die wordt nml wel geaccepteerd. Maar het grote probleem is de rekening van m'n klusjesman. Hij heeft geen eigen bedrijf en dus geen Kamer van Koophandel nummer. Heb ook wel contact gehad met aannemers die dat wel hebben maar die kan ik echt niet betalen. Ga de rekening wel indienen en er dan maar het beste van hopen. Maar de kans is dus groot dat ze het niet accepteren en dan heb ik echt een heel groot probleem. Heb er al dagen buikpijn van :cry:

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Werkt je klusjesman dan zwart, of heeft hij wel een echt bedrijf?

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zijn zoon heeft een eigen bedrijf. En hij klust zelf idd zwart :rolleyes: . Heb hem gemailt of ie het dan niet op naam van het bedrijf van z'n zoon kan zetten. Dat kan in principe wel maar dan wordt het veel duurder (ivm BTW etc). Hij gaat nu bekijken hoeveel duurder het wordt. Maar dan zal ik dus toch nog een persoonlijke lening moeten afsluiten en daar ben ik echt niet blij mee.

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik weet dat je bij menzis een knuffeltje in je pakket krijgt. het ligt natuurlijk ook aan wat voor aanvullende verzekering je hebt. hoe uitgebreider hoe meer er in zit.
    ik ben ook wel benieuwd wat er bij mij in zit. ik had bij mijn dochter een pakket, dat in een grote opbergkist zat. heel handig, voor het latere speelgoed.

dat is wel lastig als je orders moet overhandigen. maar als iemand zwart werkt, dan snij je jezelf in de vingers. heel vervelend. het zou fijn zijn als je klusjesman iets met zijn zoon kan regelen, het gaat voor hem toch ook om inkomsten. maar het is natuurlijk niet legaal, dus dat zal voor die zoon wel meewegen. ik hoop dat je het snel rond hebt, want voor jou tikt de tijd natuurlijk ook door.

het is buiten trouwens weer heel lekker weer... sjongejonge, wat een treurige bende. het zou geloof ik weer mooier worden, maar moet het eerst nog eens zien.

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    @Eve: Even over dat depot... Wij zijn nu bezig met de verbouwing van de badkamer en hebben in onze hypotheek ook een gedeelte bouwdepot zitten voor die badkamer omdat het gewoon verschrikkelijk veel geld kost wat we ook niet in een keer kunnen betalen. Ik had dus ook 2 offertes (1 van het sanitair en 1 van de tegels) en heb toen gebeld naar mijn bank (ING) of het goed was dat het een offerte was. Volgens hun was het geen probleem. Wel is het zo dat het bedrag op de offerte rechtstreeks betaald wordt aan de bedrijven van het sanitair en de tegels want anders kan het niet. Is dat bij jou geen optie? Dat overmaken van het bouwdepot ging trouwens best snel. Ik had vorige week de offertes opgestuurd naar de bank en ik hoorde van de week van die man van het sanitair dat het geld al binnen was. Veel succes ermee want kan me voorstellen dat je daar van in de stress schiet.

Ik ben ook een beetje aan het stressen. Mijn man is vandaag de laatste dingetjes aan het doen om de badkamer leeg te krijgen. Morgen begint de tegelzetter. Nu krijgen we ook vloerverwarming en omdat deze op stroom werkt moet het ook tegen de muur omhoog en hebben we warmtebestendige pvc-pijp nodig. Nergens te krijgen! En de afvoer van de douche... daar is ook vanalles mee... ik hoop echt dat alles goed komt en ik over 2 weken weer lekker kan douchen!

Gr Otje

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje, het gekke is idd dat de Hypotheker (die mijn tussenpersoon is) hadden gezegd dat een offerte goed was. Maar ik kreeg dus gisteren een brief van m'n hypotheekverstrekker dat ze een offerte niet accepteren. Heel verwarrend dus. Je snapt dat ik morgen meteen aan de telefoon hang met de Hypotheker. Verwacht eigenlijk wel dat ze met een oplossing komen.

Enne..we zitten wel met dezelfde problemen zeg. Werk (bij jou gelukkig al opgelost) en verbouwing :( En ik was nou juist van plan om lekker ontspannen te genieten van m'n zwangerschap. Nou, dat lukt dus niet helemaal. Maar we houden de moed erin!!!!

Dank jullie wel voor het meedenken! Ik houd jullie op de hoogte.

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff er wordt flink geklust op diverse plaatsen!! Wij doen vrolijk mee.... De zolder heeft inmiddels een dakkapel gekregen en afgelopen dagen is de schoorsteen vervangen omdat deze lekte!! en we hierdoor de zolder niet konden afwerken. De meubeltjes krijgen langzaam vorm. Mijn man en broer zijn druk bezig met het zagen en bouwen van kast en commode. Zelf verf ik wat applicaties van Nijntje voor op deze meubels, maar de laatste dagen gaat het niet echt lekker met me.
    Ik ben bij de VK geweest en mijn bloeddruk loopt op, dus ik moet me rustiger gaan houden.. Daarnaast veel last van maagkrampen, slecht slapen en zo nog wat kwaaltjes.... Ik heb ook nergens zin in en lees hier wel mee, maar kom er amper toe om te reageren.
    Ik ben overigens blij dat wij niet al dat gedoe met die bouwdepots hebben, want dat lijkt me inderdaad lastig. Ik hoop dat er snel een oplossing komt Eve!!!

Wij hebben gewoon een bedrag op onze eigen rekening gestort gekregen, waaruit we de diverse klussen kunnen betalen en moeten later wel rekeningen kunnen tonen om de belasting te overtuigen dat we inderdaad het geld aan verbetering vna het huis hebben besteed.

Otje voor jou wel fijn dat ze op het werk begrip hebben en meedenken. Ik hoop dat je snel positief bericht krijgt op je voorstel van 6 uur per dag.

Molly, heerlijk he zon handige vent!!!

Lianne, ik wil ook dropjes..... maar mag ze dus niet meer...

Tot later

Karin

14. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ook toevallig dat er zoveel van de decembermama's aan het klussen zijn nu!! Ik wordt er gewoon moe van als ik het lees! Al die troep en stof en rommel....niet kunnen douchen, niet 's nachts je "boven" wc kunnen gebruiken...whaaa wat een drama.....
    ....uhm....... en mochten jullie je afvragen waarom ik mij daar zo druk om maak?!...........ze beginnen dinsdag aan de badkamer bij ons :)

Oh ik zie er zo tegen op! aangezien ik elke nacht zovaak mijn bed uit moet..en moet dan dus naar beneden...brrr brrr
    Aan de andere kant..ben ik zo blij dat ik een nieuwe badkamer krijg! Mooi en schoon ( hij is nu vies/ranzig/bruin en heel oud! bouwjaar is geloof ik 1975 )

Bewn trouwens benieuwd of er hier december mama's zijn uit de kop van noordholland?? Ik zelf kom uit de buurt van schagen en zie vaak zwangere vrouwen lopen, dan kan ik het niet helpen om me af te vragen of er meiden bij zijn van hier.

groetjes Debby

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben echt niet jaloers op jullie, als ik over al die verbouwingsverhalen lees. Ik denk niet dat ik nu al die sores aan mijn hoofd wil hebben. Ik hoop dat ook voor jullie allemaal dat het snel klaar mag zijn.

@Djezelf: Ik kom zelf uit West-Brabant en bij iedere zwangere vraag ik me ook af of ze hier zou komen. Grappig is dat.

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Djezelf: Heerlijk straks een nieuwe badkamer! Maar die zooi, echt vreselijk. Mijn man is gisteren en vandaag alweer de hele dag bezig met de boel slopen en opruimen. Morgen is de 1e dag dat er weer echt begonnen wordt met de opbouw. Dan is het binnen 2 weken klaar. Hoe lang doen ze er bij jou over? Wel lekker dat je straks een mooie badkamer hebt als de baby er is! Succes! En idd: beneden plassen is NIET FIJN!!

Gr Otje

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik zal straks eens wat foto's in m'n album plaatsen van de ravage boven...

Gr Otje

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, heb even 4 foto's geplaats van onze badkamer. Ik zal straks ook foto's plaatsen van de mooie nieuwe badkamer! Enne... mijn man ziet er normaal leuker en minder grijs uit :)

Gr Otje

19. Otje,

och nog even doorbijten en dan zalig in je nieuwe badkamer!!!

Ook aan alle verbouw-mama's: veel succes!

Wij wachten nog op ons huis. Begin december is het er! Hopelijk blijft ons baby'tje zolang in m'n buik zitten!

Gisteren de haptonomie gehad. Ik vond het ongelooflijk leuk! Volgende week zaterdag mogen we terug. Ons baby'tje was helemaal tegen mijn man zijn hand gaan liggen met zijn ruggetje. Dat konden we horen met de doptone. En als mijn man zijn hand wat verder legde, zwom hij snel achterna en ging weer goed liggen.

Saartje

20. hopelijk is alles goed met ayla. Ze ging toch niet meer op vakantie of zo??

Deel Deze Pagina