ah wat jammer daphne, mischien had je even op de kop moeten gaan staan? ik ben daarstraks even naar de huisarts geweest om mijn urine te laten nakijken i.v.m. de blaasontsteking en medicijnen die ik daarvoor kreeg. de assistent ging kijken, maar kwam melden dat de huisarts me ook even wou zien. uit de laboratoriumtest bleek dus dat ik helemaal geen blaasontsteking heb gehad. maar mijn urine, zat en zit nog steeds vol met witte bloedcellen. de huisarts heeft gevoeld, en nieren en blaas voelen goed. maar waarschijnlijk ligt de kleine heel diep en irriteerd dat de blaas ook wat. ik moet er dus maar mee leren leven, tot de bevalling. en proberen mijn plas op te houden, anders dan word de blaas steeds kleiner en moet je nog vaker. volgende week de vk maar eens vragen wat zei er van vind.
ik heb even fotos van de beklede wieg gemaakt. de wielen zitten er nog niet aan! op het dekentje heb ik een kroontje gemaakt, is alleen niet zo goed te zien. maar ben er wel trots op
hoi meiden, ayla; jammer dat je weggaat maar het bijlezen is wel beetje begrijpelijk hoor, ik heb ook niet alles gelezen hoor . molly; lekker toch 5 wkn vooraf, ik heb het zo gedaan ik ga met herfstvakantie nog een weekje weg. en daarna heb ik mijn zwangerschapsverlof opgenomen (4wkn ervoor dus). indirect 5 wkn heerlijk. nu nog maar 4 wkn werken en dan jahoe!!! otje; errug lief hoor van je hubbie, en klinkt lekker het eten mmmm. hoop dat je posi. bericht krijgt van je leidinggevende. daphne; rare dromen, volgens mij is dit normaal hoor. hier nog één . balen van je 3d echo zeg, ik weet hoe het voelt . enne hopen dat die kleine zich een beetje laat zien maandag. noura; wat een gedoe zeg voor een broek, ik zou ook voor de korting gaan hoor. ik heb een draagzak van mijn zus die je dus ook in de box kan gebruiken als hangmat, maar weet niet of het fijn draagt. mijn zus heeft hem iig geregeld gedragen. zo niet dan kijk ik verder want wil wel een draagzak/doek ivm vrij frequent wandelen, en dat is niet altijd praktisch met een wandelwagen. daarnaast is het ook fijn als je met je huisje bezig bent en je de kleine bij je wil dragen (lijkt mij) heb je je armen vrij. wat raar trouwens dat je 'er gewoon mee moet leren leven'. mss zijn bekkenbodemspieroefeningen (leuk galgjes woord ) iets voor je?? enne erg schattig hoor dat wiegje. je kunt het wel zien hoor als je de foto aanklikt en dus vergroot. nou ik ben vanochtend weer naar de vk geweest, bloeddruk was goed 120/65. ze heeft mijn hb gehalte getest en die was verbazingwekkend goed 8,5 (normaal zit ik altijd erg laag 7,4) rond deze aantal weken schijn je op zijn laagst te zitten nl. dus ik heb wat reserves . ik was 8 ons gegroeid in 3 wkn dus netjes. en de kleine groeit goed en lag al wat ingedaald, dit heb ik van de week gevoeld. steekjes in mijn lies en beetje weeeiig (licht menstruatieachtig) gevoel. en netjes een hartslag van 140hpm. volgende afspraken om de 2 wkn. ook heb ik de babykamer opgehaald vandaag en we gaan hem wss dit weekend lekker in elkaar zetten. fijn gevoel hoor. heb er zin in. de kleine is overigens lekker aan het bewegen, mijn man voelt hem/haar ook echt de billetjes tegen de buikwand aan duwen en voetjes uitstrekken enzo zit hij ook te glimlachen omdat hij dit erg interessant vind voelen. (is het ook vind ik) gister naar een bv-info avond geweest, echt interessant vond ik. volgende keer ga ik weer dan gaat het over de voor bereiding op bv geven. naast mij zat een vrouw die net 2 wkn mama was van een zoontje van nu 6 pond, heerlijk om te zien (ik wil ook ). omdat we het de hele avond over bv hebben gehad en wss ivm met dat kleine hummeltje naast me, lag ik s'avonds in bed en ja hoor, lekkage . ach ja, het werkt goed die hormonen. nou weer ff geupdate, hoop geschreven, zal wel weer eind van de week ofzo een heel boekwerk bij moeten lezen, maar dan schrijf ik vast weer zo'n stuk terug (of niet) gr saskia
wij hebben vandaag het hoofdje vastgehad vbij de VK. Ik vond dat wel een klein beetje eng. Mijn bloeddruk was niet verder gestegen en zelfs een klein beetje gedaald. Ik weer helemaal blij. Zo nu ga ik op naar een heerlijk weekend Zeeland. Tot volgende week!! Karin
noura, ik heb bij mijn eerste een draagzak zeer intensief gebruikt, het is zo'n afrikaanse doek die je met een platte knoop draagt. Mijn dochter was nl nogal een erge huilbaby, en als we haar maar bij ons droegen was ze rustig. Wij hebben haar maanden lang, uren en uren per dag in die doek gedragen. Mijn man ging zelfs klussen met haar bij zich, koken afwassen overal was ze bij. Wij zijn ook zeker weer van plan om hem weer te gaan gebruiken, want de band die je daardoor opdoet met je kind is echt super vinden wij. Allicht zijn hier andere meningen over, maar dit is onze ervaring. Groet Lianne Trouwens waar zijn alle banners gebleven???? Ik zie nergens meer banners, Ligt dit aan mij??
heb maar een nieuwe banner gemaakt. Joepie 30 weken!!!!!!! Nog 10....... Heb vanmorgen fysio in het zwembad gehad, mijn bekken wordt er door de zwaartekracht van mijn buik niet beter op. Was erg lekker, lekker warm water....
@Lianne: Van de banner staat uitgelegd bij "over deze site" (en er zijn al 20 topics over geopend geloof ik vandaag). Phoe, 30 weken zeg. Dat klinkt voor mij nog zo ver weg. @Noura: Mijn complimenten voor je wieg! Echt super gedaan, heel knap. Op mijn kop staan had ik nog niet geprobeerd, goeie tip @Melliemel: Leuk he, als de mannen ook wat kunnen voelen. Die van mij duwde net ook een kontje bijna door mijn buik heen. Ik heb ook een BV-cursus, volgende week. Ben benieuwd. @Duikster: het hoofdje vast gehad? Wow, hoe doen ze dat?
ja dat vroeg ik me ook af, hoofdje vast hebben??? ben daar heel benieuwd naar. wat leuk 30 weken, voor mijn gevoel ligt dat ook nog heel ver weg.. haha, en weet je daphne, wij zouden ook nog januari mama kunnen worden. ik weet dat in marokko dat ze de kinderen ook veel dragen in een doek die ze omknopen. ook kindjes die lopen, en moe worden gaan hup zo in zo`n doek. maar ik ga er eentje halen die je gewoon met een gesp vast kan maken. babybag heten ze geloof ik. mijn eerste zoontje was alstijd hele dagen wakker, en moest ook altijd bezig gehouden worden. mijn dochter was juist het tegenovergestelde, die vergat je soms bijna omdat ze zo rustig was haha ik ga dinsdag eens overleggen met de vk over het blaasprobleem. het is ook niet zo dat ik het niet op kan houden het is meer zo dat ik het gewoon steeds voel. en dat is vervelend. mijn hb zou ook wel eens laag kunnen zijn, ik voel me soms wat licht in het hoofd bij het opstaan. wellicht zou dat het kunnen zijn.
Mooie score melliemel! Daphne, hij heeft dus nu al een eigen willetje, dat beloofd wat!! enne Noura, het was Otje die een e-mail naar haar baas had gestuurd, niet ik! Ik heb vandaag cursus gehad in amsterdam en er zaten nog 2 zwangeren, ineens zie je ze echt overal! Wel leuke reacties gekregen over mijn buik. Normaal draag ik bedrijfskleding (jasje met colbertje en stropdas) en daarin zie je mijn buik niet zo goed, nu in mijn eigen kleding wel, wel grappig de reacties van naaste collega's! Ik ga dit weekend gauw nieuwe foto's maken voor in het album.
hihi, ja soms wil ik antwoorden, maar dan vergeet ik wel eens wat. soms is het ook moeilijk bij te houden, vooral met zwangerschap dementie. ik zie ook overal zwangeren lopen. donderdag avond gingen we naar het gemeentehuis om erkenning te regelen. daar liepen al 3 buiken.
Hehe, ik zie ook overal zwangeren. Maar niet alleen ik zie het, maar ook vriendinnen van me. @Noura: Erkenning? Ik had echt gedacht dat jij getrouwd was, hehe!!
Hehe, mijn mannetje wil ook niet (helaas). Goed, weet niet hoe dit over gaat komen, maar bedoel t goed, komt ie: Jij bent toch Marokkaanse? Ik dacht dat je dan moest trouwen. Misschien ben ik te bevooroordeeld, of verkeerd voorgelicht.
ik ben trouwens gister terug geweest met mijn broek, en kon geen andere leuke vinden. dus kreeg ik korting. 20 euro, vond ik toch wel netjes. heb er gelijk maar een leuk stoer setje van gehaald van noppies. voor de kleine wel teverstaan. een leuk bruin katoenen broekje, met stoer geel truitje.
Halloooo, Even snel een berichtje van mij in ons drukke weekend. Goed nieuws vanuit het werkfront: Ik werkte voorheen 24 uur (3 dagen van 8 uur) en nu vanaf maandag mag ik 3 dagen van 6 uur werken dus van 9.00 tot 15.00 uur! Ben er echt blij mee. Ik word dan voor 25 % ziek gemeld en krijg nog een gesprekje met de arboarts... even afwachten wat die gaat zeggen maar kan me niet voorstellen dat ie nu heel moeilijk gaat doen voor die laatste 6 weken. Tot gauw weer. Moet er weer vandoor. Ik kom snel weer langs. Gr Otje
hoi hoi, hier nog ff snel een berichtje voor ik weer verder ga aan de babykamer, otje; wat fijn voor je zeg dat je iig minder kan gaan werken nu, lekker gaan genieten. bij mij kun je het hoofdje niet vast houden hoor, zit al beetje ingedaald en lag al vrij lang met hoofdje naar beneden. de voetjes en billetjes zou je wel vast kunnen houden. heb vanochtend allemaal spulletjes voor de kleine gekocht (setjes kleding, dekentjes,lakentjes etc.) erg leuk bij de hema. nou ga weer verder met de babykamer..... gr saskia
nou die van mij deed wel een patij moeilijk terwijl mijn leidinggenvende en collega's zeiden die zal niet moeilijk doen. Bij mij ging het dan om 50% maar als ik er weer aan terug denk wordt ik weer heel boos, en houdt je poot stijf hoor otje zij voelen niet wat jij voelt en iedere zwangerschap is anders! En berg je alvast maar je krijgt waarschijnlijk daarna nog een kruisverhoor (via de telefoon) van de UWV want die moeten gaan betalen ze willen nog net niet weten wanneer de kleine verwekt is. Ik wil je niet bang maken maar ik ging er ook heel luchtig naar toe maar kwam van een koude kermis thuis. Succes!
er zit nog wel eens verschil tussen de verschillende arbo artsen. terwijl de een heel meegaand is, en zich goed in kan leven in de situatie, kan een andere weer uiterst bot uit de hoek komen. maar ik denk dat als je door de vk gezegd word dat je minder moet gaan werken, en dat je het echt niet meer aan kan, dat je je poot stijf houden moet. het gaat tenslotte om jou lichaam, en niet te vergeten jou kindje!
hai hai, ben een tijdje niet geweest. Heb al zo lang geen internet meer joh.. Probleempje met de factuur van UPC.. klotebedrijf.. Heb de blije doos opgehaald bij prenatal. Zat wel veel in joh :d rompertje, pak pampers, een flesje met een extra speentje, een fopspeen met i love mama, een pakje pap met een bewaardoos en zwitsal producten. Viel gelukkig niet tegen net als de etos doos. Ben gisteren naar de Arts van het uwv geweest, ze wilden me nog een keer controleren. Zo die man heeft me echt mishandeld gewoon. ik kan niet bukken en strekken doet teveel pijn, nou ik moest van hem gewoon mn tenen aanraken met mn voeten, mn armen omhoog strekken en dan van rechts naar links buigen, bukken in soort van stand hoe je moet poolen op mn tenen staan en het plafond proberen aan te raken. Volgens mij mag dat helemaal niet, zat daar na afloop ook te janken van de pijn, en hoor die man. Op basis van je rugpijn kan ik je niet arbeidsongeschikt melden.. Ik zat echt zo: wat, wie zegt dat ik alleen last heb van mn rug. Ik heb continu last van harde buiken die pijn doen en val vaak flauw en plas continu in mn broek. En ik moet zoeel mogelijk rusten van de VK. Hoor die man ja de VK weet niks en is geen echte arts. Zo ik werd me toch boos daar, zei toen tegen die man. Oke zoek maar voor die 4weken die ik nog heb tot mn verlof werk voor me en ik wil zwart op wit hebben dat als er wat met mij of mn kind gebeurd dat U daar verantwoordelijk voor bent. Vroeg hem toen om een paracetamol maarja mn harde buik werd weer erger ging echt bijna flauw van de pijn. Toen zei die man nou ik zal er wel rekening mee houden.. Dus nu weet ik nog niet wat de uitslag is. Maandag maar even bellen. Kost me weer handen vol beltegoed maarja. Het moet maar. Belachelijk he zo een man. Ik heb nu nog steeds last. Kon vannacht niet slapen van de pijn en vanochtend kon ik niet eens de auto instappen. Denken jullie dat ik een klacht kan indienen tegen die man? Oh ja trouwens ik heb een hele kleine buik vind ik zelf is er wat mis dan met de groei van de baby? Ben al meer dan 6 weken niet naar de VK geweest, ze zaten in een verbouwing en hun agenda was kwijt. en ik zit er wel mee want niemand geloofd dat ik dus bijna 30 weken zwanger ben.