Hey suusje, hoe is het met jou? Ik heb vandaag weer geen echte klachten. Wel die tepels.....hahaha Voel me eigenlijk wel lekker.
Hai Hope, Het is nog redelijk vroeg op de dag en dan heb ik de minste klachten. T'is natuurlijk ook weekend en doe heerlijk rustig aan. Heb nergens zin in. Ik voel me dan ook goed. Aan het einde van de dag wordt ik wat sneller moe (wie niet) en ik heb dan last van spierpijn in mijn buik. Ik heb nog niet gelezen dat dit normaal is, maar kan het me wel voorstellen. Verder alles ok! En jij? Groetjes Suusje
Ik begin ook meer en meer lage rugpijn te krijgen. Zo'n zeurderig gevoel. En mijn tepels zijn ook al gevoelig. En hoe is het met jullie allemaal? Saartje
Ik heb af en toe steekjes in mijn buik vooral aan de rechterkant. Ik merk dat het erger word als ik druk bezig ben op mijn werk of als ik veel aan het lopen ben. Vandaag ga ik lekker niks doen dus heb er nu niet zoveel last van. Verder ben ik heel snel moe,ik lig nu ook elke keer veel eerder in bed dan normaal en dat had ik vorig weekend ook al maar toen wist ik nog niet dat ik zwanger was.
Hoi allemaal, ik herken alles wat iedereen zegt uit duizenden. Gek eigenlijk he Mieltje, ik heb ook nog nooit getemperatuurd. Is het dan zo dat je nu warmre bent dan normaal?? Ik heb het over ht algemeen erg koud, rillingen enzo. Als ik druk bezig ben breekt me het zweet uit, maar voor het merendeel heb ik het koud. Mijn manneke zegt dat ik toch warm aanvoel?? Heb geen koorts, ben allen moe moe moe en heb het koud. Heb trouwens maar 1 keer een test gedaan. Dat is toch voldoende toch? Wil voor de zekerheid misschien toch even bij de ha langs gaan....
Op de dag dat ik positief testte heb ik eigenlijk niet meer getemperatuurd. Ik heb het dus wel steeds bijgehouden. Ik ben er mee gestopt omdat ik anders misschien spoken ga zien. Stel dat mijn temperatuur weer een dagje laag is schiet ik misschien gelijk in de stress dat het niet goed gaat en daar heb ik niet zo'n zin in. Verder worden mijn borsten steeds gevoeliger en heb ik af en toe een steekje in mijn buik, verder weinig klachten.
Willen jullie straks trouwens al weten wat het wordt, een jongen of een meisje? Ik wil het niet weten, maar mijn vriend wel. We moeten hier dus nog iets op verzinnen, want ik wil dat we het of allebei weten of allebei niet, dus dat wordt nog een discussie. Wat vinden jullie de voor- of nadelen van beiden? (als ik met goede argumenten kom kan ik hem misschien overtuigen!)
Hallo iedereen, Hier ook een decembermama. Ik ben op 4 december uitgerekend. Ik vind het allemaal nog zo onwerkelijk. Ik ben 2 weken geleden al bij de huisarts geweest en zal aankomende week eens naar de VK bellen. Ben benieuwd wanneer ik daar terecht zou kunnen. Hoop natuurlijk zo snel mogelijk... Liefs van Rebecca
@ Rebecca gefeliciteerd @ Molly ik weet nog niet of ik wil weten wat het word,ik heb al een beetje zitten kijken voor babykleertjes en het valt me op dat er veel jongen/meisje babykleertjes zijn en niet zo heel veel kleertjes voor allebei dus dat is wel lastig als je niet weet wat het word. Maar aan de ene kant vind ik het ook wel weer leuk om verrast te worden als je bevallen bent dus ik ben zelf ook wel een beetje aan het twijfelen. Bij de C&A hebben ze wel aardig wat kleertjes voor allebei daar heb ik ook al een pakje gekocht en bij de prenatal hebben ze ook wel wat maar dat is ook gelijk weer een stuk duurder maar daar heb ik ook al wat gekocht. Ik heb trouwens ook nooit getemperatuurd.
Hallo dames, Saar: ik herken je lage rugpijn ook. Heb ik nu al drie dagen en vindt ik zeer onprettig. Een warm bad ter ontspanning helpt mij wel. Molly: Wij hebben het er samen nog niet over gehad, maar ik wil eigenlijk niet weten wat het wordt. Ik heb al eerder eens gezegd: een kindje is welkom en het maakt me niet uit wat het wordt. Ik heb ook nog niet gehoord dat mijn man daar anders over denkt. Dus als het op een van de echo's niet overduidelijk te zien is denk ik dat wij ons laten verassen in december. Marjolein: temperaturen deed ik niet en doe ik nu ook niet. Ik ga er gewoon van uit dat het goed blijft gaan en anders zullen we verder moeten kijken. Ik wil mezelf echter niet op laten jutten door allerlei dingen, ik ben toch al redelijk onzeker.... Karin
Hey rebecca, welkom en gefeliciteerd Duikster: Jij hebt echt een goede instelling. Omdat ik zelf ook zo onzeker ben, zei laatst de vrouw van de neef van mijn vriend ( die het al weten) dat ik niet over misgaan moet denken. Je moet er gewoon van uit gaan dat het in december komt zei ze, net als jij. Dat is ook zo. Alhoewel het soms lastig is. Straks ga ik het aan mijn ouders vertellen Hoop dat ik dan wat zekerder ben...... spannend hoor...
hallo, wij gaan het (waarcshijnlijk) niet vragen wat het wordt. Mijn schoonzus is in december bevallen en zij wisten het ook niet. Ze vonden het zo fijn dat het een verrassing was en ze zei dat de vroedvrouw en verpleegsters het ook superspannend vonden dat het niet geweten was. Blijkbaar komt dit minder en minder voor. En ik denk dat dat gewoon leuker is. Maar we zullen zien of ik zo nog 35 weken denk. Ik heb ook nooit getemperatuurd, dus nu ook niet. Heb al wel 4 testen gedaan. En dan vergeleken of ze nu 'meer streepje' hebben. Erg eh! Al de nieuwe decembermama's: welkom! Saartje
Hallo meiden Ik kom ook even kijken hoe het hier is Molly ja ik wil het wel weten vind ik leuk hihi Maar als ze het niet zien geeft het ook niet Ik vind het wel handig, kan ik al dingen kopen, net al de kleur behang en zo Liefs Manon.
Hallo allemaal, Welkom nieuwelingen en gefeliciteerd! Fijn te lezen dat de groep steeds groter wordt. Vandaag had ik ook nergens last van en werd ook een beetje ongerust. Borsten voel ik helemaal niets, ben alleen misselijk, behlave vandaag. Grappig te lezen dat we allemaal hetzelfde reageren als het een dag 'goed' met ons gaat ipv missleijk e.d. We zullen kijken als we met week 6 beginnen hoe het zich dan gaat uiten. Veel succes allemaal. groetjes Guppie
Hallo allemaal. Komen net van mijn ouders vandaan. Ik heb een cadeautje gegeven, 2 breipennen en een knotje wol. Mijn moeder vond het helemaal geweldig Mijn vader was geemotioneerd, zijn klein emeisje wordt groot Ben zo blij dat ik het verteld heb. Mijn moeder is kraamverzorgster en zij kan mij wel geruststellen hoor. Ze geeft aan dat er niks ad hand is en dat ik (en wij allemaal) moeten genieten van deze periode Ga uit vh positieve Makkelijk gezegd he, maar voel me wel goed nu ik het verteld heb. Ik was helemaal zenuwachtig hihi. Nou ik ga nu slapen, ben erg moe. Morgen weer vroeg op om te werken. Dag allemaal en tot morgen. PS ik heb nu heel erge last van mijn onderbuik, moet de hele tijd plassen. Alsof de baarmoeder nu al op mijn blaas duwt. Doet echt een beetje pijn. Is dit met 5 weken normaal??? Als ik lig is er niks ad hand, wel als ik buk... pff doet echt pijn.
Goedemorgen meiden, welkom aan de nieuwe, gezellig dat jullie komen meekletsen. Wij weten nog niet zeker of we het geslacht willen weten. De spanning van het niet weten is leuk maar de zekerheid lijkt me ook leuk. Het maakt ons trouwens niet uit wat het wordt. Alleen is het wel zo, dat we over de jongensnaam al uit zijn, en weten beide geen leuke meisjesnaam. Zijn jullie al spulletjes aan het kopen?? Het is heel stom, maar op de een of andere manier durf ik nog niet. Als ik in de stad ben kijk ik wel naar positie kleding en babykleding, maar heb nog niks gekocht. Is dit vreemd?
Hoi meiden, Wat betreft het geslacht weten: mijn man is er al redelijk zeker van dat hij het wel wil weten, maar ik weet het nog niet. Je hoort ook wel eens dat het niet 100% zeker is en stel je dan eens voor. Zeggen ze dat je een jongetje krijgt en dan krijg je opeens een meisje! Nu vind ik blauw voor een meisje ook wel leuk, maar rose voor een jongetje . Heeft iemand er een idee van hoe zeker het is dat ze je het juiste gesalcht vertellen? Hope: Ik heb zelf ook nog niets gekocht voor de baby hoor, ik wil het wel, maar ik denk dat ik het liever doe als ik eerst die 12 weken voorbij ben of in elk geval de termijn echo heb gehad en wat bevestiging heb dat alles goed is. Ik ben er op dit moment nog te veel mee bezig om de weken af te tellen. Ik ben steeds blij als we weer een week verder zijn hoor. Het is me niet eens zo zeer omdat ik bang ben dat het mis kan gaan, maar de tijd gaat gewoon te langzaam, ik wil snel met mijn buik kunnen pronken en van mijn zwangerschapsverlof genieten, want ik heb echt helemaal geen zin meer om te werken. Meer meiden die dit ook hebben? Liefs Marjolein
Hihi ik heb ook nog niks gekocht, ik vind het nu tevroeg Wel staat de baby kamer al klaar alleen daar zit een rede achten Ik wacht wel tot ik de echo heb gezien Liefs Manon.
allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap als alles goed gaat ben ik 17 december uitgeteld dus ook ik ben een december mama ik ben alleen af en toe wat duizelig maar verder voel ik me prima heb geen kwaaltjes even af kloppen hoor hihi heb er al drie dus ja weet maar al te goed hoe het zou kunnen gaan hahah maar ja gaat ook wel weer over he groetjes angela