december 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by duikster, Mar 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    eve, heerlijk zeg dat je bouwdepot is vrijgekomen.!! Dat zal een hele zorg minder zijn!!

vales, heerlijk effe bijslapen op de bank!! wil ik ook...

ben net bij zw yoga geweest. was ook wel weer heerlijk om te ontspannen. Begon gelijk te gapen.... Wel merk ik dat ik steeds logger wordt en het bewegen minder makkelijk gaat.
    Kreeg van de yogalerares een ademhalingstip in verband me een stijgende bloeddruk: In een teug inademen en dan in korte pufjes uitademen. Nu maar gaan proberen en hopen dat het werkt!!!!

Karin

2. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    de verbouwing van de bovenverdieping is eindelijk ook helemaal klaar!! ben zo blij dat ik nu ook ineens het kamertje klaar heb!!! 't is vroeg maar vind het wel fijn, nu kon ik het nog zelf doen allemaal.

ik heb bij mijn eerste ook yoga gedaan, heerlijk vond ik het, alleen viel ik wel steeds in slaap tijdens de lessen dus heb ook wel dingen gemist.

3. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Suusje en Duikster: Zielig zeg van jullie konijntjes! Ik heb zelf 2 poezen en zou het ook echt vreeeselijk vinden als een van hun dood zou gaan!

Eve: Wat fijn voor je dat het goed is gekomen met het bouwdepot!! Hoef je gelukkig niet meer te stressen!!

Daphne: Die buikpijn wat jij beschreef had ik ook heel veel last van afgelopen weekend. Ik schrok er van. Ook krampen enzo. Maar later bleek het toch van mijn darmen te zijn, gelukkig!

Badkamernieuws: Vandaag en morgen komt iemand het sanitair plaatsen en dan is het morgenavond af! Waarschijnlijk mogen we er donderdag dan nog even geen gebruik van maken maar vrijdag dus weer wel. Ben erg blij dat het bijna achter de rug is!!

Werknieuws: :( Gisteren gewerkt van 9.30 tot 18.00 uur en vandaag weer. Ik was echt helemaal gebroken gisteren. Kei moe en vreselijke last van mijn stuitje. Ik fiets normaal in 10 min. naar huis maar gisteravond heb ik er 20 min. over gedaan. Echt balen zeg. Ik hoop echt dat ik snel iets hoor over die minder uren want 8 uur per dag is gewoon echt te veel nu voor me....

Zo, ik ga ff boterhammetjes smeren en dan eens aanfietsen. En moet nog even het ziekenhuis bellen voor die groeiecho.... Nog 6 daagjes en dan krijgen we een pretecho. Ben zoooo benieuwd!!

Gr Otje

4. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: ben vorige week weer begonnen met werken (na vakantie). De 1e dag begon ik pas om 12.00 uur en heb het prima volgehouden. De 2e en 3e dag van 9.30 tot 18.00. En dat viel knap tegen. Had aan het eind vd dag overal pijn, was heel moe en had erg dikke voeten. Ben toen de 4e dag weer om 12.00 begonnen en dat ging goed. Wil het nog ff aankijken maar als het zo blijft denk ik dat ik dan toch ga vragen om vanaf 12.00 uur te werken.

Wel heel fijn dat je badkamer bijna klaar is! Daar zul je ook wel wat relaxter door worden :D

5. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Dames,

Ik heb een aantal vraagjes, dit is pas de eerste keer dat ik hier wat schrijf in dit topic dus.

Ten eerste ik ben verzekerd bij VPZ<---->Onderdeel van VGZ, Wanneer ontvang ik het kraampakket?

Ten Tweede wanneer ontvang ik die doos van prenetal?

Ten Derde ik wil einde september al geboortekaartjes bestellen dit is goed en op tijd toch?

Ten Vierde hoe groot is de kans dat je overtijd bevalt, dus na 40 weken?
    Ik ben namelijk 18december uitgerekend en wil niet met kerst bevallen dus, vandaar mijn vraag.

Ten Vijfde mijn bed kan niet op klossen, dus ik doe 2 extra matrassen erop, vanaf wanneer kan ik dit het beste doen?

Ten Zesde vanaf wanneer moet je elke 3,2 en elke week komen bij de verloskundige?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen en willen beantwoorde, alvast heel erg bedankt meiden.

Liefs Debbie

6. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Hallo Debbie,

Welkom hier!

VGZ ben ik niet mee bekend

Doos van Prenatal in de 7e maand

Geboortekaartjes eind september is echt ruim op tijd hoor. Degene waar ik ze ga bestellen raadt 8 weken van te voren aan. Zodat je nog tijd genoeg hebt om wijzigingen te maken. Maar ja, in principe kun je zo ook een dag na de geboorte pas bestellen.

Een bevalling is gemiddeld tussen de 37 en 42 weken. Een eerste kind komt vaak later dan de uitgerekende datum. Maar dat verschilt toch enorm per persoon. Je zult dus echt moeten afwachten.

Klossen vanaf 37 weken. Je moet denk ik alleen wel even meten of die 2 matrassen net zo hoog zijn als klossen.

Vanaf 24 weken ga je elke 3 weken naar de vk (bij mij tenminste). Daarna weet ik het nog niet. Denk vanaf 30 weken elke 2 weken.

Succes met alles! :D

7. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    @Daphne ik denk niet dat het blaas onsteking is, want het doet geen pijn met plassen, maar toch bedankt voor het mee denken ;)

Het kindje licht heel laag dus van daar dat ik denk dat ik moet plassen :)

Meiden ik ben gistere naar de vk geweest en vertelde dat ik te veel aan komt :(
    Ohh oke zei ze nou dan gaan we een suiker test doen, via het ziekenhuis.
    Ik ben namelijk al 12 kilo aan gekomen,(je ziet het niet hoor)ik weet ook niet waar het allemaal zit :) :)

Ik zei oke maar toen zag ik hoe laat ik steets moest prikken en dat bevalde mijn niet :evil:

De tijd stippen dat ik moest prikken was pressies als ik mijn zoontje naar school moest doen ( ik moet dus 3 keer heen en weer rijden voor een prik).

Ik zei ohh nou laat maar dan, want ik weet zeker dat ik geen suiker heb.
    Ik moet mijn zoontje dan steets op halen van school, en brengen.

Jah maar daar heb ik niks mee te maken zei ze :evil:
    Ik wil dat je gaat prikken.
    Je laat hem maar over als je niemand heb die hem kan halen en brengen.

Zooooo nou dat had ze nou even niet moeten zeggen :) :evil: :x :)

Ik heb dus ruzie gemaakt met haar :evil:
    Ik heb mijn niet laten kennen, wie is zij dan :) :)

Ik zei dus wat denk je nou wel, dat ik voor zo iets mijn zoontje niet gaan op halen, en overblijven doe ik zeker niet dat is het laatste wat ik doe :) :)
    (Dames dat is mijn mening he ik wil hier niemand aan vallen ;) )

Nou zeg ze dan wil ik nu dat je hier een hand tekening zet dat wij niet verandwoordelijk zijn.

Pfff hoor dat nou :) whahahaha

Oke zei ik, ik ga eerst thuis na vragen of het kan, en zo niet dan krijg jij van mijn die handtekening hoor.

Ik heb de verwijs kaart mee genomen, en ikk zou ze dan nog wel op bellen, of ik ging prikken pfff

Maar ze heb mazzel, want mijn zoontje is vrijdag vrij dan kan hij lekker met mijn mee hihihi

Maar 1 ding weet ik wel, zo dra ik moet bevallen en zij staat voor de deur laat ik mijn stafford op haal los whahahaha

Ik kan haar wel wurgen zeg, wat een brutaal wijf.

Weet je waar ik die kilo's aan te danken heb, HAMBURGES, PATATJES, PITZA, SINAS.

Zei ik nog JAH mag het :) :)

Maar dat was allemaal in de kinder vakantie ja wie gaat er dan elke dag koken met dat weer :(

Nu niet weer hoor, nu drink ik weer water eet weer een prak, maarja die kilo's zitten er nu 1 maal :) :)

Zo dit wilde ik even kwijt ;)

Liefs Manon.

8. Arwen

Arwen Actief lid

Jan 23, 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Pffffffff wat een viswijf zeg tsssssssss de brutalitijd..ze zal wel even beslissen wat jij met je kindje moet doen..tuurlijk is je ongeboren kindje ook belangrijk maar het moet allemaal wel kunnen.pfff maar goed dat je van je af hebt gebeten, weet neit of ik dat had gekunt ;) Ik eet op dit moment ook niet al te gezond, koekjes en chocolaatjes maar ja je hebt er zin in en als je het niet doet word ik helemaal kriegelig....en dan kom je wel aan ja...

Even over die klossen he, die kan je gewoon halen bij de thuiszorg ofzo??? 8 jaar geleden kon je die daar wel weghalen weet niet of het veranderd is ondertussen....heel mischien dat ik tijdelijk een bed in de woonkamer neerzet, zijn er meer die dat mischien gaan doen??

Otje doe je wel rustig aan?? heerlijk dat alles straks klaar is he en je thuis weer lekker kan badderen en douche ;)

Volgende week donderdag moet ik weer nar de verloskundige, ben erg benieuwt, heb soms het idee dat ie me nu al tegen de ribbenkast aanzit maar weet niet of dat al kan..
    Vind het wel spannend hoor, het idee wat het gaat worden.

Hebben jullie al een idee wat voor kleertjes je straks mee gaat nemen alsje in het ziekenhuis gaat bevallen?was dit weekend bezig met inpakken en zat al te kijken van oooh dat moet mee en dat hihi..ik ga wel verschillende kleertjes meenemen denk ik, voor jongetje en meisje....altijd goed:D

liefs XXX

9. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    @Arwen dankje voor je begrip ;) ik dacht even dat ik er alleen zo over dacht ;)

Liefs Manon.

10. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ahhh manon, ik zou ook boos worden als het op zo`n manier tegen mij gezegd zou worden. ik vind dat nou niet echt tactisch.
    ze had het op een heel andere manier kunnen brengen, en informeren of er iets te doen is.
    ik vind wel dat als er de kans op zwangerschapssuiker bestaat, dat je dan wel moet gaan prikken. maar gelukkig dat je zoontje vrij is, en dan neem je hem mee ;)

wat betrefd de vraag over de klossen en de ondersteek (lijkt wel een koekenpan :) ) ben ik ook wel benieuwd. bij mijn eerste moest je lid worden van de kruisvereniging. maar heb geen idee hoe dat nu gaat.

en als je een extra matras op je bed doet, moet je dat gelijk doen als wanneer je het bed op klossen zou zetten.
    je kan het ook eerder doen, als je het prettiger vind met in en uitstappen.

oh ja, en manon, als je blaasontsteking hebt in je zwangerschap, heb je geen pijn bij het plassen. dat is het veraderlijke juist. de symptomen die je normaal hebt, die heb je nu niet. ik heb ook al een paar keer een beetje urine weg moeten brengen. beter mischien even na laten kijken.

11. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Hoi meiden,

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! Het ergste verdriet is geleden nu we ons konijntje op een mooi plekje in de tuin hebben begraven. We hebben er een stenen beeldje van een konijntje bij gezet. Zo hebben we er vrede.

En Duikster: inderdaad we hebben veel gemeen! Jij ook sterkte met het verlies van je konijntje! Wij troosten ons ook met de gedachte dat we straks heel mooi leven erbij krijgen!
    Onderweg naar de dierenartsenpraktijk is ons konijntje overleden en daar aangekomen zijn we nog wel te woord gestaan door een arts. Hielp veel: verklaringen en antwoorden op vragen die we toch hadden. En toen kregen we gisteren een heel lief kaartje thuis gestuurd met pootafdrukjes er op en aan de binnenzijde: veel sterkte met het verlies van Guusje (zo heette ons konijntje). Dat vond ik zo geweldig lief van de dierenartsen! Mijn man noemt het een goede aftersales, HAHA!

@Eve: gelukkig is het geldprobleem nu opgelost. daar zijn ze voor he, die rakkers bij de Hypotheker!

Mijn man en ik hebben erg spijt van de knaloranje kleur en vinden het niet mooi. We raken bijna verblind door de kleur en willen ons kindje dat natuurlijk niet aan doen! We hebben meteen actie ondernomen en bij de fabrikant van onze babykamer een kleurenstaaltje opgevraagd. Nu gaan we dit weekend een nieuwe kleur uitzoeken op basis van dit staaltje (mango oranje). En dan moeten we er waarschijnlijk wel vier keer overheen, voordat de huidige knalkleur weg is. :(

@Arwen: die klossen krijg je nog steeds van de Thuiszorg.

Tot horens weer allemaal!

Groetjes Suusje

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ik bedoel dus: zo hebben we er vrede mee!

13. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    manon,
    Er moet me iets van het hart: ik snap je reactie maar die tijden om te prikken zijn voor jou best wil want zo kunnen ze zien hoe jij reageert op voeding, waarschijnlijk moest je nuchter komen om een uur om 8.30 dan om een uur of 10.00 na het ontbijt en 13.30 na de lunch. ze doen die tijden niet om jou te pesten, maar hoe jou suiker is voor je ontbijt en dan kijken ze hoe je lichaam heeft gereageerd op je ontbijt en dan ook nog een keer na het middagmaal. het is niet tactisch hoe ze het bracht, maar je komt bij haar voor jezelf en ongeboren kind en je vk zal er alles aan doen dat het goed gaat met jullie!!!!
    Dan zij redeneerd die ene keer moet er toch wel een oplossing zijn.
    Asl je zwangerschapssuikker zou verwaarlozen kan het (kan zo wie zo) uitgroeien tot eeuwige diabetes en dat is jou denk ik ook niet waard en je hoeft niet te mewrken dat je diabetes hebt er lopen een heleboel mensen rond in nederland die het hebben maar niet weten.
    Ik wilde dit even kwijt, maar ik probeer het ook een beetje uit de ogen van de vk te zien (ze zegt het niet voor niks) en ik weet er een beetje het medische van.

Maar gelukkig ga je vrijdag je laten prikken en is er waarschijnlijk niks aan de hand, maar dan heb je een ernsig iets uitgesloten en weet je zeker dat het komt door de hamburgers.

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    @Manon: Dat is het gevaarlijke van blaasontsteking tijdens de zwangerschap. Die voel je meestal niet!

@Debbie88: Ik denk dat je voor de meeste van je vragen het beste even de zoekfunctie kunt gebruiken, want het zijn veelgestelde vragen.

@Arwen: Ik kan de klossen en ondersteek ophalen bij de kraamzorg.

15. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik baal ook zeg... :( Vanochtend gebeld naar het ziekenhuis om een afspraak te maken voor die groeiecho. En ik moet ongeveer 2 uur na de lunch bloed prikken dus ik dacht: dan plan ik die echo mooi 's middags! Nou nee hoor, dat gaat dus niet. Want die echo's doen ze alleen 's ochtends!! Echt zo'n kortaf mens had ik aan de lijn. En het ziekenhuis is toch wel 25 min. fietsen en heb overdag geen auto. Dus nu moet ik 27 september om 11 uur voor die echo. En dan weer naar huis en dan 's middags weer terug voor die prikken! Werkelijk belachelijk. Er zijn ook zwangere vrouwen die geen auto hebben omdat hun man die nodig heeft voor het werk... Echt zooooo mooi K*T! :evil:

Manon: Ik zou me idd toch ook maar laten prikken maar wel stom hoe de VK t bracht hoor. Had ze wel iets netter kunnen doen.

16. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Nou Otje, begrijp het maar al te goed. Heb zelf geen auto en doe dus alles op de fiets of met het openbaar vervoer. En mensen gaan er idd vanuit dat je een auto hebt en dus makkelijk overal kunt komen. Heel frusterend af en toe!

Vanavond heb ik ook pech. Moet straks naar yoga. Maar er is hier een electriciteitsstoring. Gelukkig niet bij mij in huis maar wel in de flat. Daardoor doet de lift het niet. En m'n fiets staat in de kelder en krijg ik met geen mogelijkheid omhoog gesjouwd. Moet dus lopen naar yoga :( Is op zich niet mega ver maar heb er toch weinig puf in :(

17. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ja idd Eve: tegenwoordig gaan ze er maar gewoon vanuit dat IEDEREEN een auto heeft terwijl dat natuurlijk niet zo is... Heb je lekker relaxed vanavond bij de yoga?

Gr Otje

18. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0
    Zo, hier ben ik ook weer even. Gisteravond voor het eerst wezen zwangerschapszwemmen. Viel me een beetje tegen eigenlijk, we hebben niet echt veel gedaan. Denk dus ook niet dat ik daar veel vaker heen zal gaan.

Wat betreft de klossen, krijg je hiervan bericht als je deze mag ophalen?

19. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Heyy Meiden,

Ik heb nog eventjes een vraagje he, wat is een groeiecho en waarom krijgen sommige meiden deze? Groetjes Debbie

20. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik heb mijn bed al verhoogd, met een extra matras.
    Ik had erg veel moeite met overeind komen en aangezien je dit 's nachts steeds vaker krijgt, heb ik mijn bed al verhoogd.
    Het is nu veel makkelijker om je in en uit bed te verplaatsen.

Mijn rugpijn is nu ik de oefeningen van de fysio doe al een beetje minder geworden.
    Gisteren heerlijk een rugmassage van de fysiotherapeut gehad.

Mijn babytje gaat nu echt heel krachtig schoppen, bijna tegen het pijnlijke aan.

Share This Page