december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Voorlopig nog geen vuurturen kast. Die mensen reageren toch zooo bot. Vraag je of het vandaag om 20.00 uur schikt, krijg je een mail terug met alleen "ja" erin. Fijn, maar waar moet ik nu zijn dan?? En zo ook met de voorgaande mailtjes. Alleen het noodzakelijke en zoo kort af, grr.

@Eve: Ik zou een mailtje sturen of bellen dat ie er niet bij zat. Kan gebeuren dat je er dan uiteindelijk twee krijgt, maar ach, das niet zo erg ;)

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Daphne: heb jij de bon al wel gehad dan? Dacht dat ik misschien nog niet lang genoeg zwanger was.

3. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik heb ook net de Wij jonge ouders en het afhaalbericht gehad.

Vandaag trouwens last van mijn liezen met lopen en mijn benen voelen heel strak aan. Ook ik heb meer last van zweten dan normaal, ben ook best blij dat we straks lekker in de kou gaan bevallen!

Wat een leuk idee Daphne; een Finding Nemo kamer.

Nou, ik ga de wij jonge ouders maar eens doorlezen!

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb ook het afhaalbericht gehad dus gelijk vanmiddag opgehaald en het is echt het leukste pakket wat ik heb gekregen :D

Ik ben naar de verloskundige geweest en had dit keer niet zo'n aardige.
    Ik vertelde over die steken en ze zei ja dat is bandenpijn ik zei nou volgens mij niet want ik heb vaak bandenpijn en dit voelde heel anders,ze zei nou dan zal de baby er wel te vaak geschopt hebben ik zei dat voel ik dan toch en dat heb ik daar niet gevoeld want hij zit meestal boven aan te schoppen,en toen zei ze weer ja dan ligt hij gewoon op een vervelende plek en daar moest ik het maar mee doen.
    Ze vroeg nog of het blaasontsteking kon zijn maar dat lijkt me niet want dat is niet zo lang geleden nagekeken.
    Maar verder was alles wel goed mijn baarmoeder was ook goed op schema.
    Ik moet voor de volgende controlé bloedprikken dus dat doe ik volgende week donderdag wel even.
    Ze zei ook tegen me het gaat wel snel hé alweer 27 weken ik zei ja gelukkig wel zat ze me raar aan te kijken waarom gelukkig wel dan,ik zei nou ik zit thuis de hele dag maar te wachten tot de dag weer voorbij is en ik ben erg nieuwsgierig naar die kleine.
    Toen zei ze kan je niet meer werken dan ik zeg nee dat gaat niet zegt ze heb je al een paar uurtjes geprobeerd ik zeg ja tuurlijk!! als of ik voor de lol thuis zit zeg,die andere verloskundigen zeiden allemaal tegen mij dat ik thuis moest blijven en zij zat me een beetje een schuldgevoel aan te praten ze deed ook zo hoogmoedig bah!
    Ik hoop niet meer dat ik haar krijg maar volgens mij is het een invaller.
    Ik snap trouwens toch niet meer wie er allemaal werken want op internet staan de namen en de foto's bij de verloskundigen en volgens mij heb ik er nu nog maar 2 gezien die er echt werken beetje raar :(

@Daphne ik zit nou een bericht te typen en normaal kan je onderaan de laatste berichten lezen maar ik heb nu al een paar keer echt oude berichten die ik zie.
    Ik zie nu als laatste een bericht van Ma Sep 11, 2006 3:44 pm.
    Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel en misschien hebben meer het ook wel.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vales: Wat stom zeg van die verloskundige. Bij ons in de praktijk zitten er 3 waarvan ik er nu 2 ken waar ik verschillende keren geweest ben. Die zijn alle 2 erg aardig. Die 3e is momenteel nog met zwangerschapsverlof maar komt binnenkort weer terug. Tis wel jammer dat ze zo bot op je reageerde en kan me best voorstellen dat je zegt "gelukkig, al 27 weken". Zwanger zijn valt niet mee en als je ook niet kan werken duren de dagen erg lang.

Ik kan trouwens wel steeds de laatste berichten terug lezen.

Vandaag weer werken van 9.30 tot 18.00 uur. Ik hoop dat ik vandaag nu eindelijk meer weet over het minder werken want die 3 dagen van 8 uur zijn echt te veel. Dat gesprek was al 2 weken geleden en na vandaag heb ik weekend. Anders moet ik wéér wachten...

Tot gauw.

Gr Otje

6. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Goede morgen meiden ;)

Ik zie dat jullie al druk bezich zijn met het kamertje of al af hebben ;)

Ik zit met een handen in mijn haren :(
    Ik wil zo graag een leuk kamertje hebben, en ik heb geen ideen :(:

Toen met mijn zoontje had ik een for ever vriends kamertje(ik weet niet of ik het goed heb geschreven). :)

Ik wilde nu eigenlijk didl maar ja het is een meisje dus ik wil een hoop rose in het kamertje :rolleyes:

Ohhh wat een ramp zeg :( ik ga volgende week wel met mijn moeder kijken, die heeft altijd wel leuke ideen ;)

Liefs Manon.

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Eve: Nee, ik heb nog niks gehad. Maar ik lees hier dat de bon in de Wij jonge ouders zit en die heb jij al wel gehad

@Vales: He, wat een vervelend mens, die VK. Sommige mensen hebben gewoon een verkeerd beroep gekozen heb ik wel eens het idee. Als je die verkeerde tijd ziet staan, zit je dan wel op de laatste pagina? Dat kun je rechts onder aan zien.

@Otje: Dat gaat wel lang duren allemaal zeg. Ik zou me volgende week gewoon ziekmelden als je nog niks hebt gehoord. Je geeft het toch verdikkie niet voor niks aan.

8. keizerin

@Daphne ik zit nu op de laatste pagina en druk nieuw antwoord in en nu zie ik weer bij onderwerp dat de laatste bericht door Arwen geschreven is dus nog steeds van die maandag,snap er niks van :(

Mijn moeder zei dat trouwens ook dat sommige echt een verkeerd beroep hebben gekozen en als je niet goed naar mensen kan luisteren moet je helemaal geen verloskundige worden.

@Otje ik hoop dat je vandaag het gesprek heb anders zou ik me als ik jou was ook ziek gaan melden als het echt teveel voor je word,misschien dat er dan wel eindelijk een gesprek gaat komen.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Geen idee, ik heb dat niet. Misschien kun je een pb sturen naar Lotte om te vragen wat het kan zijn.

10. keizerin

Ja zal ik wel even doen.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zweet me ook helemaal leeg, zo voelt het tenminste. moest gister nog even het bedje neerzetten, en dat dat ging niet zoals ik het wou, maar uiteindelijk stond die.
    en gistermiddag kreeg ik post van de belasting. nou ze hebben in het begin een fout gemaakt, en op een of andere manier schijnen ze die fout maar niet te kunnen herstellen. ze werken daar allemaal langs mekaar heen geloof ik. pfff ik kon wel janken. maar ben er direct heen gereden (natuurlijk was de weg overal afgesloten, en deed de navigatie het niet goed) en hoop dat het nu opgelost is.

vanmorgen is mijn neefje hier gebracht, gezellig hoor. flesjes geven, knuffelen en luierst verschonen. en ben lekker met hem wezen wandelen naar de prenatal om de blije doos op te halen. en het is echt een super leuke doos! zitten echt hele leuke dingetjes in.
    en daarna even een matrasje gehaald voor de wieg.

ik ga nu maar even naar boven want hij wil niet echt slapen geloof ik... haha hoort erbij he ;)

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Nou meiden, ik word wel nieuwsgierig naar die blije doos!!! Misschien dat ik dan toch vandaag nog maar effe naar de prenatal rijd.....

Otje.... als het niet meer gaat zou ik me ook ziekmelden hoor. Misschien hebben ze echt een signaal van je nodig dat het echt te veel wordt en doordat jij blijft doorlopen is voor hun de noodzaak misschien minder groot om er iets aan te doen en het gaat toch ten koste van jezelf en je kleine.

Vales: zon'n verloskundige .... pfff wat een kreng zeg en zo begriploos....

het is wel weer erg warm vandaag op het werk. Ik moet effe klagen hoor:
    Ben gisteren weer met mijn opleiding begonnen na de zomer en dat viel erg tegen. lange dag, avond, erg warm en hoewel het wel interessant was, was ik blij thuis te zijn. Nu mijn normaal vrije donderdag aan het werk omdat ik morgen cursus heb in Amersfoort. pffff...... Deze week dus de hele week van huis, terwijl ik de laatste ca. 12 weken woensdag en donderdag veel thuis was..... dat valt dus vies tegen. Van het weekend maar niet te veel ingepland, dan kan ik weer effe tot rust komen.

We hebben dinsdagavond deel 1 van onze babykamer zelf afgerond voor zover mogelijk. De kast is klaar en hebben we naar mijn broertje gebracht om te spuiten (verf). Hij is bezig met de commode en die stond ook al in de steigers. En het bedje.... ja ik denk dat ik van het weekend toch maar wat ga schuren aan de rekjes met spijlen. Als mijn man dan met de kopschotten aan de gang gaat, dan is misschien volgende week alles in concept wel af, op het spuiten na. De nijntjes voor er op zijn al ver klaar, dus het kan dan toch ineens snel gaan.... Ik moet zeggen dat ik toch wel nu zoiets krijg van .... ik wil het afhebben. Ook al weet ik dat het nog wel effe duurt voor de kleine zou mogen komen, maar toch...

Ik slaap overigens zeer slecht. Onze kleine schopt mij elke nacht rond 3 uur wakker en vaak ben ik zo rond 5 uur weer wakker. Vanaf half 7 / 7 uur is mijn kleine dan weer heel actief en ben ik dus weer wakker. Dan moet ik er langzaam toch uit om te gaan werken. Al die slaaponderbrekingen beginnen zijn tol te eisen. Hebben jullie dat ook????

Karin

13. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @duikster: ik slaap de laatste paar dagen ook slecht. Ben steeds rond 1 uur wakker en baal dan dat het pas 1 uur. Dan moet ik naar de wc. Vervelend dat ik daar nu al last van krijg. Maar ja, de baby wordt ook steeds groter en vooral zwaarder :) arme blaas....

Ik werk nu fulltime, maar begin al weer aardig moe te worden. Ik slaap zo'n ruim 7 uurtjes per nacht, maar eigenlijk veel te weinig. Heb pas 2 weken vakantie achter de rug en heb goed kunnen uitrusten. Was zo moe voor mijn vakantie. Maar ben bang dat het langzaam weer terug komt.
    Volgende week nog maar eens kijken en anders maar minder gaan werken. Kan ik tenminste 's middags nog ff slapen.

@manon: wij hebben geen thema voor het kamertje. Meubels zijn wit, de 2 korte muren turkoise/blauw. We hangen nog wat witte schilderijtjes op deze muren, elke muur 3 onder elkaar, met een leuke tekening/echofoto's erin. Boven de kommode hangen we 2 houten kistjes (ipv plank), worden waarschijnlijk oranje. En dan hebben we nog de boerderij dieren om boven het bedje en kommode op de muur te plakken. Vind het zo wel genoeg. Wil het niet te druk.
    Zal dit weekend alles aan de muur hangen. Kan ik foto's maken.

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik begin heel benieuwd te worden naar de babykamers van iedereen. ik hoop dat er fotos geplaatst gaan worden. ik probeer vandaag nog even verder te gaan met het bekleden van de wieg. hij word heel romantisch.
    ik slaap vanaf het begin al slecht, word heel vaak wakker, moet vaak naar het toilet. en afgelopen week had ik het idee dat ik ieder half uur wakker werd.

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve misschien heb je hem over het hoofd gezien dat zag ik nl ook het leek net een advertensie foldertje met reclame voor een babyfoon met een enquette erbij, maar het bleek de bon te zijn om de doos af te halen.

16. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Dat klopt, de afhaalbon zit op de achterzijde van de enquete waarbij je meedingt naar een gratis babyfoon. Ik heb ook woensdag het laatste blad met afhaalbon ontvangen! Morgen ben ik vrij, dan ga ik ook het paket ophalen!

Vanmorgen weer naar de vk geweest. Was helemaal super, ze kon precies voelen hoe de baby ligt en heeft mij ook laten voelen. Voelde dus een hard klein bolletje, dat was dus het hoofdje. Ze liet met een popje zien hoe groot het was en hoe het in mijn baarmoeder ligt. Zo super!
    Over twee weken moet ik weer komen en dan gaan ze prikken op suiker, ijzer, etc. Dat schijnt standaard te zijn rond de 30 weken zwangerschap. Wat klinkt dat al stoer he? 30 weken zwanger!!!

Gisteravond weer naar yoga geweest. Lekker oefeningen gehad. Vind het nu al heerlijk!

Onze knaloranjemuur in de babykamer gaan we overschilderen. Eerst een paar keer met wit (anders dekt een andere kleur nooit in één keer) en dan wordt het waarschijnlijk appeltjesgroen. Heel wat anders, maar oranje en groen bij elkaar kan heel goed hebben we geconstateerd..... En die kleuren zitten ook in een lakentje die we hebben gekocht.

@Nynke: ook ik ervaar het zwaarder worden van fulltime werken. Ik heb er ook nog reistijd bij. Eventueel ga ik als het te erg wordt gewoon thuis werken, de toestemming heb ik al van mijn manager.

@Duikster: ik slaap juist bijzonder goed! (Is wel eens anders geweest moet ik zeggen, vooral in het begin!) Wordt één keer wakker om te plassen en slaap dan gelukkig gewoon weer verder. Ik geniet er nog maar even van.

Groetjes Suusje

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik heb net via de website van de kleine nl www.babymuller.mijnbabysite.nl een hele hoop foto's van ons huwelijk gezet en van de babykamer en baby meubeltjes.
    Voor die gene die geintresserd zijn.

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik zal eens gaan neuzen slingding!!

Noura: ik wil wel fotos plaatsen, maar dat duurt toch nog effe hoor. Ik hoop met een week of drie dat de meubels geverd zijn....

suusje wat heerlijk, ik wil ook slapen.... ik ga straks maar op tijd naar bed.

Karin

19. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Ben gister ook naar de vk geweest. Ook ik moet bloed laten prikken----> zwangerschapssuiker? Nou ik hoop maar van niet. TOen ik haar vroeg naar de reden deed ze een beetje vaag. Volgens haar was ik veel angekomen (tot nu toe 6 a 7 kilo, zoveel is het toch niet?!) Wel gaven mijn echo''s hiervoor aan dat ik ruim 8 dgn 'voorliep'. Het kwam er op neer dat ze deze onderzoek wilde doen, omdat ik ook een overgewicht heb.. Tja, geef dat dan in eerste instantie aan, kan ik mij beter in vinden dan teveel aangekomen tijdens zwangerschap..
    Ik hoop maar dat het allemaal meevalt en dat ik gewoon een flinke kleine krijg en dat het maar niets met zwangerschapsuiker te maken heeft..

Ook ik mag met 32 wkn weer een echo laten doen. Ze wil een groeiecho laten doen.

>>> Wordt dit trouwens ook vergoed??>>

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Sellie: Ik ga er vanuit dat die echo wel vergoed wordt. De verloskundige vind dat het nodig is. Toch?

Even een leuk nieuwtje: Onze badkamer is nu écht af!!!! En tis echt supermooi geworden. Zo even mijn dochter naar school brengen en dan schoonmaken want tis natuurlijk erg stoffig allemaal.

Gr Otje

Deel Deze Pagina