december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Vales: Wat leuk van je baas, dat hij je meevroeg. Zoals jullie hebben kunnen lezen is mijn contract afgelopen en ik heb niet eens een belletje gehad, laat staan een afscheid :(

@Otje: van harte he, met je half jaar!!

@Duikster: Ik heb geen ander lettertype hoor. Overigens, mijn kamer is nog lang niet af hoor. Wat je zag is onze eigen slaapkamer. Ik zal voor de duidelijkheid eens een foto van de babykamer erin zetten.

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Karin, Hansweert ligt vlak bij Goes.
    Het ligt ook vlak bij Yerseke (v/d mossels)
    Ik woon tussen de ooster- en westerschelde in, aan het einde van onze straat is de dijk en dan loop je zo naar de westerschelde.
    Kan je het een beetje plaatsten?

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou ik heb mijn neefje in bed gekregen, of tenminste hij slaapt... haha hij kan al een behoorlijke keel opzetten.

ik heb vanmorgen eerst de rompertjes opgehaald bij het kruitvat, heel leuk zijn ze! en toen lekker over de markt gewandeld. je moet sommige mensen eens zien kijken, kijken ze in de maxi cosi, en dan zien ze ineens mijn buik... haha ik wou dat ik gedachten lezen kon ;)

otje gefeliciteerd met je halfjaar!

leuk kamertje patricia! heel leuk, en lekker fris.

en daphne, mooie buik weer hoor. en wat betrefd die spullen in de woon kamer, heel bekend. bij ons staat er de commode, wieg, en de kinderwagen.

vandaag kreeg ik trouwens eindelijk bericht dat mijn broek er was, ik heb hem gelijk opgehaald, maar toen ik thuiskwam... zag ik weer een gaatje in de band. op dezelfde plek! ik heb gelijk gebeld en hun hebben de fabriek gebeld maar het was de laatste broek :cry: nu kan ik of wat anders uitzoeken, of korting krijgen. ik ga morgen maar eens kijken.

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noura: heb je eigenlijk voor niks zo lang op je broek gewacht begrijp ik? nog even en je bent bevallen wat een sloom tempo gaat het daar.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Noura: Owww, irritant. Wacht je al zo lang op je broek, is het nog niet goed. Misschien tegen de tijd dat het januari is en je weer in je eigen kleren kan, grr.

Ik ben ook wel benieuwd wat mensen denken als ze je zo zien lopen, hihi. Misschien zwanger van een tweeling, waarvan er 1 nog even wilde blijven zitten, hihi. Ja, alles staat overal, maar gelukkig redelijk aan de kant. Je kan overal nog fatsoenlijk door en dat is maar goed ook, want ik heb geen zin om overal met mijn buik langs te moeten schuiven.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    kan me de reacties indenken Noura!!

slingding: ik kan het een beetje plaatsen, maar zal de kaart er eens bijpakken. Wij, nou ja ik niet dan, gaan dit weekend veel in de oosterschelde duiken. Volgens mij zitten wij alleen een eiland verder...

Karin

7. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ayla, heel veel succes verder in je zwangerschap en met de rest van je gezinnetje.

Ik ben vanochtend nog even op de kraamafdeling geweest, een bewoner bij ons had een kleindochtertje gekregen, mochten we ivm onze werktijden even snel langskomen.
    Schattig meisje van 3150 gram, nog even dan heb ik er zelf ook weer een.....

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Heb trouwens nog niet verteld van mijn dromen. Hebben jullie af en toe ook van die verschrikkelijke dromen? In het begin droomde ik dat ik een miskraam kreeg en nu dat de kleine dood is. Echt niet leuk. Zo heb ik vannacht gedroomd dat ik allemaal aan het bloeden was, ook met stolsels enzo. Mijn vriend was op zijn werk en de kleine was dus overleden. Dan wordt ik 's ochtends wakker en wrijf eerst over mijn buik, waarna de kleine ging trappelen.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gatver wat een nare droom... brrr
    maar ik ken dat met dromen wel hoor. ik lag laatst beneden in de woonkamer omdat ik de slaap niet kon vatten, en toen droomde ik dat er een schim voorbij schoot. ik was gelijk wakker, en heb gauw het licht aan gedaan.

ik word ook een beetje gaar van die broek, maar denk niet dat ik wat anders ga uitkiezen want ik ben er helemaal weg van. en kreeg ook heel veel positieve reakties.
    trouwens, iedere keer als ik in die winkel sta, komt er iemand met klachten.
    denk dat ik maar voor de korting ga, tenzij er een hele leuke andere broek is.

leuk he lianne, kraamvisite, nog even en dan heb je ook zoiets moois in je armen.

zo, mijn zoon heeft net die kleine een fles gegeven. hij vind dat zo leuk om te doen. en nu ligt die in de box, een beetje te mopperen.

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hehe, leuk zeg, zo kan je zoon oefenen. Ik ga zaterdag oefenen met het opmaken van het bedje. Vrienden komen langs met hun kleine van 1 jaar en hij slaapt in ons ledikantje. Kan zijn moeder me mooi laten zien hoe ik het nou op moet maken en dan met name alles dat om het matrasje moet, want ik heb drie verschillende dingen en welke volgorde ik moet hanteren, nou, sla mij maar neer.

11. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje wat gaat het snel!

Ayla jammer dat je weggaat, ikzelf heb ook een beetje moeite met bijhouden, maar doe mijn best. Ik zal dus ook niet overal op reageren, vergeef me dat ajb, maar als ik aan het typen ben, ben ik de helft al weer vergeten!

Ik zal ook eerdaags een foto van onze babykamer tot nu toe maken en in het album zetten, doe ik er gelijk weer een nieuwe buikfoto bij!

Ik heb trouwens besloten te werken tot 5 weken, anders ga ik het niet trekken. Hoewel ik een zitbaan heb is begint het toch al wat zwaarder te worden. Ik geef leiding aan een afdeling en veel komt om mijn schouders neer, dus ben aardig moe als ik 's avonds thuis ben. Met 5 weekjes heb ik toch iets meer rust en dan ga ik in principe in de voorjaarsvakantie weer werken. Dan is het ook niet zo druk op het werk, dus lekker beginnen!

De werkgeversbijdrage voor de kinderopvang is nu trouwens verplicht he vanaf januari, gunstig voor ons en de kinderbijslag gaat ook met 35 euro omhoog!

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Die 35 euro, dat is per jaar toch? Das nog niet veel, maar ach, alle kleine beetjes helpen.

13. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    O, ik dacht dat die € 35 per kwartaal was, das jammer, dan stelt het inderdaad niet zoveel voor :(

14. nijn

nijn Lid

28 apr 2006
    99
    0
    0
    Hoi,

Lees en schrijf af en toe mee.

Groei flink, zal even proberen een buikfoto te plaatsen in het algemene foto-alum.
    Daarna weg om te werken.

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Daphne: Die dromen zijn soms echt eng! Ik had gedroomd dat ik 2 x op een dag bloedverlies had en ik had gebeld naar de VK en die zei doodleuk; Ach maakt niet uit... wacht nog maar even rustig af. Ik helemaal in paniek. Gelukkig was het een droom.
    Maar ik denk dat het gewoon komt uit zorgen. Ook als ik de baby even niet genoeg voel begin ik me meteen druk te maken. Tja het begint al in de buik, dat zorgen maken, en het gaat eigenlijk nooit meer over he?

Gisteravond kwam mijn man thuis met een hele mooie bos met rode bloemen. Hij had het expres in rood gedaan omdat ik in het rood getrouwd ben. Daarna zijn we lekker uit gaan eten. Ik had zalmfilet en hij een grillschotel en mijn dochter had frietjes met kipstukjes. Het was heel gezellig en lekker!

Ik heb gisteren nog even een email gestuurd naar mijn leidinggevende over het minder uren werken. Hoop dat ik er vandaag iets meer over hoor.

Dit weekend is het druk. Vanavond een bruiloft, morgenavond een verjaardag incl housewarming en zondag verjaardag van mijn schoonzus. Ben blij dat we volgende week even lekker niks hebben!

Zo, ik ga me even met mijn dochter bemoeien want die moet zo naar school en ik moet werken (tot 18.00 uur :( )

Groetjes van Otje

16. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Otje: Ja, de zorgen beginnen nu en gaan nooit meer over. Maar goed dat je er ook zoveel voor terug krijgt, hehe. Wat lief van je man, die bos bloemen. En wat leuk dat hij ze speciaal in het rood had uitgekozen. Ik hoop voor je dat je leidinggevende begrip toont voor de situatie en dat er een goede oplossing komt. Je hebt idd een lekker druk weekend zeg.

Ik ga zo voor de 3D echo. Om 9.15 uur moet ik er zijn. Spannend!!! Ik kon er vannacht gewoon niet van slapen, hihi. Ik hoop maar dat hij meewerkt.

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Veel plezier, Daphne! Ben heel benieuwd naar het resultaat :D

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Daphne wat leuk die 3D-echo! Snel foto's plaatsen he?

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat romantisch zeg, die rode rozen! en ik hoop dat je een positieve reactie krijgt op je mail molly!
    werk ze!

spannend daphne, die 3d echo, ik hoop voor jou dat die zich van zijn mooiste kant laat zien. en ben uiteraard heel benieuwd naar de fotos.

zijn er ook mensen hier die er over denken een draag zak te gaan gebruiken na de bevalling?
    ik heb ooit voor mijn zoon een draagzak gehad, maar dat was er een waar die voor op je buik hing met openingen voor benen en armen. dat beviel mij niet zo, omdat ik toch wel klein ben, en hij op een rare hoogte hing.
    nu ben ik aan het kijken naar zo`n babybag, die je ook als hangmat in de box bevestigen kan.

als die 35 euro per jaar is, dan stelt het ook niet veel voor. maar het word allemaal heel mooi gebracht nu, eerst maar eens zien hoe mooi het blijft als er een maal verkiezingen zijn geweest.

kinderbijslag krijg je trouwens pas na een vol kwartaal he! als je kind dus de eerste week van januari geboren word, dan krijg je pas na 6 maanden.

20. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @ Noura: Ik ga geen draagzak gebruiken. Ik heb iets aan mijn hals, waardoor ik al niet te lang een tas kan dragen.

Ladies, helaas wilde de beeb niet meewerken. Hij ligt zich 2D wel zien, maar lag voor de 3D te diep en met zijn hoofdje in de placenta of helemaal weggedraaid. We hebben alles geprobeerd: porren, lopen, draaien een stuk lopen op de gang. Inmiddels is hij gedraaid, want hij schopt aan de andere kant, maar beetje laat, haha.

A.s. maandag ochtend mogen we nog een keer proberen, dus ik hoop dat het dan beter gaat.

Deel Deze Pagina