december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Sellie, ik heb dit ook hoor.
    Gister gelezen bij syptomen het topic: weinig kwaaltjes, herkent iemand dit.
    Heb dit eens goed doorgenomen. Daar stonden ook meiden in die gedurende de hele zwangerschap geen of weinig kwaaltjes hebben.
    Nadat ik dat gelezen heb ben ik er wat geruster over.
    En daarbij, wij beide zijn pas 5 weken en 2 dagen zwanger, wie weet wat ons nog te wachten staat.
    Ik heb toevallig vanmorgen mijn laatste test uitgevoerd, toch nog een keer die bevestiging.
    Maar als ik dan die 2 streepjes zie, ben ik toch wel weer heel erg blij.
    Tuurlijk weet je nooit, hoe het vruchtje zich ontwikkeld, dat weten we na de echo pas, maar tot die tijd probeer ik toch maar van iets positeifs uit te gaan.
    Ik hoop dat ik je hiermee een beetje uit de "put" heb gehaald.
    Liefs Hope

2. Hallo,

ik heb het ook hoor. Vanmorgen stond ik op en mijn borsten deden geen pijn. Gisterenavond deden ze nog wel pijn (vooral de tepels). Dus direct die angst. Direct proberen andere symptomen te voelen...

Maar nu ik hier zit te typen doet mijn badjas (ja, 't is luilekkerweekend) pijn tegen mijn tepels. Ik ga er maar vanuit dat de symptomen op en af gaan.

Ik heb ook last van lage rugpijn. Daar heb ik wel bang van. Ik ben zelfstandige en hoop lang te kunnen blijven werken, maar daar heb ik mijn rug wel voor nodig....

Saartje

3. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    Goedemorgen mama's, 'smorgens voel ik me ook altijd fit, in ieder geval geen last van niks. Misschien dat ik dan volledig tot rust ben gekomen tijdens de nacht??? Geen zorgen maken dus... Laten we allemaal maar afwacgten tot de echo is geweest. Hoe kan het trouwens dat sommigen een vroege echo krijgen? Hier in Maastricht is dat pas met 10 weken. Wil eigenlijk eerder want ga een weekend met vriendinnen weg en dan valt het op dat ik niet meer drink. ;) Moet hen dus vertellen dat ze tante worden in december :D maar ik heb dan de echo nog niet gehad... Jammer eigenlijk omdat ik dan niet weet of alles goed is. Wat moet ik dan doen??? Trouwens Bianca ikvind het knap hoe je het opneemt. Sterkte en gelukkig heb je steun van je ouders.. en steun op de site natuurlijk ;)

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Goedemorgen meiden,

Wat willen we toch allemaal graag misselijk zijn enzovoorts. Eigenlijk mogen we juist blij zijn dat er nog weinig kwaaltjes zijn die de kop op steken, daar komt nog tijd genoeg voor!!! Maar ook ik denk dan..... zou het wel goed gaan.... Gisteren en vannacht veel last gehad van mijn rug, laag, vlak boven mijn bekken. Dat vond ik dus zeer onprettig. Vanmorgen een lekker bad genomen en nu is het ietsje minder.
    Gisterenavond met enkele vrienden Japans gaan eten. Gelukkig drink ik vaker geen alcohol dus valt het niet meteen op als ik een avondje fris drink!! Mijn vrinedin vroeg aan het eind van de avond wel: hoe gaat ie? (Ze weet dat ik graag zwanger wil worden/zijn) maar ik heb maar gewoon gezegd goed. Nog effe alleen bekend aan familie en dat houd ik nog graag effe zo.
    Ach over een maandje is het voor mijn gevoel al weer heel anders. Als ik bij de VK geweest ben mag iedereen het weten!!!

Karin

5. ik heb daarjuist ook gelezen dat zwangerschapsmisselijheid eigenlijk pas vanaf de 6de week tot uiting komt. Als je er al last van hebt, want niet iedereen heeft dat.

't is inderdaad zo. We willen allemaal maar misselijk zijn en pijnlijke borsten hebben. Ik heb wal last van dit, maar het komt en gaat.

Alleen mijn huilbuien blijven constant. Nog iemand hier zo veel last van? Ik barst zeker 5 keer per dag in tranen uit. Ook ben ik snel geprikkeld en boos of juist overdreven vrolijk.

Saartje

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hallo decembermama's!

Sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben (na vijf dagen overtijd positief getest). Graag wil ik meepraten op dit forum over mijn ervaringen!

Allemaal van harte gefeliciteerd!

Groetjes Suusje

7. marjan72

marjan72 Actief lid

3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Nou dan kunnen we ons allemaal vast fijn gaan voorbereiden op de 6e week. Ik ben benieuwd of dan nog steeds hetzelfde zeggen over dat we bang waren dat we geen kwaaltjes hadden, haha

Ook ik ben er zo een die eigenlijk nergens meer last van heeft, behalve mijn borsten en tepels en daar zit ik ook regelmatig aan om te voelen of ze nog wel pijn doen :oops: , hihi. Stom hĆØ.

Liefs Marjolein

8. Marjolein,

ook ik doe dat hoor. Soms doen mijn tepels zo'n pijn dat ik bijna geen kledij kan uitstaan, maar dan even nadien is het weer weg. Het komt en gaat.
    En als het er dan niet is, zit ik zo in mijn tepels te knijpen om te voelen of ze nou echt niet pijn doen.
    Ik voel me dan ook stom, maar zolang niemand me betrapt, valt het allemaal nog mee! :)

Saartje

9. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    Welkom Suusje, wat knap dat jij 5 dagen hebt gewacht voordat je een test deed!!! Heb jij al kwaaltjes?? Soms lijkt het trouwens net dat nu je weet dat je zwanger bent, je ook meer voelt :(: Toen ik nog niet getest had voelde ik ook denk ik minder, of je let er minder op. Raar eigenlijk dat je in de 6e week meer voelt, als we nu al van alles voelen hihi :) Hoe meer gevoel. hoe beter.... over een aantal maanden praten we anders haha ;)

10. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hoi Yoda,

Een week na mijn ovulatie begonnen de klachten: enorme menstuatiekrampen, rommelende darmen en enkele dagen flink misselijk. Gelukkig was dat een week daarna (dus het weekend van mijn NOD over. Toen had ik wel last van wat gevoelige borsten (niet heel erg) en brandende ogen, maar vooral van een enorme opgeblazen buik! Ik had wel een vermoeden dat ik zwanger was, maar ik durfde niet meteen te testen, ook omdat ik nog niet precies wist hoe mijn cyclus was. Na vijf dagen kon ik echt niet langer wachten. Nu ik weet dat ik zwanger ben heb ik nergens meer last van, HAHA! Ik heb alleen de hele dag HONGER! En als ik niet eet wordt ik misselijk. In tegenstelling tot wat jij zegt dus, weinig echte kwaaltjes! Ik zit nog niet in de zesde week, afwachten dus of ik echt last ga krijgen van misselijkheid.

Welke kwaaltjes heb jij?

Groetjes Suusje

11. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb het aan mijn moeder vertelt en ze is helemaal blij :D
    Ik gaf die mok maar ze had het niet gelijk door dat ik nu al zwanger ben :) ze dacht dat ik hem voor de grap gaf,dus ik zei je word al oma en toen kreeg ze een hele grote lach op haar gezicht helemaal trots.

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Leuk zeg Vales! Wij wachten nog even met vertellen. We weten het zelf net!

Groetjes Suusje

13. keizerin

Ik weet het sinds maandag en ik vind het wel fijn dat ik haar dingen enz kan vragen.

14. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Dat is ook fijn. Ik kan je geen ongelijk geven. Mijn moeder kan erg moeilijk haar mond houden, en het wereldje is nogal klein. Familie die weer een vriend van een collega hebben, enz. Daar heb ik nog even geen zin in.
    Lucky you, om het lal ekker te kunnen delen. :D

15. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    Hey Vales, wat leuk dat je het al hebt verteld. Wij willen het morgen aan mijn ouders gaan vertellen. ZIj zijn al 2keer opa en oma, dus ik heb een kaartje geschreven met: jullie kenne het gevoel, maar wat uniek is, is dat je maar een keer in je leven voor de 3e keer opa en oma wordt. En dan doe ik er 2 breipennen en een knotje wol bij haha... EAn voor mijn schoonouders, die voor de eerste keer opa en oma worden hebben we het opa en oma boek gekocht. Ik verheug me zo ontzettend om het te vertellen en hun gezichten te zien :) :) En inderdaad, ook om dingen te vragen enzo. Dit is allemaal zo spannend en leuk :D Dat het maar 8 maanden zo blijft hihi....

16. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    wij hebben het op de dag van de test gelijk aan onze ouders verteld, ze wisten ook dat we aan het proberen waren. Ze vinden het natuurlijk hartstikke leuk, maar ook erg moeilijk om het voor zich te houden, maar ik geloof dat het ze aardig lukt! Vanmiddag bij mijn ouders geweest om te kijken naar het wiegje waar mijn zus en ik zelf nog in hebben gelegen. Echt zo schattig, we gaan m opnieuw schilderen en bekleden en dan gaat ons kindje er ook gebruik van maken, vind ik echt een super idee!

17. keizerin

Ja inderdaad Molly dat is echt een onwijs leuk idee van het wiegje.
    Yoda veel plezier morgen met het vertellen van het geweldige nieuws :D
    Gelukkig kan mijn moeder goed geheimen bewaren,misschien word dit wel moeilijker voor haar maar ik weet dat ze haar mond wel houd.
    Nu ga ik slapen want ik ben erg moe.

18. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Gister het goede nieuws verteld aan mijn schoonzusje en haar man.
    Ze was helemaal emo.
    Haar zoontje van 10 jaar had ook in de gaten wat er aan de hand was toen ik het vertelde.
    Hij keek me met grote ogen aan. Vond het leuk om een neefje of nichtje te krijgen.
    Mijn schoonzusje stelde me ook nog gerust wat betreft de kwaaltjes.
    Zij heeft bij beide zwangerschappen bijna geen kwaaltjes gehad, is niet 1 x misselijk geweest.
    Alleen gedurende de zwangerschap wat ongemakken i.v.m. de dikke buik.
    Maar ook zij zei dat je echt niet al die kwaaltjes hoeft te heben.
    Dus dames, dat klinkt toch goed???

19. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik heb het ook meteen aan mijn ouders verteld. Zij wisten natuurlijk al van de miskraam..
    Ze worden nu voor de tweede keer na 15 jaar opa en oma (mijn zus heeft een zoon van 15).
    Een goede collega weet het en verder niemand. Als we naar de verloskundige zijn geweest en het verloopt goed wil ik nog het eerste trimester afwacten (25 mei) dan mag iedereen het weten. Ook dan ga ik het pas mijn werkgever vertellen.

Waar ik benieuwd naar was temperaturen jullie (stiekem) nog??

Ik wel, en mijn temperatuur is nog steeds hoog. Stelt mij wel gerust!

Miel

20. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Miel, leuk dat je het verteld hebt. Toch fijn dat je er met iemand over kan praten, tenminste zo ervaar ik dat.

En nee, ik heb nooit getempt, dus nu ook niet.

Deel Deze Pagina