december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Saar: Wat lief zeg dat je kleintje zo tegen je mans hand aan ging liggen! En die haptonomie... wat is dat eigenlijk? Hoop voor je dat je kindje voorlopig even rustig in je buikje blijft. Jullie krijgen dus in december een nieuw huis? Spannend zeg. En moet er dan nog veel in gebeuren of kan je er meteen in?

Vanochtend lagen we in bed even te kletsen en ik voelde de baby de hele tijd dus mijn man zijn hand op mijn buik. Schoppen dat ie deed! Echt zo lief is dat he? Kan niet wachten tot ie er is.

2. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Zo ik ben er ook weer eens. Onze computer doet het weer redelijk goed nu en ik kan regelmatig meelezen. Ik kom er alleen niet aan toe elke keer te reageren.

Ook wij zijn druk aan het klussen. Omdat ik mezelf aardig over de kop heb gewerkt afgelopen weken (loop mezelf een beetje voorbij en dacht dat ik alles aankon, maar afgelopen week barstte de bom) mag ik van mijn mannetje niet helpen. Hij doet nu dus alles alleen. Ik doe simpele klusjes zoals strijkwerk enzo.
    De muren zijn vandaag allemaal voorzien van structuurverf. Volgende week maken we één wand knaloranje en de kozijnen moeten nog een keertje en dan kunnen we gaan inrichten. Dan begint dus het leuke werk.

@Eve: vervelend om te lezen hoe lastig het is van jullie. Maar de eis van de hypotheekverstrekker om een rekening van een bedrijf over te leggen met KvK nummer vind ik erg ver gaan. Wat nu als je zelf gaat klussen en een dakraam o.i.d. installeert. Die haal je dan toch bij de bouwmarkt en kun je dan ook declareren? Door gewoon kassabonnen op te sturen?
    Dat is toch vreemd? In ieder geval veel sterkte ermee.

@Saar: Is wel erg laat om naar een nieuw huis te gaan in december zeg! Al die drukte rondom een verhuizing in je bevallingsmaand! Ik vind het heel knap dat je dat kunt. Moet er zelf niet aan denken.

@Arwen: ik hoor niets meer van je! Alles is toch wel goed? Al wat van je zwangerschapsgym gehoord? Ik mag woensdag voor het eerst naar Carinova voor yoga! Dat is dus precies met 26 weken. Wel laat, maar het is niet anders. Ik heb er wel erg veel zin in.

@Otje: Die badkamer straks als nieuw is wel heerlijk zeg. Het breekwerk is in ieder geval achter de rug. Het opbouwen kan beginnen. Spannend zeg!

Groetjes Suusje

3. Hallo Otje,

Ik schrijf even over van de infobrochure wat de haptonomie is:
    ..."haptonomie houdt zich bezig met de ontwikkeling van je gevoel. Want als je wordt aangeraat zal je lichaam altijd reageren. Maar niet alleen je lichaam, ook je gevoelens worden geprikkeld. Via haptonomische zwangerschapsbegeleiding willen we moeder, vader en kind met elkaar 'voelend' in contact brengen. Je leert je kind met zachte handen te omvatten en te ontmoeten. Zo voelt de baby dat hij welkom is. Dit heeft ook een gunstige invloed op zijn latere ontwikkeling. Je kind groeit en heeft ruimte nodig. We tonen hoe je deze ruimte kan creëren en we leren je hoe je als moeder je kind comfortabel kan dragen. Samen met de partner zoeken we naar houdingen 'op jullie maat' voor, tijdens en na de baring."

Ik had eerst bang dat het wat zweverig zou zijn. Mijn man heeft aan zoiets een hekel! :) Maar dat was niet het geval. Eerst raakte de vroedman mijn man aan en leerde zo dat sommige aanrakingen vervelend kunnen zijn en dat je dan 'op slot' gaat. En nadien mocht mijn man mijn buik dan aanraken en leerde hij contact te leggen met ons baby'tje. En dat lukte dus!

De lessen zijn 5 maal voor de bevalling en 1 maal achteraf.

Ik vind het ook zo leuk als ons baby'tje reageert op mijn man door te stampen. Ik voel ons dan een echt gezinnetje!

Gaat nog iemand iets speciaal volgen om zich voor te bereiden op de bevalling?

Aan ons huis is geen werk meer, alleen schilderen (maar dat zou ook nadien kunnen,, het is nog nooit geschilderd) en verhuizen. Dus als ons baby'tje wacht op zijn uitgetelde datum is er geen enkel probleem.

Ik heb soms ook dat gevoel dat ik ons baby'tje al in mijn armen zou willen hebben. Maar zwanger zijn vind ik ook zo leuk (meestal toch :) ).

Groetjes,
    Saartje

Groetjes,
    Saartje

4. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi hoi Suusje, ja hoor hier gaat alles zijn gangetje, dankje ;) ..vrijdag net terug gekomen van een regenachtige vakantie (nog net niet weggespoeld) maar het was wel leuk.
    Ik heb nog helemaal niets gehoord van de zwangerschapsgym, geen uitnodiging, niets :( dus ik zal er de aankomende week eens achter aan bellen.
    Ik heb er wel veel zin in, de laatste tijd gaat het gelukkig weer iets beter met me en heb ik iets meer energie om ergens heen te gaan, en dit lijkt me wel gezellig toe en ben ik er weer uit :D

De laatste tijd heb ik het gevoel dat ik mezelf weer iets terug krijg, me eigen dingetjes,bv.ik was een grote koffie drinker (dikke anderhalf liter pd) toen ik zwanger werd stond me dat erg tegen, als ik nu koffie zet snuif ik eens heerlijk de geur van koffie op (zalig!!)en heb ik er zo zin in maar drink het nog maar even niet..ook chocolade was eerst heerlijk, toen niet nu wel,nu begin ik weer een koukleum te worden ect.zijn er meer die dit herkennen?

Ook kan ik niet wachten tot ik de kleine in me armen kan houden, en goed bestuderen we me steeds van binnen schopt hihi de druktemaker, vannacht was ik voor het eerst regelmatig wakker omdat de kleine herrie aan het schoppen was pfff
    Heb volgens mij elk half uur van de nacht gezien :(
    Dus heb het vanmiddag even bijgeslapen maar kan wel vernemen dat ik vermoeider ben als anders..ach kan er maar beter aan wennen :D

Wij zijn ook bezig de buitenkant te schilderen, verleden week is er niet veel van gekomen (onze opa helpt mee en die is door gegaan toen wij weg waren)maar omdat het steeds regende schiet het niet zo op maar de voorkant is klaar, wat een verschil..heerlijk!! de kleuren waren groen blauw en wit en nu is het allemaal lelywit..zo gaaf!

Suusje hebben jullie al besloten om eventueel een pretecho te laten maken?? of willen jullie helemaal geen echo meer laten doen?
    Ik heb hier in deventer de 20 weken echo laten doen en kon het declareren bij cz groep.

Ik heb begrepen van mijn pakket dat ik die rond de 7e maand thuis gestuurd krijg, ben erg benieuwt wat er nu allemaal inzit ;)

Ook zit ik haast dagelijks te kijken of er al melk uit mijn borsten komen, ben erg benieuwt waneer dat gaat komen, bij mijn vorige zwangerschap was dat volgens mij al optijd, rond de 5e maand of ik moet me al sterk vergissen, het is al 8 jaar geleden he ;)

Dames in verbouwing..ik vind het knap hoor dat dit nu gebeurd, pfff ik zou het verschrikkelijk vinden al die troep, ik heb alle respect voor jullie ;) ik wens jullie heeeeeel veel sterkte ;) en succes! :D

Liefs XXX

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Duikster: mag ik vragen wat voor lening dat dan is? Hebben jullie ook de overwaarde benut? Ik had het nml ook graag op jullie manier gewild maar de Hypotheker raadde me dat af omdat het dan niet fiscaal aftrekbaar is. En aangezien ik niet echt veel verstand heb van dergelijke zaken ben ik daar maar mee accoord gegaan. Baal er nu wel van. Had dus liever gehad dat het niet aftrekbaar was. Zoveel zal dat toch niet schelen. Is igg goedkoper dan dat ik nu misschien nog een lening moet afsluiten. Nou, ik ga ze morgen meteen bellen en ze vragen om het te veranderen. Zal ook wel weer geld kosten....zucht

@Suusje76: van spullen die je koopt kun je idd gewoon de kassabon indienen. Maar nu ik er over nadenk is dat idd ook raar. Want op zo'n kassabon staat ook geen KvK nummer. Maar ja, ze weten dan natuurlijk wel dat de Gamma etc erkende bedrijven zijn.

Nou, nu genoeg over dat stomme depot!!!

Dinsdag begin ik met zwangerschapsyoga. Ben erg benieuwd hoe ik dat ga vinden. Heb er eigenlijk best zin in want kan wel een beetje ontspanning gebruiken :D Zie wel een beetje op tegen de partnerlessen. Aangezien ik alleen ben zit ik er dan misschien toch een beetje verloren bij. Nou maar hopen dat niet iedereen z'n partner meeneemt...

6. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi eve, is er dan niet iemand die bij je is met je bevalling? mischien is het leuk die persoon mee te nemen? het is maar een ideetje he ;)

Ik heb trouwens wel een leuke link gevonden voor diegenen die nog geen babypakketten hebben aangevraagd http://baby.linktop100.nl/baby/

Was al rond wezen kijken voor geboortekaartjes, mijn vriend zou het op zijn werk kunnen uitprinten, heb er al vele leuke gezien, end ie meisjes kaarten blinken er wel stees boven uit (net zoals meisjeskleding)..gek he..terwijl ik niet weet wat het gaat worden :( daar ga ik van de week weer mee verder..
    Ik ga lekker op de bank hangen en wachten op onze visite..

Fijne avond dames ;)

Liefs XXX

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    M'n moeder zal zeker bij de bevalling zijn. Zal es aan haar vragen of ze zin heeft om mee te gaan. Ze heeft alleen nogal last van haar rug dus weet niet of ze een uur lang op een matje kan zitten :(

En o ja, was vandaag bij m'n ouders en heb m'n pa meteen even een foto laten maken. Dus nu heb ik eindelijk ook een buikfoto in m'n album :D

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mooi buikje Eve! Leuk dat je een foto hebt laten maken.

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik heb ook dat wanneer ik een zwangere zie lopen dat ik me dan afvraag of ze op dit forum komt, grappig is dat!

Ik heb vorige week ook een uitnodiging gehad voor de zwangerschapsgym, maar dat begint dus pas op 26 september. Vind ik ook wel erg laat, dan ben ik onderhand al 30 weken en het duurt 10 lessen! Maar goed, waarschijnlijk zijn er bij mij in de buurt meer zwangeren eind december dan begin december en misschien dat ze daarom de cursus wat later starten.

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Molly: Volgens mij starten die cursussen gewoon elke tien weken ofzo. Dus anders had je de cursus gehad van week 20 tot en met 30 en dat is weer erg vroeg.

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik kan het hier bijna niet meer volgen zo snel gaat het hier.
    Man lief is buiten aan het klussen een afdakje aan het maken voor de fietsen die we gaan aanschaffen als de kleine er is, Volgende week wil ik nog de muren even na sauzen, ze worden viezig na verloop van tijd.
    Ik ga nu lekker in bad en naar bed want ik ben versleten, we hebben net ge gourmet met vrienden en daarvoor het huis schoongemaakt want het was hard nodig en als je gasten krijgt moet het toch een beetje toonbaar zijn!
    Morgen lees ik wel weer verder op de site.

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jaaaa, mijn hubbie heefft net de baby voelen schoppen. Ik zat naast hem op de bank en zei dat hij weer goed aan het schoppen was. Toen legde hij zijn hand op mijn buik en schopte de kleine weer. Maar niet zo hard en mijn hubbie zei dan ook: ik denk dat ik iets voel, maar ik weet het niet zeker. Hij was nog niet uitgepraat en de kleine schopte nog een keer, maar een stuk harder. Nou, dat kon niet missen, dus hij heeft het gevoeld.

Ik vond het heel mooi en moest even een traantje wegpinken (hormonen he, haha). Zo, dat wilde ik even met jullie delen :D

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Die kleine van mij is nu al zo druk en actief dat ik mijn buik heen en weer zie bewegen.. :rolleyes: Dat belooft nog wat... *zucht*

Ik ga mn bed weer in... ben ziek vandaar dat ik even niet gereageerd heb.. als ik weer beter ben dan zullen jullie me weer vaker zien.

Truste!

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    He get Ayla. Veel beterschap meid en hopelijk tot snel!

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, ben al vroeg op. Over een kwartiertje staat de tegelzetter aan de deur.... ik ga nu echt steeds foto's maken van hoe het is per dag. Das wel leuk voor straks.

Daphne: Wat leuk dat je man jullie kleintje gevoeld heeft! Super is dat he? Mijn man voelt hem nu ook geregeld en moet dan ook wel eens even slikken hoor. Zo ontroerend is dat!

Ayla: Beterschap! Tot snel weer hoop ik.

Ik ga me snel even aankleden... douchen kan ik nu niet. Ga vanavond maar weer naar mijn ouders douchen die gelukkig vlakbij wonen.

Gr Otje

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo wat is er alweer veel bijgeschreven. ik had gister gewerkt, en was kapot toen ik savonds gegeten had. nu ben ik ook al weer op het werk en het beloofd een lange dag te worden. op maandag doe ik de avond er nu ook bij (zolang het gaat natuurlijk)

ben blij dat we weer wat van ayla gehoord hebben, alleen vervelend dat je ziek bent. beterschap!

wat een geklus overal, maar ben blij dat de badkamer, keuken e.d. al een paar jaar terug gedaan zijn bij ons. al die stof, en vooral het niet kunnen douchen.
    maar goed, wij wachten nu op de gipsplaten, en dan hopen dat ze aan 1 stuk naar boven kunnen.

wat een leuke buikfoto eve! lief klein buikje!
    ik zit iedere avond, of eigenlijk lig ik meer, op de bank met mijn buik bloot. en dan zie je hem ook echt bewegen. als mijn dochtertje haar hand erop legt dan gaat die daar steeds tegen aan liggen, en hij volgt haar dan ook. heel lief. je merkt nu ook echt wanneer die wakker is of slaapt. als die wakker is dan kan iedereen het ook voelen. soms al behoorlijke porren hoor. ik vind het ook zo leuk voor de kinderen en mijn man, kunnen ze ook meegenieten.

zo dan ga ik nu verder aan het werk...

17. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Mijn collega heeft de placenta voor liggen, die voelt bijna niks. Bij mij daarentegen, lijkt het af en toe of er een voetbalelftal in zit! Als ik tegen mijn vriend aanlig, dan voelt hij de trappen al in zijn rug. Verder gaat mijn buik af en toe zo heen en weer, dat ik me wel eens afvraag of hij de boel wel heel laat daar binnen in.....

18. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ayla, beterschap.

Volgens mij hadden er vorige week 2 meiden een pretecho....?
    Ennnnn???

Mijn vriendin was vrijdag 1 sept. uitgeteld, krijg ik om half drie een telefoontje, is ze bevallen van een heerlijke gezonde zoon.
    Ze was bij haar vorige twee zwschappen telkens twee weken over tijd.

Gisteren natuurlijk de kleinen man bewonderd..., o wat is dat toch snoezig he zo'n pas geboren babyje, en dan te bedenken dat je er straks zelf ook weer een hebt.... heerlijk

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    @ayla, Beterschap,

Wij kregen net een zeer triest telefoontje dat mijn man zijn opa zeer plots is overleden waarschijnlijk accute hartstilstand. Oma is in februari overleden 10 dagen voor ons huwelijk. sinds dien had ook opa er niet meer zo'n zin in, voor hem iks het wel goed zo, maar het blijft zeer verdrietig, hij had uitgekeken naar zijn eerste achterkleinkind dat ik op de wereld zou gaan zetten, maar goed het mag helaas niet zo zijn.

We gaan er nu naar toe om evt te helpen bij het regelen van de crematie.

Schrijf er later nog wel over!

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    heb de 3x dubbele tekst verwijderd mijn verhaal stond er nu 3x dat is wel een beetje veel!

Deel Deze Pagina