december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Noralien: wat erg voor jullie! Veel sterkte!

Eve/Noura: weer twee in een stuit erbij. Duikster en ik hebben ook een baby in stuit, terwijl uiteindelijk 97% goed ligt voor de bevalling. dat biedt toch wel hoop dat in ieder geval op z'n minst van drie van ons vieren het kindje nog zal draaien. Onze beeb ligt al weken rotsvast met het hoofd naar boven, dus ik hoop dat hij/zij niet zo eigenwijs is dat hij lekker gewoon tot het eind zo blijft liggen. Eve: ook ik moet niet denken aan een draaisessie. Ik hoor/lees veel te veel verhalen over risico's. Natuurlijk wil ik het liefste een gewone bevalling thuis!

Morgen moet ik weer naar de vk. Mag niet eten vantevoren, want ze gaan bloed prikken voor suiker en ijzer (= standaard rond de 30 weken). Dat is ellende, niet eten als je uit bed komt. Ik heb 's ochtends al vaak zo'n honger! :rolleyes: :rolleyes:

Groetjes Suusje

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Heb net bezoek gehad van de kraamzorg. Was een leuk gesprekje. Gewoon even vanalles doorgenomen. Ik krijg ongeveer 40 uren kraamzorg en hoe dat straks allemaal precies wordt ingedeeld mag ik straks zelf overleggen met de kraamhulp.

Heb straks de blije doos uitgepakt. Leuk zeg! Er zit echt veel in.

Dus we hebben nu een paar eigenwijze kindjes hier die in stuit liggen? Ik hoop maar dat ze gaan draaien. Ik ga er voorlopig natuurlijk wel van uit. En wil sowieso in het ziekenhuis bevallen. Maarre. dat draaien lijkt me ook geen pretje en het schijnt ook vreselijk zeer te doen? En een keizersnede liever ook niet want dan moet je weer zo lang in het ziekenhuis blijven en als het even kan wil ik weer lekker snel naar huis. Ach, ik zal vanavond in bed eens een serieus gesprek gaan houden met ons beebje! Hahaha!

Noralien: hoe is het nu met je vriend?

Groetjes van Otje

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    even voor de duidelijkheid, die van mij ligt niet in stuit ;)

4. charissa27

charissa27 Niet meer actief

zo ik ben een tijdje niet geweest, maar ik heb wel alles gelezen.
    fijn om te horen dat alles goed gaatmet de baby's en hun mama's natuuurlijk.
    met mij gaat het ook goed, maar ik begrijp ayla ook erg goed
    het is ook mijn derde en ik heb alles al meegemaakt. ik vind het wel erg leuk om al die verhalen te lezen en ik geniet van de berichtjes over de zwangerschappen. vooral van de meiden die voor het eerst zwanger zijn.

ik heb besloten om ook een beetje afstand te nemen omdat het mij te snel gaat hier. soms kom ik nog een berichtje plaatsen.
    het wordt te druk met al 2 kinderen die vanalles willen en ook nog het huishouden. en ik moet al bijna elke dag een half uur bij lezen.
    dus ik kom nog even posten als ik bij de vk ben geweesten als er iets belangrijks is en ik blijf ook alles lezen.

veel liefs charissa

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    onze kleine ligt ook in stuit maar het is al lang een eigenwijze donder, en al die gesprekken houden met die kleine help bij ons ook niet, ben benieuwd of het nog naar de naam gaat luisteren later.

Ben ook benieuwd wanneer ze van het kraamzorg bureau komen, in ieder geval krijg ik nu al 44 uur dat is gemiddeld 5 1/2 uur per dag 8 dagen lang. ik ga proberen meer uur te krijgen omdat ook man lief in de middag en avond moet werken en ik dan alleen zou zijn omdat familie net iets te ver weg wonen.

6. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje Noralien, dat is schrikken, hopelijk was het eenmalig.

wat leuk om al die 3-d echos te zien, je ziet echt de gezichtjes al! Wij hebben 3 oktober een 30 weken echo omdat ik een laagliggende placenta heb, ik verheug me er al echt op en ben benieuwd hoe ons kindje er uitziet!

Gisteren mijn eerste zwangerschapsgymles gehad, leuk groepje, dus wordt vast gezellig.

Heb net bijna een hele zak pepernoten op, waar ik nu dus spijt van heb. Ik ben misselijk en heb last van brandend maagzuur. Doen we dus ook niet meer!

7. Noralien,

dat is echt schrikken seg. Ik duim voor je dat het allemaaal niets was en het gewoon één keer gebeurde.

Saartje

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Suusje, ik heb vanmorgen ook bloedgeprikt, maar hoefde niet nuchter te zijn, zelfs niet voor het glucoseprikken!

NOralien, ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen met een MRI, want dit is toch heel erg schrikken zo!

pff. gister een zware dag gehad met de opleiding van 10 tot 9 ..... Vandaag dan ook maar een beetje rustig aan doen.

Hoewel... mijn ouders en de ouders van mijn man komen hierheen om mee meubeltjes voor de baby te verven. Dus dat zal toch wel minder rustig worden dan gedacht...

Karin

9. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Allemaal,

Ik ben afgelopen dinsdag 26-09 naar de verloskundige geweest, Alles was goed met mijn kleintje. Het is wel een zeer eigenwijs mannetje hoor, hij ligt namelijk ook nog steeds in stuit. Met het hoofdje omhoog en de beentjes beneden, Hopelijk draait me kleine man nog wel hoor.

Verder loopt die bovenkant van me baarmoeder iets voor op het gemiddelde, Maar me kindje niet gelukkig. En was het dus helemaal geen probleem eigenlijk, Want het is alleen me baarmoeder die wat harder groeit dan het gemiddelde dus. Maar ze laat me toch wel even prikken op suikerziekte, want ik moet toch me laten prikken voor me ijzer dus laat ze het allebij in 1x doen. Helaas moet ik voor die suikerziekte eerst nuchter zijn, en dan na 2 uur me weer laten prikken als ik gegeten heb.

Verder was me bloeddruk iets aan de hoge kant, maar verder was gelukkig alles goed. Het hartje was ook heel erg goed te horen, en ook heel erg duidelijk. En me verloskundige kon dit keer ook snel het hartje vinden en kon ook me baby goed voelen, verder heb ik inmiddels me site weer geupdate. http://www.babygrimberg.beebiesite.nl

Ik heb trouwens ook me kraampakket binnen, ik vraag me wel ff af wanneer me kraamverzorgster langs komt. Maar dat zal wel zo rond de 30ste a 31ste week worden denk ik, we hebben trouwens de geboortekaartjes ook besteld inmiddels. Nou tot snel maar weer,

Liefs Debbie

10. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik heb de foto's binne die de fotograaf gemaakt heeft.
    Staan er 2 in mijn album.

Naar vk geweest, ijzer is nog aan de lage kant en bloeddruk gelukkig iets omhoog 110/65.

Babytje ligt met hoofdje naar beneden, maar vk zei dat het nog alle kanten op kan gaan draaien.
    Ze zei dat mijn buik zo vaak pijn doet doordat ik slappe buikspieren heb, terwijl ik toch altijd aardig mijn best deed bij de sportschool.

Bij prenatal schattig muziekdoosje nijntje gekocht, moet je zelf aan draaien, doen mijn dochter en ik nu elke dag een paar keer op de buik, kent de baby straks het melodietje goed.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lianne, wat een prachtige foto`s zeg! en je hebt echt al een flinke buik, maar hij is wel prachtig om te zien. heel mooi!

ik moet vanmiddag naar de gynacoloog, dan gaat die kijken naar mijn placenta, en of dat de oorzaak is van het steeds terugkerende bloedverlies. ook de blaasontsteking klachten (wat dus geen ontsteking is) gaat die naar kijken.

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik ben vanmorgen weer naar de vk geweest. Alles was helemaal goed, Hb en suiker prima, bloeddruk nog steeds laag (65/95) en het beste bericht van alles kwam bij het onderzoeken van mijn buik. Onze beeb is dus (waarschijnlijk gisteravond of vannacht) gedraaid en ligt met het hoofd naar beneden! Ik ben er zo blij mee. Volgens de verloskundige is de kans dat het nog weer terug draait redelijk klein als ze rond hun 30 weken zelf naar beneden gaan liggen.

Verder zijn de meubeltjes voor de babykamer gearriveerd. Dit weekend maar eens een start maken met het in elkaar zetten. Alleen de box hebben ze bij het uitladen uit de vrachtwagen laten vallen en die was dus beschadigd (gespleten poot). Die heb ik natuurlijk geweigerd en niet betaald. Nu hebben we dus nog geen box.

By the way meiden: LET OP: 28, 29 en 30 september heeft Prenatal een actie: Op alles (enkele merken uitgezonderd) wordt 20% korting gegeven. Dus sla jullie slag!

Groetjes Suusje

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb 1,5 dag geen internet gehad, dus lees nu pas jullie reactie's op mijn berichtje. Bedankt hiervoor, lief hoor!

Met mijn vriend gaat het gewoon weer als vanouds. Gisteren had hij al nergens meer last van en vandaag is hij weer aan het werk gegaan.
    Dat het zo snel weergoed gaat hoort past ook bij een TIA.
    We zijn gisteren weer bij de neuroloog geweest, die hilde hem nog even zien om te vergelijken met eergisteren. Hij is er 100% van overtuigd dat het iets neurologisch was en houdt het erop dat het idd een TIA is geweest. Mijn vriend moet 13 oktober (vrijdag de 13e :oops: ) naar de TIA-poli. Hier worden dan allerlei onderzoeken gedaan. Van te voren moet hij nog een MRI-scan laten maken. Er wordt dus iig actie ondernomen. Verder moet hij stoppen met roken en heeft hij bloedverdunners. We zullen afwachten. Het kan idd eenmalig zijn, maar het is wel een teken dat we serieus moeten nemen. Gelukkig was het nu een TIA en niet meteen een CVA of zo.
    Nou, tot zover de update. Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve reactie's.
    P.s: mijn vriend is wel een stuk ouder dan ik (37), maar nog steeds wel erg jong voor dit soort dingen.

Hihi, dat hadden wij nou ook. Zelfs na 2x gezien te hebben dat het een meisje is, waren we héél erg blij dit weer te zien op de pretecho. Niet dat we niet blij zouden zijn met een jongetje hoor, maar we zijn al helemaal op een meid ingesteld en hebben daar ook wat dingen op aangepast.

Ik heb vandaag mijn kraampakket van CZ ontvangen. Er zit idd een hele leuke knuffel in :D .
    Vannmiddag naar de VK en zaterdag een nieuwe poging voor een 3D echo. Kijken of ze dit keer haar gezichtje wél wilt laten zien :rolleyes:

Het kamertje is klaar (Yes!). Ik lees hier dat de meeste partners dit hebben gedaan. Bij ons gaat dat nét iets ander :( . Mijn vriend heeft 2 linker handen en ik ben juist heel handig en heb altijd alles zelf gedaan. De rolverdeling is dus ook zo. Ik klus voornamelijk in en om het huis, mijn vriend kookt bijna iedere dag.
    Ben wel heel blij dat het nu af is hoor. Laat de meubeltjes maar komen :D

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noralien: gelukkig gaat alles weer goed,
    Fijn dat jij dan 2 rechter handen hebt, wij zijn allebei gelukkig handig en vinden het erg leuk om te klussen, wij kunnen dit ook gelukkig samen.
    Hebben jullie beebs ook al de hik, de afgelopen 2 dagen heeft onze beeb al 3x de hik gehad.
    Mijn memmen hebben momenteel ook last van lekkages, wel een beetje iritant want ik vindt die schietschijven wel erg zichtbaar onder een wat strakker shirt.
    Ik ga nu nog even liggen want vannavond nog een korte cursus en dan zw.zwemmen.

P.s. bij kruidvat zijn er van die soort skippyballen zonder hengsel te koop voor 6,99 in blauw of roze.
    (heb m'n moeder er om gestuurd.)

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou hier nog eentje hoor die vaak de hik heeft. grappig gevoel wel
    ik lek verder nog niet, maar heb er al wel onzichtbare pads voor gehaald. lilypadz, en wat fijn is, ze plakken en drukken als het ware dicht. je kan ze ook snacht zonder bh dragen.

noralien, ik ben blij te horen dat het weer zo goed gaat. ook fijn dat er wel actie ondernomen word, en dat er verder gekeken word. ik hoop dat alle onderzoeken positief zijn.

ik ben net terug van de gynacoloog, en het was een hele aardige man. ik mocht gaan zitten op een "schietstoel" waar je je heel idioot in voelt. oh ja, zonder onderkleding, kreeg een inwendig onderzoek.
    maar de placenta ligt gelukkig niet meer voor de uitgang, die is 4 cm verschoven en dat is wel prettig. wel is mijn baarmoedermond heel gevoelig, en moet daar dus rekening mee houden. wat ook betekend, geen sex meer! in ieder geval zeker tot 34 weken, daarna is het niet zo erg meer als er weeen komen. en ik mag wel werken, maar wel een stapje terug, en niet tillen e.d.
    nou dat was het wel zo`n beetje, ben wel blij dat ik gerustgesteld ben.

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noralien: Wat fijn dat je vriend zich nu weer goed voelt. Wel goed dat ze nog even extra onderzoek gaan doen!

Lianne: Mooie foto's!

Ik ben net klaar met werken en keek op mijn mobiel en had een voicemailbericht. Ik luisteren; Het UWV heeft gebeld, over mijn ziekmelding. Helaas hadden ze geen telnr ingesproken, alleen een telnr voor als ik weer beter was. Dus ik naar huis en thuis hadden ze ook ingesproken opt antw.apparaat. Dus ik bellen naar het landelijke nummer van UWV en na 3 x doorverbonden te worden kreeg ik dan degene aan de lijn die ik moest hebben. Het was een hele aardige vrouw. Ze moest natuurlijk vanalles weten. Dus ik gezegd dat ik maar voor 25 % ziek ben in overleg met mijn werkgever en heb gezegd wat de klachten waren.
    Ik moet 10 oktober naar de Arbo-arts en ik word die middag terug gebeld door het UWV om te zien wat er besproken is. Ben benieuwd....
    Ik heb nu trouwens weekend! Heerlijk!

Is er nog iemand van jullie die ijzertabletjes moet slikken? Ik heb gisteren een receptje gekregen in het ziekenhuis omdat mijn HB te laag is. Moet ze nog ophalen. Vanavond moeten we naar de verloskundige.

Groetjes Otje

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Otje: Ik ben nu niet bekend met ijzer tabletjes (vroeger wel), ik drink al heel mijn zwangerschap preventief rosvisee fero en floradix (dit is een kruiden extract) dit op aanraden van de vk, ik ben gevoelig voor een laag HB maar tot nu toe gaat het goed, ik drink een glas een half uur voor het eten als ik ga beginnen met koken. volgende keer zal ze het weer prikken. mijn moeder had in haar zwangerschap zo'n laag hb dat het met tabletjes niet lukte en moest toen injecties.
    Voor de stoelgang zijn de tabletjes niet erg fijn weet ik uit mijn verleden, en ik weet niet welke je krijgt maar je ontlasting :( kan er zwart uit gaan zien. Je HB is nu op het diepte punt van je zwangerschap, dus kan het zijn dat het net te laag is en je een zetje nodig hebt.

Noura: Wat fijn dat je placenta is verschoven betekent het nu dat je gewoon mag bevallen? en evt thuis? of was je dat niet van plan?

Waar zijn die lilly pads te koop?
    Ik heb er van avent nou 1 drama, harstikke dik en ziet er wel mooi uit maar niet praktisch wel kun je ze wassen.

Bij mij belt het UWV morgen ook terug om precies te vragen wanneer ik weer 100% wordt beter gemeld om vakantie te mogen gaan vieren. Na 6 weken is daar eindelijk duidelijkheid over want van de Arbo wordt je ook niet altijd snel wijzer als je hun iets te vragen hebt, ben je zelf ziek weten ze jou wel gauw te vinden in ieder geval volgende week nog 3 nachtjes werken en dan kom ik niet meer voor eind maart begin april terug heerlijk ik kan niet wachten heb ook helemaal geen zin meer in die nachten maar ja het moet.

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoe voelt het eigenlijk als de baby de hik heeft? Ik heb nl. geen idee :oops:

Ik kom net bij de vK vandaan, tenminste, haar vervangster dan.
    De uitslagen van het bloedonderzoek ivm suiker en HB waren goed en het hartje klopte er flink op los.
    Er is alleen wat twijfel over de groei van mijn baarmoeder. Vanaf begin af aan heeft de groei voorgelegen op schema. De vorige keer was het ineens gelijk. Dat zou dus inhouden dat de baarmoeder in die tijd minder is gegroeid. De VK die er nu was vond het nu gewoon goed, maar vanwege de twijfel van vorige keer heeft ze me toch doorverwezen voor een extra echo.
    Dat wordt dan echo nr 7 :)
    Met 8 wkn de 1e vanwege 2 miskramen daarvoor; de 12wkn echo, met 18 wkn een extra echo ivm een bloeding; de 20 wkn echo; vorige week een pretecho (3D); zaterdag weer een 3D echo omdat ze vorige keer haar armpje voor haar gezicht hield en a.s. dinsdag dan die extra groei-echo. Mag er inmiddels wel een apart fotoboek voor aanschaffen ;)

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    je voelt de kleine dan heel regelmatig schokken, het gaat op half tempo van je eigen hartslag bij mij te minste en het duurt een paar minuten

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lijkt me wel grappig. Heb ik tot nu toe nog niet gehad.

Deel Deze Pagina