december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Vales: Jij groeit ook lekker naar voren :p

@Arwen: Jee, wat heb jij een net buikje zeg!

@Slingding: Hee, ook al zo'n lekker buikje. Gaaf hoor, die kast. Meteen een heel ander gezicht dan zonder die plaatjes erop.

2. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi hoi

Wij hebben van het weekend de laatste hand aan de babykamer gelegd,
    HIJ IS KLAAR! :) :) .

wat vinden jullie ervan?

ps: heb ook een weer een nieuwe buikfoto geplaatst.

patricia :)

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    patricia: mooie kamer en ook een mooie buik!

Daphne, een mooie 3-d echo foto heeft je preek vrijdag toch misschien wel geholpen.

Ga zo even een definatieve lijst maken wie er een geboorte kaartje gaat krijgen dan kunnen we ze v.d. week gaan bestellen.

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat een leuke fotos allemaal weer zeg! nette buikjes!
    ik moet geloof ik zelf ook maar weer eens een foto maken.

en daphne, wat een leuke foto! lief koppie zeg! ik bedenk me net dat die van mij net zo groot is als die van jou, dus kan me een voorstelling ervan maken hoe die in de buik is.

ik heb vandaag weer wat uurtjes gewerkt, en ik moet zeggen dat ik lekker wat energie had, maar vanmiddag was het ineens op.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Leuk allemaal die buikfoto's! Ik zal ook snel weer eens een foto maken.

Hebben jullie dat ook steeds zo van: Hoe lang moet je nog? "12 weken" oooooh je hebt al een flinke buik! geen tweeling?

Nee, 5! Nou goed? :p

Wordt er soms zoooo ontzettend moe van. Dan denk ik echt; wacht maar tot je zelf een keer zwanger bent!

Ik heb vandaag mijn 1e dag korter gewerkt van 9.00 tot 15.30 uur. Echt veel relaxter!

Vrijdagavond was er ook iets engs. Ik moest werken tot 18 uur (vanaf 9.30) en was echt supermoe. Dus fiets naar huis en toen ik thuis was en van mijn fiets af stapte kreeg ik echt zoooo'n kramp in mijn onderbuik. Ik moest echt voorover gaan staan, zo'n zeer deed het. Toen ging het weer weg en ben ik naar binnen gegaan en kreeg het weer. Ben toen maar even op de bank gaan liggen. Normaal gaat de baby altijd bewegen als ik rustig lig maar nu niet. 's Avonds hadden we een bruiloft en waren 's nachts pas 1.00 uur thuis. Dus toen meteen naar bed en ik weer voelen aan mijn buik en nog steeds niks. Begon te huilen van alle onzekerheid. Man zei: Aaah komt wel goed schatje. Ik pissig want ik had zoiets van; straks is het mis want ik had hem vanaf de avond na die pijn/krampen niet meer gevoeld. Ik dacht echt: Ik blijf de hele nacht wakker tot ik 'm voel. Maar volgens mijn mannetje lag ik 5 minuten erna te snurken :oops: Was toch wel erg moe van de dag en avond. 's Ochtends werd ik om 6 uur wakker omdat ik naar de wc moest dus toen weer voelen op mijn buik; weer niks. Dacht echt: Ik bel zo de VK. Toen ben ik weer in slaap gevallen en we werden pas weer om 10 uur wakker. Dus ik weer voelen aan mijn buik en ja hoor! Hij bewoog! :D Helemaal gelukkig natuurlijk. Moest weer bijna huilen (van ontroering). De rest van het weekend de baby weer heel veel gevoeld dus ben weer helemaal gerust gesteld! Sorry voor het laaaaange verhaal!

Zo, ik ga nog ff wat doen in huis en dan koken. Mannetje zal ook wel zo thuis zijn.

Groetjes van Otje

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Daphne: Leuk die 3D-foto's! En heel lief! Ik vind m echt een snoezig neusje hebben! Zie je ook al op wie ie lijkt? Bij mij zegt nu iedereen dat ie op mijn man lijkt en eigenlijk hebben ze wel gelijk!

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    @otje: die kramp/bandenpijn herken ik ik had het na het werken (tillen ed) en ik ging 's morgens naar bed, komt ook dooordat je dan ineens van houding verandert eerst gezeten en in beweging en dan stil gaan staan, ik herken je verhaal aalleen had ik dit al vanaf 15 weken die kleine gaat ook steeds meer aan je banden trekken door het gewicht, maar ik kan me voorstellen dat je het als eng ervaarde. ik heb het ook als ik me te snel wil omdraaien in bed dan lig ik net en begint het.
    En als je het niet vertrouwd gewoon de vk bellen daar zijn ze voor en ze hebben liever dat je een keer te veel belt (kunnen ze je ook telefonisch gerust stellen evt) dan te weinig en laat ook je mannetje dan maar praten want jij hebt het moeder instinct al en jij hebt dat gevoel in je lijf op dat moment.

(mijn schoonzusje heeft met dat instinct het leven van haar dochter behouden want ze voelde dat het niet goed ging en met spoed bij 28 bevallen anders had de kleine het niet overleefd (placenta was op)

Ik was gisteren ook weer eem 30 min aan het porren in mijn buik ik had het ook de hele dag al weer niet gevoeld, (maar nee hoor pas vanmiddag was er weer een duidelijk teken van leven) dat heb ik vaaker waarschijnlijk trapt het richting rug tegen de placenta, ik herken het gevoel van drukte in mijn buik ook niet echt wat jullie allemaal beschrijven.

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik herken die drukte ook niet. Hij is best rustig. Vrijdag was hij best druk en ik dacht vanaf nu ga ik hem waarschijnlijk beter voelen. Maar zaterdag en zondag heb ik hem bijna niet gevoeld. Begon me eigenlijk al ongerust te maken. Maar gisteren op het einde van de dag was ie er weer, gelukkig.
    Ik vroeg me al af of er meer meiden zijn met een erg rustige baby. Ik ben al blij als ik hem voel, terwijl er andere zijn die hopen dat ie wat rustiger wordt.

Onze kamer is bijna klaar. Alleen de kistjes moeten nog in kleur geverfd worden. Zaterdag hebben we onze kinderwagen eindelijk kunnen ophalen. Ik probeer deze week foto's in mijn album te zetten.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Allemaal bedankt voor de leuke reacties op de foto! Ik ben er echt super blij mee, ik vind het echt een knappertje.

@Otje: Ik heb het ook wel eens als ik fiets of gefiets heb, is niet leuk. Ik heb echt geen idee op wie hij lijkt, maar ook ik vind het neusje echt zoooo schattig.

Zit hier te wachten op mijn ouders die vroeg op visite zouden komen. Nou, inmiddels is het niet meer zo vroeg, als je weet dat ik om 2 uur er al weer uit moet om richting Schiphol te gaan, ggrrrr.

10. keizerin

keizerin Niet meer actief

Bij mij is hij soms de hele dag heel erg druk en soms heel rustig,zoals afgelopen weekend was hij vrij rustig en liet zich alleen maar horen als ik mijn handen op mijn buik leg en vandaag is hij weer wat drukker gelukkig want ik vind het fijner als hij druk is want dan weet ik tenminste dat het goed gaat,vind het maar niks als hij zo rustig is.

11. Ik ben zelfstandige en ik stop pas met werken op 4/12. Dus 1 week voor de uitgetelde datum.

Ik heb ook last van mijn ene heup als ik er lang op lig. Ik had het tegen de kinesist gezegd en nu mag ik morgen gaan voor een half uur lang massage! Ik kijk er echt naar uit.

Leuke buikfoto's allemaal, we groeien allemaal hard seg! En leuke echo's ook.

Groetjes,
    Saartje

12. keizerin

Maar Saar wat als je nou eerder bevalt?

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Daphne,

Een fijne vakantie toegewenst! Heerlijk eventjes weg! Wanneer kom je weer terug?

Gr Otje

14. Vales: dan stop ik natuurlijk vroeger! :) Ik weet het, het is niet ideaal, maar als zelfstandige in België krijg je gewoon een premie van 2000 euro. Daarmee MOET je 6 weken thuis blijven, waarvan 1 week voor de bevalling. Maar natuurlijk heb ik niet genoeg aan 6 weken. Ik heb samen met mijn man uitgeteld dat ik met die 2000 euro en met mijn man zijn inkomen, kan thuisblijven tot 9 april 2007. Dus dat houdt ook wel in dat ik pas kan stoppen vanaf 4 december. Als ik vroeger beval, gaan er dagen af. En als ik vroeger moet stoppen omdat het niet meer gaat, ook dus. Dat zou ik echt jammer vinden. Ik wil nadien lekker lang genieten van ons hummeltje.

Saartje

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hallo allemaal,

weekendje weg geweest, dat was heerlijk zeg!
    even antwoorden op de vraag hoofdje voelen:

onze kleine ligt met het hoofd boven en de VK pakte vervolgens mijn handen en legde ze om het hoofdje heen. Toen moest ik duwen op mijn buik en kwam het bolletje tussen mijn handen te zitten. een beetje dan. Ik hoop overigens wel dat de kleine de komende tijd gewoon gaat omdraaien, want anders gaat hij/zij echt in stuit liggen en dat willen we natuurlijk liever niet.

Nou bijlezen doe ik morgen of zo weer.

Karin

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Daphne, wat fijn dat de foto's goed zijn gelukt! En en heel fijne vakantie!

Herkenbaar die verhalen over het weinig voelen van de beeb. Hij is bij mij vandaag ook erg rustig. Ga steeds even liggen om em te voelen. Dat lukt gelukkig wel maar ik heb liever dat ik em ook voel als ik zit of loop. Van mij mag ie best wat vaker druk zijn!

17. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ladies, ik ben nu echt weg. Misschien kom ik nog spieken, als ze in Barca ergens Internet hebben. A.s. zaterdag om 23.45 land ik als het goed is, dus zondag ben ik er weer. Geen gekke dingen doen als ik er niet ben en allemaal rustig aan doen he?! Tot gauw!

18. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Meiden, leuke foto's allemaal, Zal eens kijken of ik ook wat kan plaatsen. Heb er nog niets instaan. :(

Duikster: wederom hebben we weer wat gemeen. Ons kindje ligt ook altijd met het hoofdje naar boven en ligt dus ook in een stuit. Ook ik hoop elke dag dat hij/zij nog om gaat draaien, want een stuitbevalling zie ik niet zitten.

Daphne: fijne reis!

Ik moet zeggen dat in tegenstelling tot vele anderen ik de beeb juist heel oed voel. Maar dat komt dus doordat de placenta richting rugzijde ligt en het hoofdje naar boven. Ik voel altijd een harde bobbel bij mijn navel zitten en de voetjes porren in mijn zij. Het is een druk kindje, maar dat heeft het niet van mij. :)

Groetjes Suusje

19. keizerin

@Suusje mijn placenta zit ook tegen mijn rug aan dus ik voel hem wel altijd zitten.
    Wat ik nu ook ga voelen is het voetje wat ik dan echt langs me hand voel,is echt een bizar gevoel.
    Het lijkt net of ik hem al bijna helemaal aanraak is echt super om dat te voelen.

@Saar dat is inderdaad niet ideaal dat je zo lang moet doorwerken.
    Heb jij een winkel ofzo want ik bedoelde eigenlijk wie dan de zaak van je overneemt die 6 weken en als je dan eerder bevalt dat diegene dus wel gelijk klaar voor je moet staan om de zaak over te nemen snap je.

Ik ga straks naar het bedrijfsuitje heb er wel zin in.

20. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Zoals ik al heb beschreven, de beeb voel ik regelmatig, de placenta ligt bij mij achter.gelukkig is het een beetje rustiger geworden sinds wat er gebeurd is vorige week, de beeb is echt ff geschrokken denk ik, maar als de beeb beweegt kan ik precies voellen ooo hier zit ie, of zien.
    Maar ik weet dan niet of het nu het hoofdje is of de voetjes, het verschil zal ik mischien nog wel gaan voelen ;)
    Overdag is de beeb dus best rustig en als ik op bed lig (vooral links) dan word ie behoorlijk druk zodat ik me wel moet omdraaien hihi.Maar tis wel fijn hoor om de kleine regelmatig te voellen ;)

Daphne een hele fijne vakantie toegewenst!

Liefs XXX

Deel Deze Pagina