Voor de zekerheid de vk gebeld omdat ik het niet voelde, (en helemaal bangig werd toen Otje zei 24 weken) De vk is net langs geweest, en het hartje klopte goed en toen de doptone op mijn buik stond ging het natuurlijk schoppen zal je net zien 3 dagen niks en nu in alle hevigheid. we hadden het nog over het aantal weken van voelen nou officieel is het 28 weken (omdat dan het zenuwstelsel helemaal af is) dat je het elke dag moet voelen maar hun zeggen 26 want iedereen voelt het dam goen maar ze zeggen ook altijd als je het niet vertrouwd al heb je het nog maar 2 uur niet gevoeld moet je bellen. Bloeddruk was ook goed. Ik mag een week eerder op spreekuur komen, en altijd bellen als ik het niet vertrouw ookal is het midden in de nacht. (het zijn echt 2 schatten van vk die nog maar 13 weken geleden hun praktijk hebben geopend! ze verdienen echt een pluim) Ik ga mezelf even te rusten leggen
Oh Slingding.... wat vervelend nou dat ik je ongerust heb gemaakt. Was absoluut niet mijn bedoeling... sorry Maar gelukkig is alles goed met je kleintje!! Gr Otje
Slingding, heb je gekeken op de site van NGC? Ik zie namelijk dat het programma komt op 10 sept om 1.00 uur (geloof dat het 's nachts is) 12 sept om 15.00 uur
Hey dames, ik heb vandaag de ophaalbon gekregen van de Prenatal. Ben echt benieuwd wat erin zit joh, mijn vriend heeft lekker gierig de bon al in zn tas gezet om hem morgen bij zn werk op te halen. Hij is ook superbenieuwd, net een klein kindje die een kadootje krijgt. Gisteren nog even proef gereden met de kinderwagen die we besteld hebben bij babydump (Xadventure Quicksilver) Daarna eindelijk de babykamer (bijna) afgemaakt, moeten alleen nog 3 plankjes opgehangen worden voor de babyproducten enzo en het bedje moet naar boven (staat nu in de kelder omdat mijn vriend hem nog versierd) en dan zijn we helemaal klaar. Heb gister alleen het einde kunnen zien van In The Womb. Mijn vriend heeft em wel gezien maar hij vond het zo interessant dat hij gewoon "vergeten" was om mij te roepen... Moet nu wel zeggen dat ik het eng vind om te bevallen. Ze lieten tofch op het einde een bevalling zien.. Pff ben bang dat het niet past opfzo.. Maar dat heeft denk ik iedereen die angst... Ik ga nu even eten, mijn moeder heetf heerlijke Indonesische soep gemaakt.. groetjes Batchie
@otje, We zitten samen op 99 dagen!!! Je kan er niks aan doen dat ik me meer zorgen ging maken, als de vk dat tegen jou zei. Het is inderdaad goed gekomen. Ik had de info van de womb uit de topic op gezocht. ondertussen heb ik het in de veronica gids opgezocht van volgende week het is zaterdag 9 op zondag 10 september om 1.00 uur in de nacht en op 12 september om 15.00 uur in de middag. Lekker een poosjes op bed gelegen dat doet de mens goed!
melliemel, leuke bellypaint weer!! slingding: fijn dat je weer gerustgesteld bent door de VK!! Noura..... genoeg van de echo????? Ja die stijve nek kan ik me wel voorstellen. Maar toch heerlijk naar je beebje gekeken, dat is ook wel weer leuk toch. Batchie: ben benieuwd wat er in de prenatal doos zit. Als jij de bon al binnen hebt, zullen wij hem vast ook snel krijgen. Zoveel loop je niet op me voor of achter!! Ik zal het eens in de gaten houden (ehmm.. volgens mij lopen we gelijk). Karin
@duikster haha wij lopen idd gelijk, dus je zal hem dan wel ook in de bus krijgen met het nieuwe Wij Jonge Ouders boekje denk ik dan. Ik zal overmorgen wel vertellen wat ik heb gekregen, morgen heb ik namelijk in de avond geen tijd. morgen zijn de allerlaatste rituelen en dan is mijn zusje ook officieel op zijn Hindoestaans getrouwd.
Leuk he al die kodotjes ik kijk er ook naar uit en wacht met spanning op de kadotjes, moet er volgens mij nog 2 krijgen..ik zie wel die boekjes van ouders van nu ed vind ik ook erg leuk om te lezen Vandaag heb ik maar even gebeld naar carinova ivm mijn zwangerschapsgym, aangezien ik 26 weken zwanger ben en ik dacht dat ik het wel eens tijd werd dat ik iets zou gaan horen. De vrouw zei dat ze net er mee bezig was om de papieren op te sturen maar heb nu informatie gekregen wanneer en hoe laat. 20 september begint het pas , dan ben ik rond de 28 weken...nou ja maakt niet uit.De cursus is eind november afgelopen. Ik had ook een cursus dichterbij kunnen krijgen maar dan was de eind datum een paar dagen voor mijn uitgerekende datum, lijkt me niet zo fijn, we betalen er immers voor en de anders zit er grote kans in dat de kleine er mischien wel is. Ben blij dat ik nu weet wanneer het is Gister heb ik een mijlpaal berijkt in mijn zwangerschap tis msichien niet veel of heel bijzonder maar ergens voelde ik me trots (maakte me eerst ergens wel een beetje zorgen) ik had een druppel vocht op mijn tepel zitten en toen ik er in kneep kwam er weer heeeeeel klein beetje uitzetten..yessssssss Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit al wat eerder dus dacht dat het nu ook wel zo zou zijn, maar de begin is er Verder ben ik bezig met mijn eigen zwangerschapsagenda, ik heb van internet pdf bestandjes gedownload en heb het omgezet in een wordbestand zodat ik het kan maken zoals ik het zelf wil mijn eigen echo's en buikfoto's er in toegevoegd en leuke plaatjes van Anne geddes..erg leuk om te doen... Liefs XXX
@Arwen: waarom maakte je je zorgen dat er nog geen vocht uit je tepels kwam? Volgens mijn vk komt dat niet echt vaak voor. De meeste vrouwen hebben dat pas na de bevalling. Het zegt verder niks over het wel of niet goed werken van je borsten. Vroeg me daarom dus af waarom jij daar ongerust over was. Maar hoe dan ook: ben wel blij voor je hoor! Een mijlpaal is altijd leuk! Zo vind ik het leuk dat ik over 5 dagen nog maar 100 dagen heb te geaan
Eve, ik wist niet dat het normaal was dat het pas na de bevaling alles ging werken, ik dacht omdat ik bij de vorige zwangerschap het ook had het zo hoorde, en omdat het nu later was er mischien wel niets kwam en geen borstvoeding kon geven, wat ik graag zou willen..mischien dom om me zorgen te maken.. Maar vandaar Liefs XXX
volgens mij had ik het bij de vorige zwangerschap ook niet hoor. maar heb daarna wel 9 maanden bv gegeven. ik heb trouwens wel eens vocht gehad terwijl ik niet eens zwanger was, dus dat kan ook nog ja duikster, het is wel leuk om de beeb te zien, maar anderhalf uur bijna is wel heel lang, dan ben je wel een beetje gaar. mischien heb ik ook al wel te veel echos gehad
Hey meiden Ik heb niet alles gelezen het is zo veel Maandag zijn we naar de pret echo geweest nou echt leuk ik heb twee foto in mijn album staan, en het is echt een meid Dit wilde ik even komen vertelen Liefs Manon.
je maag zit ook aan de linkerkant dus als je zo gaat liggen dan gaat de baby er juist op liggen. ik heb het advies gekregen om dus rechts te gaan liggen en dat werkt.
Zo meiden, was ik weer. Gisteren voor het eerst maar yoga geweest. We hebben een leuke kleine groep van 9 meiden, hoewel er 2 niet waren gekomen. Bijna allemaal 1e kindjes en 2 met een 2e kindje. We hebben vooral kennisgemaakt en over het lesprogramma gehoord, maar nog geen oefeningen gedaan. Dat komt volgende keer. Er zijn 2 partnerlessen half oktober mogen onze mannen leren masseren en half november (de één na laatste les) krijgen we les in weeënopvangen. Ik heb er erg veel zin in gekregen in ieder geval! In yoga dan bedoel ik he? @ Batchie: ook ik kreeg hetzelfde gevoel als jij toen ik de bevalling in "in the womb" aan het eind zag. Pfff, ik zie al tegen die bevalling op, maar toen ik dat zag werd het er niet beter op..... @ Arwen: Ik heb ook nog helemaal geen vocht uit mijn borsten hoor. Ik wist ook niet dat dat nu al kon! En mooi dat je gym binnenkort begint, ook al is dat niet in je eigen wijk. Ik moet ook naar de andere kant van de stad voor yoga, want dat is op de Zandweerd, kost me een kwartier om daar te komen als het verkeer meezit! @ Manon: Leuk dat jullie een dochter krijgen! O ja, ook ik zit nu op 26 weken en dus nog minder dan 100 dagen te gaan! Heb overigens de laatste dagen wel weer last van harde buiken. Zijn er meer die daar last van hebben? Misschien moet ik toch rustiger aan doen op mijn werk, ben erg druk, werk 36 uur en heb zo'n 1-1,5 uur reistijd per dag. En dan 's avonds ook nog druk! Groetjes Suusje
Hoi suusje, Gefeliciteerd! nog minder dan 100 dagen te gaan mijn gym zit op de brinkgeverweg of dat de zandweerd is weet ik niet maar zelf woon ik op de zandweerd,vlak aan de ijsel, maar ik had me opgegeven bij de zwolseweg om daar gym te krijgen, is even iets dichterbij. Nu had ik me mannetje gevraagd waar de brinkgeverweg is want zelf ben ik niet erg bekent hier in de stad, maar schijnt ook niet ver te zijn ( in de buurt waar ik de 20 weken echo heb laten doen) denk 10 minuten fietsen, maar ik klaag niet heb er reuze zin in Manon gefeliciteerd met je dochter !! Liefs XXX
Ik heb het even verkeerd begrepen van die vrouw, op papier staat dat ik gym op de enkdwarsstraat heb..ofzo hoe ik nou op brinkgeverweg kom...
hoi hoi, heb weer ff bijgelezen, jeempie wat gaat het elke keer hard weer zeg, batchie; mmm lekker indonesische soep, krijg er nu al trek in. enne ben erg benieuwd hoe de prenatal doos is ik zal binnenkort toch ook wel een kaartje krijgen lijkt mij. ik dacht alleen dat je de prenatal doos met 7 mnd op kon halen . slingding; gelukkig is het allemaal oké en heb je je voor niks zorgen gemaakt (beter voor niks, ja toch!) thnx weer voor degene die de bellypainting leuk vinden, ben er zelf ook weer trots op . arwen; ik heb al vanaf het begin witte stipjes uit mijn tepels en vanaf zeg maar 20 wkn dat ik af en toe lek . maar ik denk dat het idd niet uitmaakt mbt bv kunnen geven, ik hoop dat degene die het willen geven (ik val hier ook onder) het kunnen gaan geven strakjes. enne op zich gaf het mij ook een fijn gevoel hoor dat het nu al werkt!!! hihi. en hoe was de echo???? ben erg benieuwd. noura; fijn dat je zo'n lange echo hebt gehad, minder dat je last kreeg van je nek. oh ja ik ben nu ook met zw.zwemmen begonnen errug lekker deze week was de 2e keer. en gister eerste les zw.yoga gehad nog niet veel gedaan meer elkaar geintroduceerd enzo, heb er wel zin in. afgelopen maandag ook kraaminfoavond gehad was ook wel interessant, ga 21 sept naar bv info avond lijkt me ook interessant. gr saskia
Ik ben er 1 dag niet en nu kan ik het niet meer bijhouden hehe. Gisteren ben ik voor de apk bij de vk geweest en alles is goed. Verbaas me er toch iedere keer weer over dat je met 5 minuten weer buiten staat en ook dat ik nog steeds om de 4 weken moet. Ik dacht dat het nu wellicht om de 3 weken zou zijn.
Manon, wat een mooie foto's van je echo zeg Ik mag straks over een uurtje lig ik er..... Mijn man denkt steeds dat er toch een jongetje inzit, ondanks de 20 weken echo waar ze een meisje zeiden. Nou, straks weten we het echt. Jullie horen nog.