december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ps. jullie hebben allemaal wel mooie buikjes hoor!!

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Raomi: Bij mij ligt de placenta ook voor en in het begin voelde ik idd weinig maar nu niet meer. Ik voel hem echt superduidelijk en mijn man ook. Maar misschien is je collega nog niet zo lang zwanger?

Slingding: Wat erg van je mans opa. Sterkte!!

Gr Otje

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Slingding heel erg veel sterkte.

Ik ben net naar de arbo geweest.
    Ik had een hele aardige man en hoef niet meer te werken van hem.
    Ik zou wel zittend werk kunnen gaan doen maar dat hebben ze niet op mijn werk en ze zouden het ook wel kunnen regelen maar daar gaat ook weer tijd over heen en 30 oktober gaat mijn verlof al in dus het heeft niet veel nut zei hij dus mag gewoon lekker thuis blijven.
    Hij was ook echt geintreseerd in me vroeg allerlei leuke dingen wanneer de babykamer enz komt.

@Ayla veel beterschap hoop dat je snel weer beter bent.

Ik heb wel medelijden met de mensen die aan het verbouwen zijn moet er zelf niet aan denken om in die puinzooi te zitten.
    Ik hoop ook voor jullie dat het lekker snel klaar is.

Die kleine van mij is ook erg druk de laatste tijd,als ik in mijn bed lig en ik lig op mijn zij gaat hij elke keer in mijn zij schoppen(tegen het matras aan) en als ik me dan omdraai draait hij gewoon lekker mee en gaat gewoon weer aan die kant waar ik oplig beginnen :)

Ik heb er ook weer een nieuwe buikfoto in mijn album gezet maar volgens mij is hij niet erg gegroeid alleen wat meer omhoog gaan zitten.

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @slingding: sterkte met alles!

@vales: wat fijn dat die man bij de Arbo zo aardig was. Dat moet een goed gevoel zijn!

Dat geschop van die kleine als je op je zij ligt herken ik heel goed. Hij gaat bij mij dan ook echt te keer! Meer nog dan wanneer ik op m'n rug lig. Af en toe lijkt het wel of ie bij mij een zenuw of spier raakt want als ie hard trapt dan beweegt spontaan m'n been (alsof ik een electrisch schokje krijg). Heel gek maar wel leuk :D

Ze zeggen trouwens dat het beter is om op je linkerzij te slapen. Ik probeer dat zoveel mogelijk maar moet toch echt af en toe wel es afwisselen hoor. Zal toch niet echt kwaad kunnen?

5. keizerin

Ik probeer ook zoveel mogelijk op mijn linkerzij te liggen maar dat hou ik ook echt niet de hele nacht vol,ik word ook vaak wakker op mijn rug.

6. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Slingeding heel veel sterkte toegewenst!!!

Waarom is het goed om op je linker zij te liggen???
    Ik lig meestal op mijn rechterzij omdat dat fijner ligt en de baby dan niet zo druk is, juist als ik links lig begint ie echt te keer te gaan en lijkt het net of ie beknelt ligt..ach kan me dat ook wel verbeelden hoor maa rja je weet maar nooit..

Vales wat leuk dat de arbo zo tegemoedkoment is ;) je werkgever is hier dan ook mee eens??
    Nou geniet dan maar lekker van je vrije dagen ;)

Liefs XXX

7. keizerin

@Arwen ja mijn werkgever vind het alleen maar goed dat ik thuis blijf hij is alleen maar super blij voor ons en wil dat het goed gaat met mij en de baby,van hem had ik ook niet naar de arbo gehoeven maarja dat moet voor mijn salaris.
    Mijn vriend werkt daar ook als manager en bijna elke dag vraagt hij aan mijn vriend hoe het met me gaat,en we hebben binnenkort weer een bedrijfsuitje en mijn werkgever en zijn vrouw wil dat ik perse kom want ze willen me weer zien en ze gaan lekker eten dus ik MOET komen haha :)
    Ik ben ook echt super blij met zo'n werkgever kan me geen betere wensen.

Dit is wat ik vond op internet over op de linkerzij liggen.

Vroeg in de zwangerschap maakt het nog niet zoveel uit in welke houding je slaapt. Buikligging is vaak nog geen probleem en ook slapen op de rug levert nog geen extra klachten op. Maar vooral buik- en rugligging kunnen later in de zwangerschap problemen geven. Daarom is het verstandig om vanaf het begin van je zwangerschap te proberen om op je zij te gaan slapen. De voorkeur gaat dan uit naar de linkerzij. Er is geen echt bezwaar tegen slapen op je rechterzij, maar slapen op je linkerzij is beter voor jezelf en voor de baby. Als je op je linkerzij ligt, wordt de doorstroming van bloed naar de placenta verbeterd. Hierdoor heeft je baby dus een betere voorziening van zuurstof en voedingsstoffen. Bovendien werken je nieren beter als je op je linkerzij ligt. Hierdoor worden afvalstoffen en vocht beter uit je lichaam verwijderd. Met als gevolg minder last van vocht vasthouden in bijvoorbeeld je voeten en enkels.

8. slingding: veel sterkte.

ayla: veel beterschap

9. Snoepie

Snoepie Lid

20 jan 2006
    32
    0
    0
    Hallo allemaal.

Het is heeeeel lang geleden dat ik eens geschreven heb, maar ik ga toch weer proberen om er een beetje in te komen!

Ik ben nu 23 weken zwanger en alles gaat goed. Ik wilde eigenlijk wel weten of Norah een broertje of zusje gaat krijgen, maar mijn man wil het kadootje niet uitpakken voor dat het er is, dus blijft het nog een paar maandjes geheim.

Tot gauw weer!

Groetjes :D

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    EVe, ik heb geen idee. Wij hebben de hypotheek overgesloten en het geld dat daaruit vrij kwam is gewoon rechtstreeks op onze rekening gestort. Maar hoe dat verder werkt...... Ik heb gewoon blind vertrouwen gehad in onze adviseur. Ik kan je dus helaas niet verder helpen.

Karin

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Eve nuttige info hoor over dat slapen op je linkerzij!! Ik ben alleen al blij dat ik uberhaupt op mijn zij in slaap kan komen en dat lukt alleen op mijn rechterzij, dus al is dat dan iets minder goed, helemaal niet slapen lijkt me nog veel slechter!!!!

Ayla beterschap!!

Vales, heerlijk zo'n begripvolle werkgever. Bij mij blijven ze maar 'zeuren' dat ik mijn productie op pijl moet houden en zo veel mogelijk clienten moet blijven zien. Echt veel begrip heb ik nog niet ondervonden, bij de directie dan. Mijn direct leidinggevende is wel meer van let opjezelf, maar ja... die heeft niet de eindbeslissing....

Karin

12. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    goedemorgen meiden!

ik ben vorige week erg ziek geweest, flinke buikgriep gehad, compleet met 3 dagen bijna de hele dag op het toilet doorgebracht, voel me nog steeds slap en moe maar het gaat nu gelukkig weer wat beter.

de verbouwing is eindelijk klaar!!! nu kan ik de babykamer in gaan richten, heb er al helemaal zin in!

Ayla beterschap meid!!!

slingding, sterkte meis

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Neeltje: He, jakkies zwanger en buikgriepk, dat is ook geen fijne combi. Ik hoop dat je je snel weer helemaal top voelt. Je onderschrift loopt trouwens een beetje achter :)

@Slingding: Sterkte meid.

@Ayla: Veel beterschap toegewenst.

14. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @otje Dat was idd mijn eerste vereiste! die badkamer moet klaar zijn voordat het frutseltje er is..maar als ik jouw foto's zie dan schrik ik wel hoor. hahaha Hoelang duurt het ongeveer trouwens? Ik heb mezelf ingesteld op 2 weken of is dat te positief?
    Badkamer moet helemaal leeg, dan getegeld (over oude tegels heen), nieuw sanitair erin....??????

@saar geweldig he...zo ging het bij ons ook ongeveer, hellaas heeft onze haptonome geen doptone (denk ik). Het leukst vond ik nog om mijn vriend zo te zien glunderen!! Wij gaan 6 keer voor de bevalling en een keertje na..en idd mijn vriend dacht dus ookk dat het heel zweverig was..maar dat is het gelukkig helemaal niet.

Verder doe ik niets erbij ter voorbereiding van de bevalling..dat gaan we met de haptonome doen de laatste 2 keer.

( pff nu naar m'n werk...en ik moet nog 2 bladzijdes lezen hier..)

groetjes Debby

15. charissa27

charissa27 Niet meer actief

ik kan ook niet op mijn linkerzij slapen, want dan krijg ik last van maagzuur. dus slaap ik altijd op mijn rechterzij

16. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    hey hey,
    na lange tijd ook weer een berichtje van mij. Pff trouwerij van mijn zusje is nu "bijna" achter de rug. Was sinds donderdag tot zaterdag druk bezig ermee.. Kwam zondag ochtend pas om half 5 thuis.. Daarna moest ik in de avond nog verplicht naar een babyfeest. Had er helemaal geen zin in, maar ik moest van mijn schoonma mijn gezicht even laten zien. Gisteren voor het eerst weer een hele dag thuis geweest, pff kon mn bed niet meer uit joh, heb tot iets van 5uur in bed gelegen, daarna kwam mijn vriend thuis en gingen we weer verder met onze kamer verbouwen. Pff ik ben nog steeds niet klaar met alle kleren opvouwen, gelukkig heeft mijn vriend gister voor een groot deel meegeholpen, maar die arme jongen heeft nu zwaar de griep en koorts te pakken gekregen :(

Met de baby gaat alles goed, heb gister heel grappig het hoofdje of de billetjes kunnen zien aan de vorm van mijn buik. Zag ineens een ronde bobbel zeg maar aan de rechterkant van mijn buik, was heel leuk om te zien.

hebben jullie trouwens ook dat jullie de kleine aan twee kanten tegelijk kunnen voelen? Of verbeeld ik me dat maar?

Trouwens ik word nu tegenwoordig helemaal claustrofobisch in bed terwijl we een lits jumeaux bed hebben, En het word allemaal nog erger wanneer mijn vriend tegen mij aan komt liggen, ik krijg dan het gevoel alsof k geen adem meer kan halen enzo. Durf het alleen niet tegen mijn vriend te zeggen want misschien vat hij het wel verkeerd op. Ik draai me dan altijd gewoon om, en in zn slaap pakt hij me altijd onbewust vast, wel heel lief hoor, met zn handje op mn buik en zn andere arm om me heen maar ik voel me er niet prettig bij... :(

pff wat een lang stuk zeg ik stop maar eventjes anders is 1 hele pagina straks alleen maar voor mij ghihihi

17. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi Batchie, ik ken het ook dat ik de baby aan 2 kanten voel..vaak boven en onder..of bijde zijkanten..soms denk ik wel eens..hoe doet ie dat :confused: hihi..een karateslag ;)
    Ik ben niet claustrofiebies maar ik heb wel eens dat me mannetje tegen me aan komt te liggen en dan ook zo zn arm om me heen slaat en dan voelt het zo zwaar aan :( ..ook tegen me rug aan terwijl ik er anders geen moeite mee had..lig niet aan hem hoor maar t voelt gewoon erg zwaar :(
    T hoort er denk ik allemaal bij denk ik.. :(

Vandaag heb ik zo dag..pff heb nergens zin in..

XXX

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha ja als de beeb zich uitrekt dan steekt die wat uit denk ik, ik las dat die al de 30cm gepasseerd is inmiddels. en aangezien de meesten hier langer dan mij zwanger zijn ;)

gecondoleerd slingding met opa, afscheid nemen is en blijft moeilijk. veel sterkte!

nou batchie leuk dat je er weer bent, en wat een drukte heb jij achter de rug, maar wel leuk toch?

en snoepie leuk dat je weer meepost met ons, het word hier steeds gezelliger heb ik het idee, haha word nog wat als we straks in december aanbelanden. allemaal in verlof, en allemaal binnen vanwege de kou.
    word straks nog wat om een goede jas te vinden die dicht kan ;)

straks mag ik weer naar de vk, ben benieuwd. maar de kleine beweegt goed.

morgen kan ik weer een echo laten maken, toch wel weer leuk om te zien. kijken of die nog wat veranderd is.

ik slaap eigenlijk altijd op mijn zij, zowel links als rechts. en op mijn rug lig ik niet zo veel. ja als ik wakker word, en dan even contact zoeken met de kleine.

ik had anderhalve week geleden een mooie positiebroek gekocht, maar daarvan ging een naadje in de band los. nu kon dat gewoon gemaakt worden. maar ze wisten niet hoelang dat ging duren, kon een dag tot een week duren. nou leuk! alsof mijn hele kast vol positiemode hangt.
    maar toen ontdekte ik gister nog een losse naad, en gaatjes in de band.
    morgen moet ik daar maar eens langs want ik wil nu gewoon een andere broek.

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Whaaa, dat is vaag. Ze adviseren juist als je maagzuur hebt op op je linkerzij te slapen. Misschien zit jouw maag opgedraaid, hihi.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wie heeft er trouwens al last van nachtelijke kramp???

Deel Deze Pagina