december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. otje, ik denk dat ik gisteren niet goed gekeken heb, want nu zie ik ze allebei! :) Je buik is idd gegroeid.

daphne, dat moet schrikken geweest zijn. Gelukkig dat het maar je darmen waren.

Saartje

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Sta ik trouwens net op de weegschaal, ben ik ineens een kg afgevallen :s Ik was een week geleden nog 5 kg bijgekomen, sta ik nu terug op 4. Heel raar.

3. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Pffff daphne..kan me voorstellen dat het schrikken was..het is zeker nog te vroeg, doe maar rustig aan!!

Over dat levensvatbaarheid van de baby hoor ik ook verschillende dingen..de ene zegt 25 weken, dan lees ik 27 weken en dan lees ik 30 weken..pff je weet het dan op den duur niet meer, maar natuurlijk is het het beste dat het er zolang mogelijk bij je blijft..
    Denk dat we er niet al te veel bij stil moeten staan, toch? het is net zo periode als de eerste 2 maanden..je moet er even door denk ik..

Otje,je buik is zeker gegroeid!!

Manon, mijn kleine ligt ook heel vaak laag of heel veel links..en snachts moet is soms om de half uur of 45 minuten er uit om te plassen pfff en dan heb ik er een dag tussen dat ik maar 2 x hoef het verschilt wel heel erg..Of ik zit op de bank en dan sta ik op.aaahhh dan moet ik in 1x zo nodig...
    Maar denk niet dat het kwaad kan hoor ;) ben wel benieuwt wat de vk er van zegt..veel plezier bij de vk :D

Ik wens iedereen een hele fijne zondag toe!!

Liefs XXX

4. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Ja ik denk ook niet dat het kwaad kan ;) ik ben gelukkig niet alleen met dat gekke gevoel onder in je buik :)
    bedankt meiden ;)

Ik moet dus ook om de half uur of eerder naar de wc, en dan zit ik, en dan komt er bijna niks uit :)

En ik heb ook zo vaak harde buiken, na het plassen, of voor het plassen.

@Otje gefeliciteerd met oma, hoe was het ontbijt ;)

@Daphne heb ik ook wel eens :confused: soort steken heb ik dan, en dan ga ik ook naar de wc en dan is het gelukkig over ;)

Ik had vanochten weer wat nieuws :(: steekjes in mijn lies heel raar :(:

Liefs Manon.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Manon: als je vaak moet en er bijna niks komt én je er ook nog harde buiken bij hebt, zou ik even naar de HA gaan en je urine laten controleren, want dat klinkt als een blaasontsteking.

Bij mij waren t geen steken, maar echt ongesteldheidspijn, met een piek erin. Echt heel scary.

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

lianne; ja ik ben eigenlijk idd 29 nov uitgerekend maar omdat ik vanaf het begin in eerste instantie hier heb gepost ben ik hier gebleven vind ik wel zo gezellie ;) :) .

bij mij ligt het ook bijna altijd laag, ook volgens de echo.

over vroeggeboorte, ik hoop dat we met zijn allen de weken gewoon uitkunnen dragen, maar bij mij in de straat is er pas iemand bevallen met 33 wkn en het is een meisje van 5 pond, gaat goed met haar. daarbij ook een ander die vorig jaar 7 wkn te vroeg is bevallen en is ook gezond een meisje. zal het aan de meiden liggen hier :rolleyes: . ik denk idd dat je er niet teveel bij stil moet staan, als het komt komt het en dan er maar vanuit gaan dat hij/zij sterk genoeg is, ja toch!?

gr saskia

ga ff lekker in wassenaar lopen met mijn zus en de honden, 't is heerlijk weer

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Hallo, allemaal, ik voelde de kleine net voor het eerste aan de bovenkant schoppen raar gevoel,
    Mijn schoonzusje is bij 28 weken bevallen van een meisje van 880 gram en is nog gezakt naar 800 gram, het blijft een ielig meisje maar er is niks aan haar te zien dat ze een prematuren kindje is geweest.
    Maar laten wij allemaal maar gaan voor de 40 weken, alleen duurt het nog zo lang!
    Ga op verjaardag lees volgende keer weer goed bij!

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik was ook blij dat ik de 24 weken had gehaald, maar de verloskundige zei dat bij 28 weken 90% het haalt. Daarvoor heb je ook nog veel dingen die mis kunnen gaan en je weet ook niet hoe de gezondheid van je kindje is, mocht het lukken om ze er zo vroeg doorheen te krijgen. Soms is het dan beter als ze het niet overleven. Maar voor de 24 weken proberen ze niet eens om je kindje in leven te houden. Elk ziekenhuis is verschillend in het aantal weken vanaf wanneer ze het proberen. Ik ben dus blij als ik over 1.5 weken de 28 heb gehaald.

Heb nog een foto van de 3D echo in mijn album staan. Vind hem niet zo heel mooi. Maar hij was gratis, dus mag niet klagen :) Was weer leuk om de kleine te zien.

Ik voel hem sinds een tijdje ook bovenin stampen. Eigenlijk nu overal, behalve aan de voorkant stukken minder, omdat daar mijn placenta zit. Ook vaak binnen tegen mijn darmen (denk ik) voel ik hem stampen. Die zullen ook heel wat te verduren hebben :)

Gisteren heb ik maar 1 uurtje in de zon gezeten en mijn gezicht is aardig rood. Niet zo slim... Maar ik merkte toch al dat ik door de zwangerschap veel sneller verkleur.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb daar laatst een heel artikel over gelezen, dat de medici het er ook niet over eens zijn of de grens nu 24 of 25 weken moet zijn. het is ook erg vroeg, en zowel het medisch team als de kindjes moeten keihard vechten. de kans op sterfte of handicaps is ook erg groot.

ik heb een vriendin waarvan de kindjes ook veel te vroeg geboren zijn, een tweeling. 1tje is overleden en het andere meisje is zwaar gehandicapt. dat zet je wel aan het denken.

vandaag heb ik lekker gefietst. en zit nu in pyjama op de bank te luieren. beetje voorbereiden op morgen, maandag is altijd zo`n mega lange dag voor me.
    ik heb een dvd`tje meegenomen, dus die gaan we straks even kijken.

10. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik had gelezen dat de grens op 26 weken was maarja daar willen we eigenlijk allemaal niet aan denken dat het te vroeg word geboren dus hopelijk blijven onze baby's allemaal voorlopig nog lekker in ons buikje zitten.
    Heb gisteren al mijn kleertjes gestreken en in mijn kast gelegt dus het gaat nu echt ECHT voelen,loop ook elke keer even de kamer in om rond te kijken.

@Daphne82 wat eng joh ik hoop dat je dat niet meer meemaakt.

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Mijn man en ik hebben vanmorgen de knoop doorgehakt met het geboorte kaartje erg leuk, het gedichtje en kraamzinnetje hebben we ook dus daar hoeven we niet meer over te dubben scheeld weer, je moet zulke moeilijk beslissingen nemen, naam, kaartje en gedichtje zijn van die dingen die de kleine het leven lang achtervolgt of mee moet leven.

@daphne: gaat het weer een beetje een beetje van de schrik bekomen?

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hoi meiden!

Na een weekend weer eens aan het bijlezen. Ook ik heb af en toe buikpijn en dan blijken het mijn darmen te zijn. Als ik ze geleegd heb is het vaak over. :(

Dit weekend hebben we het schilderwerk in de babykamer afgemaakt. Eén muur hebben we knaloranje geverfd en ik ben wel geschrokken van de kleur (ietsje té oranje). Maar mijn man beweert dat ik het gewoon af moet zien, als de meubeltjes er in staan. Die zouden deze week geleverd moeten worden, maar we hebben nog niets gehoord. Vrienden van ons hebben ook bij Babymax de meubeltjes besteld en kregen ze drie weken te laat geleverd. Eens achteraan bellen deze week.

Wel hebben we dit weekend weer inkopen gedaan: een badje, tummytub (zat er gratis bij), lakentjes, dekentje, boxkleed en aankleedkussen.

Verder was het een vervelend weekend: ons konijntje is dood gegaan afgelopen vrijdag en ik was er behoorlijk kapot van. Zo gehecht aan zo'n beestje...... had ik niet gedacht. We missen haar enorm.

Moet nu verder aan het werk.

Groetjes Suusje

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    @suusje: wat erg van je konijntje, je wil niemand missen ook niet een konijntje, het zijn lieve beesten!

Gisteren 2 berichten gekregen waar je zeker niet vrolijk van wordt,
    mijn beste vriendin (surogaatmoeder)(zij een stuk ouder zij 51 ik 24) is bij haar man weg definitief, ze heeft het jaren nog geprobeerd maar helaas. ze waren 32 jaar getrouwd.
    En we gaan in de middag naar een verjaardag en daar vertellen de ouders van mijn man dat de oom en tante van mijn man na 25 jaar huwelijk ook uit elkaar gaan.

Nou dan ben je net zelf een half jaar getrouwd, en alles om je heen gaat weer uit elkaar! echt iets waar je niet vrolijk van wordt en slecht van gaat slapen!

Ik wilde dit gewoon even kwijt!

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @suusje: sorry voor je konijntje. Kan het me voorstellen dat je zo'n diertje mist.

@slingding: dat is zeker niet leuk als je zelf nog niet zo lang getrouwd bent. Dat zet je dan toch aan het denken. Maar voor jullie wordt het alleen maar leuker nu er een kleine bij komt!

Heb zelf gelukkig wel positief nieuws. Weten jullie nog dat ik zo zat te tobben met m'n bouwdepot? Nou, ben vandaag bij de Hypotheker geweest en het is opgelost! We hebben de Nationale Hypotheekgarantie laten vervallen en nu krijg ik het bedrag wat in het bouwdepot zat zo op m'n rekening gestort :D Het enige is dat de rente iets omhoog is gegaan. Daardoor betaal ik nu per maand 7 euro meer. Maar dat mag de pret niet drukken. Ben dus weer helemaal blij :)

15. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Suusje wat erg dat je konijntje is overleden!!sterkte.
    Ben je al bijna klaar met de babykamer?

Slingding het is erg vervelend als huwelijken om je heen kapot gaat en dan lijkt het net of iedereeen uitmekaar gaat en net wat eve zegt jullie krijgen straks samen een kleine en het word allemaal veel mooier ;) komt allemaal goed ;)

Eve wat fijn dat het gelukt is met de bouwdepot!!gefeliciteerd!!

Daphne ik hoop dat het op het moment goed met je gaat??

Nynke niet heel erg slim he om nu in de zon te gaan zitten al is het wel even fijn :D maar ja kans op zo masker is wel groot en dan word het minder leuk als je het krijgt..
    Is toch wel fijn zo extra echo..kan je nog even genieten :D

Liefs XXX

16. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wat heerlijk Eve dat alles nu opgelost is,hoef je je daar niet meer druk om te maken.

@Suusje sterkte met het verlies van je konijntje.

Ik ben net op de bank ik slaap gevallen heb maar liefst 2 en half uur geslapen :oops:
    Verder heb ik eigenlijk niet veel te vertellen.
    O,ja ik heb een nieuwe buikfoto in mijn album staan.

17. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Dag allemaal.. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest.. Is nog steeds gek he, dat we (bijna) allemaal rond de 12 wkn helemaal in stress zaten en hoopten dat we de 'gevarengrens' zouden voor bij gaan.. en nu allemaal alweer rond de 28 wkn..
    Bij mij heeft het wel erg lang geduurd dat ik besefte dat ik echt zwanger was. Geen zwangerschapssymptonen en natuurlijk toen ook nog geen kleine die zich liet voelen. Sinds een paar wkn, nu het geschop is te voelen kan ik met veel blijdschap zeggen dat ik mama word.. :)

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He suusje76,

we hebben wel veel gemeen!. zelfde dag getrouwd, zelfde periode zwanger, zelfde week ons konijntje dood gegaan(donderdagavond). OOk wij, mijn man en ik, waren heel verdrietig en ik mis haar ook heel erg. Raar he die parallellen.....

Heel veel sterkte en mij troost het een beetje als onze kleine zich laat voelen.... nieuw leven.... een heerlijk idee

Karin

19. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Oh ja, ik heb bij 'te koop aangeboden' nog wat nieuwe dingen te koop gezet. Ook heb ik een zwarte (nette) pos.broek met witte strepen mt 42, wat weg mag voor een klein bedrag. Een aantal maanden geleden gekocht, super weinig gedragen, en pas het nu niet! te klein gekocht.. Wie maak ik blij??

20. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ladies, ik ben inmiddels wel van de schrik bekomen hoor, wat gelukkig maar even.

@Suusje76: Vaak moet je het inderdaad aangekleed zien. Dan ziet het er heel anders uit. Wel rot zeg, van je konijntje :(

@Slingding: Dat is ook minder nieuws zeg. Ik hoor ook steeds van mensen die uit elkaar gaan, maar gelukkig allemaal via via, dus niemand die ik echt ken.

@Eve: Nou, gelukkig zeg. Hoe je je daar ook niet meer druk om te maken.

@Vales: Lekker buikje zeg!!

@Duikster: Nee, he, jouw konijntje ook al? Sterkte meid!

Deel Deze Pagina