december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

Er is weer lekker veel bijgeschreven :D
    Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest en ik had echt een hele aardige,het is al een oudere vrouw en had haar foto op internet gezien en ze leek me al gelijk super aardig en dat is ze dus ook :D
    Ik krijg geen invallers meer dat zei ze gelijk dus daar ben ik ook super blij mee.
    Je merkt het echt dat ze veel meer ervaring heeft dan die jonge meiden en dat vind ik heel erg fijn,ze betrok Johan er helemaal bij dat deed alleen die ene vrouw ook die ik heel aardig vind en de rest heeft dat nooit gedaan.
    Ik heb er nu 3 gezien van de 5 dus schiet op :D
    Ze heeft gevraagt waar ik wil bevallen en dat is thuis en ze vroeg of de kraamzorg geregeld was en ik vertelde dat ik nog steeds niks heb gehoord dus moet van haar bellen als ik met 32 weken nog steeds niks heb gehoord en als het dan nog niet goed geregeld is gaat zij voor me bellen.
    Mijn bloeddruk was het zelfde als de vorige keer me HB was een beetje gezakt en is nu 7.9 maar dat is goed,die kleine ligt met het hoofdje beneden maar hij kan nog steeds naar boven draaien zei ze.
    Met 37 weken gaan we het over de bevalling hebben wanneer ik moet bellen enz.
    Het hartje word nu echt heel krachtig zeg echt heel leuk om te horen.
    Over 3 weken mag ik weer terug komen en daarna ga ik om de 2 weken.

Ik ben maandag naar de wibra geweest en ff lekker veel spulletjes gekocht,ik had ook het laaste boxkleed dus dat heb ik echt goed gedaan :)

@Noralien wat fijn dat de groeiecho goed was.

Jullie hebben het allemaal over verlof en ik zit net zoals Daphne al een hele tijd thuis en verveel me vaak,maar ik kan me goed voorstellen dat jullie niet kunnen wachten tot jullie met verlof kunnen gaan.

@Slingding ik heb ook geen 3/4D pretecho gedaan maar wel 2 keer een 2D pretecho ook 1 keer omdat ze het geslacht niet konden zien met de 20 weken echo maar ik wou het wel weten dus toen heb ik er nog eentje laten maken met 21 weken.

2. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    @slingding, wij hebben nu 3 echo's gehad, maar geen 3d ofzo, ik vind het best veel geld (tussen de 90€ en de 100€) en dit vind ik een koopje..Moet wel toegeven dat 3d wel duidelijker is..
    We gaan proberen of we een duidelijke print van het gezichtje kunnen maken..is altijd leuk :D
    Ook vind ik het super leuk dat ik mijn schoonmoeder kan verassen want ze gaat mee en ze heeft nog nooit een echo in het echt gezien en dit is dan ook nog eens haar 1e kleinkindje dus super leuk ;)

Liefs XXX

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, weer veel te lezen!

Vandaag een vrije dag. Vanmorgen veel was weg gewerkt en vanmiddag tussen de buien door met mijn dochter gaan winkelen. We hebben voor haar nieuwe winterlaarzen gekocht. Erg leuk en prijzig. Pfff... € 69.95. We wilden ook nog een nieuwe winterjas maar geen leuke gevonden. Denk dat we zaterdag maar even Eindhoven in gaan. Meer keus daar.

Ik ben ook nog heel veel winkels af geweest voor geurbuiltjes van Zwitsal. Die schijnen heel fijn te zijn om lekker tussen de kleertjes in de kast te leggen. Uiteindelijk heb ik ze gevonden bij prenatal. Daar heb ik een goedemorgenpakket gekocht. Er zat in: haarlotion, haargel en vochtige washandjes. Koste 9.99 € en daar kreeg je dan 3 geurbuiltjes gratis bij. Ook nog veel winkels afgeweest voor flanellen doeken. Nergens te krijgen en bij Prenatal waren ze OP! Pfff....
    Ook nog bij Wibra geweest, veel van het babyspul was al op maar heb wel nog een boxkleed voor slechts 4.99 €! Niet duur.

Ben blij dat ik nu thuis ben want het regent weer pijpestelen hier. Bah bah, tis echt herfstweer!
    Vanavond ga ik pannekoeken bakken! Mmmmmmm.

Ik heb trouwens nog een leuk filmpje op internet staan waar onze baby tijdens de echo zijn tongetje uitsteekt! Klik hier:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0410909083

Groetjes van Otje

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    leuk dat filmpje otje ik had hem al bij je andere topic gezien.

5. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

maagzuur heb ik ook zo af en toe last van, wanneer de kleine tegen mijn middenrif aan trapt!

noralien; fijn dat alles in orde is met de kleine.

otje; mmmmm lekker pannenkoeken mss idee voor as zaterdag.... ;)

gr saskia

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @slingding: ik heb ook alleen maar de 12 weken en 20 weken echo laten maken. Heb eerlijk gezegd niet echt behoefte aan meer echo's. Vind het prima zo. Bovendien weten ze nog steeds niet of al die echo's nou wel zo goed zijn voor de baby. En...dit klinkt misschien heel gek...maar ik vind de 3d echo's een beetje eng om te zien. Weet niet hoe ik dat moet uitleggen :oops: Maar volgens mij heeft Noura ook wel es zoiets gezegd.

Enne...ik wil ook pannekoeken!

7. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi duikster ;)

Ik eet echt elke dag fruit en een pak melk is echt niet veilig bij mijn :)
    Ohh en vanille vla daar ben ik ook helemaal gek op :)

En tuurlijk probeer ik niet vet te eten maar ja als je daar nou trek in heb :oops:

Liefs Manon.,

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mmm pannekoeken. ik heb net lekker vers brood op met vijgenjam.
    en heb een zak pepernoten gekocht, leker straks oppeuzelen op de bank.

ja ik vind de 3d echos ook een beetje eng. wel vind ik het leuk om de gezichtjes te zien, en dan vergelijken met hoe ze zijn als ze geboren zijn.

ik was trouwens bij de da vandaag en daar is de verzorgings lijn van de da`tjes met 25% afgeprijsd! en het ruikt heel lekker, net als zwitsal.
    ze gaan de producten aanpassen met de verpakking vandaar de afprijzing.

9. hallo,

vandaag naar de gyn geweest voor de 30-weken echo. Alles was in orde. Ons baby'tje weegt 1.691 gram. Hij/zij was aan het duimen.

Nadien hadden we een afspraak bij de vk. Daar nog eens het hartje gehoord. Leuk!

Ons baby'tje ligt nu met zijn/haar hoofdje naar beneden. Ik hoop zo dat het nu zo gaat blijven liggen. Nu we hebben gekozen om thuis te bevallen, wil ik ook dat het door gaat.

Vrijdagavond hebben we een afspraak met de huurders van ons huis. Eens kijken met een schilder zodat het direct kan geschilderd worden als de mensen eruit zijn en hopelijk gaan ze ons vertellen dat ze er sneller uit zijn dan begin december.

Groetjes,
    Saartje

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wij ook niet hoor Slingding!

Karin

11. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    ik ook niet slingding, geen extra echo's, maar ik moet zeggen, wel genoeg echo's gehad vanwege controles..
    Maar niets buitensporigs van 2/3/4d!

Juut

12. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Misschien een rare vraag, maar is er ondertussen al iemand bevalling, die in december uitgerekend was?

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    niet dat ik weet, juut!
    Hoe zo?

Nog even en ik mag lekker naar bed, ik kijk er wel weer naar uit, soms zie je de clienten zo lekker slapen en dan denk ik heel hard dit wil ik ook, vannacht de administratieve dingen al een beetje gedaanvoor mijn opvolger vrijdag avond, nu nog 10 1/2 werken in totaal en dan klaar, werkse jullie vandaag.

14. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Nieuwsgierigheid, aangezien mijn vriendin ook 10 weken te vroeg is bevallen, dan zou nu hier ook de eerste kunnen bevallen.
    Natuurlijk niet te hopen, maar het geeft maar weer aan, dat we allemaal het einddoel naderen!

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @ slingding: wij hebben een 3D/4D echo laten maken via een bedrijf dat software test. Het was gratis, maar anders hadden we het niet laten doen. Vind het toch veel geld en vaak krijg je toch niet zo'n hele mooie plaatjes.

Ik heb nog geen last van maagzuur, maar ik geloof dat mijn kleintje sinds kort in dwarsligging ligt. Voel aan beide zijkanten harde delen, boven en beneden niks en krijg vaker links een schop. Vanavond naar de VK, ben benieuwd of zij ook tot de conclusie komt dat ie dwars ligt. Hopelijk gaat ie wel nog draaien. Maar daar heeft ie nog wel een paar weken voor.

@noura: heb gisteren ook die verzorgingsproducten bij de DA gehaald. Vond de kleurtjes van de flesjes zo leuk en het ruikt inderdaad net als zwitsal.

Ik zou me denk ik ook vervelen als ik nu al thuis zou zitten. Daarom wil ik ook het liefst wat langer doorwerken, tot 4 weken. Maar eens kijken of ik dat ga volhouden. Had vorige week een goede week, veel energie, maar deze week is het alweer stukken minder.

16. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    ik begin me echt hoogzwanger te voelen...

Het gaat allemaal steeds moeizamer.
    Draaien in bed, slapen, zorgen voor mijn dochter....
    Ik heb er dagen tussen zitten dat ik het echt zat begin te worden en kan verlangen naar mijn eigen lijf, de kleine pikt echt mijn hele lijf in en ik voel nu echt de beperkingen.
    Ik had dit ook mijn mijn eerste en weet nog dat ik de negende maand als echt niet leuk vond.

Gelukkig is het nu aftellen, nog 8 weekjes...

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @sllingding, wij hebben wel een 3D echo gehad, gewoon omdat we het leuk vinden om te zien hoe ze eruit ziet en omdat dat dan nog mooi tussen de 20 wkn echo en de bevalling zou zitten (nog een keertje bevestiging dat het goed zit). Dat we ook nog een 2D echo zouden krijgen in het ziekenhuis wisten we toen nog niet. Anders hadden we dit misschien niet gedaan. Maar wel erg leuk om te zien vonden wij.
    Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat sommige mensen het een beetje eng uit vinden zien. Dat heeft volgens mij ook een beetje met de kleur te maken.

@Vales, fijn dat deze VK goed bevalt. Is toch belangrijk dat je je daar goed bij voelt.

@Otje, wat leuk dat filmpje :D

@Juut, daar heb ik helemaal nog niet bij stil gestaan, dat er al meiden uit dit topic bevallen zouden kunnen zijn. Houden zo hoor, is nog veel te vroeg. Ze mogen allemaal nog ff lekker blijven zitten.

@ Lianne, ik begin nu ook last te krijgen van mijn buik, zit soms echt al in de weg. Heb gisternacht voor het eerst met een extra kussen (tegen mijn buik, onder mijn knie) geslapen omdat ik niet meer wist hoe ik moest liggen.

Ik vind de verzorgingsproducten van DA erg leuk. Ga dan ook nog maar ff snel wat halen. Die kleurtjes zoals ze nu zijn vind ik echt leuk, en het is maar afwachten hoe de nieuwe lijn er dan uit gaat zien.

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik denk dat ik het eng vind omdat je vaak de achterzijde van de buikwand of zoiets ziet. en dat vind ik een beetje eng. maar het kan ook wel de kleur zijn hoor.

verder hebben wij er ook bewust voor gekozen om geen echos te laten bijmaken bij een echobureau.
    moet wel zeggen dat ik nog extra echo heb gehad bij het opleidingsinstituut in bilthoven. en ik heb regelmatig controle gehad. dus genoeg echos gehad.

ik liep trouwens vanmorgen met mijn neefje in de wandelwagen, op een fietspad/wandelpad, en ineens hoor ik een vader zijn kind roepen, en het volgende moment word ik vanachter aangereden door een fiets. lekker stuur in mijn rug. ik was behoorlijk kwaad. enigste wat die man zei was sorry, nou ja zeg. had toch op zijn minst kunnen vragen of het ging.
    verder heb ik nog even een leuk stofje gehaald om een babyjasje te maken. mischien dat ik er straks mee ga beginnen.

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Wij hebben een pretecho in 3D laten maken omdat we heel graag het geslacht wilden weten en dat konden ze bij de 20-weken echo in het ziekenhuis niet zien. En ook omdat we het erg leuk vonden om ons kleintje nog een keertje te zien in de buik.

Heb vandaag (vind ik toch wel) weer een mijlpaal bereikt in deze zwangerschap... Ben vandaag 30 weken zwanger! Wat heerlijk omdat te kunnen zeggen! :D :D :D

Groetjes Otje

20. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

wij hebben er wel voor gekozen om extra echo's te maken, gewoon voor de leuk zeg maar. enne dat geld heb ik er wel voor over. straks is het allemaal veeeel duurder :)

lianne; ik moet het toch nog een keertje zeggen hoor, jij hebt echt heel mooie 3d echo's, heel gaaf. enne nog maar 8 weekjes nu, lekker hè?

gr saskia

ps morgen vk ben benieuwd!

Deel Deze Pagina