Wij zijn gisteren wel even naar Prenatal geweest, helaas kan ik met mijn vriend niet lekker babyshoppen. Hij loopt waar hij heen moet en echt tijd om lekker rond te neuzen heb ik niet. Wel hebben we het aqua campingbedje gekocht, een nieuw matrasje voor in het ledikant en nog een aankleedkussen met hoes. Ook hebben we in Veenendaal de box, badset en kinderwagen opgehaald. Dit hebben we gisteren lekker in elkaar gezet en de box hebben we maar gelijk in de kamer laten staan (is dit erg overdreven vroeg?). Bij de badset zat ook een aankleedkussen, dus die hebben we nu dubbel (en ik stond nog wel vol te houden tegen mijn vriend dat dit niet bij de badset zat!). Nu heeft mijn moeder er ook vast 1. Ik ga zo nog even een foto van vorige week in mijn album plaatsen, inmiddels wel weer iets gegroeid, maar we aardig in de richting.
Ik heb wat foto's van de babykamer en mijn buik van vorige week in mijn album gezet, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
@noura, je baas hoeft je toch pas uiterlijk 2 weken voordat je met zwangerschapsverlof gaat aan te melden? Zo gaat ie dat bij mij iig wel doen. @molly: leuk kamertje
precies weet ik het ook niet hoor, eve. maar mijn schoonzus melde me laatst dat het 3 maanden van te voren moest worden doorgegeven. wat betrefd verlof denk ik dat het natuurlijk moeilijk in te schatten is, of iemand ook echt die termijn haalt die ze gekozen hebben. maar mischien dat je wel tijdig door moet geven dat een werkneemster zwanger is. dit ook in verband met administratie, en uitbetalingen. en het lijkt me voor een werkgever ook prettig om te weten waar die aan toe is. plus dat er soms gevraagd word om een zwangerschapsverklaring. maar ja, bij ons op het werk gaat het niet zo snel, haha is ook niet mijn probleem.
ik heb trouwens net eens gekeken op de site van uwv, hierop staat dat je de aanvraag voor verlof uiterlijk 4 weken voor de verlofdatum door geven moet. ik zal hem er morgen nog maar eens over aan zijn oren trekken. mannen pffffff
hallo allemaal, vandaag ben ik 30 weken! Weer een echte stap vind ik zelf. Seg, even een vraagje. Ik zie in jullie albums dat veel van jullie zo'n rieten wiegje hebben. Wij hebben er zo ook eentje, het is nog van mij geweest. Maar de bekleding is zeer vies en oud en vuil en ik wil ze graag vervangen. Maar hoe maken jullie dat? Hebben jullie ergens een patroon? Help help, ik heb er echt geen idee van, maar vind het zo mooi allemaal. Woensdag naar de gyn voor een groeiecho en nadien naar de vroedvrouw. Ik kijk er naar uit. Het is al 5 weken geleden dat we naar de vroedvrouw zijn geweest. Normaal moesten we vorige week, maar we hadden toen borstvoedingscursus. Gelukkig stampt en beweegt ons hummeltje goed. Morgen naar de huisarts. Ik denk dat ik een blaasontsteking heb. Ik moet zo'n lekjes gaan plassen, mijn buik doet pijn en mijn onderrug ook. We zullen wel zien. Misschien vergis ik mij en is het gewoon pijn dat bij de zwangerschap hoort, maar ik ga toch even zien. Saartje
Zo daar was ik weer! Alweer een weekend erop zitten zeg. Dat gaat nu wel heel erg snel. Nog zo'n 4/5 weken werken en dat met verlof. Afgelopen weekend hebben we de meubels op de babykamer in elkaar gezet. Ziet er geweldig leuk uit. Nu de aankleding nog en de zonwering en dan is het af! Verder heb ik bij de Prenatal een luieremmer gekocht, de Diaper want die is weliswaar duurder dan de Sangenic, maar de navul plasticzakken zijn een stuk goedkoper, dus op de lange termijn scheelt dat veel geld. Bij onze Prenatal kreeg je ook een presentje erbij, alleen geen badeendjes, maar een paar schoentjes. Ook heb ik vrijdag mijn kraampakket (IZA) ontvangen. Heb nog niet alles bekeken, behalve het cadeau dat er bij zat. Echt superleuk: een luier- en verzorgingstas van Nijntje! Ik begrijp dat die in de winkel best duur zijn, dus ben er erg blij mee! Ook ik voel regelmatig de hik bij onze kleine. Het is een gulzigerd, hij/zij heeft wel drie keer per dag de hik. Dan voel ik minutenlang een getik in mijn buik en soms zie je mijn buik dan bewegen als het rompje door de hik op en neer gaat! Ik krijg dan wel medelijden met de kleine! @ Molly: leuk kamertje! Groetjes Suusje
Ladies, ik ben er weer. Ik ben gewoon te moe om alles door te lezen, ben nu ongeveer op de helft. We hebben het in ieder geval heel leuk gehad, maar het was heel vermoeiend. Ga nog even terug naar bedje geloof ik.
he daphne, wat leuk dat je er weer bent. ik hoop dat je het heel leuk hebt gehad, en lekker weer natuurlijk. want hier val je met je neus in de herfst (op dit moment onweert het hier) even terugkomend op de vraag over de wieg. ik heb geen patroon. maar ik heb eerst verschillende stofjes bij de wieg gelegd om te zien welke ik mooi vond, en toen gekeken wat voor plooien leuk zijn. verder is het een beetje op gevoel werken, maar je moet er wel een beetje handig voor zijn. en gewoon durven.
hoi hoi, molly; ff snel een reaktie op jouw foto's. leuk hoor de babykamer enne je buikje is ook aardig gegroeid hè. mooi hoor. mmm nog 3 wkn werken en dan vakantie en dan verlof lekkerrrrr gr saskia
morgen nog 3 nachtjes werken en dan vakantie, verlof en 4 weken extra bevallingsverlof dus keer ik pas eind maart begin april terug op de werkvloer. Kan niet wachten heb ook geen zin meer in die 3 nachtjes werken.
Heerlijk zeg verlof.... ik moet nog tweeenhalve week werken..... Loopt deze site bij jullie ook zo verschrikkelijk langzaam? Verder is mijn computer lekker snel, maar sinds een paar dagen is het bijna niet te doen op deze site, erg lang wachten.... Ik heb het wiegje van mijn vriendin aangeboden gekregen, ze heeft er zelf als baby ingelegen en haar twee kindjes ook . Ze komt hem woensdag brengen. Mocht bij haar op zolder snuffelen, en bijna alles wat ik nodig had had zij nog voor mij. Handig hoor zo'n vriendin. Ik heb de laatste nachten telkens als ik wakker wordt, dat ik dan niet meer kan slapen, vanmorgen was het 4 uur, ben maar tv gaan kijken, ontbijten en ipv 8uur om 7 uur begonnen met werken. Gelukkig vanmiddag even een uurtje bijgeslapen.
Zwangerschapsverlof? Oooh kan niet wachten tot het zover is. Ik heb net weer gewerkt van 9.00 tot 15.30 en had me net toch een harde buik van het fietsen... Pfff.... Nog 5 weken en dan mag ik met zwangerschapsverlof. Kan niet wachten zeg! Slingding: neem jij nog vakantie op na je verlof? Omdat ik zie dat je pas in maart of april weer begint met werken...? Lianne: heb geen problemen met de traagheid van de site ofzo? Wij doen trouwens geen wiegje maar zetten de 1e week (of weken) de kinderwagen langs ons bed. Gr Otje
Ik begin het werken ook steeds zwaarder te vinden. Nog 5 weken en dan lekker met verlof. Alleen heb ik tot die tijd nog wel een erg druk rooster met afspraken buiten de deur en taakoverdrachten. Daarnaast blijven de lopende zaken van alledag ook gewoon doorgaan, dus nog lekker druk. Ik merk de moeheid vaak thuis pas. Morgenochtend gaan we voor de 3e echo, ben benieuwd. Daarna heb ik lekker vrij genomen en ga ik met mijn moeder winkelen.
ik neem nog 4 weken extra bevallingsverlof, dit is onbetaald verlof, dit is ook maar voor max. 4 weken, het is dus geen ouderschapsverlof. vandaar dat ik pas eind maart begin april weer hoef te werken. Voor mijn verlof heb ik wel vakantie maar dat was al gepland voor dat ik zwanger was dus dat komt wel mooi uit.
molly leuke kamer hoor! en wat een schattig wiegje.... Wij zijn van de week wel lekker opgeschoten met onze kamer, maar voordat hij staat duurt nog wel effe. Gisteren hebben we samen de hele dag lui gedaan, in plaats van schilderen. Was echter ook wel weer een keer nodig om rust te nemen. Dus we wisselen gewoon af... Nog 5 weken werken nu.... ik vind het stiekem toch wel lang... Over 3 weken heb ik echter als het goed is alle clienten afgebouwd en kan ik op mijn gemak nog wat administratiezaken afwikkelen voor ik met verlof kan..... Zaterdag hebben we een partnerbijeenkomst van de Yoga... Dan zal mijn man toch merken hoop ik dat ik daar niet alleen heenga om te slapen... Daar grapt hij namelijk altijd mee als ik er heen ga... Karin
Zooo, daar ben ik weer. Wij hadden de afgelopen week steeds problemen met internet. En als we dan even online waren, was het vechten wie er mocht Heb wél ff terug gelezen, maar het is te veel om overal op te reageren. Mijn vakantie zit er weer op helaas. Morgen weer beginnen. Nog 6 weekjes en dan mag ik met verlof. Afgelopen week een en ander bij prenatal gekocht. Dekentjes, lakentjes enz, aankleedkussen met hoezen, zo'n luieremmer en een muziekmobiel. Scheelde tóch 50 euro Zaterdag voor de 2e keer voor een 3D echo geweest. Het leek erop dat onze kleine meid tóch weer haar armpje voor haar gezichtje ging houden, maar deed dit uiteindelijk tóch naar beneden. We zijn er weer een uur geweest en hebben nu in totaal 13 foto's en 2 DVD's. En dat allemaal voor de prijs van 1 keer (1 uur, 4 foto's en 1 DVD); we vonden dit erg netjes. Ik zal een paar foto's in mijn album zetten. Vandaag het geboortekaartje uitgezocht. We hadden vorige week een paar albums bij de drukker gehaald, maar kwamen er niet echt uit. Vandaag ff albums geruild, en nu hebben we een keuze gemaakt. Ook al een tekstopmaak en een lijstje met adressen gemaakt. Morgen naar het ziekenhuis voor een extra groeiecho. Maak me hier niet zo'n zorgen om. Degene die de 3D echo heeft gemaakt, heeft hiervoor in het ziekenhuis gewerkt en heeft ook metingen gedaan. Ons kindje ligt netjes op groei! Al maakte ik me gisteren wel ff zorgen. Ik voel de kleine altijd met grote regelmaat en als ik ga liggen laat ze altijd weten dat ze er is. Gisteren voelde ik haar de hele dag niet en dus ook niet toen ik 's middags ff ging liggen. Vond dat niet zo prettig. Zelfs na een hoop gerammel en gepor hield ze zich stil. Gelukkig voelde ik haar 's avonds laat nog ff en vandaag was ze weer volop aanwezig Nou, hele verhalen. Volgende keer zal ik weer op anderen reageren
ik ben ook af aan het tellen tot aan mijn verlof. Ik weet nog niet wanneer ik ga stoppen. Vanaf woensdag is het nog maximaal 6 weken werken. Maar ben aan het denken om 5 weken eerder te stoppen. Heb de maand maart ook vrij, dus begin ook pas 1 april weer. Heb best veel verlofdagen die ik nu mee neem. Is wel handig als je fulltime werkt en straks nog maar 3 dagen. Kost me niet zo heel veel verlof om dan de hele maand vrij te nemen. Wij hebben ook een wiegje voor de eerste tijd. Ben benieuwd of we niet van elk zuchtje wakker gaan worden. Zaterdag ook nog naar de prenatal geweest en wat spulletjes ingeslagen. Mijn lijstje wordt steeds kleiner zo. Maar als je toch ziet wat je allemaal nodig hebt. Mijn vriend zei al dat er toch veel geld in gaat zitten. Steeds weer dingetjes kopen... maar ja, je moet gewoon een basis in huis hebben. Straks worden het alleen de dagelijkse dingetjes die je gebruikt. Gaan er ook meiden borstvoeding geven? En kopen jullie van te voren de borstkolf of erna? Ik weet niet wat ik moet doen. Want misschien lukt het wel niet goed en dan heb je zo'n ding voor niks aangeschaft. Of misschien koop je hem niet en krijg je stuwing en moet je kolven.
hoi nynke, ik ga ook bv geven, ben en ga nog naar bv bijeenkomsten waar je een hele hoop van leert, mss tip! ik ga nog geen kolfapparaat kopen, dit doe ik pas als de kleine er is en dan denk ik dat ik eerst evt een kolf huur om te kijken welke ik het fijnst vind. daarbij ga ik 2 hele dgn werken maar kan mijn eigen tijd indelen dus zal ik het zo indelen dat ik ook tussen door de kleine gewoon zelf kan voeden. ntl voor mijn man en mijn mama's (schoonmama en mama ) is het ook leuk om de fles te kunnen geven, dus ik ga ook zeker kolven maar met watvoor kolf! weet ik nog niet. gr saskia
Het verlof komt nu voor ons allemaal snel in zicht! Twijfel zelf nog of ik 5 of 6 weken van te voren ga stoppen. Wel een lekker idee hoor Kolfapparaat heb ik nog niet aangeschaft. Eerst maar es ff kijken of het allemaal lukt. Is zo gekocht of gehuurd. Heb zelfs nog geen flesjes gekocht Geboortekaartje is ook uitgezocht. Ga volgende week een proefdruk bestellen want ben wel erg benieuwd of ik em in het echt ook leuk vind (heb em nml op internet gezien). Word de laatste tijd steeds wakker met slapende armen. M'n handen voelen dan ook stijf en dik aan. Na een paar keer bewegen zijn ze weer normaal. Overdag geen last van. Raar hoor. Maar ja, zal er wel bijhoren.