december 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by duikster, Mar 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij mij lag de beeb ook vorige week nog met het hoofd naar boven maar nu heb ik veel het idee dat het overdwars ligt. mijn placenta ligt ook aan de rug zijde met een vliesje van voren, het kan en mag nu nog alle kanten op dus daar maak ik me niet druk om.

Man lief heeft gisteren geprobeerd het hartje te horen met een toilet rol maar helaas niks te horen alleen overal mijn beat te horen en te zien.

2. Arwen

Arwen Actief lid

Jan 23, 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Mijn vk heeft ook gezegt toen ze de beeb voelde dat het met het hoofdje naar beneden lag, maar dat dat nog niks zei, het kan nog de eerste weken nog alle kanten op en ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
    Het kan en het mag nog draaien ;) straks kan het geen kant meer op en zal het vanzelf goed gaan liggen.komt vanzelf goed.kan nog tot 36 weken heb ik begrepen ;)

Liefs XXX

3. saar

saar Fanatiek lid

[quote="vales@Saar dat is inderdaad niet ideaal dat je zo lang moet doorwerken.
    Heb jij een winkel ofzo want ik bedoelde eigenlijk wie dan de zaak van je overneemt die 6 weken en als je dan eerder bevalt dat diegene dus wel gelijk klaar voor je moet staan om de zaak over te nemen snap je.
    quote]

Nee, ik werk in een mini-crèche. We werken er met 4, allemaal zelfstandig. Dus als ik vroeger beval nemen mijn collega's mijn uren over en dan wordt de interim direct gebeld. Zij zorgen dan dat er de volgende dag een interimer is. Dus het is alleen die ene dag dan, dat ik bel dat nimmer kom. Dus dat is allemaal geen probleem. Maar die interimer gaat me dus vervangen tot 9 april. Ik kom echt niet toe met 6 weken! :) Zo'n klein hummeltje van 5 weken en ik al terug werken, dat gaat niet lukken.

Saartje

4. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    tja, het toeval regeert Suusje, maar laten we maar duimen dat onze twee eigenwijsjes zich gaan draaien de komende tijd.

Karin

5. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    goh dat is pittig, tot 1 week voor de bevalling werken, tenminste, als je uitgaat vande uitgerekende datum.

daphne, fijne vakantie! hier komt de regen met bakken naar beneden, dus hoop dat jij daar het zonnetje hebt schijnen.

die van mij is nog volop in beweging, maar dat kan natuurlijk over 2 weken weer anders zijn natuurlijk.

ik kom net van de vk af, en de bloeddruk was netjes 120/70, kindje was netjes gegroeid, 2 vingers boven de navel. maar ze was niet gerust op het bloedverlies (gister weer wat) en de verklaring van de huisarts over de blaasontsteking zinde haar ook niet. dus heeft ze nog even met de echo gekeken, en de placenta zit mischien nog met een klein stukje over de uitgang. en daarvoor moet ik nu donderdag langs bij de gynaecoloog.

het was wel heel leuk om de baby weer te zien. en hij lag er prachtig bij. op een gegeven moment had ze hem heel mooi in beeld, dat die ons recht aankeek, je zag zijn oogjes open gaan, prachtig. ook leuk dat de vk er zichtbaar van genoot.

het hoofdje lag naar beneden, en hij ligt nog steeds heel diep in de liezen. maar dat voel je ook wel.
    en nog een leuk knuffeltje gekregen.

ik zal eens kijken of ik een foto maken kan.

6. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    heb weer een niewe buik foto gemaakt ;)

7. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ook ik heb nu twee foto's in mijn album staan. EINDELIJK! De 3D-echo en mijn buik met 28 weken!

Groetjes Suusje

8. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Suusje: Leuk die 3D-echo!

Saar: Lijkt me idd ook erg zwaar om zo kort voor je uitgerekende datum nog aan het werk bent. Maar ik snap wel waarom nu je het hebt uitgelegd. Knap hoor!

Vandaag een drukke dag. Heb vrij maar moet om 9 uur bij fysio zijn, om 11 uur heb ik een groei-echo in het ziekenhuis (moet helemaal alleen want mijn man is werken. :( ) en vanmiddag om 14.00 uur krijg ik bezoek van iemand die komt vertellen over de kraamzorg. En moet mijn huis nog opruimen na 2 dagen werken. Pfffff.
    Ik probeer tussendoor nog wel even verslag te doen van de echo!

Gr Otje

9. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik voel de kleine ook héél erg goed en vaak bewegen. Mijn placenta ligt ook aan de rugzijde.
    Sinds vorige week zie ik regelmatig mijn hele buik vervormen, zoooo leuk om te zien hihi.

Jeetje wat een dag gisteren zeg.
    Mijn vriend belde dat hij onderweg naar huis was vanaf zijn werk. Hij voelde zich niet goed; had het idee alsof hij onder invloed was of zo.
    Op zijn werk kreeg hij last van zijn ogen, deze waren ook wat opgezwollen. Later had hij concentratieproblemen en zat hij alleen nog naar het beeld te staren. Hij voelde zich wazig en sloom.
    In de auto (ja, hij is in de auro gestapt :( ) had hij een soort van slapend beengevoel.
    Toen hij thuis kwam vond ik hem er ook niet goed uit zien. Zijn ogen waren idd wat gezwollen, maar zijn hele gezichtsuitdrukking was vreemd. Zijn motoriek klopte ook niet, hij leek idd wel aangeschoten. Praten ging traag en het leek alsof hem dat heel veel moeite kostte.
    Wij naar de huisarts. Zij deed een kort neurologisch onderzoekje. Bleek zijn hele linker kant van zijn gezicht achter te blijven als hij zijn mondhoeken omhoog deed of fronstte. De coördinatie was ook niet helemaal goed. Ik ben verpleegkundige en weet wel waar dat op zou kunnen wijzen, maar ja, je gaat niet meteen van het ergste uit.
    Wij naar de neuroloog op de EHBO. De symptomen begonnen al af te nemen. Een CT-scan gemaakt. Hier was niets op te zien. Maar de neuroloog vermoed dus dat hij wel een TIA gehad heeft. Dit is niet te zien op een CT-scan. De symptomen waren alweer bijna over toen we daar weg gingen. Dit hoort dus ook bij een TIA.
    Nu moeten we vandaag nog ff naar de neuroloog, dan krijgen we een verwijzing voor een MRI/scan voor volgende week. Kijken of er dan iets te zien. Hij heeft nu bloedverdunners gekregen.
    Wel schrikken hoor. Een TIA is niet niets en is vaak een voorbode van erger (CVA).

Moest het ff kwijt.

10. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje Noralien, wat ontzettend schrikken moet dat zijn geweest. Dat verwacht je totaal niet op deze leeftijd (neem tenminste aan dat je vriend ongeveer even oud is). Maar een tia kan toch ook eenmalig zijn en niet meer terugkomen? We gaan er gewoon van uit dat alles goed is hoor! Sterkte ermee iig en hoop dat jullie wel lekker blijven genieten van je zwangerschap!

11. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Noralien: Wat schrikken zeg van je vriend! Veel sterkte gewenst!

Gr Otje

12. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Noralien, Wat is dat schrikken zeg, ben je er toch al een beetje van bekomen? hoe is het met je vriend nu?
    Het zijn van die evt. enge voorbodes.
    Mijn moeder was 34 toen ze een cva-infact in haar linker hersenhelft kreeg. maar bij haar hebben we nooit voorbodes (TIA's) ontdekt.
    Je denkt vaak het komt alleen maar bij prematuren baby's of oude mensen voor maar het kan iedereen overkomen.

Heel veel sterkte en hopelijk blijft het hier bij.

13. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ben net bij de vk geweest. Bloeddruk goed en hb gehalte ook. M'n kindje ligt alleen wel in een stuit (een onvolkomen stuit, dus met z'n beentjes naast z'n hoofdje en billen naar beneden). Ga em dus maar es streng toespreken dattie wel op tijd moet gaan draaien :D Volgens m'n vk hooeft dat pas met 34 weken te gebeuren. Daarna gaan ze een echo maken en evt proberen te draaien. Heb dus nog 6 weken de tijd. Hoop nml echt niet dat ik straks voor de beslissing kom te staan of ik wil laten draaien, keizersnee of gewone bevalling. Zo'n draaipoging zie ik iig niet zitten :(

14. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noralien, heftig zeg, dat is schrikken hopelijk was het eenmalig.
    Sterkte samen.

Wat een mooie buikjes allemaal weer, ik zal binnenkort ook weer plaatsen.
    Mijn buik is echt enorm., mensen vragen wanneer het komt, zeg ik ik moet nog bijna 10 weken hoor.

15. Arwen

Arwen Actief lid

Jan 23, 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Woooow Noralien, heftig zeg! was zeker schrikken pff kan me voorstellen.Ho eis het nu met hem? ik hoop dat het beter gaat.ik wens jullie heeeel veel sterkte toe!

Suusje, hele leuke echo! heerlijk om te zien die kleintjes ;)

Eve fijn dat alles zover goed was :D komt allemaal wel goed ;)

Lianne jou 3d foto's van de kleine zijn ook echt gaaf hoor :D

Dames die 30 weken en verder zijn, het is echt aftellen he.als je 30 weken bent klinkt het al niet zo verweg meer :D

Liefs XXX

16. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    goh noralien, ik krijg kippevel als ik lees wat jullie overkomt. wat een schrik.

suusje wat een leuke fotos!

en eve ik hoop dat je kindje nog gaat draaien, want ze kunnen al een heel eigen willetje hebben. verder kan ik me voorstellen dat je draaien niet zo ziet zitten. soms draaien ze weer terug maar ik heb laatst ook een vervelend verhaal gehoord waardoor ik er denk ik niet voor zou kiezen.
    maar er kan nog van alles gebeuren toch?

17. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    he :( bah Noralien :confused: dat is echt schrikken :)
    Ik hoop ook dat het hier bij blijft :)

Ik heb al een heleboel mooie buiken gezien :p
    En mooie babykamers ;)

Het was zo veel om te lezen dat ik het maar niet heb gedaan :oops:
    Ik ben de laatste tijd best wel moe :rolleyes:

Ik wilde ook van alles witte, verven, behangen :oops: ja ik heb niet alles zelf gedaan, mijn moeder en mijn mannetje hebben het meeste gedaan :oops:

Maar ik ben wel moe :rolleyes:

Nou ik had een paar weken geleden gezegt dat ik ook dat soort afscheiding had dat witte smurrie nou ja wit :rolleyes:

Ik ben toch naar de dokter geweest en ik heb er spul voor gekregen weer van die soort eieren die je er in moet stoppen ;)

Ohh en ik voel mijn weer heerlijk schoon :p

Dus ik ben er voor lopig even van af, voor hoelang weet ik niet.
    Ik heb wel wat meer gevraagt, want ik weet dat ik het voor de bevalling weer krijgt, en dan moet ik weer langs, dus ik heb gewoon een dubbele kuur gevraagt ;)

Liefs Manon.

18. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Hallooo!

Kom net terug van het ziekenhuis ivm de groeiecho. Alles is goed met ons kleintje en tis gelukkig nog steeds een jongetje. Nu twijfel ik niet meer, ze hebben nu 3 x gezien dat het een jongetje is.

Verder is alles goed met hem. Hij ligt iets voor op de groei maar niet extreem ofzo. De echoscopiste zei ook; de ene baby is gewoon wat groter dan de andere. Hij weegt nu bijna 1500 gram. En lag ie vorige week bij de pretecho zo mooi met z'n hoofdje naar beneden. Nu niet meer! Net als Eve ligt ons manneke nu ook in een onvolkomen stuit. Ik moest rond 36 weken nog maar een echo laten maken om te kijken of ie zich dan al gedraaid had.
    Verder heb ik trouwens ook de uitslag van mijn bloedonderzoek van vorige week: Ik heb gelukkig geen zwangerschapssuiker. Wel was mijn HB aan de lage kant dus moet nu ijzertabletjes gaan slikken.

Lianne: Mijn buik wordt ook zo groot de laatste dagen/weken en iedereen denkt ook dat ie bijna komt. Dat belooft nog wat. Hahaha!

Ik heb trouwens net de blije doos opgehaald bij prenatal. Ga zo ff kijken wat er allemaal in zit!

Gr Otje

19. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ja die doos die blijf ik leuk vinden. zit van alles in.

dat verhaal van die eieren heb ik al vaker gehoord, haha ik geloof dat ze best wel groot zijn

ik kreeg altijd kriebelende uitslag van staal tabletten. maar tot nu toe hebben ze nog niet getest.

20. patricia24

patricia24 Actief lid

Jan 27, 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi

gisteren bij de Vk geweest, alles was goed de baby ligt met zijn hoofdje naar beneden, hij/zij kan nog wel gaan draaien, mijn bloeddruk was wat lager dan de vorige keer, 140/74, voel me ook wat duizelig weer, maar dat was een goed teken zij de VK want dan gaat het in iedergeval goed met de baby, ook de groei van de baarmoeder loopt keurig op schema. :) ook moet ik weer bloed laten prikken op suiker, dat was normaal als je tegen de 30 weken loopt.

patricia

Share This Page